De kans op brons met een fitte Bosker hier is een stuk groter dan dat Tim Prins brons had gehaald in ieder geval.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Het enige onderdeel waarbij ik echt niet rouwig ben dat ik met een biertje in mijn hand in de stad sta... In de dames heb ik nog wel vertrouwen maar van al het gezeik bij de mannen word ik doodmoe. Zo'n Bosker die dan perse mee moet ten koste van Prins en dan komen we er nu achter dat het met die andere 3 ook wel lukt
Die bronzen plak had je wellicht ook gewoon met het drietal Vd Bunt, Bergsma en Huizinga binnengehaald. Dan had je Prins gewoon mee kunnen nemen. Zolang we geen absolute topmannenploeg hebben voor goud blijft het toch allemaal gekrabbel in de marge.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:57 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
De kans op brons met een fitte Bosker hier is een stuk groter dan dat Tim Prins brons had gehaald in ieder geval.
Tja, voor de bond is brons ook belangrijk gok ik zo. Het is geen liefdadigheidsinstelling natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die bronzen plak had je wellicht ook gewoon met het drietal Vd Bunt, Bergsma en Huizinga binnengehaald. Dan had je Prins gewoon mee kunnen nemen. Zolang we geen absolute topmannenploeg hebben voor goud blijft het toch allemaal gekrabbel in de marge.
Gewoon een smerig spelletje om Nuis mee te nemenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Het enige onderdeel waarbij ik echt niet rouwig ben dat ik met een biertje in mijn hand in de stad sta... In de dames heb ik nog wel vertrouwen maar van al het gezeik bij de mannen word ik doodmoe. Zo'n Bosker die dan perse mee moet ten koste van Prins en dan komen we er nu achter dat het met die andere 3 ook wel lukt
Ach, dit is wel echt een gemis.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 08:35 schreef franklop het volgende:
China - Kazachstan om plaats 7 bij de vrouwen gaat niet door.
Is dit het franklopwaserbij-effect?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 08:35 schreef franklop het volgende:
China - Kazachstan om plaats 7 bij de vrouwen gaat niet door.
kunnen ze samen de chocolade-met-aluminiumfolie-medaille delen. EN op een krant gaan staan qua podium.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:47 schreef mitt het volgende:
Belachelijk dat de D finale niet doorgaat![]()
![]()
Ik ben er wel redelijk van overtuigd dat het de KNSB wel goed uitkomt dat Nuis de 1500 gaat schaatsen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gewoon een smerig spelletje om Nuis mee te nemen
De vrouwen moeten gewoon goud pakken op basis van hun individuele kwaliteitenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we hier twee keer brons pakken hebben we het niet slecht gedaan denk ik.
Ik help je hopenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De vrouwen moeten gewoon goud pakken op basis van hun individuele kwaliteiten
De mannen ook als je naar individuele kwaliteiten kijkt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De vrouwen moeten gewoon goud pakken op basis van hun individuele kwaliteiten
Maar dat kun je voorafgaand aan een seizoen toch helemaal niet zeggen? Dat is afhankelijk van de mogelijke inzet van Roest, de ontwikkeling van Snellink en Huizinga, eventueel nieuwe talenten.. Snellink werd vorig jaar 2e op het WK, Roest is in potentie wereldtop, Huizinga heeft ook een prima niveau en met van de Bunt komt vanuit van het niets een groot talent in de ploeg. Dan zou je op papier een ploeg op kunnen stellen die meedoet voor goud.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:49 schreef TheVulture het volgende:
Het zou ook al gewoon schelen als je voorafgaand aan een Olympisch seizoen realistische mensen hebt in de leiding dat je met geen enkele mannenploeg een echte kans op goud hebt, en dan ook geen aanwijsplekken voor dit soort onderdelen in leven moet houden.
Dat komt ook omdat je maar 9 poppetjes in mag zetten. Als je dan al plekken kwijt bent aan Bunt die als enige een fatsoenlijke 5 toonde, De Boo/Wennemars/Nuis/Diniz omdat zij wel íets hebben laten zien op de korte afstanden en een random uitschieter van godbetert Tijmen Snel, dan heb je nog maar 3 plekjes over.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:54 schreef Sabata het volgende:
het hele ge-emmer op de ploegen achtervolging is dan ook begonnen omdat ritsma's favoriete opstelling niet meer mogelijk was. Roest in gevecht met zichzelf en last van zwabbervoet. Bo Snellink die zich nergens voor plaatst op de beslissende momenten, Bosker die ook door de mand valt en in allerijl de aanwijsplek moet krijgen die eigenlijk voor Jorrit Bergsma bedacht was. dat kwam dan nog enigszins goed omdat Bergsma zich juist wel plaatst. van de Bunt zit er alleen bij omdat ze geen vervangen voor Snellink kunnen vinden en hij toevallig beschikbaar was.
wat dat betreft doen ze het in de andere landen slimmer oplossen. ze weten toch wel dat ze individueel niet veel kans hebben dus gaan ze volledig voor de ploegenachtervolging met een ploeg schaatser die individueel misschien minder is maar als team veel beter in elkaar steekt. dat werkt alleen als je er minstens vier man uit trekt die je helemaal laat concentreren op de ploegen achtervolging. en in de sterk geindividualiseerde Nederlandse schaatscultuur werkt dat gewoon niet.
dat had ritsma kunnen toegeven, maar toegeven dat het niet mogelijk is om hier een team van te brouwen is hetzelfde (in zijn optiek) als toegeven dat hij even ongeschikt is als Jan "pakje bakmeel" Koopmans als bondscoach op dit nummer.
Vind ik ook een kutregel. Kijk dat je maar 2 of 3 man per onderdeel mag inzetten is tot daar aan toe. Maar waarom zou je niet gewoon overal de beste rijders aan de start willen hebben? Corrupte hoerenlopers IOCquote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat komt ook omdat je maar 9 poppetjes in mag zetten.
Met 20 mogelijke plaatsen vind ik 9 in totaal ook echt te weinig. En bedenk dat als je dus geen TP hebt je er zelfs maar 7 mag hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind ik ook een kutregel. Kijk dat je maar 2 of 3 man per onderdeel mag inzetten is tot daar aan toe. Maar waarom zou je niet gewoon overal de beste rijders aan de start willen hebben? Corrupte hoerenlopers IOC
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |