Noem1 voorbeeld dat de Palestijnse leiding vrede wil.quote:Op zondag 22 februari 2026 10:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Liever pro-vrede dan het steunen van terrorisme en gruwelijke misdaden.
Er zijn tig opties voorgelegd voor een 2 staat resolutie en deze werden allemaal afgewezen, men wil geen vrede men wil het hele gebied.quote:Op zondag 22 februari 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël gaat wat mij betreft niet te ver.
Sterker nog, Israël is niet ver genoeg gegaan. Israël had dit probleem al veel eerder eens moeten oplossen, met hulp van het Westen. De Palestijnen had al veel eerder duidelijk moeten worden gemaakt dat het nu klaar is en het moet ophouden met de poging om 'Palestina' (een land dat letterlijk nooit heeft bestaan) te 'bevrijden' en ontdoen van alle Joden.
Termen zoals 'proportionaliteit' kan ik verder niets mee. Dat is een geheel subjectief begrip waar je letterlijk alle kanten mee op kunt. We zien dan ook in dit conflict dat het eenzijdig wordt toegepast, zoals helaas met wel meer dingen.
Hoe je partij kunt kiezen in een decennia duren conflict? Dat is vrij eenvoudig: de historische feiten volgen, kijken hoe een conflict is ontstaan, wat de intenties waren van beide partijen en hoe zich dat heeft ontwikkeld door de jaren heen.
Het is dan ook eerder de vraag hoe mensen zich hebben kunnen laten meeslepen in een enorme lading van propaganda en misinformatie, waarbij men nu ofwel openlijk de foute kant kiest (de kant van de Palestijnen) of zoals jij hier doet een soort vage vorm van 'bothsidesism' hanteert, waarbij een rookgordijn wordt opgetrokken over het verleden alsof we het eigenlijk allemaal niet weten en beide kampen schuldig zijn.
Maar vertel eens, waarom zouden Joodse gemeenschappen schuld hebben, die in de 20e eeuw al werden aangevallen door Arabieren? De leidde tot de oprichting van de Haganah, de voorloper van het Israëlische leger. Wat voor schuld hadden de Joden toen men het VN-verdelingsplan accepteerde en de Arabieren dit verworpen en een burgeroorlog startte? Om nog maar te zwijgen over alle oorlogen die de Arabieren nadien zijn begonnen gevolg met het terrorisme.
En dan je ook nog te denken dat Arabieren in dit gebied eigenlijk helemaal niets te zoeken omdat zowel Arabieren als de Islam hier hun origine niet kennen. Arabieren en de Islam hebben dit gebied met geweld veroverd. Dit gebied was van origine inheems Joods en Christelijk. Christelijk omdat het Christendom voortkomt uit het Jodendom en de eerste Christenen allemaal Joods waren.
Velen zijn deze geschiedenis volledig vergeten, waarbij wordt gedaan of niet Joden maar Arabische moslims hier de inheemse bewoners zijn. Flagrante vorm van geschiedvervalsing. De zogenaamd heilige Al-Aqsamoskee is nota bene gebouwd bovenop de Tempelberg, waar voorheen de Joodse tempels stonden.
Ah ja johquote:Op zondag 22 februari 2026 11:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
klopt!
schetst situatie.
IDF soldaat loopt door gaza, ziet groepje mensen, vanuit het groepje mensen word op hem geschoten.
Wat de IDF soldaat hoort te doen is er heen lopen, controlleren op een HAMAS ID kaart en dan pas actie ondernemen
Walgelijkquote:Op zondag 22 februari 2026 11:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël gaat wat mij betreft niet te ver.
Sterker nog, Israël is niet ver genoeg gegaan.
Leg maar uit hoe zou jij dit conflict oplossen.quote:Op zondag 22 februari 2026 12:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja joh
[..]
Walgelijk
En dit moeten we op FOK! normaal gaan vinden....
Figuren die oproepen tot een heftigere genocide.
Tot meer oorlogs en humanitaire misdaden.
Knettergek
Heeft israel al die tijd toch gelijk gehad!quote:
Jetten vriendjes van palilover kaag.quote:Op zondag 22 februari 2026 10:37 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ging onze nieuwe overheid niet weer UNRWA steunen juist?
Volgens mij heb ik dat ergens gehoord of gelezen.
De juiste vragen stellen.quote:Op zondag 22 februari 2026 12:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Leg maar uit hoe zou jij dit conflict oplossen.
En is Hamas een terroristen organisatie of vrijheids strijders?
Kleine kans dat je hier nog een reactie op gaat krijgen.quote:Op zondag 22 februari 2026 11:55 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Noem1 voorbeeld dat de Palestijnse leiding vrede wil.
Hoe dit op te lossen?quote:Op zondag 22 februari 2026 12:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Leg maar uit hoe zou jij dit conflict oplossen.
En is Hamas een terroristen organisatie of vrijheids strijders?
Wanneer ga jij eens feitelijk en inhoudelijk reageren.quote:Op zondag 22 februari 2026 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kleine kans dat je hier nog een reactie op gaat krijgen.
Wanneer ga jij eens antwoorden op mijn vraag?quote:Op zondag 22 februari 2026 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wanneer ga jij eens feitelijk en inhoudelijk reageren.
Ipv alleen maar oproepen tot meer geweld.
Ok, flashback Europees verzet tegen de Duitse bezetter.quote:Op zondag 22 februari 2026 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoe dit op te lossen?
Stoppen met vechten.
Israël moet stoppen met al die misdaden.
Hamas heeft dan geen voedingsgrond meer.
Dat gaat helaas gezien alles wat Israël gedaan heeft lang duren.
Maar ja. Als Israël zo door blijft gaan zullen mensen alleen maar meer afkeer krijgen.
Hamas is een combinatie van.
Vrijheidsstrijders die het helaas op een terroristische manier doen.
Hamas bestaat alleen maar om te strijden tegen het onrecht.
Jij vraagt iets over de regering. Heeft niemand het over en dus nutteloos om op in te gaan.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wanneer ga jij eens antwoorden op mijn vraag?
Israël is nooit gestoptquote:Op zondag 22 februari 2026 13:12 schreef theguyver het volgende:
Israel was gestopt vanaf 2007 waren ze weg uit GAZA
maar Hamas beleef aanslagen plegen raketten schieten zelfmoord aanslagen en noem maar op!
Hoeveel aanslagen werd door het verzet uitgevoerd in heel Europa op de Duitse burger?
Ik heb het niet over het gealieerde leger maar het verzet in heel Europa!
Jouw antwoord is veelzeggend. Feit is dat noch Hamas, dat de Gazastrook bestuurt, noch de PLO, dat een deel van de Westoever bestuurt, vrede wil.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij vraagt iets over de regering. Heeft niemand het over en dus nutteloos om op in te gaan.
Het is de Palestijnse leiding geweest die de vredesvoorstellen in de jaren 90 en 00 heeft getorpedeerd.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Israël is nooit gestopt
En alles accepteren zoals het al is, is alsof je zegt dat NL maar onder Nazi-Duitsland moest blijven leven.
Ik zeg toch dat Hamas terroristisch is? Niemand keurt die daden goed.
Alleen is hun terreur voortgekomen uit strijden voor vrijheid.
Die 2 kunnen samen bestaan hè.
niet?quote:Op zondag 22 februari 2026 13:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Israël is nooit gestopt
En alles accepteren zoals het al is, is alsof je zegt dat NL maar onder Nazi-Duitsland moest blijven leven.
Ik zeg toch dat Hamas terroristisch is? Niemand keurt die daden goed.
Alleen is hun terreur voortgekomen uit strijden voor vrijheid.
Die 2 kunnen samen bestaan hè.
quote:Op zondag 22 februari 2026 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoe dit op te lossen?
Stoppen met vechten.
Israël moet stoppen met al die misdaden.
Hamas heeft dan geen voedingsgrond meer.
Dat gaat helaas gezien alles wat Israël gedaan heeft lang duren.
Maar ja. Als Israël zo door blijft gaan zullen mensen alleen maar meer afkeer krijgen.
Hamas is een combinatie van.
Vrijheidsstrijders die het helaas op een terroristische manier doen.
Hamas bestaat alleen maar om te strijden tegen het onrecht.
Mijn buurvrouw heeft haar boom over mijn hek hangen dus ik schiet haar hond door als gerechtigheid!quote:
Dit inderdaad.quote:
We hebben het niet over de regering...quote:Op zondag 22 februari 2026 13:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jouw antwoord is veelzeggend. Feit is dat noch Hamas, dat de Gazastrook bestuurt, noch de PLO, dat een deel van de Westoever bestuurt, vrede wil.
Regering.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het is de Palestijnse leiding geweest die de vredesvoorstellen in de jaren 90 en 00 heeft getorpedeerd.
quote:
Niemand praat ook maar iets goed...quote:Op zondag 22 februari 2026 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Doodleuk Hamas goedpraten, bagatelliseren en legitimeren.
'Maar ik heb niets met Hamas!!'
Is het dan weer de volgende post. Nee, vast niet.
Ja, aangezien Hamas vanaf het begin uit is op islamitische expansie en de vernietiging van Joden.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Niemand praat ook maar iets goed...
Ik noem het meermaals terroristen.
Alleen dat doen ze vanuit een strijd voor vrijheid.
Als Israël al die misdaden niet had gepleegd, was Hamas dan ooit ontstaan? Laat staan aan de macht gekomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |