abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:37:20 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220217731
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Game on. 8-)

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:38:32 #2
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220217741
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat moet china doen dan
Iets met Taiwan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:38:32 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220217742
Vanmiddag een toespraak van Trump. Ik ga die echt niet luisteren, heb een hekel aan die ouwe zeurstem.
Hoop wel dat ze al wat kopstukken te pakken hebben. Ben benieuwd.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220217745
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat moet china doen dan
Ja dat weet je zelf ook wel
pi_220217749
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Iets met Taiwan.
waarom denkt toch iedereen dat china ooit taiwan aan gaat vallen

ze blazen gewoon alle chipfabrieken op daar als china nadert
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:41:04 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220217762
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Iets met Taiwan.
Dan hadden ze dat wel gedaan na wat de VS in Venezuela heeft geflikt
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:41:17 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220217766
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:39 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

ze blazen gewoon alle chipfabrieken op daar als china nadert
Maar goed dat Croky in België zit *O*

Croky Explosions _O_ :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220217773
twitter

pi_220217775
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat je dat niet snapt spreekt boekdelen en verklaart waarom je steeds achter de foute partijen staat. Het is een basisbeginsel dat je elkaars autonomie respecteert en dat conflicten met dialoog worden aangegaan. Dat er een escalatieladder is en dat oorlog de laatste is.

Dit hebben we als wereld vormgegeven in wetten en regels, instituties, diplomatie. Helaas vegen de VS en Israël hun billen daarmee af en gaan zij voor het recht van de sterksten. Ook in dit specifieke geval van het atoomprogramma is het Iran die zich netjes aan de afspraken heeft gehouden en is het de VS en Israël die dit met macht en geweld willen oplossen.
Even zien, ik steun Israël en de VS en jij steunt partijen zoals de Palestijnen en springt nu in de bres voor Iran. Wie staat er dan aan achter foute partijen? Dat ben jij natuurlijk zelf, niet ik. Ik steun het Westen en Westerse bondgenoten zoals Israël. Jij doet daarentegen aan anti-Westers 'Third Worldism'.
quote:

[..]
Dat je dat niet snapt spreekt boekdelen en verklaart waarom je steeds achter de foute partijen staat. Het is een basisbeginsel dat je elkaars autonomie respecteert en dat conflicten met dialoog worden aangegaan. Dat er een escalatieladder is en dat oorlog de laatste is.

Dit hebben we als wereld vormgegeven in wetten en regels, instituties, diplomatie. Helaas vegen de VS en Israël hun billen daarmee af en gaan zij voor het recht van de sterksten. Ook in dit specifieke geval van het atoomprogramma is het Iran die zich netjes aan de afspraken heeft gehouden en is het de VS en Israël die dit met macht en geweld willen oplossen.
De VS heeft letterlijk meerdere gesprekken met het Iraanse regime achter de rug waarin duidelijk is geworden dat Iran doodleuk wil doorgaan met het verkrijgen van kernwapens.
quote:

[..]

Als er een partij is die de billen daarmee afveegt is het Iran wel. Niet alleen ten opzichte van andere landen maar ook ten opzichte van de eigen bevolking die men met extreem geweld onderdrukt. En tevens heeft Iran zich niet gehouden aan de 'afspraken' mbt het atoomprogramma want men was uranium aan verrijken op veel hogere percentages dan afgesproken en bewaarde dit ondergronds, dit is ook bevestigd door het IAEA.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220217781
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:39 schreef Jahr00n het volgende:

Vroeg of laat gaat dat gewoon gebeuren. Des te meer reden toe om dat te gaan doen nu met dit. Idem voor Rusland om gewoon door te gaan in Oekraine.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:47:02 #11
438527 MissButterflyy
pi_220217786
Dreigende taal vanuit Qatar en Iran
quote:
Qatar bijt na de recente explosies in hoofdstad Doha van zich af. Net als de Verenigde Arabische Emiraten zegt Qatar dat het nu van zich af mag slaan.

Ondertussen ook meer dreigende taal vanuit Iran. Daar meldt het elitekorps, de Iraanse Revolutionaire Garde, dat alle Amerikaanse belangen in de regio een 'legitiem doelwit' zijn voor Iraanse aanvallen. "We zullen het offensief doorzetten tot de vijand een duidelijke nederlaag heeft geleden."
Nu.nl

Ze blijven optimistisch.
pi_220217798
Het zou wel mooi zijn als alle omringende landen nu ook Iran de volle laag gaan geven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:50:54 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220217803
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nu.nl

Ze blijven optimistisch.
Qatars LNG-installaties aanvallen is niet zo'n goed idee, want dan gaan meer landen er zich mee bemoeien.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220217804
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De beste kanonnen zijn die van Grolsch B:)B
Grolsch smaakt zoals het klinkt.

Doe mij maar Hertog Jan in alle smaken en kleuren qua NLs bier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220217808
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
Het zou wel mooi zijn als alle omringende landen nu ook Iran de volle laag gaan geven.
het wordt tijd dat de Ayatollahs eindigen als Mussolini
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:52:18 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220217811
quote:
[..]
Nu.nl

Ze blijven optimistisch.
Maar Qatar en UAE zijn toch vijanden? Gaan ze nu weer vriendjes worden?
pi_220217814
quote:
[..]
Nu.nl

Ze blijven optimistisch.
Hmm regionale oorlog..
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:54:08 #18
438527 MissButterflyy
pi_220217819
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Geen idee.
pi_220217821
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Grolsch smaakt zoals het klinkt.

Doe mij maar Hertog Jan in alle smaken en kleuren qua NLs bier.
Grolsch is voor Boer'n
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220217823
quote:

[..]
Niets verenigd zo goed als een gezamenlijke vijand natuurlijk.

Alhoewel, niemand kan natuurlijk op tegen de enorme verbindende krachten van oppervredesduif Infantino.
pi_220217824
quote:

[..]
"The enemy of my enemy..."
pi_220217829
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:36 schreef De_Kraam het volgende:

[..]
Teheran uit, altijd lastig.
Serieus heksenketeltje hoor, dat Azadi Stadion.
Maar zodra je weet wat azadi betekend, wie dat heeft bedacht en hoe Iran er nu uit ziet qua maatschappij, weet je weer genoeg over het regime.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 28 februari 2026 @ 11:56:05 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_220217837
Wij zitten nu op het vliegveld van Abu Dhabi en het hele vliegveld is afgesloten, we krijgen Noodmeldingen dat we moeten schuilen en er vliegen regelmatig straaljagers voorbij
5 - 28 februari Thailand O+
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:56:17 #24
438527 MissButterflyy
pi_220217838
Nieuwe golf aanvallen onderweg naar onder andere Israël volgens nu.nl.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:56:44 #25
438527 MissButterflyy
pi_220217843
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:56 schreef MaJo het volgende:
Wij zitten nu op het vliegveld van Abu Dhabi en het hele vliegveld is afgesloten, we krijgen Noodmeldingen dat we moeten schuilen en er vliegen regelmatig straaljagers voorbij
Sterkte! Hopelijk snel rustiger daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')