abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220075593
japan is na 80 jaar al hun shit vergeten en slaven zeiken over 1940

oh wacht verkeerde groep
pi_220075595
Zijn daar dan slaven te koop aan het eind in het museumwinkeltje?
pi_220075596
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2026 14:41 schreef HSG het volgende:
Alleen witte mensen hadden toch slaven?
Zal wel een kleine ruimte bijkomen voor de miljoenen blanke slaven en Aziaten en dat de slavenhandelaren in Afrika zwart waren en slaven verkochten aan Arabieren zal ruime aandacht krijgen vermoed ik
life is like a box of chocolates
pi_220075607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 15:51 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zal wel een kleine ruimte bijkomen voor de miljoenen blanke slaven en Aziaten en dat de slavenhandelaren in Afrika zwart waren en slaven verkochten aan Arabieren zal ruime aandacht krijgen vermoed ik
ja en die kregen ook zweeslagen en werden verkracht als ubermensen?
de witte man is boos EN dom
  Forum Admin donderdag 12 februari 2026 @ 15:54:11 #55
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220075635
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 15:51 schreef SwaPore het volgende:

[..]
Gebruik dan in ieder geval de juiste term. Ubermenschen ook echt _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 12 februari 2026 @ 15:54:42 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220075644
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, ik de laatste 10-15 jaar opgelet en weet dus ook waarom dit museum er moest komen. Dus 'persoonlijke binding' met het slavernijverleden betekent dus dat ze zwart moeten zijn. Dus het gaat niet over Piet Hein, de Vikingen en Barbarijse seksslavinnenjagers (die van vroeger bedoel ik), misschien nog een token Indo erbij of een Akwasi die de kennis draagt dat zijn slavenmakende heel anders waren, maar daar blijft het dan wel bij.
Misschien moet je pas beoordelen nadat je er een keer bent geweest in plaats van op basis van al je aannames.
  donderdag 12 februari 2026 @ 15:57:47 #57
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220075686
quote:

[..]
Waarschijnlijk een stuk minder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220075700
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 15:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien moet je pas beoordelen nadat je er een keer bent geweest in plaats van op basis van al je aannames.
Waarom moest er een slavernijmuseum komen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220075790
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 14:38 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Kinderen vinden het altijd wel leuk als er iets actiefs te doen is in een museum, dus misschien kunnen ze het zo opzetten dat kinderen daar doen wat slaven vroeger ook moesten doen: werken op een suikerplantage, hakken in een goudmijn, verzorgen van vee, eten koken en het huishouden.
Misschien ook wat externe sponsoring zoeken bij Apple en Nike oid. Sluit prachtig aan bij de bedrijfsvoeringen van ze. Kindslaven gebruiken voor hun grondstoffen en in hun sweatshops.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220075801
Er is een budget van 115 miljoen euro voor de bouw van het museum en ik hoop dat er met dit budget een gebouw van bijzondere architectuur en kwaliteit gebouwd kan worden.

Daarnaast is er is ook een Fonds Maatschappelijke Doorwerking van 200 miljoen voor maatregelen die te maken hebben met kennis en bewustwording over het slavernijverleden.

Welke subsidie t het Slavernijmuseum jaarlijks ter beschikking zal krijgen van de overheid is mij nog niet bekend.

Dit prima artikel (premium) geeft inzicht hoe het Slavernijmuseum inhoudelijk eruit zal komen te zien.

https://www.parool.nl/ams(...)ver-schuld~b26cb5bb/

Ik ga zeker dit museum als het open is.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220075826
quote:
Deze blijft een klassieker.
Eens in de zoveel tijd moet je die gewoon even kijken. Prachtig verhaal en mooie uitkomst.
1947-2016
pi_220075841
quote:
En ook alle NLers hoor....
:')
99% was straatarm in die tijd...

En die slavernijschreeuwers doen alsof heel NL schuld er aan had...
pi_220075846
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:09 schreef rutger05 het volgende:
Er is een budget van 115 miljoen euro voor de bouw van het museum en ik hoop dat er met dit budget een gebouw van bijzondere architectuur en kwaliteit gebouwd kan worden.

Daarnaast is er is ook een Fonds Maatschappelijke Doorwerking van 200 miljoen voor maatregelen die te maken hebben met kennis en bewustwording over het slavernijverleden.

Welke subsidie t het Slavernijmuseum jaarlijks ter beschikking zal krijgen van de overheid is mij nog niet bekend.

Dit prima artikel (premium) geeft inzicht hoe het Slavernijmuseum inhoudelijk eruit zal komen te zien.

Owjawel hoor. Hoop dat het alleen geen 'blame the whiteman' sfeertje gaat worden. Waar ik een beetje bang voor ben met het volk wat er achter zit.

Dan kom ik niet.
1947-2016
pi_220075850
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 15:09 schreef Hexagon het volgende:
Prima, meer musea ben ik altijd voor.
Met bestaande belangrijke musea mag in Nederland wel zorgvuldiger worden omgesprongen. Veel musea staat het water aan de lippen. Ik noem als voorbeeld Museum Cobra in Amstelveen dat het zeer moeilijk heeft en zelfs enige tijd met sluiting werd bedreigd, terwijl het om een zeer belangrijke kunststroming gaat.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220075867
quote:
Blanke

Voor de rest: vraag even in het midden oosten hoe dat zit met niet moslims, wat je daar mee mag doen :)
1947-2016
pi_220075883
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Owjawel hoor. Hoop dat het alleen geen 'blame the whiteman' sfeertje gaat worden. Waar ik een beetje bang voor ben met het volk wat er achter zit.

Dan kom ik niet.
Het eerlijke en volledige verhaal moet verteld worden. Ik ben er groot voorstander van dat ook hedendaagse slavernij en uitbuiting wordt meegenomen in het gehele verhaal.
pi_220075929
quote:

[..]
Op de slavenmarkten van Algiers en Marrakech? Ik was er niet bij, maar ongetwijfeld.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 12 februari 2026 @ 16:26:51 #68
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220075956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die het interessant vinden.

Ik hou niet van moderne kunst dus zal niet snel naar zo’n museum gaan. Maar er zijn zat mensen die het wel boeiend vinden.

Zo gaat dat.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 12 februari 2026 @ 16:27:11 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220075959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er is een groep die dat geschiedkundig gezien belangrijk vind en dat blijkbaar goed genoeg heeft onderbouwd.
pi_220075969
In het Tropenmuseum Wereldmuseum is ook altijd slavernij en kolonialisme te vinden.

Maar als ze met alle woningnood van nu een heel gebouw (en park?) uit de grond willen gaan stampen met dit onderwerp. Helemaal prima hoor.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 12 februari 2026 @ 16:30:09 #71
438527 MissButterflyy
pi_220075978
Blijkbaar is er zelfs een flessenscheepjes museum, theepotten museum en vast ook wel een postzegelverzameling museum.

Maar dat mensen zich hier maar lekker druk over maken. :')
pi_220076168
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die het interessant vinden.

Ik hou niet van moderne kunst dus zal niet snel naar zo’n museum gaan. Maar er zijn zat mensen die het wel boeiend vinden.

Zo gaat dat.
Nee, dit is niet vanwege de vraag vanuit mensen met interesse in geschiedenis. Dit moet van belastinggeld en als onderdeel van excuses en gejammer over een drugsdode bij een aanhouding in de VS. Dit komt van mensen die vooral iets willen laten zien, hun deels valse verhaal van de geschiedenis willen opdringen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220076267
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 14:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]
OK, ik weet genoeg!
Diverse perspectieven. Wedden dat het perspectief dat West-Europa niet zo zeer een aanjager was van slavernij, maar (met name de Britten) de slavernij hebben beëindigd niet een perspectief is wat zal worden gepresenteerd?

Dat is namelijk feitelijk juist.

Ik vermoed dat het perspectief vooral gaat zijn dat West-Europa (en de VS natuurlijk) de grote boeman is en dat Blanke mensen de slavendrijvers waren en de Zwarte medemens het slachtoffer was daarvan.

Maar ik laat mij graag verrassen.
pi_220076279
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 15:09 schreef Hexagon het volgende:
Prima, meer musea ben ik altijd voor.
Het gaat dus alleen om kwantiteit en niet om kwaliteit. Een beetje geschiedenisvervalsing voor ideologisch gewin moet kunnen? :?
pi_220076280
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:27 schreef Hexagon het volgende:
blijkbaar goed genoeg heeft onderbouwd.
Dat is wat kort door de bocht, mijn waarde...
  donderdag 12 februari 2026 @ 16:55:39 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220076302
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:53 schreef KvanG het volgende:

[..]
Het gaat dus alleen om kwantiteit en niet om kwaliteit. Een beetje geschiedenisvervalsing voor ideologisch gewin moet kunnen? :?
Jij kent de collectie al?
pi_220076363
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij kent de collectie al?
Ik ben vooral niet zo naief om te denken dat er onder leiding van groenlinks/amsterdamse gemeenteraad ruimte is voor pluralisme en/of een waarheidsgetrouwe interpretatie van historische feiten.
pi_220076397
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:00 schreef KvanG het volgende:

[..]
Ik ben vooral niet zo naief om te denken dat er onder leiding van groenlinks/amsterdamse gemeenteraad ruimte is voor pluralisme en/of een waarheidsgetrouwe interpretatie van historische feiten.
Ergens wel bizar dat iedereen al kan uittekenen dat dit museum aan ideologische geschiedvervalsing gaat doen...
pi_220076398
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:09 schreef rutger05 het volgende:

quote:
Er was nooit een Gouden Eeuw geweest zonder slavenhandel.”
Oh alsjeblieft zeg... gestopt met lezen
pi_220076412
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 15:51 schreef hondonspain het volgende:

[..]
That would be racist.
Corporate translator
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:11:35 #81
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220076437
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ergens wel bizar dat iedereen al kan uittekenen dat dit museum aan ideologische geschiedvervalsing gaat doen...
er komt een museum naast voor het leed dat asielzoekers is aangedaan gedurende eindeloze wachttijd in het COA en de rottige hotels met hun slechte eten

en er komt een woke overzicht tentoonstelling met foto's van de voedselbossen in Amsterdam

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 12-02-2026 17:17:50 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:19:49 #82
438527 MissButterflyy
pi_220076515
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dit is niet vanwege de vraag vanuit mensen met interesse in geschiedenis. Dit moet van belastinggeld en als onderdeel van excuses en gejammer over een drugsdode bij een aanhouding in de VS. Dit komt van mensen die vooral iets willen laten zien, hun deels valse verhaal van de geschiedenis willen opdringen.
Gelukkig weten de fokkertjes die er tegen zijn wel precies hoe het allemaal zat, echte geschiedenis experts, stuk voor stuk.
pi_220076551
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gelukkig weten de fokkertjes die er tegen zijn wel precies hoe het allemaal zat, echte geschiedenis experts, stuk voor stuk.
Ik weet dat op de school van mijn kinderen er een verhaal verteld wordt dat zeer antiwesters is en bizar eenzijdig.

Vind jij dat normaal, dat kinderen op school een ideologisch verdraaide versie krijgen van geschiedenis?
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:22:52 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220076563
Dit sla ik even over.
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:24:57 #85
438527 MissButterflyy
pi_220076600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit sla ik even over.
En dat mag. Niemand verplicht je om er naar toe te gaan.
Er zijn ook heel wat musea waar je mij niet te zien krijgt.
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:25:47 #86
438527 MissButterflyy
pi_220076625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet dat op de school van mijn kinderen er een verhaal verteld wordt dat zeer antiwesters is en bizar eenzijdig.

Vind jij dat normaal, dat kinderen op school een ideologisch verdraaide versie krijgen van geschiedenis?
Dan ga je klagen bij de directeur. Of je stapt naar de media, als het te gek is wat er wordt verteld.
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:27:48 #87
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220076667
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
er zijn 6 miljoen joden vergast en verbrand 80 jaar geleden ,daar hoor je Amsterdam niet over
Maar wat er 600 jaar geleden mensen tewerk zijn gesteld op katoenplantages dat moet een museum voor komen

hun nazaten die prijzen zich de hemel dat ze in de USA wonen,
De nazaten van degenen die gebleven zijn moeten zelf varen over de middellandse zee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:28:43 #88
438527 MissButterflyy
pi_220076682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn 6 miljoen joden vergast en verbrand

daar hoor je Amsterdam niet over
Het Anne Frank huis is het niet met je eens.
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:30:06 #89
438527 MissButterflyy
pi_220076697
quote:

[..]
er zijn 6 miljoen joden vergast en verbrand 80 jaar gelden
Maar wat er 600 jaar geleden mensen tewerk zijn gesteld op katoenplantages dat moet een museum voor komen
daar hoor je Amsterdam niet over
Oh, en er is ook een nationaal holocaust museum in Amsterdam.
Flikker toch op met je domme uitspraken. :')
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:33:24 #90
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220076720
quote:

[..]
er zijn 6 miljoen joden vergast en verbrand 80 jaar geleden ,daar hoor je Amsterdam niet over

De nazaten van degenen die gebleven zijn moeten zelf varen over de middellandse zee
Ik hoorde onlangs het volgende;
quote:
Jerry Afriyie spreker op herdenking Februaristaking
https://jonet.nl/jerry-af(...)ing-februaristaking/

Goed opletten dat Joodse jonge mannen niet vervangen gaan worden door mannen van kleur.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220076784
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan ga je klagen bij de directeur. Of je stapt naar de media, als het te gek is wat er wordt verteld.
Het is hetzelfde gekunstelde verhaal als in de media, waarbij net wordt gedaan alsof slavernij een kwestie was van Blanke mensen die klootzakken waren, Zwarte mensen die het slachtoffer daarvan waren, the end.

De feiten zijn dat slavernij een mondiale praktijk was die vele eeuwen zich heeft voortgedaan. Dat er net zo goed Blanke slaven zijn geweest. Dat er net zo goed Zwarte slavenhouders zijn geweest. Dat de meest gruwelijke slavernij werd bedreven door moslims (zoek maar eens op waarom er geen nabestaanden zijn van die slaven...). En dat de slavernij is beëindigd door primair de Britten, die veel geld besteed hebben en menselijke offers gepleegd hebben door af te dwingen dat andere landen ook met die praktijk zouden stoppen.

Nog even afgezien van dat in die tijd het grootste deel van de mensen die in de gebieden die nu Nederland zijn zelf in een situatie zaten die nauwelijks beter was dan de slaven (je kan zelfs betogen slechter, want een slavenhouder was verantwoordelijk voor zijn slaven, waar in Nederland de horigen alleen maar beschermd werden tegen derden, maar als de oogst tegenviel en je had niets te eten: jouw probleem).

Maarre: whity bad.

Het is te gek voor woorden, maar dit is wat nu echt een onderdeel van fascisme is: wanneer iedereen bereid is te liegen en mensen die daar tegen op proberen te komen worden gezien als vijanden.
pi_220076832
Zolang er maar geen belasting geld naartoe gaat.
pi_220077147
quote:
De honderden Afro-Amerikaanse mannen die gebruikt werden voor de Tuskegee Syphilis Study zullen zich vast en zeker de hemel in geprezen hebben dat ze in de Verenigde Staten woonden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tuskegee_Syphilis_Study
  Forum Admin donderdag 12 februari 2026 @ 17:56:09 #94
pi_220077224
O
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is hetzelfde gekunstelde verhaal als in de media, waarbij net wordt gedaan alsof slavernij een kwestie was van Blanke mensen die klootzakken waren, Zwarte mensen die het slachtoffer daarvan waren, the end.

De feiten zijn dat slavernij een mondiale praktijk was die vele eeuwen zich heeft voortgedaan. Dat er net zo goed Blanke slaven zijn geweest. Dat er net zo goed Zwarte slavenhouders zijn geweest. Dat de meest gruwelijke slavernij werd bedreven door moslims (zoek maar eens op waarom er geen nabestaanden zijn van die slaven...). En dat de slavernij is beëindigd door primair de Britten, die veel geld besteed hebben en menselijke offers gepleegd hebben door af te dwingen dat andere landen ook met die praktijk zouden stoppen.

Nog even afgezien van dat in die tijd het grootste deel van de mensen die in de gebieden die nu Nederland zijn zelf in een situatie zaten die nauwelijks beter was dan de slaven (je kan zelfs betogen slechter, want een slavenhouder was verantwoordelijk voor zijn slaven, waar in Nederland de horigen alleen maar beschermd werden tegen derden, maar als de oogst tegenviel en je had niets te eten: jouw probleem).

Het is te gek voor woorden, maar dit is wat nu echt een onderdeel van fascisme is: wanneer iedereen bereid is te liegen en mensen die daar tegen op proberen te komen worden gezien als vijanden.
Het gaat ongetwijfeld misbruikt worden door types als Tofik en Sylvana om een vals narratief te pushen en een soort erfschuld te creëren.

Er zitten gewoon financiële motivaties achter.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 12 februari 2026 @ 17:57:13 #95
438527 MissButterflyy
pi_220077241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik kom hier later nog op terug, maar ten tijde van de slavernij waren er geen horigen meer in NL. dat was langer geleden, in de middeleeuwen.
pi_220077242
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gaat ongetwijfeld misbruikt worden door types als Tofik en Sylvana om een vals narratief te pushen en een soort erfschuld te creëren.

Er zitten gewoon financiële motivaties achter.
En als ze dat doen, van wie zouden ze dat afgekeken hebben?
  Forum Admin donderdag 12 februari 2026 @ 17:58:09 #97
pi_220077261
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En als ze dat doen, van wie zouden ze dat afgekeken hebben?
Geen idee, jij lijkt het te weten dus spreek het uit.
pi_220077335
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik kom hier later nog op terug, maar ten tijde van de slavernij waren er geen horigen meer in NL. dat was langer geleden, in de middeleeuwen.
De trans-atlantische slavernij (want daar hebben we het nu over) was tussen 1500 en 1870. Horigen in NL waren er vanaf de 7e eeuw en afschaffing was rond 1795-1798 (even opgezocht, die cijfers had ik niet paraat).

Dus dat is toch wel een aardige overlap...
  donderdag 12 februari 2026 @ 18:18:52 #99
438527 MissButterflyy
pi_220077530
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 18:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De trans-atlantische slavernij (want daar hebben we het nu over) was tussen 1500 en 1870. Horigen in NL waren er vanaf de 7e eeuw en afschaffing was rond 1795-1798 (even opgezocht, die cijfers had ik niet paraat).

Dus dat is toch wel een aardige overlap...
Nederland bestond niet eens, maar was de republiek der zeven Nederlanden.
En heb je een bron?
pi_220077564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 17:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Zolang er maar geen belasting geld naartoe gaat.
https://www.nu.nl/cultuur(...)slavernijmuseum.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')