Ik vind het vooral vreemd dat geen klantenservice mij kan vertellen wat ik moet doen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
OV pay... het is echt zo hilarisch "Laten we nog een keer doen wat niet goed werkt en laten we het nogmaals superslecht aanpakken, deze keer werkt het vast!"
Euh okay gap.
@Duvel vindt hier vast ook wat van.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
OV pay... het is echt zo hilarisch "Laten we nog een keer doen wat niet goed werkt en laten we het nogmaals superslecht aanpakken, deze keer werkt het vast!"
Euh okay gap.
Voor iemand die in NL nooit met het OV reist vind ik het best makkelijke oplossing, zeker nu je bij de buschauffeur geen kaartje meer kunt kopen. Dan is voor bv toeristen ov pay makkelijker als ov chip. Het werkte namelijk gewoon met m'n Duitse bankkaart.quote:Op donderdag 5 maart 2026 00:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is omdat ze gewoon maar wat zijn gaan doen "omdat we iets moeten doen" en zonder verder echt een plan te hebben.
Tot zover mijn diepgaande analyse als ICTer.
Met je eens.quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor iemand die in NL nooit met het OV reist vind ik het best makkelijke oplossing, zeker nu je bij de buschauffeur geen kaartje meer kunt kopen. Dan is voor bv toeristen ov pay makkelijker als ov chip. Het werkte namelijk gewoon met m'n Duitse bankkaart.
Ik vind het vooral storend dat het automatisch op mijn pasjes (telefoon en horloge) staat en ik het niet uit kan zetten of blokkeren.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Euh okay gap.
Dank @MTLquote:Op donderdag 5 maart 2026 18:46 schreef MTL het volgende:
Als je een abonnement hebt bij NS krijg je gewoon een nieuwe OV Chipkaart tot de abonnementen ook op de OV pas gezet kunnen worden.
Als je alleen NS Flex Basis zonder actief abonnement hebt moet je volgens mij zelf inderdaad de chipkaart aanschaffen. Dat kan gewoon nog altijd via de officiële website, https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen. Pas eind 2026 zal die niet meer verkocht worden, en tegen die tijd zouden de NS abonnementen ook op de OV pas moeten werken.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:51 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dank @:MTL
Geldt dat ook voor NS flex, gezien dat geen betaald abonnement is?
Top, dan zal ik in mijn agenda zetten dat ik zes weken voor de vervaldatum een nieuwe OV chipkaart bestel.quote:Op donderdag 5 maart 2026 20:38 schreef MTL het volgende:
[..]
Als je alleen NS Flex Basis zonder actief abonnement hebt moet je volgens mij zelf inderdaad de chipkaart aanschaffen. Dat kan gewoon nog altijd via de officiële website, https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen. Pas eind 2026 zal die niet meer verkocht worden, en tegen die tijd zouden de NS abonnementen ook op de OV pas moeten werken.
11 miljoen zonder eenmalige meevallers, het houdt niet overquote:Op donderdag 5 maart 2026 17:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is er al Flessemans!
Het NS jaarverslag is er en er was een positief resultaat: https://www.nsjaarverslag.nl/
Laat ze eerst de routes die ze hebben maar eens goed doenquote:Op donderdag 5 maart 2026 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva mag van de staatssecretaris geen open acces treinen rijden tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle. De reden is dat Arriva het materieel er niet voor heeft. Ze wilden treinen voor de Maaslijn inzetten, maar die zijn volgend jaar daar nodig en dan is er voor het noorden niets meer beschikbaar. Arriva wilde dat oplossen door NS-materieel over te nemen, maar de NS wil daar niet aan meewerken
https://www.rtvnoord.nl/v(...)wolle-blijven-bij-ns
Maar goed, het is nog onder de bestuursrechter, dus ben benieuwd wat die er van zegt
“Wij willen hier rijden want wij kunnen dat beter dan NS!”quote:Op donderdag 5 maart 2026 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva mag van de staatssecretaris geen open acces treinen rijden tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle. De reden is dat Arriva het materieel er niet voor heeft. Ze wilden treinen voor de Maaslijn inzetten, maar die zijn volgend jaar daar nodig en dan is er voor het noorden niets meer beschikbaar. Arriva wilde dat oplossen door NS-materieel over te nemen, maar de NS wil daar niet aan meewerken
https://www.rtvnoord.nl/v(...)wolle-blijven-bij-ns
Maar goed, het is nog onder de bestuursrechter, dus ben benieuwd wat die er van zegt
Ik heb de overgang van NS naar Arriva meegemaakt op Emmen-Zwolle. Toen NS er reed viel er nog wel eens een rit uit, dat was bij Arriva eigenlijk nooit het geval. Misschien is dat nu de GTW's 12 jaar onderweg zijn anders. Ook heeft Arriva een extra spitstrein toegevoegd tussen Zwolle en Coevorden (tot Emmen was niet mogelijk met het oog op infrastructuur)quote:Op donderdag 5 maart 2026 23:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Laat ze eerst de routes die ze hebben maar eens goed doen
Als je betaalt krijgt om ergens te rijden, mag je toch wel hopen dat je een betere dienst levert dan de partij die zelf moest betalen om ergens te mogen rijden.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb de overgang van NS naar Arriva meegemaakt op Emmen-Zwolle. Toen NS er reed viel er nog wel eens een rit uit, dat was bij Arriva eigenlijk nooit het geval. Misschien is dat nu de GTW's 12 jaar onderweg zijn anders. Ook heeft Arriva een extra spitstrein toegevoegd tussen Zwolle en Coevorden (tot Emmen was niet mogelijk met het oog op infrastructuur)
Ook het aantal passagiers steeg behoorlijk sinds Arriva er reed.
Ja er zijn problemen op de lijn maar die zijn absoluut de vervoerder niet aan te rekenen
Behalve dan toevallig de paar keer dat ik naar Emmen moest. We hebben daar een school.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:01 schreef derLudolf het volgende:
, dat was bij Arriva eigenlijk nooit het geval
Ik zit in Limburg, het aantal keer dat ze hier, vooral de lijn maastricht-aken, niet op tijd of niet rijden is belachelijk. De 3landen trein Aken-Maastricht-Luik is helemaal een drama.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb de overgang van NS naar Arriva meegemaakt op Emmen-Zwolle. Toen NS er reed viel er nog wel eens een rit uit, dat was bij Arriva eigenlijk nooit het geval. Misschien is dat nu de GTW's 12 jaar onderweg zijn anders. Ook heeft Arriva een extra spitstrein toegevoegd tussen Zwolle en Coevorden (tot Emmen was niet mogelijk met het oog op infrastructuur)
Ook het aantal passagiers steeg behoorlijk sinds Arriva er reed.
Ja er zijn problemen op de lijn maar die zijn absoluut de vervoerder niet aan te rekenen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |