Straks krijg je een schokketting om je nek die je om moet hebben voordat de auto start. Dan krijg je ipv irritante piepjes, elektrische schokken als je je handen niet op 10 voor 2 heb. Maakt niet uit of het een schakelbak is.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:
We hoeven in ieder geval nog geen helm op in de auto.
Alles wordt gelogd. Het gaat om de gevallen dat er schade of letsel veroorzaakt wordt en de auto uitgelezen wordt. En dan ben je klaar als het geautomatiseerd is uitgeschakeld of zelfs uitgeprogrammeerd js.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De grote vraag is: wie gaat/kan daar op controleren?
Als er een programeerder is die dit met een vinkje in het hoofdmenu uit kan zetten... En als je naar de onderhoud gaat, weer aan, gaat niemand je hierop ooit kunnen pakken. Of uberhaupt controleren.
Niet door te rommelen in het menu, door de afleiding die die teringpiepjes veroorzaken. Ik wil alleen dat mijn auto piept als er echt wat aan de hand is. Iets technisch terminaals. Voor de rest: bek dicht.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:51 schreef L3viathan het volgende:
dat 1 km/uur te hard gepiep is echt zo enorm dom, welke mongol verzint zoiets!?![]()
vast door iemand met een privé chauffeur die het elke keer uitzet, zodat ze er zelf geen last van hebben
het wordt er naar mijn idee alleen maar onveiliger op omdat iedereen zo snel mogelijk die troep uit wil hebben en dan in het menu gaat rommelen tijdens het rijden
Ik snap het, op dit moment denk ik, goh wat mooi, al die leuke foefjes, maar het doet me denken aan vroeger toen ik computers nog leuk vond om te onderhouden.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Yes, elke keer als je de auto uitzet reset dat.
Nou dat kan ook vervelend zijn, ik heb namelijk ook een auto die maar een soort chime heeft. Dat geluid kan dus "pas op, het vriest!" betekenen, maar het kan ook een half maandsalaris betekenen.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet door te rommelen in het menu, door de afleiding die die teringpiepjes veroorzaken. Ik wil alleen dat mijn auto piept als er echt wat aan de hand is. Iets technisch terminaals. Voor de rest: bek dicht.
Een soort techniek repressie dus.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alles wordt gelogd. Het gaat om de gevallen dat er schade of letsel veroorzaakt wordt en de auto uitgelezen wordt. En dan ben je klaar als het geautomatiseerd is uitgeschakeld of zelfs uitgeprogrammeerd js.
Bedoel je niet dat de huidige moderne auto inmiddels moeilijker te jailbraiken is dan de gemiddelde JSF Joint Strike Fighter F35?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is er niet inmiddels een software pakketje beschikbaar wat het allemaal standaard uitzet als je de auto start? Als het te programmeer is dat het standaard aan staat, kan je het ook de andere kant op doen lijkt mij.
Mute knop op het stuur twee seconden indrukken.quote:
Dat valt wel mee, het heimelijk doen is wel heel moeilijk.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:57 schreef DrTokkie het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat de huidige moderne auto inmiddels moeilijker te jailbraiken is dan de gemiddelde JSF Joint Strike Fighter F35?
quote:Op maandag 16 februari 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou dat kan ook vervelend zijn, ik heb namelijk ook een auto die maar een soort chime heeft. Dat geluid kan dus "pas op, het vriest!" betekenen, maar het kan ook een half maandsalaris betekenen.
Op youtube zullen vast jailbreak achtige dingen vermeld worden, maar een auto jailbraken is wat anders dan een F35 jailbraiken of een iPhone jailbraken, bij een iPhone kan ik me voorstellen dat het prima is als er wat fout gaat.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De grote vraag is: wie gaat/kan daar op controleren?
Als er een programeerder is die dit met een vinkje in het hoofdmenu uit kan zetten... En als je naar de onderhoud gaat, weer aan, gaat niemand je hierop ooit kunnen pakken. Of uberhaupt controleren.
Dat weet ik dus niet. Ik heb geen hypermoderne auto en twijfel of ik dat ooit wil als ik dit lees.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:57 schreef DrTokkie het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat de huidige moderne auto inmiddels moeilijker te jailbraiken is dan de gemiddelde JSF Joint Strike Fighter F35?
Dat geldt voornamelijk voor de VAG producten. Wij rijden een Born en EV6 hier, de EV6 heeft gewoon een draaiknop op het middenconsole. Bij de Born zit 't allemaal op het hendeltje achter je stuur (geldt ook voor ID3/4 e.d.).quote:Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
Ook bloedirritant; dat wat in elektrieke wagens door moet gaan voor versnellingspook niet meer standaard op de vertrouwde versnellingspookplek zit.
Ik eet wel eens een Picanto met Punaniquote:
Ik weet, want rij ID4.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat geldt voornamelijk voor de VAG producten. Wij rijden een Born en EV6 hier, de EV6 heeft gewoon een draaiknop op het middenconsole. Bij de Born zit 't allemaal op het hendeltje achter je stuur (geldt ook voor ID3/4 e.d.).
Heeft de ID4 ook van die achterlijke knoppen voor de bediening van de ramen achter? Als ik in de Born rij druk ik altijd het kutknopje in. Sta ik bij zo'n slagboom, gaat de achterruit naar beneden.quote:
Een dashboard met klokken en wijzers.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:57 schreef xpompompomx het volgende:
Maar eigenlijk wil ik gewoon dit:
[ afbeelding ]
Ben je ook zo'n lulhannes die tergend langzaam optrekt en rijdt maar op totaal willekeurige momenten (bij voorkeur als je ingehaald wordt)ineens vol gas geeft?quote:
En eentje die nog kan praten ook.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een dashboard met klokken en wijzers.
Zoals Winston Wolfe dat zou zeggen:quote:Op maandag 16 februari 2026 16:03 schreef RotatoR het volgende:
Dit is bedacht door de EU en het is per EU wetgeving verplicht dat het systeem iedere keer reset. De meeste fabrikanten komen nu met oplossingen om het met één knop uit te zetten.
Als jij het wil ben ik dat.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben je ook zo'n lulhannes die tergend langzaam optrekt en rijdt maar op totaal willekeurige momenten (bij voorkeur als je ingehaald wordt)ineens vol gas geeft?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |