abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220205682
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:02 schreef LeSage het volgende:

[..]
Zou haar ook wel gunnen dat ze daar mee aan de slag zou gaan. Niet met allerlei diagnoses, maar gewoon je angsten met iemand aan gaan pakken. Een leven vol angst is zo zonde.

Over die was zeg ik trouwens niets, ik ben ook een opspaarder (maar werk ook 3,5 dag buiten de deur en wacht dan soms op een vrije dag).
Als ik werk spaar ik ook wel op, maar ik heb nog nooit gezegd dat ik achter loop met de was🙈
Ik begrijp vooral niet hoe zij aan zoveel was komt. Ja door haar kinderen dus 4x oer dag om te kleden 😅
pi_220205686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:11 schreef Harper het volgende:
Die bak van Jim. In de tuin nog wel!!
Echt hoor. Hij is oh zo welkom maar ondertussen niet echt.
Waarom kan ze hem niet gewoon vertellen zijn zooi mee te nemen, en niet elke dag de tafel vol te gooien met zijn motorspullen?
Nee dat is te lastig. Dan moet ze de confrontatie aan gaan.
Geef hem dan een plank in de schuur ofzo.
Gisteren filmde ze hoe ze hem aansprak en wees met haar knuist naar de tafel waar z'n zooi lag. Hij had er gewoon poep aan 🤣
pi_220205718
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:20 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. De band met de broers/zussen is te sterk, en als ze breken met de ouders mogen ze de anderen ook niet meer zien. Dat gebeurt ook bij opa en oma.
Die band had AM met haar broer volgens mij ook.
pi_220205779
Sanneke is eindelijk weer wat aan het uitzoeken/opruimen. Gaat echt in een slakkengang volgens mij als je zo op de bank gaat zitten
pi_220205826
Nog even over de was. Volgens mij zijn er grofweg twee strategieën: of je wast zeg aan de lopende band, "elke dag een wasje" zeg maar, of je wast alles op een vaste dag in de week.
Ik doe dat laatste, conform de "laundry day" aanpak van Dana K. White (aanrader trouwens :))
Die andere methode werkt namelijk totaal niet voor mij.

Bij "noodgevallen" was je tussendoor dan wel overigens. Dat kan ook want er zit geen was in de wasmachine.

Dus je kan het wel "opsparen". Maar veel was blijft veel was natuurlijk.

Ik zie bvb AM de "elke dag wassen"-strategie hanteren.
Alleen Judith heeft een soort uitgeklede versie van de "laundry day": het is laundry day als de zon schijnt. Of zo.

[ Bericht 6% gewijzigd door AccurateAllegiance op 26-02-2026 12:37:36 ]
pi_220205876
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:32 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Nog even over de was. Volgens mij zijn er grofweg twee strategieën: of je wast zeg aan de lopende band, "elke dag een wasje" zeg maar, of je wast alles op een vaste dag in de week.
Ik doe dat laatste, conform de "laundry day" aanpak van Dana K. White (aanrader trouwens :))

Bij "noodgevallen" was je tussendoor dan wel overigens. Dat kan ook want er zit geen was in de wasmachine.

Alleen Judith heeft een soort uitgeklede versie van de "laundry day": het is laundry day als de zon schijnt. Of zo.
AM zou naar mijn mening minder kunnen wassen als ze iig opspaart tot ze een volle machine heeft🙈
pi_220205883
Dochter dbm heeft gelukkig geen taaislijmziekte.
pi_220205889
Wij hebben berusting gevonden dat de was een cyclus is en dat was zich altijd ergens in die cyclus bevindt (dus ook de was die schoon in de kast ligt). En dat het dus ook niet erg is als ik twee weken geen was vouw omdat ik daar geen zin in heb. Dan leven we gewoon uit de wasmand 😂
pi_220205896
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:32 schreef AccurateAllegiance het volgende:

Ik was als ik genoeg heb voor een trommel. Ons gezin doet zelf alles in de wasmand waar t hoort, donker/licht/wol. Als ik opspaar kan ik dat niet allemaal tegelijk ophangen om te drogen. Ik doe nl veel dingen niet in de droger. Mijn WM en droger kan ik programmeren zodat ik de was eruit kan halen als ik bv uit werk thuis kom.
pi_220205917
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:42 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
Ik was als ik genoeg heb voor een trommel. Ons gezin doet zelf alles in de wasmand waar t hoort, donker/licht/wol. Als ik opspaar kan ik dat niet allemaal tegelijk ophangen om te drogen. Ik doe nl veel dingen niet in de droger. Mijn WM en droger kan ik programmeren zodat ik de was eruit kan halen als ik bv uit werk thuis kom.
Voor mij werkt dat niet want dan blijft het in de droger hangen of in de wasmachine etc. Ik denk dat jullie gewoon beter gedisciplineerd zijn. 😄

Maar laundry day werkt voor mij prima.
pi_220205921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:41 schreef Lostit het volgende:
Wij hebben berusting gevonden dat de was een cyclus is en dat was zich altijd ergens in die cyclus bevindt (dus ook de was die schoon in de kast ligt). En dat het dus ook niet erg is als ik twee weken geen was vouw omdat ik daar geen zin in heb. Dan leven we gewoon uit de wasmand 😂
Haha ja herkenbaar
pi_220205936
Maar bvb Milou? Wat voor was strategie hanteert zij? (Ik probeer het on topic te houden :))
pi_220205939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:25 schreef Muisjeruisje het volgende:
Sanneke is eindelijk weer wat aan het uitzoeken/opruimen. Gaat echt in een slakkengang volgens mij als je zo op de bank gaat zitten
Zij zet echt alles op vinted. Gaat nauwelijks wat de prullenbak in.
pi_220205952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:46 schreef Jippiejappie het volgende:

[..]
Zij zet echt alles op vinted. Gaat nauwelijks wat de prullenbak in.
… of wordt weggegeven.
pi_220205966
Schuldig uit de wasmanden leven haha.. helaas geen perfecte huisvrouw verre van hahaha
pi_220206071
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 18:08 schreef Nieve het volgende:

[..]
Tja, ze was al in het huis geweest he? Dan lukt koken niet meer.
Ik leefde kort geleden ook zo, alleen ik was op dat moment heel erg ziek. Vreselijk was dat.
Maar Sanneke is naar eigen zeggen heel gezond. Ze loopt echt vast in deze situatie, ik hoop dat het haar aanzet tot hulp zoeken want dit soort situaties komen je hele leven terug en ze is nu ook verantwoordelijk voor het veilig opgroeien van haar kind.
Die situaties komen niet terug als je alles vermijdt. Straks zit ze weer ‘veilig’ op haar bank als ze verhuisd is. Dan ziet ze geen enkele aanleiding meer om hulp te zoeken.
pi_220206087
zouden de fragmenten die AM maakt met oa de troep van Jim niet volledig in scene zijn gezet? Ik bedoel er is toch geen enkel volwassen mens dat zo met zijn spullen om gaat? En ouders die daar niet op ingrijpen? Als ik zo'n troep zou maken bij mijn ouders dan gooien ze gewoon alles weg (en terecht)
pi_220206098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:46 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Maar bvb Milou? Wat voor was strategie hanteert zij? (Ik probeer het on topic te houden :))
Milou wisselt sneller van wasstrategie dan AM de was omdraait 🙈
pi_220206119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:12 schreef poohenzo het volgende:
zouden de fragmenten die AM maakt met oa de troep van Jim niet volledig in scene zijn gezet? Ik bedoel er is toch geen enkel volwassen mens dat zo met zijn spullen om gaat? En ouders die daar niet op ingrijpen? Als ik zo'n troep zou maken bij mijn ouders dan gooien ze gewoon alles weg (en terecht)
Confrontaties aangaan is iets waar ze geen stempel van heeft,
Dus dit gebeurt gewoon echt
pi_220206131
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:15 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Milou wisselt sneller van wasstrategie dan AM de was omdraait 🙈
Hardop gelachen hierom 😂
pi_220206164
‘Je kan wel merken dat het mooi weer is (geweest..). Iedereen loopt van binnen naar buiten met vieze schoenen’

Zegt de vrouw die, samen met haar man, gisteravond met de paardrijlaarzen aan door het huis naar de tuin liepen, zonder op zijn minst hun voeten te vegen 🙄

Ik heb daar sowieso nog nooit iemand zijn voeten zien vegen, van groot naar klein.

Maarja, de dweil moest weer gepromoot wordt. Natuurlijk.
pi_220206170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:29 schreef Huisopdehoek het volgende:
‘Je kan wel merken dat het mooi weer is (geweest..). Iedereen loopt van binnen naar buiten met vieze schoenen’

Zegt de vrouw die, samen met haar man, gisteravond met de paardrijlaarzen aan door het huis naar de tuin liepen, zonder op zijn minst hun voeten te vegen 🙄

Ik heb daar sowieso nog nooit iemand zijn voeten zien vegen, van groot naar klein.

Maarja, de dweil moest weer gepromoot wordt. Natuurlijk.
En de gore laarzen steevast op tafel zet.
Wij lopen niet met schoenen binnen, hebben we 2 honden en ik sta soms al te kijken van hoe vies mijn dweilwater is. Vooral als de honden niet getrimt zijn.
Vraag me soms wel eens af of AM het expres zo goor laat worden zodat ze die dweil weer kan promoten.
pi_220206175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:46 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Geen idee, maar ze heeft wel wasmanden waar ze regelmatig linkjes voor deelt 🫣
pi_220206180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:29 schreef Huisopdehoek het volgende:

Daar snap ik sowieso weinig van. Waarom niet achterom?
pi_220206185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:34 schreef Harper het volgende:

[..]
Daar snap ik sowieso weinig van. Waarom niet achterom?
Omdat die ingang word geblokkeerd door de doos van Jim. Ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')