abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220138473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De meeste wel, maar niet onbeperkt.
[..]
Hoeveel kinderen heb je inmiddels?
[..]
Nee dus.
quote:
Hoeveel kinderen heb je inmiddels?
Hier in NL 1 maar heb m'n halve leven in het buitenland door gebracht dus geen idee wat ik daar verwekt heb.

quote:
Nee dus.
Doe niet zo angstig man, de meeste vrouwen hebben het ook liever zonder.
pi_220138552
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 20:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat is niet geheel zonder risico. In ongeveer 5% van de gevallen resulteert een vasectomie in een permanente zeurende pijn in de ballen.
Dan moet hij maar genoegen nemen met een condoom.
Anticonceptie maakt mij meerdere dagen per maand depressief tot borderline suïcidaal bij sommige pillen. Vind het wel mooi geweest.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_220138660
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:27 schreef Avianflu het volgende:
Dan moet hij maar genoegen nemen met een condoom.
Anticonceptie maakt mij meerdere dagen per maand depressief tot borderline suïcidaal bij sommige pillen. Vind het wel mooi geweest.
Je kan altijd nog aan periodieke onthouding doen.
pi_220138681
Het is je goed recht zoals je het aanpakt maar ik vind zeggen dat een man best een bijdrage mag leveren met een vasectomie omdat de vrouw zo en zo lang van alles ervoor heeft moeten doen echt een aanval doen op de relatie en iemand zijn integriteit. Het is geen handel, het hoeft niet altijd 50/50 te zijn. Iedereen doet wat hij kan, wat hij prettig vind, en wat hij het waard vind en je moet dat van een ander accepteren. Je moet in dit soort menselijke vraagstukken nooit om eerlijkheid strijden, maar rechtvaardigheid. Eerlijkheid is voor kleuters.
-nee-
pi_220138689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Kan, maar dat faalt ook regelmatig. Zou ik met iemand die niet mijn vaste partner is niet aandurven
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_220138694
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:49 schreef Marsenal het volgende:
Het is je goed recht zoals je het aanpakt maar ik vind zeggen dat een man best een bijdrage mag leveren met een vasectomie omdat de vrouw zo en zo lang van alles ervoor heeft moeten doen echt een aanval doen op de relatie en iemand zijn integriteit. Het is geen handel, het hoeft niet altijd 50/50 te zijn. Iedereen doet wat hij kan, wat hij prettig vind, en wat hij het waard vind en je moet dat van een ander accepteren. Je moet in dit soort menselijke vraagstukken nooit om eerlijkheid strijden, maar rechtvaardigheid. Eerlijkheid is voor kleuters.
Zeg ik niet. Het is een condoom of indien zonder condoom hij een knoop.
Ik vind condoom helemaal prima.
pi_220138820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:32 schreef Lenny77 het volgende:
In een vaste langdurige relatie mag de man ook zijn deeltje doen nadat de vrouw jaren aan de pil zat en eventueel kinderen op de wereld geeft gezet (ook niet zonder risico).
Er zijn ook vaste langdurige relaties waarin de vrouw geen pil gebruikt maar de man iedere keer een condoom gebruikt.
pi_220138991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Niet betrouwbaar, alleen bij een zeer regelmatige cyclus. En zelfs dan.. En dan moet je nog steeds condooms gebruiken tijdens een behoorlijk lange risico periode.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220138997
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:49 schreef Marsenal het volgende:
Mja niet mee eens.
Ik heb het niet over een korte relatie. Maar een huwelijk, kinderen. Jaren samen.
Je zou als man het fatsoen moeten hebben om haar eindelijk die rust te gunnen.
pi_220138999
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 23:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Er zijn ook vaste langdurige relaties waarin de vrouw geen pil gebruikt maar de man iedere keer een condoom gebruikt.
Daar is natuurlijk niets aan...
pi_220139022
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 23:43 schreef Lenny77 het volgende:
Als ik een relatie zou hebben, dan zou het mijn keuze ook niet zijn.
Toch schijnen er stellen te zijn waar het zo gebeurt.
pi_220139042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 23:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als ik een relatie zou hebben, dan zou het mijn keuze ook niet zijn.
Toch schijnen er stellen te zijn waar het zo gebeurt.
Zou dat echt niet kunnen begrijpen, zeker als je al 5-10 jaar samen bent. Dan weet je toch of je nog kids wil of niet en kan de man toch knoop erin leggen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220139057
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2026 23:58 schreef epicbeardman het volgende:
Zou dat echt niet kunnen begrijpen, zeker als je al 5-10 jaar samen bent. Dan weet je toch of je nog kids wil of niet en kan de man toch knoop erin leggen.
Sommige vrouwen schijnen het inspuiten van het sperma niet prettig te vinden en hebben er daarom een voorkeur voor dat de man altijd een condoom gebruikt. Een vasectomie zal daar niets aan veranderen, want met vasectomie blijft de man wel gewoon spuiten, er zitten alleen geen zaadcellen meer in.
pi_220140248
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:50 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Kan, maar dat faalt ook regelmatig. Zou ik met iemand die niet mijn vaste partner is niet aandurven
Bij één van m'n exen dat wel gedaan. Ik vertrouwde haar en zij wist heel goed hoe haar lichaam werkte. Is twee jaar gewoon altijd goed gegaan. Ik denk dat sommige vrouwen dat wel heel goed kunnen aanvoelen.

Maar dat is zeker niet bij iedereen zo.

Edit: Na twee jaar relatie uit, niet dat het toen fout ging met periodieke onthouding :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220140269
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 23:40 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Niet betrouwbaar, alleen bij een zeer regelmatige cyclus. En zelfs dan.. En dan moet je nog steeds condooms gebruiken tijdens een behoorlijk lange risico periode.
Ik geloof best dat sommige vrouwen dat heel goed aanvoelen. Mensen weten meer van hun lichaam dan we denken. Ik heb dat bij mijn ex gedaan en dat is gewoon twee jaar altijd goed gegaan. Daarna relatie uit, maar nooit problemen mee gehad. Maar dat betekend niet dat iedereen dat kan natuurlijk.
pi_220140288
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 23:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
In een vaste relatie altijd condoom gebruiken is voor mij echt een dealbreaker.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 februari 2026 @ 09:53:53 #92
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220140635
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 09:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
In een vaste relatie altijd condoom gebruiken is voor mij echt een dealbreaker.
Ook als je geen kinderen wilt?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220140682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 09:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ook als je geen kinderen wilt?
Jep. Voor one night stands wil ik best condooms gebruiken, maar niet in een vaste relatie.
pi_220140694
Condooms zijn niet de enige vorm van anticonceptie hé. Ik heb ook vriendinnen die een spiraaltje hebben.
pi_220140743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:00 schreef Discombobulate het volgende:
Condooms zijn niet de enige vorm van anticonceptie hé. Ik heb ook vriendinnen die een spiraaltje hebben.
Het spiraaltje is natuurlijk ook niet ideaal. Het inbrengen en later weer verwijderen schijnt voor vrouwen toch behoorlijk pijnlijk te zijn. Een spiraaltje kan inwendige bloedingen veroorzaken. En een hormoonspiraal geeft dezelfde nadelen als andere hormonale anticonceptie zoals de pil.
pi_220140777
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het spiraaltje is natuurlijk ook niet ideaal. Het inbrengen en later weer verwijderen schijnt voor vrouwen toch behoorlijk pijnlijk te zijn. Een spiraaltje kan inwendige bloedingen veroorzaken. En een hormoonspiraal geeft dezelfde nadelen als andere hormonale anticonceptie zoals de pil.
Nee, niets is ideaal. Het zijn allemaal afwegingen die je samen moet maken.
  Moderator donderdag 19 februari 2026 @ 10:28:40 #97
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220141108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:51 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
De sterilisatie bij vrouwen is niet alleen veel zwaarder, maar kost ook veel meer geld. Bijna vier keer zoveel. Daar komt bij dat je het zelf mag betalen. Toch heb ik het vorig jaar laten doen. Ik heb weliswaar geen vriendin, maar ik weet heel zeker dat ik geen kinderen wil. In elk geval niet van mezelf. Ik had het natuurlijk kunnen uitstellen tot de noodzaak zich aandient. Maar waarom zou ik? Het is niet alsof een kinderwens voor mij nog bespreekbaar is. Nu is die mogelijkheid er gewoon niet meer. Wel zo duidelijk. En nee, ik voel er doorgaans niets van.
Je kan je aanvullend verzekeren voor vasectomie. De tarieven op de link zijn passanten tarieven. De kosten bij gecontracteerde zorg zijn een stuk minder (wat gedeclareerd wordt)
What can change the nature of a man?
pi_220141327
C
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:28 schreef Coco het volgende:

[..]
Je kan je aanvullend verzekeren voor vasectomie. De tarieven op de link zijn passanten tarieven. De kosten bij gecontracteerde zorg zijn een stuk minder (wat gedeclareerd wordt)
Ik had inderdaad even moeten toevoegen dat ik uitging van de basisverzekering.
pi_220141342
Het was wellicht beter geweest als vrouwen gemiddeld op jongere leeftijd in de menopauze komen, zodat je een langer deel van je leven van sex kan genieten zonder je druk te maken over anticonceptie.

Vrouwtjesorka's komen meestal tussen 30 en 40 jaar in de menopauze, terwijl vrouwtjesorka's ook 80 jaar kunnen worden.
pi_220141365
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:01 schreef Candymannetje het volgende:
Wat voor soort mannen willen zo iets?
Mannen willen toch juist voortplanten?
Als mannen zich zo ontzettend graag zouden willen voortplanten, dan zou er geen tekort aan spermadonoren zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')