abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220189354
Welke supermarkt is jouw favoriet en welke supermarkt is jouw minst favoriete supermarkt?
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_220189358
Meest favoriet: Lidl

Minst favoriet: Boni / Nettorama (recentelijk van naam veranderd)
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_220189485
Ik ga het vaakst naar de Jumbo.
Als het zo uit komt, ga ik weleens naar de AH.
Zelfde met de SPAR, maar nog minder.
Bij de rest ben ik nog nooit binnen geweest.
pi_220189621
AH is de minst slechte.
ALDI vind ik echt helemaal niks.

[ Bericht 4% gewijzigd door EvilSkittle op 24-02-2026 03:42:40 ]
...hier om je mars te breken.
pi_220189628
Die muziek bij de jumbo is vreselijk, maar de producten zijn beter dan de aldi/lidl voor de rest heeft elke winkel z'n sterke en zwakke punten.

Toch is jumbo door de muziek de minst favo.

Wij hebben hier een giga albert hein die is favoriet. Zoveel keuze. Maar dan weer wel 10-20℅ duurdere producten. Allemaal A merken en dan de luxere. (die ik op basis van ingredienten toch kies)
pi_220189686
De jumbo. Onnodig duur vergeleken met een Vomar of Dirk. Logisch want je betaalt natuurlijk ook voor de uitstraling van een supermarkt.

En dat is nou precies wat de Dirk en Vomar niet hebben.

Maar goed ik kom er ook enkel om boodschappen te halen, niet om gezellig te shoppen
  Moderator dinsdag 24 februari 2026 @ 05:43:17 #7
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_220189699
Sinds dit stukje diabetes niet meer verkocht wordt zijn ze allemaal even kut:

Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  dinsdag 24 februari 2026 @ 08:37:39 #8
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220190108
AH = favoriet
Aldi trek ik niet. Vieze geur, zoals Action ook zo’n gekke geur heeft hangen.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_220190151
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 08:37 schreef Moeraskat het volgende:
AH = favoriet
Aldi trek ik niet. Vieze geur, zoals Action ook zo’n gekke geur heeft hangen.
Ongewassen tokkievolk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2026 08:42:37 ]
  dinsdag 24 februari 2026 @ 10:39:58 #10
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220190994
Topfavoriet: ReWe, Kaufland, Penny

Favoriet: Aldi, Vomar, Lidl en Jumbo

De AH weiger ik te komen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220191093
Top: Edeka Duitsland
Bottom: Aldi Nederland
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_220191494
Jumbo minst favoriet, samen met de Spar. Beide zijn onnodig duur tov andere supermarkten en hebben beperkt en matig aanbod. Jumbo heeft alleen ‘goede’ PR waardoor het líjkt alsof ze goedkoper zouden zijn dan de rest. Spar is gewoon een dure gruwel. Aldi en Lidl ook gruwel maar daar verwacht niemand ook wat duurs of een geweldige uitstraling van dus ze zijn prima.

En ik snap dat dit raar overkomt na mijn verhaal over onnodig duur maar mijn favoriet is de Appie. Meer en beter aanbod, overzichtelijk, fijn, kloar. Ook regelmatig goedkoper dan de Jumbo.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 24-02-2026 21:29:49 ]
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 februari 2026 @ 11:43:10 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220191635
Favo AH
Plus (veel bieropties)
MInste: Vomar
N=1, De plaatselijke Vomar was een mooie winkel. Is recentelijk verbouwd en nu is het een vreselijke zaak geworden. Alle verse dingen zijn verdwenen. HEt is nu een grote schuur waar het niet prettig is vertoeven. En de Aziatische producten zijn verminderd. Ze hadden best wat unieke dingen, maar nu is het gewoon weer naar de Amazing Oriental
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  roze dinsdag 24 februari 2026 @ 11:53:10 #14
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220191730
Favoriet is sowieso de Dirk maar minst favoriet weet ik zo even niet eigenlijk. Jumbo misschien, kom er wel vaak want zit hier in de wijk maar er zou van mij best een andere supermarkt mogen komen op die plek.

Edit: Kaufland in Duitsland is ook een favoriet van mij.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 12:03:01 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220191778
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 08:42 schreef Budapestenaar het volgende:
Ongewassen tokkievolk.
:Y Komen allemaal tray schultenbrau halen en een halfje bruin :P
Als je dat op de band ziet liggen, minimaal twee mensen ertussen laten want anders ruik je rare dingen |:)
  dinsdag 24 februari 2026 @ 12:05:17 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220191792
Favoriet: Dirk en Poiesz
Minst favoriet: Aldi
  dinsdag 24 februari 2026 @ 15:36:54 #17
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220193141
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:Y Komen allemaal tray schultenbrau halen en een halfje bruin :P
Als je dat op de band ziet liggen, minimaal twee mensen ertussen laten want anders ruik je rare dingen |:)
Ja wtf is die geur :r mega penetrant. Ik snap nooit hoe dat soort mensen dezelfde stinklucht kunnen produceren…
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_220193473
AH meest favoriet.
Jumbo gaat ook nog wel.

Gewoon fijne open winkels met structuur en prima prijzen.

Minst:
Lidl en Aldi.
Chaotisch opgebouwde winkels met producten random geplaatst.
Kwalitatief ook minder.

Estland:
Favoriet: Coop (niet te verwarren met de NL variant)
En Prisma.

Minst: Rimi, Meie en Maxima.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 16:23:19 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220193504
Minst favoriet: de Albert Heijn. Zit dichtbij, maar het personeel is niet zo vriendelijk, de emballageautomaat is om de haverklap kapot en ze hebben niet alles. Het komt ook vaak voor dat producten niet goed scannen, je moet er continue opletten.
Meest favoriet: de Jumbo dankzij hun grote collectie speciaalbiertjes (ook lokaal.) Ik kwam er laatst bij een in Leeuwarden en die had ook al zo'n grote collectie.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220193565
Meest:
Picnic voor het gemak
Dirk voor de rest
Jumbo voor meer keuze

Minst:
Aldi
Lidl
AH (veel mensen zweren bij de Appie, maar ik vind het overdreven duur en overdreven druk
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_220193579
AH, Poiesz en Lidl zijn redelijk, Aldi en Nettorama zeer matig.
De rest er tussenin.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 februari 2026 @ 21:18:45 #22
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220195585
AH is wel mijn favoriet, de Dirk is soms ook wel prima, die hebben vaak goede aanbiedingen. Minst favoriete is denk ik de Jumbo, zelfs in de foodmart in Breda krijgen ze het voor elkaar om een mooie winkel met 'bijproducten' op te tuigen, maar zodra je bij het supermarkt gedeelte komt zijn het toch weer die eindeloze onoverzichtelijke krappe hoge gangen die je in elke Jumbo ziet :N
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_220195614
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 16:23 schreef SEMTEX het volgende:
dankzij hun grote collectie speciaalbiertjes
Een heel gezellig mens ben je. :) ^O^

On topic: meest favoriet Dekamarkt Plein 13 Wormerveer. De allure van een AH XL maar dan mooier. Boodschappen doen is een feestje zonder dat alle oudjes de paden staan te blokkeren zoals in de kleinere supermarkten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220195723
Favoriet Nettorama

Minst favoriet Picnic want afschuwelijk duur.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 21:39:41 #25
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220195727
De Jumbo rij ik voorbij, al moet ik 5km rijden. Die gun ik nog geen stuiver.


Lidl of Nettorama als favoriet. Lidl is hier altijd lekker rustig en de Nettorama heeft goede deals en is stukken goedkoper.
pi_220195754
Ik erger mij mateloos aan winkels die alleen aangepaste Sinterklaasliedjes draaien. Dat ze een alternatief willen bieden voor een kleine groep gevoelige activisten is een ding, maar ik vind dat die (misschien zelfs ongewenste) uitzondering niet ten koste moet gaan van de gewenste vertolking van het figuur Zwarte Piet.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  roze dinsdag 24 februari 2026 @ 21:56:58 #27
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220195835
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 21:44 schreef Kaatje2658 het volgende:
Ik erger mij mateloos aan winkels die alleen aangepaste Sinterklaasliedjes draaien. Dat ze een alternatief willen bieden voor een kleine groep gevoelige activisten is een ding, maar ik vind dat die (misschien zelfs ongewenste) uitzondering niet ten koste moet gaan van de gewenste vertolking van het figuur Zwarte Piet.
Heb je nu geen last van.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 22:06:44 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220195882
Appie meesterras.
Huilen dan.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 22:07:31 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220195888
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 21:44 schreef Kaatje2658 het volgende:
Ik erger mij mateloos aan winkels die alleen aangepaste Sinterklaasliedjes draaien. Dat ze een alternatief willen bieden voor een kleine groep gevoelige activisten is een ding, maar ik vind dat die (misschien zelfs ongewenste) uitzondering niet ten koste moet gaan van de gewenste vertolking van het figuur Zwarte Piet.
Heeft niks met activisten te maken maar alles met commercie. Zwarte Piet erbij betrekken in een toppa over supermarkten, da's echt niet gezond hoor :')
Huilen dan.
pi_220195922
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 22:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Heeft niks met activisten te maken maar alles met commercie. Zwarte Piet erbij betrekken in een toppa over supermarkten, da's echt niet gezond hoor :')
De 'zwartepieten-discussie' heeft invloed gehad op de vormgeving van sinterklaas-producten en zwartepiet-producten in de verkoop door supermarkten.

Zwarte Piet is dus zeker onderdeel van het onderwerp dat in deze discussie wordt besproken, ook als jij persoonlijk liever niet over Zwarte Piet wilt praten om wat voor reden dan ook.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 22:19:42 #31
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220195972
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 22:13 schreef Kaatje2658 het volgende:

[..]
De 'zwartepieten-discussie' heeft invloed gehad op de vormgeving van sinterklaas-producten en zwartepiet-producten in de verkoop door supermarkten.

Zwarte Piet is dus zeker onderdeel van het onderwerp dat in deze discussie wordt besproken, ook als jij persoonlijk liever niet over Zwarte Piet wilt praten om wat voor reden dan ook.
:O
Laffe huichelaar
  dinsdag 24 februari 2026 @ 22:38:03 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220196069
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 22:13 schreef Kaatje2658 het volgende:

[..]
De 'zwartepieten-discussie' heeft invloed gehad op de vormgeving van sinterklaas-producten en zwartepiet-producten in de verkoop door supermarkten.

Zwarte Piet is dus zeker onderdeel van het onderwerp dat in deze discussie wordt besproken, ook als jij persoonlijk liever niet over Zwarte Piet wilt praten om wat voor reden dan ook.
Veel plezier dan met praten in je eentje.
Huilen dan.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 22:42:26 #33
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220196081
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 15:36 schreef Moeraskat het volgende:
Ja wtf is die geur :r mega penetrant. Ik snap nooit hoe dat soort mensen dezelfde stinklucht kunnen produceren…
Heel simpel, pissen in hun broek
En ik heb ze nog nooit wasmiddel of zeep zien kopen
  dinsdag 24 februari 2026 @ 22:46:44 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220196094
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 21:56 schreef Ama het volgende:

[..]
Heb je nu geen last van.
Nee die liggen nu in de katoenvelden. >:)
  woensdag 25 februari 2026 @ 08:36:30 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220196981
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 16:30 schreef Sometimes het volgende:
Meest:
Picnic voor het gemak
ik heb Picnic ook geprobeerd, maar als ik dan verse groente bestelde, was die elke keer maar de volgende dag nog goed. Als je dan weekboodschappen doet, is dat bloedirritant.

Ik doe het meeste van mijn weekboodschappen bij Aldi tr.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220196985
quote:
2s.gif Op woensdag 25 februari 2026 08:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
ik heb Picnic ook geprobeerd, maar als ik dan verse groente bestelde, was die elke keer maar de volgende dag nog goed. Als je dan weekboodschappen doet, is dat bloedirritant.

Ik doe het meeste van mijn weekboodschappen bij Aldi tr.
Ja dat hoor ik vaker. Ik doe ook weekboodschappen, maar gebruik zelden verse groente dus heb daar geen last van.

Fruit is soms wel een ding, dat het nog niet rijp genoeg is of juist allemaal te rijp. Het nadeel dat je 't niet zelf kunt selecteren.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  woensdag 25 februari 2026 @ 09:33:49 #37
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220197522
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 08:38 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Fruit is soms wel een ding, dat het nog niet rijp genoeg is of juist allemaal te rijp. Het nadeel dat je 't niet zelf kunt selecteren.
Het nadeel in de supermarkt is dan weer dat iedereen er al in heeft staan knijpen :P
  woensdag 25 februari 2026 @ 09:47:44 #38
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220197662
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 22:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Veel plezier dan met praten in je eentje.
Doe ik liever dan met anderen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220198395
Favoriet: AH, Dirk en Lidl
Minst favoriet: Jumbo en plus

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2026 23:23:33 ]
pi_220199314
Favoriete supermarkten zijn de Dirk en de Hoogvliet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220199324
De dichtsbijzijnde supermarkt. Albert Heijn in mijn geval.

Voor de wekelijkse boodschappen de supermarkt die het dichtst bij de bakker en de slager in de buurt zit zodat alles eenvoudig aan te lopen is. In mijn geval is dat dan Hoogvliet.
pi_220199603
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 22:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Heeft niks met activisten te maken maar alles met commercie. Zwarte Piet erbij betrekken in een toppa over supermarkten, da's echt niet gezond hoor :')
Zeker niet in februari
pi_220202834
Ik zou niet weten wat er niet gezond is aan Zwarte Piet, logisch ook omdat Zwarte Piet zo populair is.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_220202915
Mijn favoriete supermarkt is de Plus want het dichtste bij, ruime keus, kwaliteit van brood, fruit en groente, vriendelijk personeel en korte/geen rijen bij het afrekenen.
Minst favoriet: Aldi. Ligt niet op mijn dagelijkse route, beperkte keus, sommige producten goede smaak, maar andere vind ik juist weer niet lekker, waardoor ik nog naar een andere supermarkt moet. Vaak lange rijen bij de kassa (tenminste toen ik er 5-10 jaar geleden vaker kwam).
pi_220203873
Het gaat hier over supermarkten niet over zwarte pieten. Laten we die discussie hier niet gaan voeren
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220203883
Plus. gek genoeg, want het assortiment is groot, ziet er prima uit, maar zo duur.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  donderdag 26 februari 2026 @ 08:25:09 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220203917
Ik heb in mijn woonplaats een Jumbo, een AH en de Lidl.

Van die 3 is Jumbo mijn minst favoriete supermarkt, want probeert op AH te lijken, maar het is het allemaal net niet.
De AH is favoriet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220203939
Minst favoriet: Lidl en Aldi want de aanbiedingen zijn snel op en de kassa's zijn kut.
Favoriet: nettorama
Tap tap tap
  roze donderdag 26 februari 2026 @ 08:52:14 #49
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220203994
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:31 schreef CherryLips het volgende:
Minst favoriet: Lidl en Aldi want de aanbiedingen zijn snel op en de kassa's zijn kut.
Favoriet: nettorama
Sow de zelfscan bij de Lidl werkt echt op je zenuwen.
Your beauty never ever scared me.
pi_220204032
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:52 schreef Ama het volgende:

[..]
Sow de zelfscan bij de Lidl werkt echt op je zenuwen.
Ik vind het ook niet fijn bij de lidl alles moet in die bak blijven liggen.
Onhandig vind ik dat.
Je kan niet scannen en gelijk weer in je karretje doenl.

IK heb het een keer gedaan en dat was alweer genoeg
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  roze donderdag 26 februari 2026 @ 09:04:33 #51
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220204052
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:01 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet fijn bij de lidl alles moet in die bak blijven liggen.
Onhandig vind ik dat.
Je kan niet scannen en gelijk weer in je karretje doenl.

IK heb het een keer gedaan en dat was alweer genoeg
Bij mij geeft dat ding steeds een error en dan kan ik vervolgens weer 100 jaar wachten tot er medewerker aankomt.
Your beauty never ever scared me.
pi_220204064
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:04 schreef Ama het volgende:

[..]
Bij mij geeft dat ding steeds een error en dan kan ik vervolgens weer 100 jaar wachten tot er medewerker aankomt.
IK kom sinds ze die zelfscan hebben bijna niet meer bij de lidl. De kassa's is ook niet meer zo snel. Ze mogen pas een tweede kassa er bij openen als er echt een lange rij staan. En ik heb nog nooit zo lang in de rij gestaan bij de kassa, volgens mij werken ze bewust langzamer om iedereen bij de zelfscan te krijgen
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220204119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:52 schreef Ama het volgende:

[..]
Sow de zelfscan bij de Lidl werkt echt op je zenuwen.
Daar krijg ik echt een trillend ooglid van. Maar ook die gewone kassa's, die zijn zo kort en ik probeer het dan met het zweet op m'n bovenlip in noodtempo in m'n tas te tetrissen. Kan niet.
Al heeft de Nettorama nu ook kortere kassa's, maar niet zo erg als bij de Lidl.
Tap tap tap
  roze donderdag 26 februari 2026 @ 09:15:36 #54
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220204123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Daar krijg ik echt een trillend ooglid van. Maar ook die gewone kassa's, die zijn zo kort en ik probeer het dan met het zweet op m'n bovenlip in noodtempo in m'n tas te tetrissen. Kan niet.
Al heeft de Nettorama nu ook kortere kassa's, maar niet zo erg als bij de Lidl.
Ohja dat is ook een dingetje bij de Lidl. _O-
Your beauty never ever scared me.
pi_220204135
Ik woon naast een Jumbo maar kom er zo min mogelijk.

Albert Heijn _O_
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:05:36 #56
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220205056
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 08:37 schreef Moeraskat het volgende:

Aldi trek ik niet. Vieze geur, zoals Action ook zo'n gekke geur heeft hangen.
Dit vind ik typisch iets van wat oudere Aldi-filialen.

Ik herinner me van 15/20 jaar terug zo'n vreemde, weeïge vleesgeur, toen al hun filialen nog Pools aandeden.
  donderdag 26 februari 2026 @ 14:59:34 #57
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220206656
Heb geen favoriet, maar ik haat de Boni.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220206667
Albert Heijn
pi_220206703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:01 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet fijn bij de lidl alles moet in die bak blijven liggen.
Onhandig vind ik dat.
Je kan niet scannen en gelijk weer in je karretje doenl.

IK heb het een keer gedaan en dat was alweer genoeg
Wie dat verzonnen heeft had echt niets met klantenbinding. Ongeloofgelijk rotding die bak. Twee keer geprobeerd en nooit meer. Ik heb me laten vertellen dat het ook helemaal niet geschikt is voor weekboodschappen. Handig bedacht dan, want ik doe alleen maar het liefts weekboodschappen...

Maar in de Lidl op de eigen smartphone scannen, in de kar alles alvast alles in eigen tassen pleuren (zodat dat niet bij de auto hoeft) en dan even de klantkaart scannen en betalen vind ik heerlijk snel en makkelijk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_220206711
Minst favoriet: Jumbo. Beetje net-niet winkel. Niet heel goedkoop, geen bijzonder assortiment.Heb er het Edah gevoel bij.
Favoriet: Albert Heijn, Plus, Lidl.
Hebben allemaal wat eigens. Albert Heijn heeft breedste assortiment en loopt voorop in nieuwere producten zoals de Terralijn.
De Plus met een goede eigenaar heeft het beste versplein, goede slagerafdeling en veel lokale producten. Sommige Pluswinkels hebben vers belegde pizza's, een visafdeling met verse zalm/tonijn en eigengemaakte ossenworst.
Lidl kom ik voor de wat goedkopere bulk en voor de speciale weken, met name Grieks en Italiaans.
pi_220206725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Wie dat verzonnen heeft had echt niets met klantenbinding. Ongeloofgelijk rotding die bak. Twee keer geprobeerd en nooit meer. Ik heb me laten vertellen dat het ook helemaal niet geschikt is voor weekboodschappen. Handig bedacht dan, want ik doe alleen maar het liefts weekboodschappen...

Maar in de Lidl op de eigen smartphone scannen, in de kar alles alvast alles in eigen tassen pleuren (zodat dat niet bij de auto hoeft) en dan even de klantkaart scannen en betalen vind ik heerlijk snel en makkelijk.
Raar he dat het dan niet in de bak hoeft, vind dat echt zo rare uitvinding.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220206787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:10 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Raar he dat het dan niet in de bak hoeft, vind dat echt zo rare uitvinding.
Zit een weegschaal in aan beide kanten. Zodat alles in je tas ook daadwerkelijk gescand wordt. Zolang je dus 1 tas aan boodschappen hebt, is het prima te doen.
Heb je iets meer, dan raakt het apparaat helemaal in de war.

Erg frustrerend ja.
  donderdag 26 februari 2026 @ 16:57:25 #63
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220207411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:09 schreef Adames het volgende:
Minst favoriet: Jumbo. Beetje net-niet winkel. Niet heel goedkoop, geen bijzonder assortiment.Heb er het Edah gevoel bij.
Favoriet: Albert Heijn, Plus, Lidl.
Hebben allemaal wat eigens. Albert Heijn heeft breedste assortiment en loopt voorop in nieuwere producten zoals de Terralijn.
De Plus met een goede eigenaar heeft het beste versplein, goede slagerafdeling en veel lokale producten. Sommige Pluswinkels hebben vers belegde pizza's, een visafdeling met verse zalm/tonijn en eigengemaakte ossenworst.
Lidl kom ik voor de wat goedkopere bulk en voor de speciale weken, met name Grieks en Italiaans.
Geheel mee eens.
Jumbo slaat de plank geheel mis, de meest saaie supermarkten, met onlogische gevulde vakken.
  donderdag 26 februari 2026 @ 17:08:46 #64
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220207461
Bij Jumbo was het gewenste Brabantse 'familiegevoel' 10-15 jaar terug wat meer zichtbaar. Koffiehoekje met zitjes, slager en bakker nadrukkelijk zichtbaar. Minder strakke inrichting. Maar het is er allemaal een stuk efficienter/zuiniger geworden. Inclusief het lozen van hun zeven zekerheden.

Wel lekker brood, daar (iig de Waldkorn Volkoren).

[ Bericht 13% gewijzigd door Eightyone op 26-02-2026 17:29:15 ]
pi_220212879
Jumbo. Omdat we er zo wat pal achter wonen :+
pi_220221586
Slechtste: Plus en soortgelijke supermarkten die gezamenlijke inkoop doen.

Grootste favoriet: Jumbo, kort gevolgd door AH
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 3 april 2026 @ 03:48:16 #67
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_220496852
wie weet er eigenlijk nog dat LIDL en ALDI ooit echte discount prijsstunters waren? ze hadden van die loodsachtige magazijnpanden waar de producten nog in pallets gestapeld waren en waar je zelf de eenheden eruit moest scheuren. In Rotterdam zaten de enige ALDIs in verre buitenwijken die de moeite niet meer waren om er te komen, eentje in crooswijk en eentje in het randgebied van Overschie. Dat waren in der tijd seniorenwijken [110 morgen] waar de gepensioneerden het moesten doen met karige maandelijkse uitkeringen, dan kwam die ALDI die daar zat als geroepen. Omdat ik des tijds ergens bij deze noordrandregio op school zat kwam ik er langs anders niet, ik was jaloers op een klasgenoot die daar voor de deur woonde en daar zijn boodschappen kon doen, had je voor een kwartje een blikje knakworst, voor twee gulden vijf donuts in een pak, voor dertig gulden-cent smeerbare roomkaas, en nog een primeur ook, want mijn eigen supermarkt verkocht dat niet. Met als klapper, voor twaalf centen blikjes HERSCHI kola dat hij elke dag mee naar school nam. Het wordt nog iets leuker, ik ontdekte toevallig nou net dit, nooit geweten!!!

Herschi (waarvan de naam een samenstelling is van de naam van de oprichter Herman Schiffers) was een Nederlandse frisdrankfabriek. Lang is het onderdeel geweest van Hero die het als goedkope frisdrank in de markt zetten. In 1988 deden ze dat met een reclame voor Herschi Cola. Van 1999 tot 2008 eigendom was van Bavaria.. Zij verkochten het Herschi en moeder bedrijf Schiffers Food BV aan Refresco. In 2012 zijn alle bestaande entiteiten gefuseerd Schiffers Food B.V. met Refresco Benelux B.V. en is Schiffers Food opgegaan in Refresco Benelux B.V.

Voice over: van de Herschi Cola reclame is van Erik de Zwart.

een kijken of ik het in raampje kan proppen voor iedereen
Bekijk deze YouTube-video

we hebben het nou echt over de tachtiger jaren. ALDI had nog niet eens een echt uithangbord was gewoon een plakkaat achter het glas. En waar LIDLs zaten wist ik al helemaal niet, twee in Rotterdam, waarvan één op Heijplaat, hoe dat theoretisch gesproken nog onder Rotterdam valt, en ik kwam al amper op Rotterdam-Zuid. vergissing in mijn oudste geheugen vermoed ik, was waarschijnlijk 'vuurplaat' ofwel 'rotterdam-zuid' waar ik nooit kwam , ik heb tot die tijd nog nooit een LIDL gezien.

tegenwoordig zitten die LIDLs en ALDIS, door de gehele stad en zijn ze net zo duur als al die anders supermarkten!!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Brett-Anderson op 03-04-2026 04:02:19 (erratum) ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  vrijdag 3 april 2026 @ 04:49:10 #68
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220496915
Een Belgisch Aldi-filiaal in de jaren 80 (volgens de begeleidende tekst op de site waar ik de foto vond iig), maar dit is ook ongeveer hoe ik me die in Uden en hartje Nijmegen in de jaren 00 herinner. Al leek met name die in Uden nog wat armoediger.



https://aldibelgium.prezl(...)smerken-leerde-kopen
pi_220497424
minst favoriet: Jumbo. Daar voel ik me altijd op een verkeerde manier genaaid.
favoriet: ja ik heb eigenlijk geen favoriete plek, kosten allemaal geld :P
minst erge: AH, ik vind de karretjes daar zo lekker soepel rijden
pi_220497619
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 03:48 schreef Brett-Anderson het volgende:
Herschi
Herschi _O_ _O_
Smile, it's free therapy.
pi_220497621
Alles zonder zelfscan vind ik echt een drama. Een beetje alles wat je ingepakt hebt in hoog tempo uit en weer in moeten pakken bij een gewone kassa, als ik qua ziekte een slechte dag heb haal ik dat gewoon niet. Zelfscan is echt ideaal wat dat betreft en het zorgt er ook voor dat je prijsbewuster winkelt.
pi_220497944
de spar, alles is daar vreselijk duur
https://folderaanbieding.com/spar/spar-folder-3277266/3/
  vrijdag 3 april 2026 @ 10:52:52 #73
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220497961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:46 schreef Karzai het volgende:
de spar, alles is daar vreselijk duur
https://folderaanbieding.com/spar/spar-folder-3277266/3/
Vaak ook nog een soort veredelde buurtwinkels met beperkt assortiment.
pi_220497973
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:52 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Vaak ook nog een soort veredelde buurtwinkels met beperkt assortiment.
Ze zitten wel vaak in kleine plaatsen die voor andere supermarkten niet rendabel zouden zijn idd. Maar in bijvoorbeeld Amsterdam zitten er ook nog een aantal
  vrijdag 3 april 2026 @ 10:55:09 #75
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220497976
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:52 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Vaak ook nog een soort veredelde buurtwinkels met beperkt assortiment.
Zo ongeveer de enige manier om in een dorp met pakweg 1500 inwoners iets te kunnen krijgen, als 'ie er zit. Dat wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')