abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220645603
Als je nu bedenkt dat Europa energie weigert van Rusland, vanwege de agressie tegen oekraine, om dan energie-afhankelijkheid om te schakelen naar de VS...
De zogezegde democratische bondgenoot die
- regeringsleiders ontvoert
- tot 2x regeringsleiders vermoordt temidden van onderhandelingen
- een genocide van 100.000 onschuldige burgers door haar partner goedkeurt en faciliteert met wapens en bommen
- een land om drogredenen zomaar aanvalt, plat bombardeert en dreigt letterlijk van de kaart te vegen. En dit samen met haar oorlogszuchtige partner, die dan nog es andere landen ongegrond aanvalt en ook daar duizenden burgers doodt
- die de globale energievoorziening zomaar op de helling zet voor haar eigen snode plannen, zelfs ten koste van de economieen van haar partners
- enz
- enz

Dit is gewoon pure waanzin en wanbeleid.
En toch blijft de focus op het verslaan van Rusland :')
Dat neigt naar het debiele.
We verdienen het om ten onder te gaan
...
We hebben dringend nieuwe leiders nodig om het schip van ondergang te behoeden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220645701
Oorlog?
quote:
OKKO Group is constructing GORO Mountain Resort in Ukraine's Lviv region, a $1.5 billion all-season resort, with first-phase completion expected by 2028-2029.
Despite the ongoing war, this large-scale project aims to become a major European alpine destination, featuring 75 km of ski slopes and 25 hotels.
Aah daarom geld van Europa. Onze leiders willen er gaan skieen binnenkort
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 18:56:32 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220646036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 22:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Strategisch gezien hadden ze geen andere keuze denk ik.
Ze zullen zich er wel goed op hebben verkeken.
Misschien hadden ze beter in 2014 door kunnen pakken.
Strategisch gezien hadden ze beter niet aan dit hele feest moeten beginnen denk ik eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220646796
Oh net wel.
Het is blijkbaar een tijd waarin grootmachten hun positie op het speelbord verzekeren.
Net zoals de VS nu doet. Tenzij je het media narratief over het hoe en waarom van deze amerikaanse agressie wil geloven.
Maar de VS creeert chaos in globale energievoorziening om alles te destabiliseren en zoveel mogelijk landen, en vooral China ntl, afhankelijk te maken van het westenlijk halfrond, zijnde VS. Daarom valt ook oekraine (lees:de VS) de russische olievoorzieningen aan, want zij zijn dan weer de grote concurrent wat betreft energievoorziening, de golfstaten hebben hun tijd gehad. Wat wsl zelfs de bedoeling van de VS was.
Door de oekr oorlog is de russische oorlogsindustrie opgeschaald, het leger getraind en ervaren, wapens geupdate, nieuwe wapens ontwikkeld, westerse wapens leren counteren,
westerse wapenvoorraden uitgeput, de europese parasiet afgeschud, nieuwe economische allianties opgebouwd, fortuin aan grondstoffen erbij, enz
Klaar voor fase 2 van de VS...
Let the games begin
  Moderator vrijdag 24 april 2026 @ 21:26:53 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220647208
Amerika maakt dezelfde fout idd

Rusland was verzekerd van die positie omdat ze ons ervan overtuigd hadden dat je er maar beter geen ruzie mee kunt zoeken, de Amerikanen hadden ons ervan overtuigd dat we er direct aangaan zonder het grote machtige Amerikaanse schild

Nu heerst meer de gedachte dat het rode gevaar niet zo gevaarlijk is en dat het oranje gezeik eigenlijk bijzonder irritant is
pi_220656652
twitter
pi_220656664
twitter
pi_220656756
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 09:41 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
https://www.quotenet.nl/l(...)kraiense-miljardair/

quote:
Rijkste man van Oekraïne koopt duurste woning ter wereld voor ¤471 miljoen
Een Oekraïense miljardair pakt in Monaco het wereldrecord met de duurste woning ooit. En dat terwijl het vorige vastgoedrecord nog geen drie weken oud was.
pi_220665810
quote:
Frankrijk en Polen houden gezamenlijke oefeningen rond nucleaire aanvallen

Frankrijk en Polen staan op het punt gezamenlijke militaire oefeningen te houden langs de oostgrens van de NAVO. Deze oefeningen vinden plaats in de Oostzee en in het noorden van Polen. Deze manoeuvres simuleren de inzet van Franse kernwapens tegen doelen in Rusland en Wit-Rusland, waaronder belangrijke locaties in de buurt van Sint-Petersburg.

https://www.msn.com/nl-be(...)b6525b706f7565&ei=11
quote:
Macron heeft het doel van deze strategische veranderingen duidelijk uiteengezet. Hij wil elke tegenstander ervan weerhouden Frankrijk aan te vallen. Hij heeft namelijk aangegeven dat een dergelijke tegenstander zich zou blootstellen aan verwoestende en onomkeerbare gevolgen.
:N
Benieuwd wat de reactie zou zijn mocht Rusland oefeningen aankondigen voor nucleaire aanvallen op Brussel, Parijs en Berlijn ?
Niet janken als Rusland dit binnenkort ook es doet.
Of nee wacht, dan wordt er weer gezegd "zie je wel dat Rusland ons wil aanvallen"
:')
pi_220665962
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 15:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
:N
Benieuwd wat de reactie zou zijn mocht Rusland oefeningen aankondigen voor nucleaire aanvallen op Brussel, Parijs en Berlijn ?
Niet janken als Rusland dit binnenkort ook es doet.
Of nee wacht, dan wordt er weer gezegd "zie je wel dat Rusland ons wil aanvallen"
:')
Gewoon een false flag atoombom. Dan worden de EU burgers wellicht meer pro Oekraïne
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220667035
Voor wie zich zou afvragen wat er met het westers geld gebeurt...(niemand, i know)

quote:
"They stole our money and bought houses and cars... hundreds of thousands of dollars," — a Pentagon official about the Ukrainian leadership

▪️This was revealed by Andrew Hagg, the Pentagon's chief of radiological and chemical safety, to a journalist undercover.
▪️Hagg claims that Ukrainian authorities were embezzling American aid.
▪️According to him, this happened during his work with the Ukrainian side under the Obama administration.
▪️He also says that he reported this to Washington, but in response, he was told: "We don't care about this. Don't talk about it. We don't want this to hit the newspapers."
▪️In his opinion, the situation will not change with an increase in aid volumes: "If it's going to be $100 billion, $200 billion, they'll steal it all."
▪️He also says that the Ukrainian leadership "doesn't care about people".
➖"If they can get rich and go live in Dubai — that's better for them. Yes, they don't care about people. No, they don't care about people at all," he emphasized.
▪️Hagg claims that he personally knows a case where 10 Ukrainian officials each stole a million dollars and immediately spent it on luxury cars.
▪️He also says that the US still has substances related to chemical weapons, including sarin.
➖"We have it here, in Maryland," he says, despite the fact that the US authorities announced the complete destruction of such stocks
  maandag 27 april 2026 @ 19:55:07 #237
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220667374
Ik zeg geef die Groningers hun huizen vergoeding en gooi dat gas veld weer open.
pi_220671686
quote:
Exclusive: Ukraine still missing billions in defense funds for 2026

Ukraine is still missing billions of euros needed for its defense in 2026, despite the EU finalizing a massive loan to Kyiv.

Kyiv faces a defense gap of 19.6 billion euros ($23.1 billion) in 2026, even after accounting for 86.7 billion euros ($102 billion) already committed to the country and an extra 28.3 billion euros ($33.9 billion) on its way as part of the EU's 90-billion-euro Ukraine Support Loan, according to a European Commission presentation seen by the Kyiv Independent.

Ukraine needs a total of 134.6 billion euros ($158.2 billion) for its defense in 2026, up from 111.4 ($130.9) billion euros in 2025.

https://kyivindependent.c(...)ense-funds-for-2026/
:7
pi_220686290
twitter

Dit soort filmpjes zie je toch best vaak, vind het altijd maar een rare verschijning.
Zeker omdat we miljarden naar dat land sturen en elke rus zouden kunnen clearen met drones, waarom ze nog cannonfodder nodig hebben.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 22:43:37 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220686595
Omdat het nog steeda oorlog is denk ik
pi_220713571
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220718097
quote:
Explainer: Is Zelensky implicated in Ukraine's largest corruption scandal, and what do the new tapes reveal?

https://kyivindependent.c(...)he-new-tapes-reveal/
Laat ons vooral nog meer geld geven

Mindich, zelensky's goede vriend en zakenpartner ... hoe ze elkaar helpen zich te verrijken ten koste van hun land

quote:
Volgens recente onderzoeksrapporten (status mei 2026) wordt de gesanctioneerde zakenman Tymur Mindich ervan beschuldigd invloed uit te oefenen op de Oekraïense defensiesector via zijn nauwe banden met overheidsfunctionarissen om belangen in wapenbedrijven te verwerven.Mindich verkrijgt toegang tot wapenproductie en defensiecontracten via de volgende methoden:
-Vermoedelijk begunstigde van Fire Point: Onderzoek door de National Anti-Corruption Bureau of Ukraine (NABU) suggereert dat Mindich een van de werkelijke begunstigden is van Fire Point, de producent van de Flamingo-kruisraket. Hoewel hij dit zelf ontkent, wijzen gelekte gesprekken ("Mindich-tapes") erop dat hij invloed heeft op de financiering en bedrijfsvoering van het bedrijf.
-Politieke invloed: In gelekte transcripties is te horen hoe Mindich naar verluidt de voormalige minister van Defensie, Rustem Umerov, adviseert over financiering en defensieprojecten.
De aanklagers van de Specialized Anti-Corruption Prosecutor's Office (SAPO) stellen dat Mindich zijn invloed aanwendde om defensieorders binnen te halen, waaronder een omstreden contract voor kogelvrije vesten.
-Gebruik van tussenpersonen en stromannen: Om internationale sancties en transparantieregels te omzeilen, zou de "Mindich-groep" gebruikmaken van een netwerk van Oekraïense en buitenlandse bedrijven. Zo werd het bedrijf MILIKON UA kort voor een belangrijke aanbesteding overgenomen door Fortress of Protection, een entiteit die gelinkt wordt aan Mindich's zakelijke kring, om op te treden als distributeur voor de Israëlische fabrikant Masada Armour.
-Aandelenverkoop en investeringen: Er zijn aanwijzingen dat Mindich en overheidsfunctionarissen de verkoop van een belang van 33% in Fire Point voor 600 miljoen dollar bespraken, waarbij de helft van dit bedrag bedoeld zou zijn als "cash-out" voor de aandeelhouders.

[ Bericht 68% gewijzigd door UncleScorp op 05-05-2026 08:05:06 ]
pi_220718820
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
ow ja, wat een succesverhaal alweer...
Een oekr drone raakt een flatgebouw

Verder lees ik af en toe fiere mediaberichten hoe ze russische olie voorzieningen raken. Leuk dat ze er hun naam op mogen plakken terwijl het wsl gewoon in opdracht van en met intel van de VS gebeurt.
Die zetten btw naast Iran, massaal olieraffinaderijen ed. over gans de wereld in brand met de bedoeling de globale energiehandel onder hun controle te krijgen, en zoveel mogelijk landen van hun afhankelijk te maken.
Dat ze daarbij economieen van vriend en vijand op het spel zetten zal hen een worst wezen.

Maar hey, de boemannen zijn al benoemd.
pi_220725595
Nog niet vernoemd ?

quote:
“Poetin durft zijn bunker bijna niet meer uit door angst voor coup”, zegt Europees inlichtingenrapport

https://www.hln.be/buiten(...)genrapport~a29734db/
Wishful thinking ntl
Zoals CNN beaamd :

quote:
Unsettled Kremlin tightens security around Putin amid assassinations and coup fears, intel report says

...
It is rare for western intelligence agencies to leak detailed accounts of confidential deliberations by hostile actors, likely obtained from human or electronic sources, both of which risk compromise if exposed. Yet its release may reflect a bid by European officials to seize upon a hope that critics have argued has long been their sole strategy to defeat Russia in Ukraine – to wait for its internal collapse.

https://edition.cnn.com/2(...)ty-intelligence-intl
Het westen heeft geen zicht meer op een militaire of diplomatieke overwinning op Rusland.
Hun enige strategie is hopen op een interne instorting.
pi_220726403
quote:
No return to business as usual between the EU and Russia, even after the war ends, Kallas says

The relationship between the EU and Russia is becoming almost a family feud — shaped by grievances that long predate its collapse. A return to normality now seems impossible. As EU High Representative Kaja Kallas put it after the meeting of the Nordic-Baltic Eight foreign ministers in Kuressaare, Estonia: “There can be no return to business as usual with Russia, even after Moscow ends this war in Ukraine.”

https://euperspectives.eu(...)n-the-eu-and-russia/
De verpersoonlijking van het "domme blondje"
:+

En blijkbaar doen we na een oorlog enkel terug normale relaties met verliezers...
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 09:35:49 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220726415
Ze heeft geen ongelijk
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 10:03:23 #247
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220726541
Staat Poetin al in Kyiv en is Oekraïne al verslagen eigenlijk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220727367
quote:
5s.gif Op woensdag 6 mei 2026 10:03 schreef xpompompomx het volgende:
Staat Poetin al in Kyiv en is Oekraïne al verslagen eigenlijk?
Als je het opneemt tegen het ganse westerse wapenarsenaal en intel duurt het wat langer.
Time is cheaper than lives

Maar als je enige houvast de 3-daagse uitleg is, is het je gegund hoor.

En de langdurige oorlog heeft er voor gezorgd dat ze hun economie kunnen voorzien hebben op oorlogseconomie, iets wat nog nodig zal blijken gezien de aanhoudende oorlogszucht van de VS. Die nu trouwens ook hun oorlogsproductie willen opdrijven waar anderen er al klaar voor zijn.
De strijd tegen de mulipolaire wereld is nog maar begonnen.

En de shock&awe tactiek van de VS tegen Iran lijkt ook niet best te werken.
2 tegen 1 en het enige wat ze bereiken is een wereldwijde energiecrisis, wat mss wel gewoon de bedoeling was, van de VS dan toch, Israel heeft andere doeleinden.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 12:12:25 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220727481
Maar ze nemen het niet op tegen het ganse weaterse wapenarsenaal
pi_220767074
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')