abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220256150
Linkje vastgoed GVE Vastgoedproject Oliva Resort Algarve
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220257008
https://www.collincrowdfund.nl/artemisweg-115d-lelystad/

Nieuwe @ CCF - door derde inschrijving eigen woning wel interessant!
pi_220257124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 15:36 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/artemisweg-115d-lelystad/

Nieuwe @ CCF - door derde inschrijving eigen woning wel interessant!
Zeker, deze weliswaar starter lijkt mij ook erg interessant.
https://www.fundainbusine(...)47-artemisweg-115-d/

Voor geïnteresseerden hierbij het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf dubbel meegenomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Horsemen op 04-03-2026 16:40:44 (Linkje) ]
pi_220257860
Iemand anders ook wat verbaasd dat de recovery van project OAMKB Emmen-Coevorden na 6 maanden met slechts 1 termijn zonder verder uitleg dat bijvoorbeeld betaalafspraken niet zijn nagekomen terwijl er (volgens opgaaf van gve!) bij het nakomen van de afspraken er zo'n halve termijn per rmaand geincasserd zou worden.

(aanvulling: betreft gve project)

[ Bericht 6% gewijzigd door tnhb op 04-03-2026 21:13:52 ]
pi_220257923
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:04 schreef tnhb het volgende:
Iemand anders ook wat verbaasd dat de recovery van project OAMKB Emmen-Coevorden na 6 maanden met slechts 1 termijn zonder verder uitleg dat bijvoorbeeld betaalafspraken niet zijn nagekomen terwijl er (volgens opgaaf van gve!) bij het nakomen van de afspraken er zo'n halve termijn per rmaand geincasserd zou worden.
Zelfde bij Republic Dutch 2 termijnen doorbetaald van de 7 verstreken. Heb maar eens gevraagd of de leningnemer (weer) de afspraken niet nakomt of dat 5 van de 7 termijnen op zijn gegaan aan kosten.
(betreft GVE)
pi_220258336
Zijn er nog GVE honden die brood lusten? (48 mnd, 8%, 1e hyp, klein deel annuïtair)
+ dekkende 1e hypotheek, ervan uitgaande dat de overbruggingsfinanciering inderdaad snel afgelost wordt (de beschrijving hiervan is in de pitch weggevallen lijkt het).
+ geen bouw/ontwikkelproject
+ geen rentedepot ;)
- hockeystickprognose
- courantheid vastgoed (matig onderhouden, agrarisch, gelegen langs spoorlijn en snelweg)

Toevoeging:
+ Of hij een goede ondernemer is weet ik niet maar hij verstaat zijn vak wel. De reviews op google (voor JB Hondentraining) zijn zeer lovend.

[ Bericht 11% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 04-03-2026 19:57:20 (toevoeging google reviews) ]
pi_220260556
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 19:22 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Zijn er nog GVE honden die brood lusten? (48 mnd, 8%, 1e hyp, klein deel annuïtair)
+ dekkende 1e hypotheek, ervan uitgaande dat de overbruggingsfinanciering inderdaad snel afgelost wordt (de beschrijving hiervan is in de pitch weggevallen lijkt het).
+ geen bouw/ontwikkelproject
+ geen rentedepot ;)
- hockeystickprognose
- courantheid vastgoed (matig onderhouden, agrarisch, gelegen langs spoorlijn en snelweg)

Toevoeging:
+ Of hij een goede ondernemer is weet ik niet maar hij verstaat zijn vak wel. De reviews op google (voor JB Hondentraining) zijn zeer lovend.
Ik sla hem over ivm courantheid zekerheid. Ondernemings verhalen kan ik vaak moeilijk beoordelen, dus courante zekerheid is dan een betrouwbaar anker.
pi_220260987
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2026 15:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

SPOILER
Zelf dubbel meegenomen.
neem zelf ook mee op basis van zekerheden. dank je wel voor delen van de link
pi_220261098
Is 27 de meeste likes voor een link?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220261244
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2026 07:43 schreef nostra het volgende:
Is 27 de meeste likes voor een link?
Inmiddels al 29 :7

Ik neem hem zelf ook mee. Ik hoop voor de beste man dat het allemaal goed gaat komen, ik zie de nodige (opstart)risico's. Waarschijnlijk beunt hij nu ook al in zijn vrije tijd en zal hij al wel wat klantjes hebben, maar zal toch flink moeten opschalen voor voldoende omzet om zijn lasten te betalen en er een inkomen uit te halen. Binnen nu en een jaar, als hij ook moet gaan aflossen.
Pecunia non olet
pi_220261371
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik neem hem zelf ook mee. Ik hoop voor de beste man dat het allemaal goed gaat komen, ik zie de nodige (opstart)risico's. Waarschijnlijk beunt hij nu ook al in zijn vrije tijd en zal hij al wel wat klantjes hebben, maar zal toch flink moeten opschalen voor voldoende omzet om zijn lasten te betalen en er een inkomen uit te halen. Binnen nu en een jaar, als hij ook moet gaan aflossen.
Goed verhaal, mee eens. Anderzijds zal hij zich met dit onderpand en de overzichtelijke hypotheekhoogte niet failliet laten gaan.

Duimpje voor jou ^O^
pi_220261566
Roos (Sp*rkling Concepts) is met de noorderzon vertrokken. Vreemd verhaal.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220261620
quote:
14s.gif Op woensdag 4 maart 2026 15:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

SPOILER
Zelf dubbel meegenomen.
Dit is de absolute topper van het laatste jaar. Collin maakt bij mij wel een fout met de beheervergoeding. Bij jullie ook? Nu is deze 1,45% ipv 1,2%. De normale beheervetgoeding is simpel te controleren. 0,1 euro per 100 euro investering. Je kunt de beheervergoeding zien als je in de app op investering klikt.
pi_220262029
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:22 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Dit is de absolute topper van het laatste jaar. Collin maakt bij mij wel een fout met de beheervergoeding. Bij jullie ook? Nu is deze 1,45% ipv 1,2%. De normale beheervetgoeding is simpel te controleren. 0,1 euro per 100 euro investering. Je kunt de beheervergoeding zien als je in de app op investering klikt.
Ik neem aan dat Collin meeleest, en het wel aan zullen passen.
pi_220262099
Kleine nieuwe herfinanciering via Collin met een 1e hypotheek:

WOLLUKSE KOFFIE 2
¤ 45.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wollukse-koffie-2/
pi_220262142
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

33 en al 80 % gefund _O- Zouden we als Fok! > 50 % bezitten van deze lening? :s)
pi_220262227
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
33 en al 80 % gefund _O- Zouden we als Fok! > 50 % bezitten van deze lening? :s)
Kunnen we de knokploeg inschakelen bij wanbetaling.
pi_220262292
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:15 schreef quepos het volgende:

[..]
Ik neem aan dat Collin meeleest, en het wel aan zullen passen.
Collin gebeld, wordt aangepast
pi_220262296
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Heb jaren geleden via DM gegevens gekregen van flink wat users bij een project waar problemen waren om de stemming te controleren. We bezaten bij dat project van 50k ongeveer 37% van de lening. Dus ik vermoed dat we bij dit grotere project toch niet in de buurt gaan komen van de 50% :@
pi_220262330
quote:
6s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Zullen we het gewoon netjes houden ;)
Mooie zekerheden dus als het al nodig zou zijn kan het netjes via de normale weg, al dan niet via een stemming.

Overigens heb ik mijn investering wel net wat opgeschroefd want veel beter gaan we ze niet meer krijgen denk ik.
pi_220263041
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
- Zouden we als Fok! > 50 % bezitten van deze lening? :s)
Ik denk dat Collin ook niet meer zo kwistig is met linkjes om dit.
pi_220263087
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:43 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Tja, vol = vol zou je zeggen toch?
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:57:09 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220263130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:50 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Ik denk dat ze liever een grotere spreiding en dus meer actieve klanten willen. Risicobeperking bij mindere tijden en hogere fees.
pi_220263177
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:50 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Alles is momenteel binnen de korste keren vol ook zonder linkjes van hier. Een paar jaar geleden was Collin er blij mee maar nu met veel meer investeerders is het niet meer zo nodig. En momenteel zijn er veel ( vervroegde) aflossingen en het geld wat vrij komt dat is best lastig om te investeren momenteel
pi_220263185
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:43 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Met kleine projectjes waren ze nooit kwistig. Die werden hoofdzakelijk door medefokkerts opgevraagd bij de ondernemer zelf.
Collin is vooral kwistig bij grote projecten die ze een vlotte start willen geven, het creëren van FOMO zeg maar.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')