Is al eerder besproken hier, dat vliegdekschip aanvallen is bijna onmogelijk.quote:Op zondag 1 maart 2026 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Staat er toch ook? "IRGC says..."
Beetje vermoeiend om hier steeds over te discussiëren. We zien het vanzelf wel. Ik denk dat niemand een goed beeld heeft en beide partijen zijn bezig met propaganda.
Dat zeiden de Ayatollahs ook over de demonstranten. Zeer gevaarlijke opmerkingen die je hier maaktquote:Op zondag 1 maart 2026 20:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vreemzame burgers niet, maar als dat aanhangers van het huidige regime zijn die bereid zijn om te vechten en de rest van de bevolking onderdrukt of de macht hebben om dat te doen. Dan zou ik zeker niet rouwig zijn als Amerika/Israël ze die kans ontneemt.
Ze kunnen moeilijk zeggen dat dit het wel zo'n beetje was.quote:
Dan moet je heeeeel veel hindernissen nemen iig.quote:Op zondag 1 maart 2026 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is al eerder besproken hier, dat vliegdekschip aanvallen is bijna onmogelijk.
hoop dat de meeste burgers binnen blijven tot voorbij is, en dat het Iraanse leger gaat luisteren naar trump en wapens neer gaat leggen.quote:
Dit wordt een grote regionale oorlog.quote:Op zondag 1 maart 2026 20:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
hoop dat de meeste burgers binnen blijven tot voorbij is, en dat het Iraanse leger gaat luisteren naar trump en wapens neer gaat leggen.
Ik mag altijd hopen!
Iedereen is alweer op de weg dus het grootste gevaar is wel geweken lijkt me.quote:
Ze zullen ook niet willen dat er binnen een paar jaar weer een andere radicale haatbaard zit neem ik aan.quote:Op zondag 1 maart 2026 20:55 schreef butz0rs het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ver Trump and Bibi gaan in het steunen van de bevolking. Hopelijk loopt het niet af zoals met de Koerden in de golfoorlog
Ze zijn het inmiddels 'gewend'. Alarm is schuilen en daarna weer kijken of de kust veilig is en verder gaan.quote:Op zondag 1 maart 2026 20:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Iedereen is alweer op de weg dus het grootste gevaar is wel geweken lijkt me.
Alle bevolking wordt altijd verraden. Je hoeft maar naar het verleden te kijken en je weet dat je he-le-maal niks van permanente steun hoeft te verwachten. Zodra het handig uitkomt, word je voor de bus geflikkerd.quote:Op zondag 1 maart 2026 20:55 schreef butz0rs het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ver Trump and Bibi gaan in het steunen van de bevolking. Hopelijk loopt het niet af zoals met de Koerden in de golfoorlog
Gewoon dicht gooien, geen paniek!!quote:Op zondag 1 maart 2026 21:00 schreef Tjacka het volgende:
Wat een domme actie van Trump. Morgen kelderen de beurzen
Trump doet maar watquote:Op zondag 1 maart 2026 21:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je moet je toch afvragen of de vs en Israël zich niet vergist hebben met hun aanval.
Als Iran een langere adem heeft dan welk land aan luchtverdediging dan ook is er een probleem.
En wat binnenlands beleid (lees de knokploegen) gaan ze echt met luchaanvallen niets verzwakken.
Ik denk niet dat dit helptquote:Op zondag 1 maart 2026 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Gewoon dicht gooien, geen paniek!!![]()
Dit bericht vertelt een heel duidelijk verhaal.
[ x ]
NOSquote:Een Britse straaljager, een zogenoemde Royal Air Force Typhoon, heeft vandaag een Iraanse drone uit de lucht geschoten met een raket. Dat schrijft het Britse ministerie van Defensie in een verklaring op X. De drone was volgens het ministerie op weg naar Qatar.
Het vliegtuig was bezig met een veiligheidspatrouille in de regio toen het de drone signaleerde.
De Britse straaljager is onderdeel van een gezamenlijke eskader met Qatar, ter verdediging van de Golfregio. De groep straaljagers werd op 22 januari samen naar de regio uitgezonden.
Jaquote:Op zondag 1 maart 2026 21:12 schreef nostra het volgende:
Ja, wat is het nou, Roaring Lion of Epic Fury?
Doe er maar bij. Turkije heeft een leger wat minstens net zo goed is als Israel. Laat die maar even tegen elkaar vechten voor een eerlijk gevecht.quote:
Goh...quote:
De Amerikaanse operatie is Epic Fury.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:12 schreef nostra het volgende:
Furry Lion?quote:Op zondag 1 maart 2026 21:12 schreef nostra het volgende:
Tja.quote:
Epic Fury staat gewoon voor Epstein Files.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:12 schreef nostra het volgende:
Hele volksstammen geloven dat er genoeg Iraniërs zijn die gaan opstaan tegen de ayatollahs. Ga je nu al vertellen dat het regime niet van binnenuit omver geworpen kan worden. Allemaal illusies die ook diaspora Iraniërs al vele decennia verkopen in het Westen: “het overgrote deel van het volk gooit het regime zo omver als er maar wat buitenlandse militaire hulp bij komt kijken”.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je moet je toch afvragen of de vs en Israël zich niet vergist hebben met hun aanval.
Als Iran een langere adem heeft dan welk land aan luchtverdediging dan ook is er een probleem.
En wat binnenlands beleid (lees de knokploegen) gaan ze echt met luchaanvallen niets verzwakken.
Volgens mij kunnen Iraanse raketten wel Zuid Europa bereiken. Wellicht zuid Frankrijk? Zou nog eens gezellig kunnen worden dan.quote:
'Jongeren'.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:20 schreef capricia het volgende:
Wat is dat voor halve oorlog hij die US Embassy in Baghdad?
Is geen slechte uitkomst perse. Zeker niet voor Amerikanen, de vluchtelingen zullen toch niet naar Amerika kunnen. Balkaniseren van Iran zorgt ook dat je nooit meer in de toekomst Iran hoeft te vrezen: scenario dat Israël ook graag ziet. Volledige opsplitsing = bye bye Iran. Moet je wel eerst diep gaan om het regime en diens aanhangers (vele miljoenen) te verdrijven en rekening ermee houden dat dit Iraanse regime het “Vaticaan van sjia islam” is zo een beetje. Dus ook in de omringende landen heb je al genoeg gevechtsgroepen die warme religieuze gevoelens hebben bij Iran en Khamenei en een Amerikaanse grondinvasie als reden voor een jihad gaan beschouwen. Zoals de invasie van Irak de soennitische wereld en zeker Arabische wereld radicaliseerde en grote magneet was voor jihadisme en jongeren die wilden vechten tegen die invasie.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja.
Van alle uitkomsten lijkt een democratie in Iran me het minst logisch. Maanden lang Gaza bombarderen rolde hamas niet op en deze regio is veel groter. Burgeroorlog lijkt me het meest logisch.
En je weet dat de gemiddelde regime knakker zich niet over zal willen geven. Dat wordt immers gewoon lynchen dan.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:17 schreef recidivist het volgende:
[..]
Hele volksstammen geloven dat er genoeg Iraniërs zijn die gaan opstaan tegen de ayatollahs. Ga je nu al vertellen dat het regime niet van binnenuit omver geworpen kan worden. Allemaal illusies die ook diaspora Iraniërs al vele decennia verkopen in het Westen: “het overgrote deel van het volk gooit het regime zo omver als er maar wat buitenlandse militaire hulp bij komt kijken”.
Dus ik ga elke dag in dit topic vragen waar nou die binnenlandse “strijdkrachten” blijven die het regime gaan omver werpen. Vandaag is dag 2. Netanyahu riep er ook weer om vandaag “jongens, nu is jullie kans! Sta op”……en niets tot op heden. Morgen weer een kans.
Tunnels!!1!!einz!11!quote:Op zondag 1 maart 2026 21:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En nog een kleine (misschien minder geverifieerde) typering; Israël heeft naast een school nu ook al een ziekenhuis geraakt.
Chaos is een prima uitkomst voor Trump en Benny.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja.
Van alle uitkomsten lijkt een democratie in Iran me het minst logisch. Maanden lang Gaza bombarderen rolde hamas niet op en deze regio is veel groter. Burgeroorlog lijkt me het meest logisch.
Straks 3 carriers voor de kust liggen, en de hele regio vol met F35's die maanden lang kunnen blijven rammen op een Iran waarop ze totale lucht dominantie hebben. Lekker bezig dat islamitische regime.quote:
Iran heeft goed teruggemept. En ze zijn voorlopig nog niet klaar ook.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:31 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Straks 3 carriers voor de kust liggen, en de hele regio vol met F35's die maanden lang kunnen blijven rammen op een Iran waarop ze totale lucht dominantie hebben. Lekker bezig dat islamitische regime.Ben benieuwd hoeveel lagen aan extremisten ze terug gaan snoeien daar.
Mwah. Denk niet dat er nog lang leven in zal zitten.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:36 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Iran heeft goed teruggemept. En ze zijn voorlopig nog niet klaar ook.
Ik neem aan de Iran nog wel een voorraadje Shaheds heeft liggen.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:36 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Daar mag het regime nog wel even voor boeten. Dus wat mij betreft zijn Amerika en Israël (eventueel met hulp van Engeland, Duitsland, Frankrijk en Saudi Arabië) nog niet klaar.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:36 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Watever jou helpt slapen vanacht.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:36 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
America wankelt en heeft bijna verloren! Nog 1 klap en het is klaarquote:Op zondag 1 maart 2026 21:36 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
In Tel Aviv is het ook nog lang niet klaar.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daar mag het regime nog wel even voor boeten. Dus wat mij betreft zijn Amerika en Israël (eventueel met hulp van Engeland, Duitsland, Frankrijk en Saudi Arabië) nog niet klaar.
De tijd dat enigszins gematigde of hervormers binnen dit regime wat meer naar voren konden komen is definitief voorbij met de moord op Khamenei en deze full blown war.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
En je weet dat de gemiddelde regime knakker zich niet over zal willen geven. Dat wordt immers gewoon lynchen dan.
De burgers die massaal demonstreerden tegen het regime hiervoor hebben echt het lef niet dat nu opnieuw te doen terwijl het land zwaar wordt gebombardeerd. Alleen al om - ondanks wat ons in het Westen wordt verteld - de meesten Iraniërs niet zo erg hun eigen land haten dat ze nihilistisch tegen het regime gaan demonstreren terwijl hun eigen land wordt platgegooid including veel burgers die sterven of zij nou pro of anti-regime zijn.quote:Ook een goeie vraag blijft wat de buitenwereld gaat doen als burgers massaal af worden geknalt.
Dit zijn voorbeelden daarvan. In die hoedanigheid ga je geen vele duizenden mensen meer vinden die het lef hebben door al die bommen heen die vele onschuldigen raken (ongeacht of zij voor of tegen het regime zijn) voor hun eigen zaakje te demonstreren: tegen het regime. Je hebt eigenlijk onbedoeld de angel van die demonstraties eruit gehaald met deze oorlog en feit dat genoeg Iraanse burgers zullen sterven of dakloos worden: onvrede over regime en ook over hun handelen tegen die demonstraties.quote:En nog een kleine (misschien minder geverifieerde) typering; Israël heeft naast een school nu ook al een ziekenhuis geraakt.
Vast. Is nog wel even de vraag wat het gaat kosten. Die raketten ed heeft Iran niet nodig om het volk te onderdrukken. Dus die kunnen prima naar alles wat ze raken kunnen.quote:Op zondag 1 maart 2026 21:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Chaos is een prima uitkomst voor Trump en Benny.
Wat minder voor de bevolking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |