abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220093949
Wat zijn jullie ervaringen met dezer superfood?

Ik drink het nu voor de tweede dag maar het is echt ranzig! Ik ben geen mietje dus ga er mee door. Hoop dat het wel tastbare resultaten geeft! De voedingswaarden zijn in ieder geval veelbelovend. Er zit veel collageen in en ook tal van mineralen en aminozuren.

Vanwege de prijs ging ik zelf voor kip, maar kom er nu achter dat deze veel minder collageen bevat. Lees de etiketten dus goed! Maar alnog een potje vol gezondheid. Voor jullie gemak op een rijtje

Disclaimer: dit heb ik laten doen door AI, dit is geen medisch advies. Hoeveelheid is per portie (eetlepel)

Wat zijn jullie ervaringen?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_220093953
@Mikeytt ik hoorde dat jij hier veel van weet
pi_220093975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 12:04 schreef Mortaxx het volgende:
@:mikeytt ik hoorde dat jij hier veel van weet
Geen idee qua voedingswaarde, maar ik vind het maar een smerige boel
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  zaterdag 14 februari 2026 @ 12:10:59 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220094006
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 12:07 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Geen idee qua voedingswaarde, maar ik vind het maar een smerige boel
doe je er toch een beetje zero cal chocoladesyroop doorheen. Doe ik ook bij de levertraan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220094186
Ik maak het zelf, die poedervorm vind ik ook echt heel goor en proef je overal doorheen.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 14:05:46 #6
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_220094968
Ik heb er nog nooit van gehoord.
pi_220094982
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:05 schreef Hiddendoe het volgende:
Wees blij. Het is gewoon smerig. Alleen die geur al.
pi_220094985
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:05 schreef Hiddendoe het volgende:
Snap ik. Het is iets van vroeger en heeft nu weer een opleving
  Manager PR/Moderator zaterdag 14 februari 2026 @ 14:32:04 #9
269689 crew  Viv
pi_220095210
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:07 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Snap ik. Het is iets van vroeger en heeft nu weer een opleving
Vroeger stond er de hele zondagmiddag gezellig een pan op het fornuis te pruttelen, nu is het kennelijk een poeder? :{
pi_220095225
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:32 schreef Viv het volgende:

[..]
Vroeger stond er de hele zondagmiddag gezellig een pan op het fornuis te pruttelen, nu is het kennelijk een poeder? :{
Alles moet instant tegenwoordig hè, de aandachtsspanne moet niet de paar minuten overstijgen.
pi_220095242
Kun je niet beter zelf bouillon trekken van botten? Kun je er ook wat smaakmakers bij doen zoals ui/wortel/selderij/kruiden en dan is het wel lekker. Is echt niet moeilijk.
pi_220095294
quote:

[..]
Gemak dient de mens
  zaterdag 14 februari 2026 @ 15:17:59 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220095490
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:36 schreef Farenji het volgende:
Kun je niet beter zelf bouillon trekken van botten? Kun je er ook wat smaakmakers bij doen zoals ui/wortel/selderij/kruiden en dan is het wel lekker. Is echt niet moeilijk.
Kost enorm veel tijd, moeite en energie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 14 februari 2026 @ 15:21:17 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220095516
zou je die voordelen met een demi-glace ook hebben?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220095969
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Tijd ja, moeite echt niet. En qua energie (ik heb het dan over gas/electriciteit) valt het best mee, misschien onder de streep goedkoper dan het poeder uit de winkel.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 16:05:44 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220095971
quote:

[..]
Het is een half uur werk en dan drie uur laten sudderen. Gaat vanzelf
The End Times are wild
pi_220096139
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 16:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is een half uur werk en dan drie uur laten sudderen. Gaat vanzelf
Ik doe altijd minstens 24 uur. Maar veel werk is het inderdaad niet.
pi_220099752
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 12:04 schreef Mortaxx het volgende:

Ik drink het nu voor de tweede dag maar het is echt ranzig! Ik ben geen mietje dus ga er mee door. Hoop dat het wel tastbare resultaten geeft! D
Wat voor resultaten wil je bereiken? Als je geen tekort hebt aan die stoffen wordt je er niet beter van er meer van te drinken. Heb je een tekort aan bepaalde stoffen, zo ja welke, en wat adviseert je huisarts om dat op te lossen?
pi_220100087
wel eens gemaakt van beter leven 3 sterren scharrelkip.
In de hoop dat het dan ook echt kracht geeft en ik niet alleen de antibiotica uit de botten trek (geeeen idee of dat in de bottn van plofkip zou zitten overigens)

Bespoedigen van afbraak kan zoals ik las middels wat citroensap voor het zuur.
Geen idee of het echt hielp overigens, maar het leek wel sneller.

Middels waxine lichtjes (4-5) in een pan met daarboven de pan met water wat ik uit de waterkoker haalde werkt ook. Fan komen er geen latere stroom of gaskosten bij.
pi_220100151
Wat zou het doel/resultaat moeten zijn dan?
  zaterdag 14 februari 2026 @ 22:02:12 #21
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220100307
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:21 schreef FlippingCoin het volgende:
zou je die voordelen met een demi-glace ook hebben?
Who cares
Demi-glace smaakt vele malen beter
pi_220100684
Dit wordt toch voornamelijk gepromoot door allerlei coaches en zogenaamde deskundigen op Instagram?
pi_220116371
quote:

[..]
Hoezo?
Je hoeft er niet eens bij te blijven. Je trekt een bouillonnetje van die botten en een paar smaakmakers op het laagst mogelijke vuurtje wat je hebt. In de tussentijd kan je gewoon thuiswerken, het huishouden doen of een kopje thee met de buurvrouw. En als je echt weg gaat, zet je het af.

Nee, stoven of trekken is het echt minste waar je je zorgen over hoeft te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220116476
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 22:26 schreef Tommeke het volgende:
Dit wordt toch voornamelijk gepromoot door allerlei coaches en zogenaamde deskundigen op Instagram?
Nou ja, insta kom ik sowieso al niet. Ik vind het wel gewoon leuk om een soep te maken die volledig from scratch is. Fijne weekend bezigheid bij kutweer enzo, restverwerking.

Lekker man.
1947-2016
  maandag 16 februari 2026 @ 20:36:08 #25
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_220119335
quote:

[..]
Dat herken ik wel. Het hele huis rook dan verrukkelijk.
pi_220119387
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 14:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou ja, insta kom ik sowieso al niet. Ik vind het wel gewoon leuk om een soep te maken die volledig from scratch is. Fijne weekend bezigheid bij kutweer enzo, restverwerking.

Lekker man.
M’n moeder maakte vroeger ook wel eens groentesoep op deze manier. Was echt heerlijk! En idd leuke bezigheid bij kutweer.
pi_220120374
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 20:36 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat herken ik wel. Het hele huis rook dan verrukkelijk.
Bijkomend voordeel dit ja.
1947-2016
pi_220120579
Dat instant-spul is mogelijk zodanig verwerkt, dat er niet veel over is van de voedingsstoffen.Die bottenbouillon moet je zelf trekken, met verse kruiden erbij die je er uitvist voordat ze uitgekookt zijn (dus niet klein hakken)..

Dat geldt ook voor vruchtensap. Alles wat niet onder je ogen (al of niet door jezelf gedaan) vers geperst wordt is een soort limonade.
Denk bv aan Appelsientje: de sinaasappels worden elders gekweekt, geoogst, geperst en geconcentreerd. Dan wordt het concentraat hier aangelengd met water en met complementaire additieven. Dus zoetstof als het eerste resultaat minder is dan de gestandaardiseerde zoetheidswaarde en natuurlijk vit.C, want daar zal niet veel van overgebleven zijn bij dat verwerkingsproces in den verre. Vit.C is oplosbaar in water en dat water is afgevoerd tijdens het concentreren tot siroop. Dat hoeft niet vermeld te worden.
Vruchtendrank is ronduit limonade met een deel vruchtensap. Als het vruchtensap is, dan is het dus dat vruchtensapconcentraat met complementaire additieven.Er zijn ook varianten met vruchtvlees, wordt hier toegevoegd, bv bietenpulp. Hoeft blijkbaar niet vermeld te worden. .
Bijna alles wat niet direct geconsumeerd moet worden, bevat conserveringsmiddelen.

Je kan natuurlijk ook een grote pan soep koken met een hele of halve kip erin of ouderwetse stukken als varkespoot of bij de slager om gewrichten vragen (vooraf bestellen). Een paar potten vullen met de soepbouillon en dan verder met je maaltijd- of voorafjes-soep.
  donderdag 19 februari 2026 @ 09:27:11 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220140272
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 23:26 schreef Teslynd het volgende:

Dat geldt ook voor vruchtensap. Alles wat niet onder je ogen (al of niet door jezelf gedaan) vers geperst wordt is een soort limonade.
Denk bv aan Appelsientje: de sinaasappels worden elders gekweekt, geoogst, geperst en geconcentreerd. Dan wordt het concentraat hier aangelengd met water en met complementaire additieven. Dus zoetstof als het eerste resultaat minder is dan de gestandaardiseerde zoetheidswaarde en natuurlijk vit.C, want daar zal niet veel van overgebleven zijn bij dat verwerkingsproces in den verre. Vit.C is oplosbaar in water en dat water is afgevoerd tijdens het concentreren tot siroop. Dat hoeft niet vermeld te worden.
Vruchtendrank is ronduit limonade met een deel vruchtensap. Als het vruchtensap is, dan is het dus dat vruchtensapconcentraat met complementaire additieven.Er zijn ook varianten met vruchtvlees, wordt hier toegevoegd, bv bietenpulp. Hoeft blijkbaar niet vermeld te worden. .
Bijna alles wat niet direct geconsumeerd moet worden, bevat conserveringsmiddelen.

Zeg je nu dat Riedel met Appelsientje zich niet aan de EU wet en regelgeving houdt, zaken toevoegt en dat niet op de ingrediënten declaratie zet?
pi_220148541
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 09:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zeg je nu dat Riedel met Appelsientje zich niet aan de EU wet en regelgeving houdt, zaken toevoegt en dat niet op de ingrediënten declaratie zet?
Ik zeg dat die EU-wetten niet deugen.
Maar als je suiker/zoetstoffen toevoegt om te voldoen aan de eenmaal vastgestelde gemiddelde? zoetheid van sinaasappelsap, dan hoef je dat niet te vermelden want dat is complementair en maakt de sinaasappelsap dus precies zoals beschreven.
Als je er extraatjes aan toevoegt, dan moet je dat wel vermelden. En het ziet er naar uit dat bieten en wortels kunnen doorgaan voor vruchtvlees.

Misschien hebben de flesjes vers sap uit het koelvak een andere EU-beschrijving, maar de verwerking is hetzelfde. Alles wordt gedemonteerd en dan volgens recept worden de sapsoort, sappensoort, smoothysoort etc gemengd.

Riedel is dacht ik de fabriek die citroen door de limonade deed. Werd een rel, want het was maar een beetje dus het mocht wel beweerd worden. Er zou toen nog een tijdje elke morgen door de directeur goed zichtbaar een paar citroenen geperst zijn en in de saptank gegoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')