abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220115342
Wat een gezeur, waarom zouden mensen een nieuw paspoort aanvragen. Paniekzaaiers.

Groot gelijk dat ze niets vergoeden.

Ben trouwens ook al heel lang klant bij Odido (vroeger T-Mobile) en er erg tevreden over. Werkt altijd en nog nooit een probleem gehad. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen.
pi_220115439
quote:
Hallo,
Je ontvangt deze e-mail omdat we je uit voorzorg willen waarschuwen voor mogelijke risico’s als gevolg van een cyberaanval bij Odido. We betreuren deze situatie enorm en werken samen met externe cyberbeveiligingsexperts om hierop adequaat te reageren. Weet dat we ons inzetten om alle nodige ondersteuning te bieden. In dit bericht lees je wat er is gebeurd, om welke gegevens het gaat, wat je zelf kunt doen om jezelf te beschermen en wat Odido doet.
Wat is er gebeurd?
Odido is onlangs getroffen door een cyberaanval veroorzaakt door cybercriminelen. Op basis van het onderzoek denken we dat jouw gegevens mogelijk zijn geraakt.

Je Odido diensten zijn niet beïnvloed; je kunt veilig blijven bellen, internetten en tv kijken.
Wat moet ik doen?
Wees extra alert op verdachte activiteiten. Helaas komen cyberincidenten zoals deze steeds vaker voor en is geen enkele organisatie immuun. Niet elk datalek leidt tot daadwerkelijk misbruik, maar we kunnen de mogelijkheid van misbruik van jouw gegevens niet uitsluiten.

Hieronder lees je concrete situaties waarvan we je vragen om hierbij extra op te letten:
Met je naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en rekeningnummer kunnen cybercriminelen je proberen te benaderen waarbij zij zich kunnen voordoen als iemand van Odido, je bank of een andere organisatie. Blijf daarom altijd alert op dit soort telefoontjes, sms’jes, appjes of e-mails.
Let goed op bij het openen van links in e-mails, sms’jes en appjes. Je kan een verdachte e-mail, sms of app vaak herkennen aan typefouten en onbekende afzenders. Controleer het telefoonnummer. Of wat er na het ‘@’-teken van een e-mailadres staat.
Krijg je een onverwacht telefoontje van een nummer dat je niet kent? Het kan zijn dat er echt een medewerker van je bank of een ander bedrijf belt. Je kunt dit controleren door de beller te vragen naar zijn/haar voor- en achternaam en hem/haar te vragen naar het algemene telefoonnummer van het bedrijf. Bij twijfel, zeg dat je graag eerst wilt controleren of de persoon een echte medewerker is en hang op. Controleer vervolgens op de website van het bedrijf of het nummer inderdaad klopt. Klopt het nummer? Bel dan zelf en vraag naar de medewerker die jou heeft gebeld.
Geef nooit iemand je wachtwoord of pincode.
Wees altijd alert bij het ontvangen van facturen. Cybercriminelen kunnen misbruik maken van de situatie door valse facturen te sturen die van Odido of andere partijen lijken te komen. Controleer daarom altijd zorgvuldig de herkomst en juistheid van ontvangen facturen voordat je overgaat tot betaling. Een factuur van Odido kun je bijvoorbeeld altijd in je ‘Mijn Odido’ omgeving inzien. Neem bij twijfel altijd even contact met ons op.
Om welke informatie gaat het?
Onderzoek tot nu toe laat zien dat de gelekte informatie mogelijk het volgende bevat:

Je volledige naam
Je klantnummer
Je adres en woonplaats
Je telefoonnummer
Je e-mailadres
Je IBAN (rekeningnummer)
Je geboortedatum
Identificatiegegevens: nummer en geldigheid van je paspoort of rijbewijs
Wat niet is gelekt:

Je wachtwoord van ‘Mijn Odido’
Je belgegevens – gegevens over wie je hebt gebeld of wanneer
Je locatiegegevens – waar je was
Je factuurgegevens
Scans van identiteitsbewijzen
Waarom melden we dit?
We willen altijd transparant en eerlijk zijn naar onze klanten, en we willen je informeren zodat je alert kunt zijn op eventuele ongebruikelijke activiteiten. Daarnaast willen we benadrukken dat jouw veiligheid onze hoogste prioriteit heeft. Door dit incident kan niemand jouw mobiele locatiegegevens of je privécontacten inzien.
Hoe onderneemt Odido actie?
Odido werkt samen met externe cybersecurity experts als onderdeel van onze reactie op dit incident.

Beveiliging versterkt – Na de ontdekking van de aanval is de onbevoegde toegang tot ons systeem direct afgesloten. Odido heeft direct extra beveiligingsmaatregelen genomen.
Regelgeving & transparantie – We hebben het datalek gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
Ondersteuning – We willen je helpen. We hebben een speciale informatiepagina geopend. Hieronder lees je daar meer over.
Op een speciale pagina op onze website https://www.odido.nl/veiligheid vind je meer informatie over dit incident:

Nieuwe updates zodra bekend

Veelgestelde vragen
Contactgegevens voor verdere vragen
Nogmaals, wij betreuren deze situatie enorm en zetten ons volledig in om je van alle noodzakelijke ondersteuning te voorzien.

Je bent onze klant, en je belang staat bij ons voorop.

Søren Abildgaard
CEO van Odido

Sinds zaterdag krijg ik allemaal spam berichten via SMS, ook van ING zogenaamd dat er verdachte transacties zouden zijn gedetecteerd.

Gelijk contract opgezegd, na die storingen was ik er eigenlijk al klaar mee maar dit is next level amateuristisch, wat een stel prutsers :') .
blablablabla
pi_220115507
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een gezeur, waarom zouden mensen een nieuw paspoort aanvragen. Paniekzaaiers.

Groot gelijk dat ze niets vergoeden.

Ben trouwens ook al heel lang klant bij Odido (vroeger T-Mobile) en er erg tevreden over. Werkt altijd en nog nooit een probleem gehad. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen.
Er zijn tal van storingen geweest vorig jaar zowel mobiel als glasvezel dus dat "werkt altijd" is al bullshit.
Verder niet echt geruststellend dat je persoonsgegevens niet alleen op straat liggen maar in bezit zijn van cybercriminelen. Zou dat toch niet al te lichtvoetig opvatten. Voor je het weet heb je abonnementen of leningen op je naam en duizenden euro's aan kosten waarvan je eerst mag proberen te ontkrachten dat niet jij het was maar een stel fraudeurs die je persoonsgegevens hebben gestolen.
blablablabla
pi_220115540
edit: dubbel
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220115562
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Sinds zaterdag krijg ik allemaal spam berichten via SMS, ook van ING zogenaamd dat er verdachte transacties zouden zijn gedetecteerd.

Gelijk contract opgezegd, na die storingen was ik er eigenlijk al klaar mee maar dit is next level amateuristisch, wat een stel prutsers :') .
quote:
Krijg je een onverwacht telefoontje van een nummer dat je niet kent? Het kan zijn dat er echt een medewerker van je bank of een ander bedrijf belt. Je kunt dit controleren door de beller te vragen naar zijn/haar voor- en achternaam en hem/haar te vragen naar het algemene telefoonnummer van het bedrijf.
What the flying fuck, geen wonder dat men dmv social engineering zoveel data heeft kunnen binnenhalen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220115889
Bij Odido nemen ze “Unlimited Data” iets te serieus…
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 16 februari 2026 @ 15:57:44 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220117262
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 13:42 schreef CoExist het volgende:
Bij Odido nemen ze “Unlimited Data” iets te serieus…
Hopen dat ze de snelheid gaan verdubbelen dan gaat dat lekken ook wat sneller :P *O*
pi_220130232
Bekijk deze YouTube-video

Odido is gehakt door slinkse sieberkriemieneelen…
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_220130254
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 18:41 schreef Danny het volgende:

[..]
Bizar hoe asociaal ze met de slachtoffers om gaan.
Hoezo slachtoffers?

Ik zit ook in het datalek. Toch voel ik me geen slachtoffer, want ik heb er verder nog niks van gemerkt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien komt dat door mn blanke huidskleur en heb ik niet zoveel met de slachtofferrol?

[ Bericht 23% gewijzigd door Inbox op 18-02-2026 01:43:24 ]
pi_220130255
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 20:47 schreef Bredemug het volgende:
Wat is een goed alternatief voor odido? want ze zijn toch een van de grootste spelers op de markt, iets wat betrouwbaarder is? ik denk dat ik al 18 jaar bij t mobile zat.
Zijn er bedrijven die niet gehacked kunnen worden of waar phishing onmogelijk is? Of waar men niet op een of andere wijze bij klantgegevens kan komen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Inbox op 18-02-2026 01:43:46 ]
pi_220130314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 01:35 schreef Inbox het volgende:

[..]
Hoezo slachtoffers?

Ik zit ook in het datalek. Toch voel ik me geen slachtoffer, want ik heb er verder nog niks van gemerkt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien komt dat door mn blanke huidskleur en heb ik niet zoveel met de slachtofferrol?
jij 'hebt' dus geen abbonemnt bij ze
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Admin woensdag 18 februari 2026 @ 05:17:21 #62
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220130321
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 01:35 schreef Inbox het volgende:

[..]
Hoezo slachtoffers?

SPOILER
natuurlijk maak je je niet druk, het zijn gegevens van anderen die gelekt zijn, begrijp ik uit je verhaal.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 18 februari 2026 @ 05:37:14 #63
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220130340
Tele2 was een prima bedrijf, maar dat Odido mogen ze van mij opdoeken. Ik ga tzt wel op zoek naar een alternatief.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220130438
quote:
16s.gif Op woensdag 18 februari 2026 01:38 schreef Inbox het volgende:

[..]
Zijn er bedrijven die niet gehacked kunnen worden of waar phishing onmogelijk is? Of waar men niet op een of andere wijze bij klantgegevens kan komen?
Al onze 25.000 medewerkers hebben MFA met YubiKey, daarnaast werken alle externe medewerkers op virtuele desktops die door ons beheert worden. Daarnaast zijn al onze endpoints alleen benaderbaar van ons eigen netwerk en hebben wij op alle API's monitoring. Onmogelijk? Nee, maar wel het maximale wat qua beveiligheid mogelijk is. Wij zien security dan ook niet als een kostenpost maar als een belofte naar de klant.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220130444
starlink heeft een abo dat start vanaf 35 euro
pi_220130450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 06:51 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
starlink heeft een abo dat start vanaf 35 euro
want dat werkt in je mobiel ?
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220130466
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 18:42 schreef incel het volgende:
Odido :') De enige mensen die ik ken die daar een abonement hebben zijn allemaal skirre junks en zo. Denken dat je voor een tientje per maand A++ mobiel netwerk kwaliteitsservice hebt. Kan je net zo goed beltegoed kaartjes van lebara halen dan heb ik nog meer respect voor je.
Bedankt :D

Ik ben echt nog geen maand overgestapt naar Ben mobiel en nu dit grapje. Krijg al best veel spam mails nu.

Maar het netwerk is gewoon prima overigens, voor deze 'skirre junk'.
pi_220130538
quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2026 12:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Nee, want ik stond niet in het systeem, hij moest eerst bellen en toen handmatig ingevoerd :')
Daarom was hij voorbijgelopen :')
Ja ik stond op straat met bezem, dacht zal eens vragen |:) :!
Gillend gek van die idioten
Cocky?
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220130998
Ik heb toegang tot super gevoelige informatie van Cisco, kan ook gegevens lekken.

Maar doe ik natuurlijk niet
pi_220131408
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 04:49 schreef mschol het volgende:

[..]
jij 'hebt' dus geen abbonemnt bij ze
Het abonnement staat op mijn naam dus mijn id-nummer zal gelekt zijn.
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:27:42 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220131451
Sowieso al die mensen die denken dat de ene ISP beter is dan de andere, het is allemaal het fucking zelfde. Nooit problemen met KPN, nooit problemen met ODIDO nooit problemen met dit en nooit met dat.

Ik stap gewoon elk jaar over om de beste prijs te krijgen.

Probleem met odido is dat ze nog geen ipv6 hebben. Verder is alles het fucking zelfde.
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:28:25 #72
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220131452
En glasvezel is allemaal van KPN. Maar bij Tweakers willen ze heel graag geloven dat dat niet van toepassing is omdat je x provider hebt. Ja via de fucking glasvezel van KPN.
pi_220131521
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:28 schreef xzaz het volgende:
En glasvezel is allemaal van KPN
:')
pi_220131540
Ik heb sinds ik bij odido zit een nieuw paspoort (voordat dit lek gebeurde). Kunnen fraudeurs iets met het kopie van mijn oude paspoort?
  woensdag 18 februari 2026 @ 11:06:12 #75
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220131689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:37 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ok, sommige stukjes zijn niet van KPN maar meeste glasvezel is gewoon van KPN. De rest huurt het.
pi_220131764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:06 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ok, sommige stukjes zijn niet van KPN maar meeste glasvezel is gewoon van KPN. De rest huurt het.
Dat is wel een stuk minder geworden hoor, zeker met openfiber.
Maar goed 9 van de 10 keer ligt de kwaliteit echt niet in je fiber maar in je modem die ellende veroorzaakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 18 februari 2026 @ 11:15:46 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220131791
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is wel een stuk minder geworden hoor, zeker met openfiber.
Maar goed 9 van de 10 keer ligt de kwaliteit echt niet in je fiber maar in je modem die ellende veroorzaakt.
Klopt, of de 'WiFi' is brak want dat is tegenwoordig voor de meest mensen 'internet'.
pi_220149063
Ben blijkbaar met mobiel al sinds 2005 bij Tele2, wat later Odido geworden is.
Nokia 2600 powerrr :P

Vanavond even tijd gehad om te oriënteren (heb altijd sim-only en koop telefoon los) en overgestapt naar KPN.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-02-2026 23:10:27 ]
  dinsdag 24 februari 2026 @ 00:13:57 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220189366
Cybercriminelen dreigen met lekken data Odido: 'Laatste waarschuwing'

De cybercriminele groep Shinyhunters is verantwoordelijk voor de hack op Odido. Op het dark web wordt Odido onder druk gezet om het losgeld - meer dan een miljoen euro - te betalen. "Dit is jullie laatste waarschuwing", schrijven de hackers. "Anders lekken we de data."

Shinyhunters bevestigen tegen RTL Nieuws achter de hack te zitten en hebben daarvoor bewijs getoond. De groep dreigt de gestolen klantgegevens, waaronder namen, adressen, bankrekeningnummers en paspoortnummers te publiceren op het dark web.

8 miljoen klanten: 'Odido liegt'

Volgens Odido gaat het om 6,2 miljoen getroffen klanten, Shinyhunters zeggen echter meer data te hebben gestolen. "Odido liegt", stelt de groep tegen RTL Nieuws. "Het gaat om 8 miljoen klanten en in totaal 21 miljoen regels aan data."

Ook zeggen de cybercriminelen wachtwoorden van klanten in bezit te hebben. Dat lijken wachtwoorden te zijn die klanten met Odido hebben afgesproken om telefonisch iets te veranderen, zo blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.

Bedrag van zeven cijfers

De hackers richten zich tot Odido: "Maak de juiste beslissing, jullie weten ons te vinden." Shinyhunters zeggen dat de deadline voor het bedrijf aanstaande donderdagochtend is. De vraagprijs is "een laag bedrag van zeven cijfers".

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-web-data-publiceren

Zouden ze hier wel zin in hebben ? :+ _O-
pi_220189368
Meer dan een miljoen euro? Zeg 2 miljoen? Zo weinig? Direct betalen.
pi_220189499
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:28 schreef xzaz het volgende:
En glasvezel is allemaal van KPN. Maar bij Tweakers willen ze heel graag geloven dat dat niet van toepassing is omdat je x provider hebt. Ja via de fucking glasvezel van KPN.

Ik heb toch echt delta en kpn zien graven in de straat hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220189500
De CEO zou je eigenlijk linea recta in de gevangenis moeten zetten. Wat een schoft.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 12:57:29 #83
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220192166
twitter
  dinsdag 24 februari 2026 @ 12:58:51 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220192175
twitter
  dinsdag 24 februari 2026 @ 13:00:35 #85
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220192189
twitter
  dinsdag 24 februari 2026 @ 13:01:25 #86
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220192193
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 01:04 schreef Peppert het volgende:
De CEO zou je eigenlijk linea recta in de gevangenis moeten zetten. Wat een schoft.
:{w Ho Ho gewoon opmaat naar topbaan in de politiek ^p^ het volk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')