Als je het over kindermishandeling hebt geef ik je helemaal gelijk, die mensen verdienen het inderdaad niet om kinderen te krijgen. Maar je had het over Sanneke, wordt Mijan mishandeld, nee!quote:Op maandag 16 februari 2026 09:31 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Ik vind dat ieder kind ouders ( in wat voor samenstelling ook! ) verdient die van hem of haar houden. Maar niet iedereen verdient kinderen. Ik heb kindermishandeling van heel erg dichtbij gezien en meegemaakt. Dus nee, niet iedereen verdient kinderen maar best gek als jij daar anders over denkt en het helemaal prima vind dat iemand die bijvoorbeeld zijn kinderen mishandelt, kinderen verdient?
Iemand die zijn of haar kinderen misbruikt, kinderen verdient?
Iemand die zijn of haar kinderen verwaarloosd, kinderen verdient?
En niet alles is zichtbaar voor ons hoor vanaf een schermpje.
Nee hoor. Sommige mensen hadden beter onvruchtbaar kunnen zijn. Maar als jij daar anders over denkt... hele rare gedachtegang heb JIJ dan.
Foto's van afgelopen weken vond ik haar er weer steeds dunner uit gaan zien. Maar joh, lekker doorrennen, zon, wijn en alles komt goed.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:29 schreef Lostit het volgende:
Op de foto’s van Michelle op het loungebed zie je ook hoe dun ze is. Hopelijk krijgt ze het snel allemaal weer een beetje op de rit.
En anders is er wel weer een ambulance mevrouw om haar te vertellen dat het zo niet door kan gaan.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:37 schreef papierentas het volgende:
[..]
Foto's van afgelopen weken vond ik haar er weer steeds dunner uit gaan zien. Maar joh, lekker doorrennen, zon, wijn en alles komt goed.
Denk je er echt zo over? Of alleen omdat het om McW gaat? Ik vind met 2 grotere kinderen vliegen prima te doen, maar iedereen is moe al we eenmaal aankomen. Thuis heb je je eigen bed, je eigen speelgoed, opa en oma om de hoek, dan kom je tot rust. Maar als je zo slecht voor jezelf zorgt is een weekje Moraira echt geen rust, of in ieder geval niet de rust die ze nodig heeft.quote:Op maandag 16 februari 2026 08:44 schreef Henrike het volgende:
Michelle zit al in Moraira , post ze net
[..]
Ik zit in een schoolvakantie ook liever met ze in de zon dan thuis in de kou, daar word je niet vermoeider van toch, het vliegen duurt 2 uurtjes .
Dat kan. Voor mij is het net andersom. Een vliegveld en een vliegtuig zijn voor mij zoveel prikkels dat ik het daardoor vermoeiend vind. En daar kan ik me op instellen maar het neemt de prikkels niet weg.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:27 schreef Henrike het volgende:
[..]
Het is ook net hoe je je instelt .
Vroeger vind ik het soms heel inspannend 3 kinderen op de achterbank naar het zuiden.
Vliegen vond ik relaxter . Ik koos meestal een vliegveld in de buurt, onze kids bleven altijd wel in onze buurt op vliegveld en in de lucht ging het altijd top.
Een uur of 2 vliegen goed te doen.
Wauw. Over hard zijn voor een ander gesproken? Volgens mij weet iedereen hier van beertjeteddy’s kinderwens, dus ik kan me best voorstellen hoe zij zich voelt bij de beelden van Sanneke. Ik kijk zelden bij haar (want geblokkeerd en vindt haar niet te moeite waard anoniem op te zoeken), dus mijn gevoel is gebaseerd op wat ik hier over haar lees. Mishandelen, nee. Maar het schuurt voor mijn gevoel soms wel tegen emotionele verwaarlozing aan. Let op! Op basis van wat ik hier lees, dus geen oordeel, wel een gevoel. Voor ook ik op mijn woorden word gepakt.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als je het over kindermishandeling hebt geef ik je helemaal gelijk, die mensen verdienen het inderdaad niet om kinderen te krijgen. Maar je had het over Sanneke, wordt Mijan mishandeld, nee!
Dus jij bent degene met de rare gedachtengang, om een beetje voor God te gaan spelen.
Ik weet van de kinderwens van beertjeteddy en dat vind ik hele verdrietig voor haar, maar dat geeft haar nog niet het recht om te oordelen wie wel en wie geen kinderen mag krijgen en dan heb ik het niet over mensen die hun kinderen mishandelen.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:49 schreef Die_van_verderop het volgende:
[..]
Wauw. Over hard zijn voor een ander gesproken? Volgens mij weet iedereen hier van beertjeteddy’s kinderwens, dus ik kan me best voorstellen hoe zij zich voelt bij de beelden van Sanneke. Ik kijk zelden bij haar (want geblokkeerd en vindt haar niet te moeite waard anoniem op te zoeken), dus mijn gevoel is gebaseerd op wat ik hier over haar lees. Mishandelen, nee. Maar het schuurt voor mijn gevoel soms wel tegen emotionele verwaarlozing aan. Let op! Op basis van wat ik hier lees, dus geen oordeel, wel een gevoel. Voor ook ik op mijn woorden word gepakt.
Omdat door de flu flus veel wordt gepost komen er ook verschillende meningen en reacties.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als je het over kindermishandeling hebt geef ik je helemaal gelijk, die mensen verdienen het inderdaad niet om kinderen te krijgen. Maar je had het over Sanneke, wordt Mijan mishandeld, nee!
Dus jij bent degene met de rare gedachtengang, om een beetje voor God te gaan spelen.
Communicatie hoort toch prima bij liefde.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:13 schreef LeSage het volgende:
[..]
Een vriendin van mij is logopediste en vertelt juist dat kinderen vanaf jonge leeftijd veel communicatie nodig hebben om zelf taal te ontwikkelen.
Ik zeg niet dat Sanneke dat niet doet met M., maar dat kinderen op die leeftijd niet meer nodig hebben dan liefde is echt ontzettende flauwekul.
Ik heb even snel terug gelezen, maar volgens mij schrijft ze ook nergens dat expliciet Sanneke geen kinderen mag krijgen. Ze geeft juist aan dat ze hen hulp gunt én de situatie bij HVK schrijnender vindt.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:52 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik weet van de kinderwens van beertjeteddy en dat vind ik hele verdrietig voor haar, maar dat geeft haar nog niet het recht om te oordelen wie wel en wie geen kinderen mag krijgen en dan heb ik het niet over mensen die hun kinderen mishandelen.
Ja ik denk er echt zo over .quote:Op maandag 16 februari 2026 09:44 schreef Die_van_verderop het volgende:
[..]
Denk je er echt zo over? Of alleen omdat het om McW gaat? Ik vind met 2 grotere kinderen vliegen prima te doen, maar iedereen is moe al we eenmaal aankomen. Thuis heb je je eigen bed, je eigen speelgoed, opa en oma om de hoek, dan kom je tot rust. Maar als je zo slecht voor jezelf zorgt is een weekje Moraira echt geen rust, of in ieder geval niet de rust die ze nodig heeft.
Maar ze is niet alleen, ze neemt ook 4 kinderen mee die al heel wat meegemaakt hebben. Dat zij alleen zou gaan voor haar rust kan ik me voorstellen, maar in haar situatie, en die van haar kinderen, vind ik het een egoïstische keuze. Ambulancemevrouw, infuusje, oh oh, wat is ze zielig. Maar wel volop verder gaan met roofbouw plegen op haar lijf. Ik had die kinderen een week bij papa Koen gegund. Gewoon, lekker thuis. Carnaval vieren zoals ze al jaren deden. Rust en regelmaat, wat al ver te zoeken is hun leventje.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:01 schreef Henrike het volgende:
[..]
Ja ik denk er echt zo over .
Ik kijk altijd uit naar de vakanties, heerlijk zon en andere omgeving.
De reis heen en terug heb ik nooit moeite mee gehad met 3 kinderen.
Thuis is het de was, het koken, de huishoudelijke taken.
Ik doe tegenwoordig altijd weinig op vakantie, zwembad , boekje en lekker uit eten, keer een marktje dus ja, ik kom dan beter tot rust dan thuis.
Vorig jaar viel iedereen er over dat er volop met de kinderen carnaval werd gevierd, van hot naar her met de poly.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:08 schreef Die_van_verderop het volgende:
[..]
Maar ze is niet alleen, ze neemt ook 4 kinderen mee die al heel wat meegemaakt hebben. Dat zij alleen zou gaan voor haar rust kan ik me voorstellen, maar in haar situatie, en die van haar kinderen, vind ik het een egoïstische keuze. Ambulancemevrouw, infuusje, oh oh, wat is ze zielig. Maar wel volop verder gaan met roofbouw plegen op haar lijf. Ik had die kinderen een week bij papa Koen gegund. Gewoon, lekker thuis. Carnaval vieren zoals ze al jaren deden. Rust en regelmaat, wat al ver te zoeken is hun leventje.
Ik begrijp beertjeteddy ook, idd in schrijnende gevallen zoals mishandeling en misbruik , zeker mee eensquote:Op maandag 16 februari 2026 10:01 schreef Die_van_verderop het volgende:
[..]
Ik heb even snel terug gelezen, maar volgens mij schrijft ze ook nergens dat expliciet Sanneke geen kinderen mag krijgen. Ze geeft juist aan dat ze hen hulp gunt én de situatie bij HVK schrijnender vindt.
En ik snap echt dat haar reactie hard binnen kan komen, maar beertjeteddy is over het algemeen niet heel hard in haar reacties. Dat, en haar wens, nam ik mee toen ik haar reactie las.
Wat mij betreft ontvlucht ze elk weekend de boerderij met haar Timmie en vliegt ze elke vakantie met haar kinderen naar haar tweede, derde of vierde thuis. Moet ze allemaal zelf weten. Maar laat haar dan stoppen met janken en aandacht vragen voor hoe zwaar ze het heeft en dat haar lijf haar een halt toeroept. Ze doet er namelijk niks mee.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:21 schreef Henrike het volgende:
[..]
Vorig jaar viel iedereen er over dat er volop met de kinderen carnaval werd gevierd, van hot naar her met de poly.
Nu gaan ze met mama naar Spanje , vakantie in het zonnetje is er ook weer commentaar.
Zou ze alleen gaan, dan vinden we er ook weer wat van.( waar of niet)
Misschien komt het Koen en Jvp wel niet uit dat de kinderen daar blijven, en misschien mochten de kinderen wel kiezen.
Ze zal het sowieso met Koen hebben moeten overleggen, het zijn hun kinderen en zij maken die beslissing.
Dat moet ze dan maar zelf ondervinden denk ik dan.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:28 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Wat mij betreft ontvlucht ze elk weekend de boerderij met haar Timmie en vliegt ze elke vakantie met haar kinderen naar haar tweede, derde of vierde thuis. Moet ze allemaal zelf weten. Maar laat haar dan stoppen met janken en aandacht vragen voor hoe zwaar ze het heeft en dat haar lijf haar een halt toeroept. Ze doet er namelijk niks mee.
Dankjewel dat jij het las hoe ik het bedoelde.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:01 schreef Die_van_verderop het volgende:
[..]
Ik heb even snel terug gelezen, maar volgens mij schrijft ze ook nergens dat expliciet Sanneke geen kinderen mag krijgen. Ze geeft juist aan dat ze hen hulp gunt én de situatie bij HVK schrijnender vindt.
En ik snap echt dat haar reactie hard binnen kan komen, maar beertjeteddy is over het algemeen niet heel hard in haar reacties. Dat, en haar wens, nam ik mee toen ik haar reactie las.
Ze heeft het ondervonden. Maar heeft blijkbaar de arrogantie om het compleet te negeren. En echt hoor, dat ze dat doet is aan haar. Ik zie, net als bij Debbie en Sanneke (bij DBM kijk ik niet), de kinderen.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:32 schreef Henrike het volgende:
[..]
Dat moet ze dan maar zelf ondervinden denk ik dan.
Ze is volwassen .
Dbm, Sanneke, Debbie ... vragen allemaal ook aandacht en klagen hoe zwaar het is
Mooie woorden, spijtig dat je dat mee hebt moeten maken en idd ieder kind verdiend het beste.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:37 schreef Beertjeteddy het volgende:
[..]
Dankjewel dat jij het las hoe ik het bedoelde.
Ik heb inderdaad duidelijk aangegeven dat ik Sanneke vooral hulp wens omdat het anders voor haar niet te overzien zal zijn als haar zoon ouder wordt. Dus ja. Ik gun hun goede hulpverlening. Ik zeg nergens dat Sanneke een slechte moeder is maar ze heeft echt hulp nodig en die accepteert zij niet.
Een HVK daarintegen vind ik schuren tegen mentale verwaarlozing en daar mag ander soort hulp komen imo.
En ja. Ik heb van heel dichtbij mishandeling gezien en meegemaakt van eigen familieleden door eigen familieleden waarin het familielid ondanks de lichamelijke en mentale mishandeling van kind 1, meerdere kinderen heeft kunnen krijgen.
En iedereen deed altijd alsof zij een ontzettende goede moeder was. Helaas.
Goede moeder ben je als je je eigen kind naar de keel grijpt en zo nog wel heel, veel meer waar ik niet over ga en kan uitwijden.
Helaas heeft dit familielid hetzelfde bij mij gedaan en ben ik nooit geloofd als klein meisje.
Dus nee hoor, niet iedereen verdient kinderen. En niet alles zien wij vanaf een schermpje.
Maar soms denk ik wel bepaalde alarmbellen te zien bij bepaalde mensen.
En bepaalde instanties hoef je ook geen vertrouwen in te hebben. Want die kijken niet door de poppenkast heen.
Ik ben iemand die met alle liefde voor een kind zou staan om het te beschermen. En ja. Misschien ben ik door alles wat ik heb meegemaakt en gezien gehard. Maar nooit naar een kind toe.
Alle kinderen verdienen liefde, geborgenheid en alle positieve dingen. Geen ellende. 😢
Ik begrijp je hoor, maar denk in dit geval wel aan Koen die toch best heel verstandig lijkt , als hij het niet ok vind zal hij toch ingrijpen?quote:Op maandag 16 februari 2026 10:38 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ze heeft het ondervonden. Maar heeft blijkbaar de arrogantie om het compleet te negeren. En echt hoor, dat ze dat doet is aan haar. Ik zie, net als bij Debbie en Sanneke (bij DBM kijk ik niet), de kinderen.
Uit een leeg kopje kun je niet schenken. Kinderen hebben niks aan een moeder die volledig naar de kaloten is. De knop gaat bij haar pas om als ze echt helemaal niks meer kan, het is wachten op dat moment. Kan komen, kan niet komen, we gaan het beleven.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:38 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ze heeft het ondervonden. Maar heeft blijkbaar de arrogantie om het compleet te negeren. En echt hoor, dat ze dat doet is aan haar. Ik zie, net als bij Debbie en Sanneke (bij DBM kijk ik niet), de kinderen.
Ik snap wat je zegt maar deze hele poppenkast ligt toch echt bij MCW. En ik neem aan dat MCW niet haar medische dossier met KB deelt. KB kan nog zo verstandig lijken, ook hij heeft de afgelopen jaren laten zien dat hij dat niet is wat de kinderen betreft.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:42 schreef Henrike het volgende:
[..]
Ik begrijp je hoor, maar denk in dit geval wel aan Koen die toch best heel verstandig lijkt , als hij het niet ok vind zal hij toch ingrijpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |