En die vragen om een sterke leider..quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:04 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik zal je een geheimpje verklappen. Conservatieve mannen bestaan niet. Het zijn allemaal kleine bange jongentjes
Conservatief, authoritair, sterke man.. klinkt moslimmigquote:
Ja en?quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Conservatief, authoritair, sterke man.. klinkt moslimmig
Positieve mannelijkheid is het uitdragen en leven naar de positieve mannelijke waarden, zoals:quote:Op woensdag 11 februari 2026 17:33 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat is positieve mannelijkheid? Zou je dit intrigerende concept eens kunnen toelichten en illustreren met voorbeelden?
Indien ja, hoe en waarom is dit stelselmatig afgebroken door D66 c.s.?
Premium bericht - > slotjequote:Op woensdag 11 februari 2026 16:31 schreef Firuze60 het volgende:
Meestal zijn ze jong
Ze zijn meestal jong. Hun opleiding maakt niet uit: conservatieve normen over mannelijkheid bestaan bij hoog- en laagopgeleide mannen.
De politieke voorkeuren zijn eveneens duidelijk. „Mannen met conservatieve normen steunen vaker autoritaire leiders en zijn sceptisch over de democratie’’, zegt de Nederlander Ralph de Haas, een van de onderzoekers die samen met Grosjean de studie verrichtte.
Hij is directeur onderzoek bij de EBRD, de Europese Ontwikkelingsbank. „Populistische politici appelleren ook expliciet aan deze mannen en hun identiteit door nadruk te leggen op kracht en hardheid, en door zwakheid af te keuren.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-ons-land~a183cb0b/
Goh!
Nee, het enige dat je kunt doen is de conclusie trekken dat het nu eenmaal zo is en dat is precies wat de bedoeling is, je neerleggen bij een 'feit'.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vrij weinig. Je kunt er geen koffie van zetten.
Telt toch allemaal niet meer mee tegenwoordig.quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Positieve mannelijkheid is het uitdragen en leven naar de positieve mannelijke waarden, zoals:
- Gedisciplineerd zijn
- Fysieke en mentale gehardheid
- Opkomen voor zwakkeren (vrouwen en kinderen)
- Matigheid (met alcohol en drugs etc)
- Zelfbeheersing (niet vloeken/schelden/kwaad worden)
- Mentale stabiliteit en rust
- Een goed voorbeeld zijn voor jongens en jongere mannen
- Een man van eer zijn en je woord nakomen (een man, een woord) en rechtvaardig zijn
nu is het niet zo dat vrouwen deze waarden niet kunnen bezitten, maar ze zijn wel typisch mannelijk. Vrouwen hebben andere, hele mooie en goede waarden, die mannen ook kunnen bezitten en zelfs deels moeten nastreven.
D66 c.s. hebben als doelstelling precies deze mannelijke waarden belachelijk te maken, ter discussie te stellen en te corrumperen. Idem dito voor de positieve vrouwelijke waarden overigens. Ze weten dat wanneer ze dit maar met voldoende succes doen, toxische mannelijkheid vanzelf volgt.
Inmiddels het artikel gelezen en ook de column van Angela.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, de titel in het AD is:
‘Weerzinwekkend seksisme’ komt wereldwijd veel vaker voor dan gedacht, ook in ons land
Te lang voor dit forum.
Crisis! Voor een kast verplaatsen heb je kracht nodig, daar hoef je geen vent voor te wezen. Om over die andere onzin laat ik mij niet uit. Het is niet best met jou gesteld, hoor.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Telt toch allemaal niet meer mee tegenwoordig.
Je kleurtje en de inhoud van je broekje, dat is wat telt. Schedelmeten en kleurenpallet is weer helemaal terug en belangrijker dan je inhoud.
Maar zodra er een kast verplaatst moet worden, ben je de eerste hoor.
Dat zegt dus al genoeg over wat jij hoort. En wetenschap is geen activisme.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Inmiddels het artikel gelezen en ook de column van Angela.
Ik zie veel mening en weinig feiten. En bovendien gaat e.e.a. heel erg uit van dat gelijke uitkomsten leidend moeten zijn, in plaats van gelijke kansen.
Angela maakt het natuurlijk het bontst. Want het ligt weer aan die vervelende mannen dat vrouwen minder werken.
O, rly? Waarom gaan dan veel vrouwen ook als ze single zijn direct vanuit de opleiding part time werken en mannen niet?
En de beschuldiging dat mannen niet willen dat hun partner meer verdient is ook niet terecht. Ik ken veel vrouwen die ronduit zeggen geen man te willen die minder verdient. Maar mannen hoor ik vaak zeggen: prima, hoe meer ze verdient, hoe beter… En ook uit onderzoek blijkt dat vrouwen in overwegende mate niet aan down daten doen.
Kortom: het komt mij meer voor als activisme in plaats van wetenschap.
Het maakt voor mij an sich niet uit of de hele maatschappij onder leiding van Rob Jetten dit overboord gooit. Dat weerhoudt mij er niet van om er wel naar te strevenquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Telt toch allemaal niet meer mee tegenwoordig.
Je kleurtje en de inhoud van je broekje, dat is wat telt. Schedelmeten en kleurenpallet is weer helemaal terug en belangrijker dan je inhoud.
Maar zodra er een kast verplaatst moet worden, ben je de eerste hoor.
Maar dat geldt dus niet voor onderzoeken waaruit blijkt dat vrouwen inderdaad in overwegende mate niet aan down dating doen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat zegt dus al genoeg over wat jij hoort. En wetenschap is geen activisme.
Mag jij dat onderzoek ook even tonen dan en niet alleen uit jouw eigen onderzoek onder je kennisen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat geldt dus niet voor onderzoeken waaruit blijkt dat vrouwen inderdaad in overwegende mate niet aan down dating doen.
Alleen wetenschap die jouw ideeën bevestigt.
Helder.
Hier heb je een van de onderzoeken:quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mag jij dat onderzoek ook even tonen dan en niet alleen uit jouw eigen onderzoek onder je kennisen.
Een onderzoek dat alleen in de VS heeft plaatsgevonden, ok, man!quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:10 schreef VEM2012 het volgende:
Yue Qian (2016). "Gender Asymmetry in Educational and Income Assortative Marriage". Journal of Marriage and Family. 79 (2): 318–336.
Stamtafel-discours: Ze gebruiken vaak eenvoudige of zelfs vulgaire taal. Ze presenteren zich als "one of the boys" door in te spelen op seksistische stereotypen en grove taal te gebruiken om aan te sluiten bij de 'gewone man'.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:14 schreef VEM2012 het volgende:
Heeft iemand overigens kunnen ontdekken wat in dezen wordt verstaan onder weerzinwekkend seksisme?
Het was ook de titel van het artikel in het AD. En ja, je kunt daarover twisten of seksisme weerzinwekkend is of er gewoon bij hoort..quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Stamtafel-discours: Ze gebruiken vaak eenvoudige of zelfs vulgaire taal. Ze presenteren zich als "one of the boys" door in te spelen op seksistische stereotypen en grove taal te gebruiken om aan te sluiten bij de 'gewone man'.
Zal de TT iets aanpassen
Het is nu wel een ander artikel, maar zeg maar wat de TT moet worden.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het was ook de titel van het artikel in het AD. En ja, je kunt daarover twisten of seksisme weerzinwekkend is of er gewoon bij hoort..
Het, dit is kritiek op het AD artikel en zit niet achter een betaalmuur:quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het was ook de titel van het artikel in het AD. En ja, je kunt daarover twisten of seksisme weerzinwekkend is of er gewoon bij hoort..
Nee, maar activisme kan wetenschap beschadigen, zeker als het gaat om de apenkooi die 'sociale wetenschap' heet.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En wetenschap is geen activisme.
[..]quote:
Wat een kulkoek, elke wetenschap wordt weer getoetst met andere nieuwe inzichten, ook sociale wetenschappen. Activisme heeft daar geen zak mee te maken. Het beschadigen komt dan van overheden die wetenschap niet erkend.quote:Nee, maar activisme kan wetenschap beschadigen, zeker als het gaat om de apenkooi die 'sociale wetenschap' heet.
Dus jij zou zelf niet gaan voor alle macht en een grote harem?quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat een kulkoek, elke wetenschap wordt weer getoetst met andere nieuwe inzichten, ook sociale wetenschappen. Activisme heeft daar geen zak mee te maken. Het beschadigen komt dan van overheden die wetenschap niet erkend.
Macht waarover en harem waarvan?quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus jij zou zelf niet gaan voor alle macht en een grote harem?
Zoals ik al concludeerde, wetenschap alleen wetenschap als het jouw ideeën bevestigt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Een onderzoek dat alleen in de VS heeft plaatsgevonden, ok, man!
Als je ondergeschikten niet doen wat jij wilt, maak je ze af? En een harem van mooie mensen naar jouw seksuele voorkeur, natuurlijk.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Macht waarover en harem waarvan?
Nee, jij concludeert alweer kortzichtig, het onderzoek wat ik als voorbeeld zei was over meer landen onderzocht, jij komt met een onderzoekje aankakken uit een land. Heb je meer in je mars?quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoals ik al concludeerde, wetenschap alleen wetenschap als het jouw ideeën bevestigt.
Noted.
Tsja, voor mijn gevoel rammelt het allemaal een beetje en riekt het heel erg naar ideologie.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Stamtafel-discours: Ze gebruiken vaak eenvoudige of zelfs vulgaire taal. Ze presenteren zich als "one of the boys" door in te spelen op seksistische stereotypen en grove taal te gebruiken om aan te sluiten bij de 'gewone man'.
Zal de TT iets aanpassen
Stel dat die onderzoekers gelijk krijgen? Maar ja, dan ben jij al overleden, vermoed ik.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja, voor mijn gevoel rammelt het allemaal een beetje en riekt het heel erg naar ideologie.
Zoals ooit ‘bewezen’ was dat vleeseters vervelende mensen zijn… Of wat te denken van critical race theory wat al decennia lang wordt onderwezen, maar volstrekt onbewezen is.
Activisme in de sociale wetenschappen is een groot probleem, vanwege de thematische overlap met politiek. De consequenties van confirmation bias en ideologische blindheid zijn er dan ook veel groter dan bij de droge, exacte disciplines.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat een kulkoek, elke wetenschap wordt weer getoetst met andere nieuwe inzichten, ook sociale wetenschappen. Activisme heeft daar geen zak mee te maken. Het beschadigen komt dan van overheden die wetenschap niet erkend.
Staand plassenquote:Op woensdag 11 februari 2026 21:14 schreef VEM2012 het volgende:
Heeft iemand overigens kunnen ontdekken wat in dezen wordt verstaan onder weerzinwekkend seksisme?
Beter zout jij gewoon op naar de dagbesteding. Dan komt het ook gewoon goed.quote:Op woensdag 11 februari 2026 17:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het zou best goed zijn als jij emigreert naar Rusland en zijn leider. Aan het front raak je vast wel wat kilootjes kwijt.
Om te beginnen: dank voor je reactie op mijn vraag. Ik stel dat op prijs.quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Positieve mannelijkheid is het uitdragen en leven naar de positieve mannelijke waarden, zoals:
- Gedisciplineerd zijn
- Fysieke en mentale gehardheid
- Opkomen voor zwakkeren (vrouwen en kinderen)
- Matigheid (met alcohol en drugs etc)
- Zelfbeheersing (niet vloeken/schelden/kwaad worden)
- Mentale stabiliteit en rust
- Een goed voorbeeld zijn voor jongens en jongere mannen
- Een man van eer zijn en je woord nakomen (een man, een woord) en rechtvaardig zijn
nu is het niet zo dat vrouwen deze waarden niet kunnen bezitten, maar ze zijn wel typisch mannelijk. Vrouwen hebben andere, hele mooie en goede waarden, die mannen ook kunnen bezitten en zelfs deels moeten nastreven.
D66 c.s. hebben als doelstelling precies deze mannelijke waarden belachelijk te maken, ter discussie te stellen en te corrumperen. Idem dito voor de positieve vrouwelijke waarden overigens. Ze weten dat wanneer ze dit maar met voldoende succes doen, toxische mannelijkheid vanzelf volgt.
En jij bent erg dik..quote:Op woensdag 11 februari 2026 17:25 schreef Viesdik het volgende:
Linkse onderzoeken worden enkel gesubsidieerd als er naar een uitkomst toegewerkt kan worden. Zo gaan die dingen. Vooral binnen de sociale wetenschap.
Zo van: De conclusie is dat alle macho mannen vrouwehaters zijn. Jullie krijg 200.000 per jaar als jullie onderzoekt resulteert tot die conclusie.
Het is trouwens niet eens cynisch, het is gewoon de werkelijkheid.
Je hebt commentaar op anderen maar zelf ben je ook niet vies van je eigen mening. En doen alsof wie jij tegenkomt universeel zijn. Dus "ik kom vrouwen tegen die zeggen" dan denk je dat dit geld voor alle vrouwen..quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Inmiddels het artikel gelezen en ook de column van Angela.
Ik zie veel mening en weinig feiten. En bovendien gaat e.e.a. heel erg uit van dat gelijke uitkomsten leidend moeten zijn, in plaats van gelijke kansen.
Angela maakt het natuurlijk het bontst. Want het ligt weer aan die vervelende mannen dat vrouwen minder werken.
O, rly? Waarom gaan dan veel vrouwen ook als ze single zijn direct vanuit de opleiding part time werken en mannen niet?
En de beschuldiging dat mannen niet willen dat hun partner meer verdient is ook niet terecht. Ik ken veel vrouwen die ronduit zeggen geen man te willen die minder verdient. Maar mannen hoor ik vaak zeggen: prima, hoe meer ze verdient, hoe beter… En ook uit onderzoek blijkt dat vrouwen in overwegende mate niet aan down daten doen.
Kortom: het komt mij meer voor als activisme in plaats van wetenschap.
Ze kunnen zowel bij mannen als vrouwen voorkomen, maar ze worden vrij universeel (over de hele wereld en ook over alle tijden) als typisch mannelijk beschouwd.quote:Op donderdag 12 februari 2026 16:23 schreef OllieA het volgende:
[..]
Om te beginnen: dank voor je reactie op mijn vraag. Ik stel dat op prijs.
Wel moet ik onmiddellijk zeggen dat je reactie meer vragen oproept dan duidelijkheid schept.
Ik zie niet in waarom deze waarden typisch mannelijk zijn. Je zegt zelf al dat vrouwen ze ook kunnen bezitten. Mij lijken het sekse overschrijdende waarden te zijn die ieder mens zou kunnen nastreven.
Waarom D66 c.s. als doelstelling zou hebben precies deze waarden belachelijk te maken, ter discussie te stellen en te corrumperen, is mij volstrekt onduidelijk. D66 zou toxische mannelijkheid nastreven?
Hoe dan? En vooral: waarom?
En voor de duidelijkheid: ik ben bepaald geen fan van neoliberalisme.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |