abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220119068
Een 40jarige opa moet de meubelen redden, dan ben je gewoon af als schaatsnatie.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 16 februari 2026 @ 22:57:33 #252
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220120443
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:26 schreef GotenSSJ het volgende:
Bergsma gaat Ghiotto nog eens slopen, mooi!
:Y Bekijk deze YouTube-video
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220120640
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 18:11 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat zeggen ze toch niet? Of is dat verhaaltje over snel starten en de wissel die tijd kost onzin en willen ze Bosker gewoon rust geven?
Het lijkt me gewoon een nette manier om te zeggen dat je voor brons gaat. Als hij dat letterlijk zou zeggen dan zijn de rapen gaar in schaatsland Nederland.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 00:33:45 #254
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220120693
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 23:56 schreef wimderon het volgende:

[..]
Het lijkt me gewoon een nette manier om te zeggen dat je voor brons gaat. Als hij dat letterlijk zou zeggen dan zijn de rapen gaar in schaatsland Nederland.
De rapen zouden sowieso gaar moeten zijn omdat momenteel zéér weinig mannelijke schaatsers tot de top van hun vak behoren. Je moet terug gaan tot begin jaren 90 om iets soortgelijks te vinden.

De arrogantie om de ploegenachtervolging niet serieus te nemen is belachelijk. In elke andere sport (atletiek, langlaufen, biatlon, shorttrack) telt een individuele medaille natuurlijk voor meer, als je denkbeeldig moet kiezen. Maar dat is in al die gevallen meer een journalistenvraag dan gedragsbeinvloedende gedachte.

Afgelopen dagen zijn tal van internationale (en Italiaanse) berichten verschenen over dat die skiër zoveel medailles heeft en Fontana bijna het record. Lekker boeiend dat daarvan een hele sloot met de estafette zijn behaald. Michael Phelps behaalde 10 van zijn 23 gouden medailles in estafettenummers (12 van de 28 medailles). Iets soortgelijks kun je ook van Bolt en Carl Lewis zeggen. Haal dat weg en het is niet meer Phelps.

Bij tennis werd altijd gezegd: Olympisch goud is een bijnummer. Dat is het nog steeds, maar het houdt niet in dat Djokovic of Nadal met halve kracht en inzet stonden te spelen. Inmiddels is Olympisch goud onderdeel geworden van een compleet palmares.

Het wordt hoog tijd om de arrogantie vwb de ploegenachtervolging te laten varen. Individuele schaatsers zouden moeten inzien dat dit uiteindelijk gewoon mee telt voor hun legacy - met een jarenlange carričre als Wüst of Kramer kun je zelfs in het rijtje van Björndalen en Phelps terecht komen.

Het zou misschien een idee zijn om commerciële ploegen als basis te nemen, laten die maar een drietal samenstellen, en van daaruit verder werken. Een beetje zoals je in het voetbal Barcelona of Bayern München als de basis neemt, dat een beetje aanvult met ander spul, en dan wereldkampioen wordt (in o.a. 2010 en 2014).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:25:24 #255
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_220121217
Volgens Erben gaat Stijn voorop rijden, dan Bergsma en Talent Huizinga dus de laatste man.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 februari 2026 @ 07:41:29 #256
842 Zorro
Z
pi_220121295
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 00:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De rapen zouden sowieso gaar moeten zijn omdat momenteel zéér weinig mannelijke schaatsers tot de top van hun vak behoren. Je moet terug gaan tot begin jaren 90 om iets soortgelijks te vinden.

De arrogantie om de ploegenachtervolging niet serieus te nemen is belachelijk. In elke andere sport (atletiek, langlaufen, biatlon, shorttrack) telt een individuele medaille natuurlijk voor meer, als je denkbeeldig moet kiezen. Maar dat is in al die gevallen meer een journalistenvraag dan gedragsbeinvloedende gedachte.

Afgelopen dagen zijn tal van internationale (en Italiaanse) berichten verschenen over dat die skiër zoveel medailles heeft en Fontana bijna het record. Lekker boeiend dat daarvan een hele sloot met de estafette zijn behaald. Michael Phelps behaalde 10 van zijn 23 gouden medailles in estafettenummers (12 van de 28 medailles). Iets soortgelijks kun je ook van Bolt en Carl Lewis zeggen. Haal dat weg en het is niet meer Phelps.

Bij tennis werd altijd gezegd: Olympisch goud is een bijnummer. Dat is het nog steeds, maar het houdt niet in dat Djokovic of Nadal met halve kracht en inzet stonden te spelen. Inmiddels is Olympisch goud onderdeel geworden van een compleet palmares.

Het wordt hoog tijd om de arrogantie vwb de ploegenachtervolging te laten varen. Individuele schaatsers zouden moeten inzien dat dit uiteindelijk gewoon mee telt voor hun legacy - met een jarenlange carričre als Wüst of Kramer kun je zelfs in het rijtje van Björndalen en Phelps terecht komen.

Het zou misschien een idee zijn om commerciële ploegen als basis te nemen, laten die maar een drietal samenstellen, en van daaruit verder werken. Een beetje zoals je in het voetbal Barcelona of Bayern München als de basis neemt, dat een beetje aanvult met ander spul, en dan wereldkampioen wordt (in o.a. 2010 en 2014).
Toch vind ik het onzin om die estafette en zeker van zulke kermisnummers gelijk te stellen.
Het is dat Stolz niet meedoet hiermee, maar stel dat ie dat wel zou doen en zo 5x goud zou halen met 3x afstand, 1x deze kermis en 1x minimarathon. Dat is toch compleet van de pot gerukt om hem dan gelijk te stellen aan Heiden met goud op alle afstanden?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 februari 2026 @ 07:42:03 #257
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220121299
TP niet serieus nemen kost je twee personen op een volgend OS. Kortom je moet het wel serieus nemen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 17 februari 2026 @ 07:49:11 #258
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220121328
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:41 schreef Zorro het volgende:

[..]
Toch vind ik het onzin om die estafette en zeker van zulke kermisnummers gelijk te stellen.
Het is dat Stolz niet meedoet hiermee, maar stel dat ie dat wel zou doen en zo 5x goud zou halen met 3x afstand, 1x deze kermis en 1x minimarathon. Dat is toch compleet van de pot gerukt om hem dan gelijk te stellen aan Heiden met goud op alle afstanden?
Het zijn beiden gewoon serieuze onderdelen die internationaal en door de sporters echt niet als minderwaardig worden gezien. Ik snap niet dat Nederland daar zo dwars over doet. We leven niet meer in 1980.
pi_220121495
China - Kazachstan om plaats 7 bij de vrouwen gaat niet door.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 17 februari 2026 @ 08:39:35 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220121505
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 07:41 schreef Zorro het volgende:

[..]
Zoiets gebeurde ook toen Phelps voor het record van Spitz ging. Phelps deed dat met een hele sloot aan estafette-onderdelen.

Dat is dus een discussie voor kenners en journalisten (die beter hun werk zouden moeten doen ipv continu hypen en alles wat Amerikaans is tot ster maken).

Indien Stolz nog drie Spelen door gaat dan kan hij zomaar de meest succesvolle Winter Olympiër worden, en met grote afstand de meest succesvolle schaatser. Dan heeft 'niemand' het over al die medailles op de massastart of de voorheen incourante 1000 meter (waar tot op de dag van vandaag bijna altijd minder concurrentie is dan de 1500 meter).

Wereldkampioen voetbal worden na strafschoppen is ook niet hetzelfde als met 4-1 winnen. Uiteindelijk telt wel gewoon het resultaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220121511
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 08:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zoiets gebeurde ook toen Phelps voor het record van Spitz ging. Phelps deed dat met een hele sloot aan estafette-onderdelen.

Dat is dus een discussie voor kenners en journalisten (die beter hun werk zouden moeten doen ipv continu hypen en alles wat Amerikaans is tot ster maken).

Indien Stolz nog drie Spelen door gaat dan kan hij zomaar de meest succesvolle Winter Olympiër worden, en met grote afstand de meest succesvolle schaatser. Dan heeft 'niemand' het over al die medailles op de massastart of de voorheen incourante 1000 meter (waar tot op de dag van vandaag bijna altijd minder concurrentie is dan de 1500 meter).

Wereldkampioen voetbal worden na strafschoppen is ook niet hetzelfde als met 4-1 winnen. Uiteindelijk telt wel gewoon het resultaat.
Wat een slechte vergelijking met voetbal :D
  Redactie Sport dinsdag 17 februari 2026 @ 08:47:07 #262
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220121523
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 08:35 schreef franklop het volgende:
Kazachstan DNS?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 17 februari 2026 @ 08:47:24 #263
pi_220121524
NOS spreekt nu al over potentieel brons met een gouden randje
  dinsdag 17 februari 2026 @ 08:48:10 #264
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220121526
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 08:42 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Wat een slechte vergelijking met voetbal :D
Nee. Het gaat om de medaille.

In de boeken en officieel is winst na strafschoppen gewoon een gelijkspel. Je hebt dus niet de wedstrijd gewonnen maar wel de beker.

Wordt dat als minderwaardig gezien? Allang niet meer. Alleen door kenners en journalisten.

Dat is de vergelijking.

De 1000 meter schaatsen was ooit een incourant en nieuw nummer dat niet mee telt voor de Adelskalender. Heeft niemand het meer over, terwijl de concurrentie daar toch nog steeds minder is dan op de 500 en 1500.

[ Bericht 13% gewijzigd door Klopkoek op 17-02-2026 08:58:42 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 17 februari 2026 @ 08:51:35 #265
262211 hhh38
pi_220121532
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Kazachstan DNS?
Morozova wil zich zeker sparen voor de 1500m
  Redactie Sport dinsdag 17 februari 2026 @ 08:54:05 #266
pi_220121544
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 08:51 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Morozova wil zich zeker sparen voor de 1500m
Het is natuurlijk ook flauwekul, zo'n strijd om P7
  dinsdag 17 februari 2026 @ 08:56:37 #267
262211 hhh38
pi_220121557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is natuurlijk ook flauwekul, zo'n strijd om P7
Ja dat is wel heel erg programmavulling.
  Redactie Sport dinsdag 17 februari 2026 @ 08:57:49 #268
pi_220121559
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 08:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Spitz zwom evenveel estafettes als Phelps.
pi_220121632
quote:
Dat is normaal al een onzinnig statement, maar bij dit onderdeel al helemaal :D
  dinsdag 17 februari 2026 @ 09:21:03 #270
262211 hhh38
pi_220121702
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dat is normaal al een onzinnig statement, maar bij dit onderdeel al helemaal :D
Ik heb nu al geen zin in de juichstemming als dit team brons wint. Puur te danken aan Eitrem die ziek werd en het feit dat andere landen niet de luxe hebben van 3 bovengemiddelde schaatsers.
pi_220121717
quote:
Zou Tim Prins dat ook vinden?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_220121720
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:21 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik heb nu al geen zin in de juichstemming als dit team brons wint. Puur te danken aan Eitrem die ziek werd en het feit dat andere landen niet de luxe hebben van 3 bovengemiddelde schaatsers.
8 tienden voor een niet in topvorm zijnde Loubinaud en uit elkaar vallend Frans team
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_220121738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:22 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Met dit team had Tim Prins zelf, zelfs beter in het team gepast.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 09:35:23 #274
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220121824
quote:
Jammer, ik zat al klaar
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220121831
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:22 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Mja, zijn kans op brons op de 1500 was nog kleiner..
pi_220121852
Het enige onderdeel waarbij ik echt niet rouwig ben dat ik met een biertje in mijn hand in de stad sta... In de dames heb ik nog wel vertrouwen maar van al het gezeik bij de mannen word ik doodmoe. Zo'n Bosker die dan perse mee moet ten koste van Prins en dan komen we er nu achter dat het met die andere 3 ook wel lukt :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220121939
Het zou ook al gewoon schelen als je voorafgaand aan een Olympisch seizoen realistische mensen hebt in de leiding dat je met geen enkele mannenploeg een echte kans op goud hebt, en dan ook geen aanwijsplekken voor dit soort onderdelen in leven moet houden.
pi_220121953
Mijn leidinggevende heeft besloten om 15:00 uur het jaarlijkse voortgangsgesprek met me in te plannen, de sportbarbaar.

Dan mis ik net de vrouwen halve finale volgens mij. Dus als ze nou even simpel winnen mis ik alleen een saaie race.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 09:57:32 #279
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_220121981
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Het enige onderdeel waarbij ik echt niet rouwig ben dat ik met een biertje in mijn hand in de stad sta... In de dames heb ik nog wel vertrouwen maar van al het gezeik bij de mannen word ik doodmoe. Zo'n Bosker die dan perse mee moet ten koste van Prins en dan komen we er nu achter dat het met die andere 3 ook wel lukt :')
De kans op brons met een fitte Bosker hier is een stuk groter dan dat Tim Prins brons had gehaald in ieder geval.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_220122029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:57 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
De kans op brons met een fitte Bosker hier is een stuk groter dan dat Tim Prins brons had gehaald in ieder geval.
Die bronzen plak had je wellicht ook gewoon met het drietal Vd Bunt, Bergsma en Huizinga binnengehaald. Dan had je Prins gewoon mee kunnen nemen. Zolang we geen absolute topmannenploeg hebben voor goud blijft het toch allemaal gekrabbel in de marge.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 10:12:47 #281
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_220122079
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 10:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die bronzen plak had je wellicht ook gewoon met het drietal Vd Bunt, Bergsma en Huizinga binnengehaald. Dan had je Prins gewoon mee kunnen nemen. Zolang we geen absolute topmannenploeg hebben voor goud blijft het toch allemaal gekrabbel in de marge.
Tja, voor de bond is brons ook belangrijk gok ik zo. Het is geen liefdadigheidsinstelling natuurlijk.

Kans met Bosker in de strijd om plek 3 acht ik toch wel hoger dan met Bergsma in ieder geval. Al bestaat de kans natuurlijk ook gewoon dat China dan met Ning komt en alsnog harder gaat dan Nederland, met of zonder Bosker.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  FOK!Fotograaf dinsdag 17 februari 2026 @ 11:02:07 #282
842 Zorro
Z
pi_220122789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Gewoon een smerig spelletje om Nuis mee te nemen
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 17 februari 2026 @ 11:10:59 #283
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220122993
quote:
Ach, dit is wel echt een gemis.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220123307
quote:
Is dit het franklopwaserbij-effect? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220123334
Belachelijk dat de D finale niet doorgaat :( :( :(
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_220123367
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:47 schreef mitt het volgende:
Belachelijk dat de D finale niet doorgaat :( :( :(
kunnen ze samen de chocolade-met-aluminiumfolie-medaille delen. EN op een krant gaan staan qua podium.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 11:57:31 #287
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_220123401
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:02 schreef Zorro het volgende:

[..]
Gewoon een smerig spelletje om Nuis mee te nemen
Ik ben er wel redelijk van overtuigd dat het de KNSB wel goed uitkomt dat Nuis de 1500 gaat schaatsen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_220123685
Is Rintje al ontslagen?
pi_220123694
Als we hier twee keer brons pakken hebben we het niet slecht gedaan denk ik.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 12:29:58 #290
262211 hhh38
pi_220123771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we hier twee keer brons pakken hebben we het niet slecht gedaan denk ik.
De vrouwen moeten gewoon goud pakken op basis van hun individuele kwaliteiten
pi_220123809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik help je hopen ;)
pi_220123895
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De mannen ook als je naar individuele kwaliteiten kijkt.
pi_220123898
Ik verwacht gewoon niks, kan het alleen maar meevallen :)
pi_220123928
het hele ge-emmer op de ploegen achtervolging is dan ook begonnen omdat ritsma's favoriete opstelling niet meer mogelijk was. Roest in gevecht met zichzelf en last van zwabbervoet. Bo Snellink die zich nergens voor plaatst op de beslissende momenten, Bosker die ook door de mand valt en in allerijl de aanwijsplek moet krijgen die eigenlijk voor Jorrit Bergsma bedacht was. dat kwam dan nog enigszins goed omdat Bergsma zich juist wel plaatst. van de Bunt zit er alleen bij omdat ze geen vervangen voor Snellink kunnen vinden en hij toevallig beschikbaar was.

wat dat betreft doen ze het in de andere landen slimmer oplossen. ze weten toch wel dat ze individueel niet veel kans hebben dus gaan ze volledig voor de ploegenachtervolging met een ploeg schaatser die individueel misschien minder is maar als team veel beter in elkaar steekt. dat werkt alleen als je er minstens vier man uit trekt die je helemaal laat concentreren op de ploegen achtervolging. en in de sterk geindividualiseerde Nederlandse schaatscultuur werkt dat gewoon niet.

dat had ritsma kunnen toegeven, maar toegeven dat het niet mogelijk is om hier een team van te brouwen is hetzelfde (in zijn optiek) als toegeven dat hij even ongeschikt is als Jan "pakje bakmeel" Koopmans als bondscoach op dit nummer.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220124003
Hopen op gefaal want zeg nou eerlijk dat is veel leuker dan een bronzen medaille waar ze helemaal lyrisch over gaan zitten doen :')
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_220124044
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:10 schreef mitt het volgende:
Hopen op gefaal
:wtf:
pi_220124071
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:49 schreef TheVulture het volgende:
Het zou ook al gewoon schelen als je voorafgaand aan een Olympisch seizoen realistische mensen hebt in de leiding dat je met geen enkele mannenploeg een echte kans op goud hebt, en dan ook geen aanwijsplekken voor dit soort onderdelen in leven moet houden.
Maar dat kun je voorafgaand aan een seizoen toch helemaal niet zeggen? Dat is afhankelijk van de mogelijke inzet van Roest, de ontwikkeling van Snellink en Huizinga, eventueel nieuwe talenten.. Snellink werd vorig jaar 2e op het WK, Roest is in potentie wereldtop, Huizinga heeft ook een prima niveau en met van de Bunt komt vanuit van het niets een groot talent in de ploeg. Dan zou je op papier een ploeg op kunnen stellen die meedoet voor goud.

Het huidige scenario had dan weer niemand aan zien komen
  Redactie Sport dinsdag 17 februari 2026 @ 13:39:54 #298
pi_220124131
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:54 schreef Sabata het volgende:
het hele ge-emmer op de ploegen achtervolging is dan ook begonnen omdat ritsma's favoriete opstelling niet meer mogelijk was. Roest in gevecht met zichzelf en last van zwabbervoet. Bo Snellink die zich nergens voor plaatst op de beslissende momenten, Bosker die ook door de mand valt en in allerijl de aanwijsplek moet krijgen die eigenlijk voor Jorrit Bergsma bedacht was. dat kwam dan nog enigszins goed omdat Bergsma zich juist wel plaatst. van de Bunt zit er alleen bij omdat ze geen vervangen voor Snellink kunnen vinden en hij toevallig beschikbaar was.

wat dat betreft doen ze het in de andere landen slimmer oplossen. ze weten toch wel dat ze individueel niet veel kans hebben dus gaan ze volledig voor de ploegenachtervolging met een ploeg schaatser die individueel misschien minder is maar als team veel beter in elkaar steekt. dat werkt alleen als je er minstens vier man uit trekt die je helemaal laat concentreren op de ploegen achtervolging. en in de sterk geindividualiseerde Nederlandse schaatscultuur werkt dat gewoon niet.

dat had ritsma kunnen toegeven, maar toegeven dat het niet mogelijk is om hier een team van te brouwen is hetzelfde (in zijn optiek) als toegeven dat hij even ongeschikt is als Jan "pakje bakmeel" Koopmans als bondscoach op dit nummer.
Dat komt ook omdat je maar 9 poppetjes in mag zetten. Als je dan al plekken kwijt bent aan Bunt die als enige een fatsoenlijke 5 toonde, De Boo/Wennemars/Nuis/Diniz omdat zij wel íets hebben laten zien op de korte afstanden en een random uitschieter van godbetert Tijmen Snel, dan heb je nog maar 3 plekjes over.

Als je er 4 automatisch kwalificatie geeft voor de TP dan richt je je stayersploeg dus volledig daarop in.
pi_220124140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat komt ook omdat je maar 9 poppetjes in mag zetten.
Vind ik ook een kutregel. Kijk dat je maar 2 of 3 man per onderdeel mag inzetten is tot daar aan toe. Maar waarom zou je niet gewoon overal de beste rijders aan de start willen hebben? Corrupte hoerenlopers IOC :r
  Redactie Sport dinsdag 17 februari 2026 @ 13:44:08 #300
pi_220124155
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Vind ik ook een kutregel. Kijk dat je maar 2 of 3 man per onderdeel mag inzetten is tot daar aan toe. Maar waarom zou je niet gewoon overal de beste rijders aan de start willen hebben? Corrupte hoerenlopers IOC :r
Met 20 mogelijke plaatsen vind ik 9 in totaal ook echt te weinig. En bedenk dat als je dus geen TP hebt je er zelfs maar 7 mag hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')