Die zijn er niet. Balen voor je onderbuik, lijkt me.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Geldt dit dan ook voor Islamitische basisscholen in Friesland? Lijkt me wel lachen, namelijk.
Verplicht Fries leren?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:10 schreef vosss het volgende:
Prima. Zouden ze in Limburg ook moeten doen.
Ik ken een Chinese jongen, geadopteerd, opgegroeid in Limburg die echt plat Limburgs praat. Zo leuk!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind het alsnog een behoorlijk stevig percentage dat thuis dialect spreekt. Vooral het verplichtingsgedeelte lijkt dan nogal onzinnig en haalt vooral weinig uit als kinderen op jonge leeftijd de hele week naar de opvang moeten.
Limburgers praten thuis meer Limburgs, dan Friezen Fries
Islamitische scholen in Friesland? Het is hier geen Randstadquote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Geldt dit dan ook voor Islamitische basisscholen in Friesland? Lijkt me wel lachen, namelijk.
Zuidoost Brabants ook! Met heel veel variatie. Verschilt van dorp tot dorp. Tegenwoordig zijn veel van die dorpen geannexeerd, dus nu zijn de verschillen van wijk tot wijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:57 schreef Red_85 het volgende:
Goedzo. Opdat die bijzondere streektalen niet verdwijnen.
Veel te veel talen dreigen te verdwijnen en het Frysk, geloof het of niet, is een belangrijke moedertaal
Nou nee, er wonen wel moslimkindjes. Die gaan dan naar een gewone basisschool en moeten dan dus Fries leren. Verplicht.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Die zijn er niet. Balen voor je onderbuik, lijkt me.
West-Friesland. Of is daar Fries niet verplicht?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:22 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Islamitische scholen in Friesland? Het is hier geen Randstad
Komt vanzelf ook jullie kant op.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:22 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Islamitische scholen in Friesland? Het is hier geen Randstad
Maar niet als ze verplicht Fries moeten leren. Dan wil niemand met kinderen toch daar naartoe verhuizen!quote:
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Ben jij in staat je staande te houden in een maatschappij waar Babylonische spraakverwarring de norm is?
West-Friesland is totaal wat anders dan Friesland.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
West-Friesland. Of is daar Fries niet verplicht?
Waar ik woon (Harlingen) is Fries niet de voertaal. In de rest van Friesland wordt het zo ongeveer overal gesproken, behalve door de mensen die niet uit Friesland komen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie je wel jij wil mijn taal niet verstaan. En dan nog klagen dat er talen verdwijnen. Wil je per se bij de provincialen een wit voetje halen.quote:
Je zou ook de OP kunnen lezen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Maak je je geen zorgen, wartaal spreken we allemaal.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Zie je wel jij wil mijn taal niet verstaan. En dan nog klagen dat er talen verdwijnen. Wil je per se bij de provincialen een wit voetje halen.
Daar hebben we gewoon de Nederlandse taal voor.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt er maatschappelijk gezien juist heel veel aan in Friesland.
In al het werk waar je contact hebt met mensen.
Vind het altijd zo grappig dat Dorestade op die kaarten staat. Dat is Wijk bij Duurstede of all places.quote:
Culturele dingen als carnaval helpen wel enorm. Mijn kinderen worden ook Nederlands opgevoed, maar krijgen allerlei dingen mee en verstaan ondertussen gewoon Ripuarisch redelijk goed door mee te zingen, contexten te vragen en speels te gebruiken. Er lijkt ook al een jaar of twee een opleving voor plaatselijke cultuur, van buitenaf ingegeven. Weet niet goed waar het vandaan komt, maar de aandacht voor het mijnverleden en Limburgse identiteit lijkt een flinke boost gekregen te hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat valt vies tegen volgens mij.
Ik denk dat er tegenwoordig meer kinderen in het Nederlands opgevoed worden dan in het Limburgs.
Geen data bij overigens, gewoon een gevoel.
Bavianen zijn dan zeker beter omdat ze grijpgrage handen hebben en snel de bomen in kunnen?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand torentje begrijpt, ongeacht in welke taal hij schrijft.
Tsssssss West-Fries beste Fries! Ik woon al 30 jaar in Amsterdam maar nog steeds krijg ik er veel niet uit.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
West-Friesland is totaal wat anders dan Friesland.
West-Friesland is een streek in Noord-Holland rond Hoorn, Enkhuizen, Medemblik. Daar praten ze raar (en benne ze raar), maar niet zo raar als in Friesland hoor.
Noh joh'n, lukke'n t niet den? Hewwe je dr een kloin beetje moeite mee den?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tsssssss West-Fries beste Fries! Ik woon al 30 jaar in Amsterdam maar nog steeds krijg ik er veel niet uit.
Totale codetaal voor mij inderdaad.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand torentje begrijpt, ongeacht in welke taal hij schrijft.
Het is een beetje de Johan Cruyff van Fok!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Totale codetaal voor mij inderdaad.
Begint op te vallen dat we niet de enige zijn.
Jullie proberen alleen maar de kleine arme mens te onderdrukken, je ziet wel dat het grootkapitaal reageert op Fok!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is een beetje de Johan Cruyff van Fok!
Laatste keer dat ik mijn bankrekening onder ogen had, was ik niet echt onder de indruk.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jullie proberen alleen maar de kleine arme mens te onderdrukken, je ziet wel dat het grootkapitaal reageert op Fok!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |