abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220259848
OV pay... het is echt zo hilarisch "Laten we nog een keer doen wat niet goed werkt en laten we het nogmaals superslecht aanpakken, deze keer werkt het vast!"

Euh okay gap.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220259882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
OV pay... het is echt zo hilarisch "Laten we nog een keer doen wat niet goed werkt en laten we het nogmaals superslecht aanpakken, deze keer werkt het vast!"

Euh okay gap.
Ik vind het vooral vreemd dat geen klantenservice mij kan vertellen wat ik moet doen.
NS flex kan blijkbaar nog niet op OVpay. Maar ze kunnen ook niet zeggen of ik dan mijn OV chipkaart moet verlegen of niet. Lijkt niet op een gestroomlijnde overgang.
pi_220260735
Dat is omdat ze gewoon maar wat zijn gaan doen "omdat we iets moeten doen" en zonder verder echt een plan te hebben.

Tot zover mijn diepgaande analyse als ICTer.
pi_220263753
https://nos.nl/artikel/26(...)openstaande-celstraf

Toch super dat er grootschalige controle gehouden wordt.
Alsnog blijft de pakkans echt veel te laag. Maar dit is in elk geval iets.
pi_220265458
quote:

Euh okay gap.
@Duvel vindt hier vast ook wat van.

Ik heb er nog niet mee te maken gehad. Wanneer komt het? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220265724
Het is er al Flessemans!

Het NS jaarverslag is er en er was een positief resultaat: https://www.nsjaarverslag.nl/
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 18:30:01 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220266316
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 00:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is omdat ze gewoon maar wat zijn gaan doen "omdat we iets moeten doen" en zonder verder echt een plan te hebben.

Tot zover mijn diepgaande analyse als ICTer.
Voor iemand die in NL nooit met het OV reist vind ik het best makkelijke oplossing, zeker nu je bij de buschauffeur geen kaartje meer kunt kopen. Dan is voor bv toeristen ov pay makkelijker als ov chip. Het werkte namelijk gewoon met m'n Duitse bankkaart.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220266391
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Voor iemand die in NL nooit met het OV reist vind ik het best makkelijke oplossing, zeker nu je bij de buschauffeur geen kaartje meer kunt kopen. Dan is voor bv toeristen ov pay makkelijker als ov chip. Het werkte namelijk gewoon met m'n Duitse bankkaart.
Met je eens.
Maar ik vind wel dat ze het pas hadden moeten invoeren als de ns abonnementen die op een ov chipkaart staan ook op de ovpay pas kunnen staan. Ik begrijp niet waarom dit eigenlijk niet kan.

En ik weet niet hoe ik het moet aan pakken nu mijn ovchip bijna verloopt maar mijn nsflex niet op ovpay kan vooralsnog
pi_220266457
Als je een abonnement hebt bij NS krijg je gewoon een nieuwe OV Chipkaart tot de abonnementen ook op de OV pas gezet kunnen worden.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:50:59 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220266493
quote:

Euh okay gap.
Ik vind het vooral storend dat het automatisch op mijn pasjes (telefoon en horloge) staat en ik het niet uit kan zetten of blokkeren.

Ik heb 2 OV chipkaarten (1 privé en 1 zakelijk), ik wil helemaal niet het risico nemen dat ik mijn horloge of telefoon toevallig te dichtbij hou en ik dus ook nog een keer moet betalen voor iets dat al betaald wordt met het abonnement op de OV-chipkaart.
Helemaal storend omdat een van mijn jassen een prachtig vakje voor een OV chipkaart heeft, precies boven mijn horloge :{

Maar goed, ook als mijn telefoon of horloge gegapt wordt zit ik er niet op te wachten dat iemand ermee gaat reizen (hoewel dat vast lastiger is bij een controle, als ze niet in het apparaat kunnen komen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220267122
Een haltering bij een station zonder passagiers in en uit te laten stappen. Is dat nieuw?
Op station Wormerveer stopt vandaag vier keer per uur een intercity, maar niet voor reizigers.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220267209
Zelfde als wat gisteren bij Voorburg gebeurde:
Grote verrassingscontrole op zwartrijders in de trein bij Voorburg - https://nos.nl/l/2604931
pi_220267248
o, wauw, nu zie ik het. het perron van Wormerveer staat vol personeel.
https://x.com/TravelVogel/status/2029593472743702534
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220267293
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:46 schreef MTL het volgende:
Als je een abonnement hebt bij NS krijg je gewoon een nieuwe OV Chipkaart tot de abonnementen ook op de OV pas gezet kunnen worden.
Dank @MTL
Geldt dat ook voor NS flex, gezien dat geen betaald abonnement is?
pi_220267939
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:51 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Dank @:MTL
Geldt dat ook voor NS flex, gezien dat geen betaald abonnement is?
Als je alleen NS Flex Basis zonder actief abonnement hebt moet je volgens mij zelf inderdaad de chipkaart aanschaffen. Dat kan gewoon nog altijd via de officiële website, https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen. Pas eind 2026 zal die niet meer verkocht worden, en tegen die tijd zouden de NS abonnementen ook op de OV pas moeten werken.
pi_220268027
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:38 schreef MTL het volgende:

[..]
Als je alleen NS Flex Basis zonder actief abonnement hebt moet je volgens mij zelf inderdaad de chipkaart aanschaffen. Dat kan gewoon nog altijd via de officiële website, https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen. Pas eind 2026 zal die niet meer verkocht worden, en tegen die tijd zouden de NS abonnementen ook op de OV pas moeten werken.
Top, dan zal ik in mijn agenda zetten dat ik zes weken voor de vervaldatum een nieuwe OV chipkaart bestel.
En dan later overstappen op de OV chipkaart, of als die dan niet meer gebruikt kan worden oid.
Dank.
pi_220269163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is er al Flessemans!

Het NS jaarverslag is er en er was een positief resultaat: https://www.nsjaarverslag.nl/
11 miljoen zonder eenmalige meevallers, het houdt niet over
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2026 @ 22:50:57 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220269292
Arriva mag van de staatssecretaris geen open acces treinen rijden tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle. De reden is dat Arriva het materieel er niet voor heeft. Ze wilden treinen voor de Maaslijn inzetten, maar die zijn volgend jaar daar nodig en dan is er voor het noorden niets meer beschikbaar. Arriva wilde dat oplossen door NS-materieel over te nemen, maar de NS wil daar niet aan meewerken

https://www.rtvnoord.nl/v(...)wolle-blijven-bij-ns

Maar goed, het is nog onder de bestuursrechter, dus ben benieuwd wat die er van zegt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220269336
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva mag van de staatssecretaris geen open acces treinen rijden tussen Groningen/Leeuwarden en Zwolle. De reden is dat Arriva het materieel er niet voor heeft. Ze wilden treinen voor de Maaslijn inzetten, maar die zijn volgend jaar daar nodig en dan is er voor het noorden niets meer beschikbaar. Arriva wilde dat oplossen door NS-materieel over te nemen, maar de NS wil daar niet aan meewerken

Maar goed, het is nog onder de bestuursrechter, dus ben benieuwd wat die er van zegt
Laat ze eerst de routes die ze hebben maar eens goed doen :X
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  vrijdag 6 maart 2026 @ 01:02:37 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220269550
Materieel van NS overnemen om NS te beconcurreren, wat een grapjassen _O-

Er komen binnenkort nog wat GTW'tjes beschikbaar van Qbuzz, misschien kunnen ze daar wat mee. :P
pi_220269798
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

“Wij willen hier rijden want wij kunnen dat beter dan NS!”

Okay, wat hebben jullie daarvoor nodig?

“Alleen al het materieel, personeel en de dienstregeling van NS”.
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 06:01:07 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220269850
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 23:06 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Laat ze eerst de routes die ze hebben maar eens goed doen :X
Ik heb de overgang van NS naar Arriva meegemaakt op Emmen-Zwolle. Toen NS er reed viel er nog wel eens een rit uit, dat was bij Arriva eigenlijk nooit het geval. Misschien is dat nu de GTW's 12 jaar onderweg zijn anders. Ook heeft Arriva een extra spitstrein toegevoegd tussen Zwolle en Coevorden (tot Emmen was niet mogelijk met het oog op infrastructuur)

Ook het aantal passagiers steeg behoorlijk sinds Arriva er reed.

Ja er zijn problemen op de lijn maar die zijn absoluut de vervoerder niet aan te rekenen :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220270189
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 06:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik heb de overgang van NS naar Arriva meegemaakt op Emmen-Zwolle. Toen NS er reed viel er nog wel eens een rit uit, dat was bij Arriva eigenlijk nooit het geval. Misschien is dat nu de GTW's 12 jaar onderweg zijn anders. Ook heeft Arriva een extra spitstrein toegevoegd tussen Zwolle en Coevorden (tot Emmen was niet mogelijk met het oog op infrastructuur)

Ja er zijn problemen op de lijn maar die zijn absoluut de vervoerder niet aan te rekenen :X
Als je betaalt krijgt om ergens te rijden, mag je toch wel hopen dat je een betere dienst levert dan de partij die zelf moest betalen om ergens te mogen rijden.
pi_220270594
quote:
, dat was bij Arriva eigenlijk nooit het geval
Behalve dan toevallig de paar keer dat ik naar Emmen moest. We hebben daar een school.

Met anecdotes kan je weinig zeggen over de daadwerkelijke kwaliteit van dienstverlening.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 11:11:25 #50
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220271781
quote:

[..]

Ik zit in Limburg, het aantal keer dat ze hier, vooral de lijn maastricht-aken, niet op tijd of niet rijden is belachelijk. De 3landen trein Aken-Maastricht-Luik is helemaal een drama.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')