quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:57 schreef Donna het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zo iets als SOA's.
Thanks dames, weet wel dat ze geen anderen date. Soa maak ik mij niet zo druk om, dan had ik die waarschijnlijk al gehad. Maar ja pil is wel eens goed om te bespreken wellicht vindt ze dit niet zo erg. Als ze dan toch zonder condoom wil, maar dat vergt ook weer vertrouwen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Een slimme meid neemt de pil.
Ja ik weet dat daar bijwerkingen aanzitten en dat je als vrouw beter zonder functioneert. Maar 9 maanden zwanger zijn en daarna minstens 18 jaar opvoeden weegt niet op tegen de bijwerkingen van de pil (of een andere anticonceptie waar je als vrouw controle over hebt).
Condooms kunnen scheuren, morning after pil werkt niet meer als je net je eisprong hebt gehad.
Dus dan gebruik je ze maar helemaal niet ofzo?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 23:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En condooms zijn geen wondermiddelen die je 100% tegen SOA beschermen.
Met een nieuwe partner die je nog niet zo goed kent of met wisselende contacten zijn ze natuurlijk onontbeerlijk. Dan kun je ze beter wel gebruiken.quote:Op woensdag 18 februari 2026 06:07 schreef Donna het volgende:
Dus dan gebruik je ze maar helemaal niet ofzo?
Ik heb een vaste partner en wij gebruiken altijd condooms.quote:Op woensdag 18 februari 2026 07:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Met een nieuwe partner die je nog niet zo goed kent of met wisselende contacten zijn ze natuurlijk onontbeerlijk. Dan kun je ze beter wel gebruiken.
Het gebruik van condoom werd indertijd zwaar gepropageerd als middel om infectie met HIV te voorkomen. Daar werken ze ook goed tegen, maar de besmettingskans van HIV bij sex tussen een positieve en negatieve partner is sowieso maar heel klein.
Tegen besmetting met andere SOA zoals chlamydia, gonorrhoea, syfilis, herpes en HPV geven ze ook wel bescherming, maar daarbij moet je denken aan een reductie van de besmettingskans van zo'n 60% ten opzichte van sex zonder condoom, terwijl de besmettingskans bij de klassieke SOA bij sex zonder condoom tussen een positieve en een negatieve partner best aanzienlijk is, en dan moet je denken aan tientallen procenten.
Mensen kunnen beter bij een vaste partner blijven in plaats van rondneuken wisselende sexuele contacten onderhouden.
Dit klinkt eigenlijk wel schattigquote:Op woensdag 18 februari 2026 00:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Thanks dames, weet wel dat ze geen anderen date. Soa maak ik mij niet zo druk om, dan had ik die waarschijnlijk al gehad. Maar ja pil is wel eens goed om te bespreken wellicht vindt ze dit niet zo erg. Als ze dan toch zonder condoom wil, maar dat vergt ook weer vertrouwen.
Ze gaat binnenkort ook maand op vakantie, nog wss 1 of 2 nachten samen tot aan eind maart.hopelijk wil ze ook wel wat meer dan HBO en chill. Toegegeven het is niet het weer om veel actieve dingen te doen en helaas ook niet echt een drinker (flessen prosecco/cava blijven dicht) dus doe haar ook geen plezier om nog in de avond naar bar of brouwerij te gaan oid. Bioscoop vond ze ook niet zo veel aan zei ze al en ze heeft vermoedelijk koppijn vrijdag van werk. Maar zoals gezegd hebben we beide wel fysieke aantrekkingskracht en slapen weinig. Of het serieuzer gaat worden who knows.
Wat ik wel jammer vind is dat het uur en kwartier afstand is, ze vindt dit zelf geen probleem. Waar ze ook in dezelfde stad werkt. Ze kan op zich bij mij thuiswerken alleen in haar studio is dat niet te doen. Wat mij leuk leek dat ik met haar weekje weg ging oid maar wordt dus nu bemoeilijkt door haar 4 weken vakantie naar familie.
Mjaaaa. Nouja, daar gaat nou net dit topic over haha!quote:Op woensdag 18 februari 2026 07:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Mensen kunnen beter bij een vaste partner blijven in plaats van rondneuken wisselende sexuele contacten onderhouden.
Ik vind dat echt verschrikkelijk.quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb een vaste partner en wij gebruiken altijd condooms.
Een eventuele partner moet er dan maar een knoop in leggen als hij zonder condoom wil want ik begin niet meer aan anticonceptie en laat me ook niet “helpen”.quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind dat echt verschrikkelijk.
Want?quote:Op woensdag 18 februari 2026 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind dat echt verschrikkelijk.
Dat is niet geheel zonder risico. In ongeveer 5% van de gevallen resulteert een vasectomie in een permanente zeurende pijn in de ballen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:03 schreef Avianflu het volgende:
Een eventuele partner moet er dan maar een knoop in leggen als hij zonder condoom wil want ik begin niet meer aan anticonceptie en laat me ook niet “helpen”.
Ik hoop echt dat er een mannenpil komt.quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:03 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Een eventuele partner moet er dan maar een knoop in leggen als hij zonder condoom wil want ik begin niet meer aan anticonceptie en laat me ook niet “helpen”.
Vind het gewoon helemaal niks. Kan er helaas ook niets anders van maken.quote:
Dat kanquote:Op woensdag 18 februari 2026 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vind het gewoon helemaal niks. Kan er helaas ook niets anders van maken.
Ik hoop al jarenlang dat RISUG of Vasalgel eindelijk eens op de markt komt. Dat is een gel die in de zaadleider geïnjecteerd wordt en het sperma blokkeert. De bedoeling is dat dit geen risico geeft op post vasectomy pain syndrome. Helaas is RISUG of Vasalgel nog niet beschikbaar. Ik lees al 20 jaar berichten dat het binnen enkele jaren wel gaat gebeuren, dus inmiddels heb ik er twijfels over of we dat ooit nog meemaken.quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:27 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop echt dat er een mannenpil komt.
Ik lust wel een broodje kaas, maar ik heb liever een gebakje, maar altijd een broodje kaas is ook mid.quote:
Ik snap niet waarom het altijd zo moeilijk is. Pil voor vrouwen is ook waardeloos. Ik wil ook geen spuit in m'n lul. We kunnen alles, maar niet iets als anticonceptie wat even iets is als een paracetamolletje slikken.quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik hoop al jarenlang dat RISUG of Vasalgel eindelijk eens op de markt komt. Dat is een gel die in de zaadleider geïnjecteerd wordt en het sperma blokkeert. De bedoeling is dat dit geen risico geeft op post vasectomy pain syndrome. Helaas is RISUG of Vasalgel nog niet beschikbaar. Ik lees al 20 jaar berichten dat het binnen enkele jaren wel gaat gebeuren, dus inmiddels heb ik er twijfels over of we dat ooit nog meemaken.
Die spuit in je ballen bij RISUG of Vasalgel is eenmalig.quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom het altijd zo moeilijk is. Pil voor vrouwen is ook waardeloos. Ik wil ook geen spuit in m'n lul. We kunnen alles, maar niet iets als anticonceptie wat even iets is als een paracetamolletje slikken.
Een sterilisatie bij vrouwen is ook niet zonder risico en is een veel zwaardere operatie.quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat is niet geheel zonder risico. In ongeveer 5% van de gevallen resulteert een vasectomie in een permanente zeurende pijn in de ballen.
De sterilisatie bij vrouwen is niet alleen veel zwaarder, maar kost ook veel meer geld. Bijna vier keer zoveel. Daar komt bij dat je het zelf mag betalen. Toch heb ik het vorig jaar laten doen. Ik heb weliswaar geen vriendin, maar ik weet heel zeker dat ik geen kinderen wil. In elk geval niet van mezelf. Ik had het natuurlijk kunnen uitstellen tot de noodzaak zich aandient. Maar waarom zou ik? Het is niet alsof een kinderwens voor mij nog bespreekbaar is. Nu is die mogelijkheid er gewoon niet meer. Wel zo duidelijk. En nee, ik voel er doorgaans niets van.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:32 schreef Lenny77 het volgende:
Een sterilisatie bij vrouwen is ook niet zonder risico en is een veel zwaardere operatie.
Dan heb je het over een vaste langdurige relatie, en dan valt daar inderdaad veel voor te zeggen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:32 schreef Lenny77 het volgende:
In een vaste langdurige relatie mag de man ook zijn deeltje doen nadat de vrouw jaren aan de pil zat en eventueel kinderen op de wereld geeft gezet (ook niet zonder risico).
Heel slimme beslissingquote:Op woensdag 18 februari 2026 21:51 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
De sterilisatie bij vrouwen is niet alleen veel zwaarder, maar kost ook veel meer geld. Bijna vier keer zoveel. Daar komt bij dat je het zelf mag betalen. Toch heb ik het vorig jaar laten doen. Ik heb weliswaar geen vriendin, maar ik weet heel zeker dat ik geen kinderen wil. In elk geval niet van mezelf. Ik had het natuurlijk kunnen uitstellen tot de noodzaak zich aandient. Maar waarom zou ik? Het is niet alsof een kinderwens voor mij nog bespreekbaar is. Nu is die mogelijkheid er gewoon niet meer. Wel zo duidelijk. En nee, ik voel er doorgaans niets van.
Als ik als man zeker zou weten dat ik geen kinderen wou, dan liet ik het ook doen. Je weet maar nooit.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dan heb je het over een vaste langdurige relatie, en dan valt daar inderdaad veel voor te zeggen.
quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom het altijd zo moeilijk is. Pil voor vrouwen is ook waardeloos. Ik wil ook geen spuit in m'n lul. We kunnen alles, maar niet iets als anticonceptie wat even iets is als een paracetamolletje slikken.
Wat voor soort mannen willen zo iets?quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik hoop al jarenlang dat RISUG of Vasalgel eindelijk eens op de markt komt. Dat is een gel die in de zaadleider geïnjecteerd wordt en het sperma blokkeert. De bedoeling is dat dit geen risico geeft op post vasectomy pain syndrome. Helaas is RISUG of Vasalgel nog niet beschikbaar. Ik lees al 20 jaar berichten dat het binnen enkele jaren wel gaat gebeuren, dus inmiddels heb ik er twijfels over of we dat ooit nog meemaken.
De meeste wel, maar niet onbeperkt.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:01 schreef Candymannetje het volgende:
Wat voor soort mannen willen zo iets?
Mannen willen toch juist voortplanten?
Hoeveel kinderen heb je inmiddels?quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:01 schreef Candymannetje het volgende:
Sorry hoor maar ik kan me niet herinneren dat ik seks heb gehad zonder voorbehoedsmiddel.
Dat zal echt meer dan 20 jaar gelden zijn.
Nee dus.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:01 schreef Candymannetje het volgende:
Ziektes zijn toch zo goed als voorbij?
quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De meeste wel, maar niet onbeperkt.
[..]
Hoeveel kinderen heb je inmiddels?
[..]
Nee dus.
Hier in NL 1 maar heb m'n halve leven in het buitenland door gebracht dus geen idee wat ik daar verwekt heb.quote:Hoeveel kinderen heb je inmiddels?
Doe niet zo angstig man, de meeste vrouwen hebben het ook liever zonder.quote:Nee dus.
Dan moet hij maar genoegen nemen met een condoom.quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat is niet geheel zonder risico. In ongeveer 5% van de gevallen resulteert een vasectomie in een permanente zeurende pijn in de ballen.
Je kan altijd nog aan periodieke onthouding doen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:27 schreef Avianflu het volgende:
Dan moet hij maar genoegen nemen met een condoom.
Anticonceptie maakt mij meerdere dagen per maand depressief tot borderline suïcidaal bij sommige pillen. Vind het wel mooi geweest.
Kan, maar dat faalt ook regelmatig. Zou ik met iemand die niet mijn vaste partner is niet aandurvenquote:Op woensdag 18 februari 2026 22:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je kan altijd nog aan periodieke onthouding doen.
Zeg ik niet. Het is een condoom of indien zonder condoom hij een knoop.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:49 schreef Marsenal het volgende:
Het is je goed recht zoals je het aanpakt maar ik vind zeggen dat een man best een bijdrage mag leveren met een vasectomie omdat de vrouw zo en zo lang van alles ervoor heeft moeten doen echt een aanval doen op de relatie en iemand zijn integriteit. Het is geen handel, het hoeft niet altijd 50/50 te zijn. Iedereen doet wat hij kan, wat hij prettig vind, en wat hij het waard vind en je moet dat van een ander accepteren. Je moet in dit soort menselijke vraagstukken nooit om eerlijkheid strijden, maar rechtvaardigheid. Eerlijkheid is voor kleuters.
Er zijn ook vaste langdurige relaties waarin de vrouw geen pil gebruikt maar de man iedere keer een condoom gebruikt.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:32 schreef Lenny77 het volgende:
In een vaste langdurige relatie mag de man ook zijn deeltje doen nadat de vrouw jaren aan de pil zat en eventueel kinderen op de wereld geeft gezet (ook niet zonder risico).
Niet betrouwbaar, alleen bij een zeer regelmatige cyclus. En zelfs dan.. En dan moet je nog steeds condooms gebruiken tijdens een behoorlijk lange risico periode.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je kan altijd nog aan periodieke onthouding doen.
Mja niet mee eens.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:49 schreef Marsenal het volgende:
Het is je goed recht zoals je het aanpakt maar ik vind zeggen dat een man best een bijdrage mag leveren met een vasectomie omdat de vrouw zo en zo lang van alles ervoor heeft moeten doen echt een aanval doen op de relatie en iemand zijn integriteit. Het is geen handel, het hoeft niet altijd 50/50 te zijn. Iedereen doet wat hij kan, wat hij prettig vind, en wat hij het waard vind en je moet dat van een ander accepteren. Je moet in dit soort menselijke vraagstukken nooit om eerlijkheid strijden, maar rechtvaardigheid. Eerlijkheid is voor kleuters.
Daar is natuurlijk niets aan...quote:Op woensdag 18 februari 2026 23:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zijn ook vaste langdurige relaties waarin de vrouw geen pil gebruikt maar de man iedere keer een condoom gebruikt.
Als ik een relatie zou hebben, dan zou het mijn keuze ook niet zijn.quote:
Zou dat echt niet kunnen begrijpen, zeker als je al 5-10 jaar samen bent. Dan weet je toch of je nog kids wil of niet en kan de man toch knoop erin leggen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 23:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als ik een relatie zou hebben, dan zou het mijn keuze ook niet zijn.
Toch schijnen er stellen te zijn waar het zo gebeurt.
Sommige vrouwen schijnen het inspuiten van het sperma niet prettig te vinden en hebben er daarom een voorkeur voor dat de man altijd een condoom gebruikt. Een vasectomie zal daar niets aan veranderen, want met vasectomie blijft de man wel gewoon spuiten, er zitten alleen geen zaadcellen meer in.quote:Op woensdag 18 februari 2026 23:58 schreef epicbeardman het volgende:
Zou dat echt niet kunnen begrijpen, zeker als je al 5-10 jaar samen bent. Dan weet je toch of je nog kids wil of niet en kan de man toch knoop erin leggen.
Bij één van m'n exen dat wel gedaan. Ik vertrouwde haar en zij wist heel goed hoe haar lichaam werkte. Is twee jaar gewoon altijd goed gegaan. Ik denk dat sommige vrouwen dat wel heel goed kunnen aanvoelen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:50 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Kan, maar dat faalt ook regelmatig. Zou ik met iemand die niet mijn vaste partner is niet aandurven
Ik geloof best dat sommige vrouwen dat heel goed aanvoelen. Mensen weten meer van hun lichaam dan we denken. Ik heb dat bij mijn ex gedaan en dat is gewoon twee jaar altijd goed gegaan. Daarna relatie uit, maar nooit problemen mee gehad. Maar dat betekend niet dat iedereen dat kan natuurlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2026 23:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Niet betrouwbaar, alleen bij een zeer regelmatige cyclus. En zelfs dan.. En dan moet je nog steeds condooms gebruiken tijdens een behoorlijk lange risico periode.
In een vaste relatie altijd condoom gebruiken is voor mij echt een dealbreaker.quote:
Ook als je geen kinderen wilt?quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
In een vaste relatie altijd condoom gebruiken is voor mij echt een dealbreaker.
Jep. Voor one night stands wil ik best condooms gebruiken, maar niet in een vaste relatie.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ook als je geen kinderen wilt?
Het spiraaltje is natuurlijk ook niet ideaal. Het inbrengen en later weer verwijderen schijnt voor vrouwen toch behoorlijk pijnlijk te zijn. Een spiraaltje kan inwendige bloedingen veroorzaken. En een hormoonspiraal geeft dezelfde nadelen als andere hormonale anticonceptie zoals de pil.quote:Op donderdag 19 februari 2026 10:00 schreef Discombobulate het volgende:
Condooms zijn niet de enige vorm van anticonceptie hé. Ik heb ook vriendinnen die een spiraaltje hebben.
Nee, niets is ideaal. Het zijn allemaal afwegingen die je samen moet maken.quote:Op donderdag 19 februari 2026 10:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het spiraaltje is natuurlijk ook niet ideaal. Het inbrengen en later weer verwijderen schijnt voor vrouwen toch behoorlijk pijnlijk te zijn. Een spiraaltje kan inwendige bloedingen veroorzaken. En een hormoonspiraal geeft dezelfde nadelen als andere hormonale anticonceptie zoals de pil.
Je kan je aanvullend verzekeren voor vasectomie. De tarieven op de link zijn passanten tarieven. De kosten bij gecontracteerde zorg zijn een stuk minder (wat gedeclareerd wordt)quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:51 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
De sterilisatie bij vrouwen is niet alleen veel zwaarder, maar kost ook veel meer geld. Bijna vier keer zoveel. Daar komt bij dat je het zelf mag betalen. Toch heb ik het vorig jaar laten doen. Ik heb weliswaar geen vriendin, maar ik weet heel zeker dat ik geen kinderen wil. In elk geval niet van mezelf. Ik had het natuurlijk kunnen uitstellen tot de noodzaak zich aandient. Maar waarom zou ik? Het is niet alsof een kinderwens voor mij nog bespreekbaar is. Nu is die mogelijkheid er gewoon niet meer. Wel zo duidelijk. En nee, ik voel er doorgaans niets van.
Ik had inderdaad even moeten toevoegen dat ik uitging van de basisverzekering.quote:Op donderdag 19 februari 2026 10:28 schreef Coco het volgende:
[..]
Je kan je aanvullend verzekeren voor vasectomie. De tarieven op de link zijn passanten tarieven. De kosten bij gecontracteerde zorg zijn een stuk minder (wat gedeclareerd wordt)
Als mannen zich zo ontzettend graag zouden willen voortplanten, dan zou er geen tekort aan spermadonoren zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:01 schreef Candymannetje het volgende:
Wat voor soort mannen willen zo iets?
Mannen willen toch juist voortplanten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |