Geen idee qua voedingswaarde, maar ik vind het maar een smerige boelquote:Op zaterdag 14 februari 2026 12:04 schreef Mortaxx het volgende:
@:mikeytt ik hoorde dat jij hier veel van weet
doe je er toch een beetje zero cal chocoladesyroop doorheen. Doe ik ook bij de levertraan.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 12:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geen idee qua voedingswaarde, maar ik vind het maar een smerige boel
Vroeger stond er de hele zondagmiddag gezellig een pan op het fornuis te pruttelen, nu is het kennelijk een poeder?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 14:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Snap ik. Het is iets van vroeger en heeft nu weer een opleving
Alles moet instant tegenwoordig hè, de aandachtsspanne moet niet de paar minuten overstijgen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 14:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Vroeger stond er de hele zondagmiddag gezellig een pan op het fornuis te pruttelen, nu is het kennelijk een poeder?
Gemak dient de mensquote:Op zaterdag 14 februari 2026 14:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Vroeger stond er de hele zondagmiddag gezellig een pan op het fornuis te pruttelen, nu is het kennelijk een poeder?
Kost enorm veel tijd, moeite en energie.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 14:36 schreef Farenji het volgende:
Kun je niet beter zelf bouillon trekken van botten? Kun je er ook wat smaakmakers bij doen zoals ui/wortel/selderij/kruiden en dan is het wel lekker. Is echt niet moeilijk.
Tijd ja, moeite echt niet. En qua energie (ik heb het dan over gas/electriciteit) valt het best mee, misschien onder de streep goedkoper dan het poeder uit de winkel.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 15:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kost enorm veel tijd, moeite en energie.
Het is een half uur werk en dan drie uur laten sudderen. Gaat vanzelfquote:Op zaterdag 14 februari 2026 15:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik doe altijd minstens 24 uur. Maar veel werk is het inderdaad niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 16:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een half uur werk en dan drie uur laten sudderen. Gaat vanzelf
Wat voor resultaten wil je bereiken? Als je geen tekort hebt aan die stoffen wordt je er niet beter van er meer van te drinken. Heb je een tekort aan bepaalde stoffen, zo ja welke, en wat adviseert je huisarts om dat op te lossen?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 12:04 schreef Mortaxx het volgende:
Ik drink het nu voor de tweede dag maar het is echt ranzig! Ik ben geen mietje dus ga er mee door. Hoop dat het wel tastbare resultaten geeft! D
Who caresquote:Op zaterdag 14 februari 2026 15:21 schreef FlippingCoin het volgende:
zou je die voordelen met een demi-glace ook hebben?
Hoezo?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 15:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nou ja, insta kom ik sowieso al niet. Ik vind het wel gewoon leuk om een soep te maken die volledig from scratch is. Fijne weekend bezigheid bij kutweer enzo, restverwerking.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 22:26 schreef Tommeke het volgende:
Dit wordt toch voornamelijk gepromoot door allerlei coaches en zogenaamde deskundigen op Instagram?
Dat herken ik wel. Het hele huis rook dan verrukkelijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 14:32 schreef Viv het volgende:
[..]
M’n moeder maakte vroeger ook wel eens groentesoep op deze manier. Was echt heerlijk! En idd leuke bezigheid bij kutweer.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, insta kom ik sowieso al niet. Ik vind het wel gewoon leuk om een soep te maken die volledig from scratch is. Fijne weekend bezigheid bij kutweer enzo, restverwerking.
Lekker man.
Bijkomend voordeel dit ja.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat herken ik wel. Het hele huis rook dan verrukkelijk.
Zeg je nu dat Riedel met Appelsientje zich niet aan de EU wet en regelgeving houdt, zaken toevoegt en dat niet op de ingrediënten declaratie zet?quote:Op maandag 16 februari 2026 23:26 schreef Teslynd het volgende:
Dat geldt ook voor vruchtensap. Alles wat niet onder je ogen (al of niet door jezelf gedaan) vers geperst wordt is een soort limonade.
Denk bv aan Appelsientje: de sinaasappels worden elders gekweekt, geoogst, geperst en geconcentreerd. Dan wordt het concentraat hier aangelengd met water en met complementaire additieven. Dus zoetstof als het eerste resultaat minder is dan de gestandaardiseerde zoetheidswaarde en natuurlijk vit.C, want daar zal niet veel van overgebleven zijn bij dat verwerkingsproces in den verre. Vit.C is oplosbaar in water en dat water is afgevoerd tijdens het concentreren tot siroop. Dat hoeft niet vermeld te worden.
Vruchtendrank is ronduit limonade met een deel vruchtensap. Als het vruchtensap is, dan is het dus dat vruchtensapconcentraat met complementaire additieven.Er zijn ook varianten met vruchtvlees, wordt hier toegevoegd, bv bietenpulp. Hoeft blijkbaar niet vermeld te worden. .
Bijna alles wat niet direct geconsumeerd moet worden, bevat conserveringsmiddelen.
Ik zeg dat die EU-wetten niet deugen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zeg je nu dat Riedel met Appelsientje zich niet aan de EU wet en regelgeving houdt, zaken toevoegt en dat niet op de ingrediënten declaratie zet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |