quote:
quote:
Dat dus.........quote:Op maandag 16 februari 2026 20:44 schreef Koortsdroom het volgende:
Nog even snel boodschappen doen in de avond.
Groepjes mannen op straat die in alle talen behalve Nederlands spreken.
Veel fatbikes.
Weinig Rutgers en Moniques.
Blij zijn wanneer je weer thuis bent.
Voel jij je nog een beetje thuis of inmiddels compleet ontheemd?
quote:
Ik woon in een stukje normaal Nederland dus ja.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:44 schreef Koortsdroom het volgende:
Nog even snel boodschappen doen in de avond.
Groepjes mannen op straat die in alle talen behalve Nederlands spreken.
Veel fatbikes.
Weinig Rutgers en Moniques.
Blij zijn wanneer je weer thuis bent.
Dit dus.quote:
Ik woon in de stad maar heb dat probleem ook nietquote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:53 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dit dus.![]()
Geen stadse problematiek hier in het dorp.
Vertrek dan als het zo klote is .............quote:Op maandag 16 februari 2026 20:44 schreef Koortsdroom het volgende:
quote:Op maandag 16 februari 2026 21:25 schreef Elan het volgende:
Inmiddels niet meer het is me te druk en te duur. En de multiculturele samenleving is gewoon mislukt zo realistisch moet je zijn. We worden gegijzeld door criminele minderheden.
werkt vast goed als je hier niet woontquote:Op woensdag 18 februari 2026 08:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]![]()
Nederland is niet eens heel duur als je inkomen en uitgaven bekijkt.
Te druk, tja ga dan ook niet in de Randstad wonen. Sure, NL is nergens rustig. Maar als je in de provincie woont heb je heel veel plekken voor rust en natuur.
De multiculturele samenleving werkt goed en niemand wordt gegijzeld door criminelen. Tenzij je zelf in dat circuit zit.
Ah ja, want dat gaat zeker zo snel veranderenquote:Op woensdag 18 februari 2026 08:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
werkt vast goed als je hier niet woont
Groningenquote:Op woensdag 18 februari 2026 08:25 schreef Hanca het volgende:
Ik voelde me daar in mijn wijk prima thuis, ondanks dat ik wel last had van een bepaalde groep mensen. En nee, die spraken geen andere taal, die zagen er niet anders uit dan ik, maar die waren wel duidelijk onopgevoed en dachten alleen aan zichzelf. Dergelijk egocentrisme zie je toch zelden bij mensen met een andere achtergrond. Maar of je je daardoor niet meer thuis voelt is een keuze.
Nu woon ik al een aantal jaar in de mooie provincie Groningen in Hoogezand en ook hier voel ik me prima thuis, in elke wijk eigenlijk wel.
De multiculturele samenleving is mislukt...... maar wat is een gelukte mukticulturele samenleving dan ? Wat zijn de punten die een multiculturele samenleving doet lukken of mislukken ?quote:Op maandag 16 februari 2026 21:25 schreef Elan het volgende:
Inmiddels niet meer het is me te druk en te duur. En de multiculturele samenleving is gewoon mislukt zo realistisch moet je zijn. We worden gegijzeld door criminele minderheden.
Een uni culturele samenleving werkt het bestequote:Op woensdag 18 februari 2026 08:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving is mislukt...... maar wat is een gelukte mukticulturele samenleving dan ? Wat zijn de punten die een multiculturele samenleving doet lukken of mislukken ?
Zoiets als Volendam of Urk bedoel je?quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een uni culturele samenleving werkt het beste
Want Groningen is niet Nederland?quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:46 schreef FlippingCoin het volgende:
de mannen uit het buitenland en groningen informeren ons dat de multiculturele samenleving wel prima werkt hoor!
lol
Mensen uit Alphen aan den Rijn mogen wel mee praten?quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:46 schreef FlippingCoin het volgende:
de mannen uit het buitenland en groningen informeren ons dat de multiculturele samenleving wel prima werkt hoor!
lol
wel een twijfelgevalquote:Op woensdag 18 februari 2026 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want Groningen is niet Nederland?
Verder gaan we er hier geen haten-op-de-mulitculturele-samenleving-en-allochtonen-topic van maken. Je kunt prima vertellen wat er in Nederland aan scheelt naar jouw mening zonder bepaalde groepen te bashen.
Misschien moet je nog even wat topografielesjes nemen?quote:
doe je ook aan muay thai daar?quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:17 schreef bitterbal het volgende:
Voelde mij wel thuis maar niet op mijn gemak. woon sinds bijna 1.5 jaar nu in Thailand
neequote:Op woensdag 18 februari 2026 09:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
doe je ook aan muay thai daar?
lol boomer daar hebben we AI voor heden ten dagequote:Op woensdag 18 februari 2026 09:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je nog even wat topografielesjes nemen?
ook niet verkeerd, als je wat kan wennen aan al die pepersquote:
Je weet dat er in Groningen meerdere AZC´s zijn?quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:46 schreef FlippingCoin het volgende:
lol
Kun je stoppen met name calling? En informeer jezelf ook nog even over de generaties en wie waaronder valt. Kun je ook AI voor gebruiken.quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
lol boomer daar hebben we AI voor heden ten dage
Ben het met je eens.quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen uit Alphen aan den Rijn mogen wel mee praten?
De enige reden dat je je niet thuis voelt als je iemand een andere taal hoort praten is omdat je jezelf daar toe zet, het is een keuze of je je daar aan ergert. Ik kies er voor dat niet te doen. Ik kies er ook voor om die mensen niet anders te zien dan mezelf.
wat is je leeftijd dan juffie dan zal ik het even aan chet gee pee tee vragenquote:Op woensdag 18 februari 2026 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je stoppen met name calling? En informeer jezelf ook nog even over de generaties en wie waaronder valt. Kun je ook AI voor gebruiken.
Kappen nu, en ook met dat juffie. Dat is niet leuk, dat is denigrerend. Probeer eens een gesprek te hebben zonder dergelijke benamingen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wat is je leeftijd dan juffie dan zal ik het even aan chet gee pee tee vragen
Zet een willekeurige aflevering op van Bureau Utrecht. Zelfs de politie geeft toe dat het eigenlijk niet te doen is met de overlast van criminele asielzoekers. Dat zijn mensen die nog kunnen optreden, laat staan als je zulke mensen als buren hebt. Omwonenden van asielzoekerscentra krijgen geld van de overheid om daarmee hun huis en haard te beschermen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]![]()
Nederland is niet eens heel duur als je inkomen en uitgaven bekijkt.
Te druk, tja ga dan ook niet in de Randstad wonen. Sure, NL is nergens rustig. Maar als je in de provincie woont heb je heel veel plekken voor rust en natuur.
De multiculturele samenleving werkt goed en niemand wordt gegijzeld door criminelen. Tenzij je zelf in dat circuit zit.
En hoe bevalt dat? Mis je Nederland nog wel eens?quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:17 schreef bitterbal het volgende:
Voelde mij wel thuis maar niet op mijn gemak. woon sinds bijna 1.5 jaar nu in Thailand
Beste beslissing ooitquote:Op woensdag 18 februari 2026 11:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En hoe bevalt dat? Mis je Nederland nog wel eens?
Nouja ik kom dagelijks allochtonen tegen die gewoon naar hun werk of naar school gaan en niet voor overlast zorgen. Dus blijkbaar werkt het bij hen toch wel.quote:Op woensdag 18 februari 2026 11:01 schreef Solispolar het volgende:
De multiculturele cultuur werk goed zegt iemand hierboven, wat?Vooropgesteld: ik ben prima tevreden in Nederland, maar je ziet bij zowel ons als omliggende landen (zeker de landen die al wat verder in het proces zitten) dat de multiculturele cultuur toch helemaal niet zo goed werkt? Dat wil niet zeggen dat ik anti-buitenlanders ben of racistisch ben, maar het is gewoon een constatering van een bepaalde lijn die je ziet ontwikkelen.
Iedereen kan/mag daar uiteraard het zijne van denken, maar ik vind dat toch wel een behoorlijk negatieve lijn die ik (in ieder geval voor een deel) wijt aan de multiculturele samenleving.
Dat is er 1 uit de categorie 'ik rook al 10 jaar en heb ook geen longkanker' natuurlijk. Iedereen wil graag positief denken (ik ook), maar ik wil tegelijkertijd ook niet wegkijken voor zaken die niet goed lopen. En er zijn voorbeelden te over helaas.quote:Op woensdag 18 februari 2026 11:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ik kom dagelijks allochtonen tegen die gewoon naar hun werk of naar school gaan en niet voor overlast zorgen. Dus blijkbaar werkt het bij hen toch wel.
Wat werkt er dan niet zo goed? Is er meer dan een gevoel? Statistisch gezien zijn de meeste dingen nu een stuk beter dan vroeger.quote:Op woensdag 18 februari 2026 11:01 schreef Solispolar het volgende:
De multiculturele cultuur werk goed zegt iemand hierboven, wat?Vooropgesteld: ik ben prima tevreden in Nederland, maar je ziet bij zowel ons als omliggende landen (zeker de landen die al wat verder in het proces zitten) dat de multiculturele cultuur toch helemaal niet zo goed werkt? Dat wil niet zeggen dat ik anti-buitenlanders ben of racistisch ben, maar het is gewoon een constatering van een bepaalde lijn die je ziet ontwikkelen.
Iedereen kan/mag daar uiteraard het zijne van denken, maar ik vind dat toch wel een behoorlijk negatieve lijn die ik (in ieder geval voor een deel) wijt aan de multiculturele samenleving.
Je ziet toch om je heen wat landen als Italië, Duitsland en Zweden over zich heen krijgen? Delen van steden die bijna als ghetto worden bestempeld en door de politie praktisch zijn opgegeven. Maar wat dacht je van het gevoel van veiligheid van Nederlands op straat. Ook rondom de AZC's? En dan heb ik het nog niet eens over vrouwonvriendelijke culturen die je doelmatig importeert, waarom?quote:Op woensdag 18 februari 2026 12:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat werkt er dan niet zo goed? Is er meer dan een gevoel? Statistisch gezien zijn de meeste dingen nu een stuk beter dan vroeger.
En van de dingen die niet werken hoeveel daarvan hebben eigenlijk meer te maken met loonstagnatie, inflatie en armoede dan met multiculti?
Ja er zijn ook waarbij het niet goed loopt. Maar je conclusie dat daarom een multiculturele samenleving niet zou werken klopt gewoon niet. Het merendeel van die lui zorgt namelijk niet voor problemen. Dus zal daar de oorzaak niet liggen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 12:14 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is er 1 uit de categorie 'ik rook al 10 jaar en heb ook geen longkanker' natuurlijk. Iedereen wil graag positief denken (ik ook), maar ik wil tegelijkertijd ook niet wegkijken voor zaken die niet goed lopen. En er zijn voorbeelden te over helaas.
De wederkeer van orthodoxe religie in het publieke domein zie ik verre als een teken van verbetering en vooruitgang.quote:Op woensdag 18 februari 2026 12:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat werkt er dan niet zo goed? Is er meer dan een gevoel? Statistisch gezien zijn de meeste dingen nu een stuk beter dan vroeger.
En van de dingen die niet werken hoeveel daarvan hebben eigenlijk meer te maken met loonstagnatie, inflatie en armoede dan met multiculti?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |