abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2026 @ 10:14:34 #26
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220113703
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 00:11 schreef StateOfMind het volgende:
Maar goed, of je er nu 600 hebt, of 6000 (de UK en Frankrijk hebben er samen ook ongeveer 600) maakt niet eens zoveel uit.

Want op het moment dat ze gegooid gaan worden is toch alles verloren.

En dan sterf ik liever meteen, dan te moeten leven in een post apocalyptische wereld, waar er geen regels meer zijn en het ieder voor zich is.
Ik wil wel eerst mijn noodpakket opmaken hoor, ik heb dat niet voor niets bij elkaar geschraapt.

Maar je hebt wel gelijk, volgens mij is 100 - 150 kernbommen die af gaan al genoeg voor een nuclaire winter.
Dus waarom ze allemaal duizenden willen hebben is mij een raadsel.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:18:52 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220113745
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:14 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Dus waarom ze allemaal duizenden willen hebben is mij een raadsel.
Je wilt gewoon rust in de portemonnee.
pi_220113832
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:01 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zodat je toch kan terugslaan als er bij een first strike een heleboel vernietigd worden.
Je ziet die strike mijlenver aan komen met een beetje satellieten in de lucht en radarsystemen op de grond. Dus die atoomkoppen heb je al afgeschoten voordat de lanceerinstallaties opgeblazen zijn. Of denk je dat anno 2026 dit soort aanvallen nog een verrassing zijn voor een beetje ontwikkeld land. Het is puur piemelmeten zoals @Toine51 al zegt. Dus eerder lachwekkend dan dat iemand er banger van zou moeten worden. We hebben met de 600 Europese kernkoppen de aarde al 6 keer vernietigd voordat ze op zijn. Dus geen extra kernwapen programma's meer nodig :N .
pi_220113848
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar dan moet men wel ieder evenwichtig mens vrije toegang tot die wapens geven en niet slechts de labiele rijken en hun vrienden de hogere inkomens.
Dat werkt in de US op kleinere schaal fantastisch inderdaad. Iedereen mag met een wapen rondlopen in shithole-country. Dus niemand is veilig op straat.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:38:59 #30
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220113949
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je ziet die strike mijlenver aan komen met een beetje satellieten in de lucht en radarsystemen op de grond. Dus die atoomkoppen heb je al afgeschoten voordat de lanceerinstallaties opgeblazen zijn. Of denk je dat anno 2026 dit soort aanvallen nog een verrassing zijn voor een beetje ontwikkeld land. Het is puur piemelmeten zoals @:Toine51 al zegt. Dus eerder lachwekkend dan dat iemand er banger van zou moeten worden. We hebben met de 600 Europese kernkoppen de aarde al 6 keer vernietigd voordat ze op zijn. Dus geen extra kernwapen programma's meer nodig :N .
Ja, maar voor het geval dat. Ik vind het ook gelul maar dat is wel de argumentatie die ze gebruiken.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220114007
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 06:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Gewoon met de Fransen een deal maken waarbij we ze leasen in ruil voor aflossing van een deel van hun staatsschuld.
Dat eerste doen de Fransen niet, omdat ze toch al uitgaan van het tweede.
pi_220114041
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 00:16 schreef PzKpfw het volgende:
Het wordt hoog tijd dat we hier in Europa ook een serieus gezamenlijk kernprogramma en kernarsenaal gaan opzetten.
Met de huidige labiele leiders als Rutte, Von der Leyen, Kallas, Stubb, Macron en Merz moet ik hier niet aan denken.
pi_220114986
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 07:12 schreef Discombobulate het volgende:
Einde van de wereld wordt toch door kernwapenoorlog. Misschien pas over 100-200 jaar, maar dat moment gaat zeker wel komen.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
pi_220118070
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:02 schreef Red_85 het volgende:
Sinds de koude oorlog is dit verhaal al gaande.
Nou dat is nog maar net. Dat zijn geen tijden. Murphy's Law uiteindelijk. Hoe vaak het al bijna fout was gegaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220122084
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 23:53 schreef Watmoetjenou het volgende:
Net 2 kernkoppen via Temu besteld
Leuk voor oud en nieuw
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220122130
Het is piemelmeten als een stel gereformeerde pubers, met de onderbroek aan. Lekker stiekem, en je gebruikt hem toch nooit, 'alleen om te testen'.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_220123991
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 05:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ach ik loop me beste te irriteren aan alle bureaucratie.
Misschien is jou apocalyptische wereld wel kei gezellig.
Geen gezeik, iedereen blij.
Gelijk werken voor je leven in plaats van Netflix trekken en op de soos te wachten.
Al dat sociale gedoe wordt steeds asocialer.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 13:12:22 #38
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220124016
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Met de huidige labiele leiders als Rutte, Von der Leyen, Kallas, Stubb, Macron en Merz moet ik hier niet aan denken.
Die acht ik altijd nog een stuk verstandiger dan die oranje baviaan aan de overkant van de oceaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220124061
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 00:16 schreef PzKpfw het volgende:
Het wordt hoog tijd dat we hier in Europa ook een serieus gezamenlijk kernprogramma en kernarsenaal gaan opzetten.
Wij hebben ze ook hoor.

waarschijnlijk wel met een killswitch :+
pi_220124073
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Of je nou 1000 kernwapens om alles te vernietigen hebt of 2000 kernwapens. Wat is het verschil?
1.000 :+
pi_220124082
NL heeft geen atoombom nodig.
Wij hebben D66! 💪
  dinsdag 17 februari 2026 @ 13:25:53 #42
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220124087
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:19 schreef rival het volgende:

[..]
Wij hebben ze ook hoor.

waarschijnlijk wel met een killswitch :+
We hebben die niet, die zijn van de Amerikanen.

Er is op Volkel een Amerikaanse eenheid gestationeerd die zich met die nukes bezighouden, daar komt in principe geen Nederlandse militair bij in de buurt.

Alleen Frankrijk en de UK hebben eigen kernwapens, in Europa.

[ Bericht 10% gewijzigd door StateOfMind op 17-02-2026 13:39:25 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 14:14:11 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220124410
Ik denk dat het een goed idee is om op Europees vlak kernwapens te regelen met gewoon een uitgebreide set vaste samen overeengekomen regels over het gebruik. Dat neemt het leunen op Frankrijk weg.

Productie intern, plaatsing verspreidt over het continent.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220125513
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
We hebben die niet, die zijn van de Amerikanen.

Er is op Volkel een Amerikaanse eenheid gestationeerd die zich met die nukes bezighouden, daar komt in principe geen Nederlandse militair bij in de buurt.

Alleen Frankrijk en de UK hebben eigen kernwapens, in Europa.
Dit is dubieus. We oefenen voor zover ik weet zelfs met vliegen van die bommen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_220130024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 10:20 schreef Multatilu het volgende:
Het is piemelmeten als een stel gereformeerde pubers, met de onderbroek aan. Lekker stiekem, en je gebruikt hem toch nooit, 'alleen om te testen'.
Ik denk niet dat de uitbreiding in het geheim plaatsvindt. China beschikt zelf ook over Yaogan, Gaofen en andere spionagesatellieten en weet heel goed dat dit soort activiteiten snel worden opgemerkt. Het is simpelweg een bewuste keuze geweest om vanaf 2019 de productiecapaciteit op te schalen, een proces dat enkele jaren in beslag heeft genomen. In 2023, toen het arsenaal rond de 300 lag, is men begonnen de voorraad met ongeveer 100 per jaar uit te breiden, waardoor het aantal nu rond de 600 ligt.

Overigens vermoed ik dat de kosten hiervan niet volledig in het officiële defensiebudget worden opgenomen: het lijkt mij een kwestie van creatief boekhouden. Het gaat bovendien om meer dan alleen een vorm van piemelmeten. Ik denk dat veel Chinese leiders uit de 19e en 20e eeuw het volledig met Xi eens zouden zijn: de absolute basis van nationale veiligheid vormt immers het fundament waarop alles rust.

[ Bericht 17% gewijzigd door Peppert op 17-02-2026 23:35:00 ]
pi_220130666
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:54 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de uitbreiding in het geheim plaatsvindt. China beschikt zelf ook over Yaogan, Gaofen en andere spionagesatellieten en weet heel goed dat dit soort activiteiten snel worden opgemerkt. Het is simpelweg een bewuste keuze geweest om vanaf 2019 de productiecapaciteit op te schalen, een proces dat enkele jaren in beslag heeft genomen. In 2023, toen het arsenaal rond de 300 lag, is men begonnen de voorraad met ongeveer 100 per jaar uit te breiden, waardoor het aantal nu rond de 600 ligt.

Overigens vermoed ik dat de kosten hiervan niet volledig in het officiële defensiebudget worden opgenomen: het lijkt mij een kwestie van creatief boekhouden. Het gaat bovendien om meer dan alleen een vorm van piemelmeten. Ik denk dat veel Chinese leiders uit de 19e en 20e eeuw het volledig met Xi eens zouden zijn: de absolute basis van nationale veiligheid vormt immers het fundament waarop alles rust.
Die absolute veiligheid heb je "al" met 100 zware kernbommen. De rest is totaal zinloos. Met 100 bommen heb je de aarde al verwoest. Wat er na verwoest komt weet ik niet. Maar het is wel duidelijk dat alles voorbij verwoest zinloos is.
pi_220130736
Ik zou ook veel bommen bouwen. Geen fuck wat iemand er aan kan gaan doen. Uit het westen komt veel narigheid vinden de Chinzen.
pi_220130751
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 08:42 schreef Since2003 het volgende:
Ik zou ook veel bommen bouwen. Geen fuck wat iemand er aan kan gaan doen. Uit het westen komt veel narigheid vinden de Chinzen.
Ik vind dat dat geld beter uitgegeven kan worden aan nuttiger zaken. Als gezondheidszorg, onderwijs, enz. De kernbommen van de US kosten alleen al 95miljard! onderhoud per jaar. Terwijl ze feitelijk met een fractie van die kosten even veilig zijn.
pi_220130766
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 08:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik vind dat dat geld beter uitgegeven kan worden aan nuttiger zaken. Als gezondheidszorg, onderwijs, enz. De kernbommen van de US kosten alleen al 95miljard! onderhoud per jaar. Terwijl ze feitelijk met een fractie van die kosten even veilig zijn.
Je noemt nu een paar zaken waar ze al koploper zijn. Onderwijs, Gezondheidszorg, zowel kwa prijs als kennis.
pi_220130776
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:54 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de uitbreiding in het geheim plaatsvindt. China beschikt zelf ook over Yaogan, Gaofen en andere spionagesatellieten en weet heel goed dat dit soort activiteiten snel worden opgemerkt. Het is simpelweg een bewuste keuze geweest om vanaf 2019 de productiecapaciteit op te schalen, een proces dat enkele jaren in beslag heeft genomen. In 2023, toen het arsenaal rond de 300 lag, is men begonnen de voorraad met ongeveer 100 per jaar uit te breiden, waardoor het aantal nu rond de 600 ligt.

Overigens vermoed ik dat de kosten hiervan niet volledig in het officiële defensiebudget worden opgenomen: het lijkt mij een kwestie van creatief boekhouden. Het gaat bovendien om meer dan alleen een vorm van piemelmeten. Ik denk dat veel Chinese leiders uit de 19e en 20e eeuw het volledig met Xi eens zouden zijn: de absolute basis van nationale veiligheid vormt immers het fundament waarop alles rust.
Wel, als ze het niet stiekem willen doen zou ik er juist een door de staat geproduceerde documentaire over verwachten. Daar is China sowieso goed in en als het doel toch afschrikking is, dan zou zo'n publieke docu natuurlijk meehelpen.

Nee, maar uiteindelijk moet dit echt wel semi stiekem gebeuren als je door wilt ontwikkelen. Op het moment dat China dit in volledige openbaarheid doet komt er vooral onrust en 'gezeik'. En jij weet ook dat men eigenlijk weer een trilaterale overeenkomst wil van waaruit het aantal kernwapens gereguleerd zal worden.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')