Ze hebben wel een busstationquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Van Friesland, het grootste dorp zonder station.
Ik wie nog te lyts.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:50 schreef Firuze60 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
En ik hef dit met makt, jonguh
Drachtenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Van Friesland, het grootste dorp zonder station.
Vlieland en Terschelling maakten vroeger deel uit van de provincie Noord-Holland en werden in 1942 door de Duitse bezettingsautoriteiten ingedeeld bij de provincie Friesland. Nederland heeft dit besluit na 1945 niet meer teruggedraaid.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:37 schreef Cyan9 het volgende:
Had wel verwacht dat de eilanden vrijgesteld zouden worden. Ik heb als Terschellinger daar nooit een Fries woord kunnen ontdekken.
Drylts - Haarlem - D88. Das allesquote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij krijgt de bonus! Mar hef oek in Bornbats en de Pein wenje, lytse dwarpjes in a buurt.
Folgeren hier...quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:00 schreef Firuze60 het volgende:
Jij krijgt de bonus! Mar hef oek in Bornbats en de Pein wenjet, lytse dwarpjes in a buurt.
Wol hiel tichtbei....quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:03 schreef Firuze60 het volgende:
Nah, hef ik oek went, Twa gebroeders, komt wol tichtbei no..
Wel lekker dichtbij Hart in Friesland kringloopquote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nah, hef ik oek went, Twa gebroeders, komt wol tichtbei no..
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zit er hemelsbreed toch nog wel 3,5-4km tussen ons, dat moet genoeg zijn
Prima tent. Morgen maar weer eens langs.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel lekker dichtbij Hart in Friesland kringloop
Er stond nog een aardige Technics Receiver de laatste keer dat ik er was (woensdag?).quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Prima tent. Morgen maar weer eens langs.
"Wat binne wy moai fuort net"quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan mis je nog het Lemsters (die zingen zo ongeveer stadsfries), Gaasterland/Zuidwest hoeks (bjard, burd, pantsje) en een deel van de Friese Meren (Joure, Grouw etc.) We gjin fuort of we gjin hjir wei.
Stond er volgens mij twee weken terug ook al... Op de tafel daar achter de kassa/balie zeg maar.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er stond nog een aardige Technics Receiver de laatste keer dat ik er was (woensdag?).
Ja, pak ik ook vaak ff mee, de tent waar Hart in Friesland vroeger in zat (tegenover) sla ik meestal over. Soms neem ik Warenhuis de Kringloop op de Giek ook nog ff mee.quote:Meestal hobbel ik ook nog even langs de Dorcas.
Moet nog wel ergens een Feanhoop t-shirt hebben met die tekst... Daar laten maken jaren geleden. Stond altijd zo'n kerel waar je t-shirts kon laten drukkenquote:
De Dorcas in Sneek? Of zit die op meerdere plaatsen?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er stond nog een aardige Technics Receiver de laatste keer dat ik er was (woensdag?).
En een rechthoekige 70s Brabantia vuilnisemmer met pedaal maar die had wat teveel deukjes, dus laten staan.
De Jamo speakers hadden helaas geen rubber rand meer rond de basspeakers (standaard kwaal, kan je wel refoamen) en er mist 1 frontje.
Deep Purple LP op de balie bij de kassa kan je ook laten liggen, teveel krassen
Meestal hobbel ik ook nog even langs de Dorcas.
Dat zeg ik toch nietquote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dit lijkt me een uitstekend argument om geen talen meer aan te leren.
Zit ook in Drachten.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
De Dorcas in Sneek? Of zit die op meerdere plaatsen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |