Ze blijven nog steeds massaal hierheen komen dus we moeten er nog een schepje bovenop doen.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:22 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Veel moeilijker dan dit is het ook niet. Buiten dat blijf ik me verbazen over figuren die jammeren over asielzoekers en "niet-westerse" elementen die onze cultuur zouden beïnvloeden maar zich dan niet kunnen voorstellen dat mensen in het Midden-oosten de Westerse wereld een beetje zat zijn.
Bitch, please.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iran is geen probleem voor Europa en ook niet voor de VS. Hrt is enkel een probleem voor Israël en alleen aan Israël hebben we alle oorlogen in het midden-oosten vanaf 1991 ook te danken.
quote:Op zondag 1 maart 2026 22:14 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Oh, vertel? Kun je ook een opsomming geven van de landen die Iran heeft aangevallen de afgelopen (bijna) eeuw?
quote:Over the last century, particularly following the 1979 Islamic Revolution, Iran has engaged in extensive indirect warfare, often described as "proxy warfare" to project power, counter adversaries, and establish "strategic depth". Iran’s Revolutionary Guard Corps (IRGC) typically utilizes non-state actors, militants, and militias to attack foreign interests.
Countries and territories that have been (indirectly) attacked or targeted by Iran-backed groups, or have experienced significant Iranian proxy involvement, include:
Israel: The primary target of Iranian proxy activity since 1985. Iran supports militant groups, including Hezbollah in Lebanon and Hamas and Palestinian Islamic Jihad in the Gaza Strip/Palestine, which have engaged in, and continue to carry out, attacks against Israeli territory.
Saudi Arabia: Targeted by Iranian-backed militias, notably the Houthis in Yemen, who have fired missiles and drones at Saudi oil facilities and cities.
United States: Iran has frequently targeted US personnel, bases, and interests in the region. This includes the 1983 bombing of the US Marine barracks in Beirut by Hezbollah, and numerous attacks on US forces in Iraq and Syria by Iran-backed militias.
Iraq: Following the 2003 US invasion, Iran financed and supported several Shia militias (such as the Badr Brigade) to gain influence and combat US forces.
Yemen: Iran supports the Houthi movement (Ansar Allah) in their conflict against the internationally recognized government and the Saudi-led coalition, leading to ongoing regional instability.
Lebanon: Iran has heavily supported and armed Hezbollah, which effectively operates as a state-within-a-state, controlling parts of the country and acting on behalf of Iranian interests.
Syria: Iran has provided significant military and financial support to the Bashar al-Assad regime during the Syrian Civil War, utilizing foreign Shia militias and Hezbollah to fight in the conflict.
Bahrain, UAE, Qatar, and Jordan: Reports indicate Iran has targeted US military bases located within these countries using drones and missiles launched by proxies.
Oman: Iran intervened in the Dhofar Rebellion (1963–1976), assisting the Omani government.
Various International Targets: Iran has been accused of plotting or executing attacks against dissidents, diplomats, and civilian targets in countries including Albania, Belgium, Denmark, the Netherlands, and Turkey.
Bron: Google Gemini
Mensen in het Westen zijn moslims ook spuugzat, rennen jochie.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:22 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Veel moeilijker dan dit is het ook niet. Buiten dat blijf ik me verbazen over figuren die jammeren over asielzoekers en "niet-westerse" elementen die onze cultuur zouden beïnvloeden maar zich dan niet kunnen voorstellen dat mensen in het Midden-oosten de Westerse wereld een beetje zat zijn.
Moslims, of moslims die hun wil aan andere proberen op te leggen? Zit nogal een verschil in...quote:Op zondag 1 maart 2026 22:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mensen in het Westen zijn moslims ook spuugzat, rennen jochie.
Wat voor een schepje, meer bommen op het land dus ook op de gewone bevolking? Hoe meer oorlog, hoe meer mensen uit het Midden Oosten onze kant op komen.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:24 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ze blijven nog steeds massaal hierheen komen dus we moeten er nog een schepje bovenop doen.
Nopequote:Op zondag 1 maart 2026 22:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Deze had je nota bene zelf al gepost eerder?
Sommige mensen zijn gewoon heel erg nieuwsgierig.quote:
Dat benadrukt alleen maar meer wat voor een enorm gevaar de Islam is.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:25 schreef -XOR- het volgende:
Dat worden binnenkort waarschijnlijk weer een hoop aanslagen in Europa.
Daarom, ga iets nuttigs doen.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:22 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
ik weet het. Maar spoken bestaan niet.
Dat zal wel meevallen, zoveel sjiitisch tuig loopt hier niet rond.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:25 schreef -XOR- het volgende:
Ik ben totaal voor regime change maar toch mag Israël en de bevolking ook best even wat voelen. Hopelijk stemmen die hierna ook gewoon voor democratie ipv een dictator.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:20 schreef Ali_boo het volgende:
Initial reports of falls in the Jerusalem area
[ x ]
Ultieme kans het regime omver te werpen, die moet nu worden gegrepen. Én het Midden-Oosten wordt zo rustiger én je pakt een bondgenoot van een China en Rusland, die er o.a. voor zorgt dat Rusland meer slagkracht heeft tegen Oekraïne.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:26 schreef tjoptjop het volgende:
Ik snap Duitsland, Engeland en Frankrijk ook niet zo, of zullen ze gevraagd zijn door Amerika/Israël? Dat ze iets van koopvaardijroutes oid beschermen is te begrijpen, maar actief daar gaan bombarderen?
Omdat bepaalde figuren heel slecht tegen kritiek kunnen?quote:Op zondag 1 maart 2026 22:25 schreef -XOR- het volgende:
Ik kan niet voor Rotator spreken maar de Iraanse Khomeinisten zijn zelfs voor Midden-Oosterse begrippen bijzonder agressief. Het aansturen en uitvoeren van moordpartijen in Syrië op een schaal waarbij je het genocide zou kunnen noemen, Iraakse demonstranten vermoorden, terroristen bewapenen die dan wel Israël maar in feite vooral hun eigen bevolking terroriseren, dissidenten vermoorden en bomaanslagen plegen in Europa, Rusland ondersteunen met het naar de moeder bombarderen van Oekraïne en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:18 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Dat is vervelend voor die dissidenten maar niet voor omliggende landen, wat het punt was geloof ik. Dus terug komend op die vraag: welke landen heeft Iran zoal aangevallen? En om daar dan maar iets tegenover te zetten: welke landen hebben de VS en Israël aangevallen de afgelopen 100 jaar?
Hij woont in Tel Aviv, getrouwd met een Israëlische vrouw.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vond de opmerking leukHij woont er wel in ieder geval:
[ x ]
Zit er voor de onderdrukte veel verschil in of dat gebeurt door fundamentalistische moslims of een door het Westen gesteunde dictatuur?quote:Op zondag 1 maart 2026 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Correctie: baardige fundi's zijn de Westerse wereld een beetje zat en willen het graag zo houden dat ze hun onderdanen tot in de eeuwigheid kunnen onderdrukken op basis van 7e eeuwse geschriften.
Willen sommigen niet begrijpen. En raar genoeg met name die rechts zijn qua politieke voorkeur en Israël steunen. Een Iran in chaos betekent Iraniërs naar Europa, niet naar Amerika en zeker niet naar Israël. Niet anders dan met Syrië, Afghanistan ervoor, Irak en noem maar op. En toch elke keer aan diezelfde steen stoten en erin trappen. Heel apart. Vooral omdat dit op geen enkele manier onze oorlog is, als je even de Israëlische ruis negeert die dat wel heel hard zo proberen te verkopen natuurlijk (kan ze geen ongelijk geven vanuit hun oogpunt) en ook hun zielsverwanten in de Nederlandse politiek.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat voor een schepje, meer bommen op het land dus ook op de gewone bevolking? Hoe meer oorlog, hoe meer mensen uit het Midden Oosten onze kant op komen.
Alle fuckin proxy oorlogen van de afgelopen 30 jaar.quote:Op zondag 1 maart 2026 22:18 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Dat is vervelend voor die dissidenten maar niet voor omliggende landen, wat het punt was geloof ik. Dus terug komend op die vraag: welke landen heeft Iran zoal aangevallen? En om daar dan maar iets tegenover te zetten: welke landen hebben de VS en Israël aangevallen de afgelopen 100 jaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |