abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220066355
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:04 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Ik zal je een geheimpje verklappen. Conservatieve mannen bestaan niet. Het zijn allemaal kleine bange jongentjes ;)
En die vragen om een sterke leider.. ;)
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:05:39 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220066366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:51 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Waarom?
Conservatief, authoritair, sterke man.. klinkt moslimmig
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220066393
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:05 schreef nixxx het volgende:

[..]
Conservatief, authoritair, sterke man.. klinkt moslimmig
Ja en?
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:27:58 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220066519
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2026 17:33 schreef OllieA het volgende:

[..]
Wat is positieve mannelijkheid? Zou je dit intrigerende concept eens kunnen toelichten en illustreren met voorbeelden?
Indien ja, hoe en waarom is dit stelselmatig afgebroken door D66 c.s.?
Positieve mannelijkheid is het uitdragen en leven naar de positieve mannelijke waarden, zoals:
- Gedisciplineerd zijn
- Fysieke en mentale gehardheid
- Opkomen voor zwakkeren (vrouwen en kinderen)
- Matigheid (met alcohol en drugs etc)
- Zelfbeheersing (niet vloeken/schelden/kwaad worden)
- Mentale stabiliteit en rust
- Een goed voorbeeld zijn voor jongens en jongere mannen
- Een man van eer zijn en je woord nakomen (een man, een woord) en rechtvaardig zijn

nu is het niet zo dat vrouwen deze waarden niet kunnen bezitten, maar ze zijn wel typisch mannelijk. Vrouwen hebben andere, hele mooie en goede waarden, die mannen ook kunnen bezitten en zelfs deels moeten nastreven.

D66 c.s. hebben als doelstelling precies deze mannelijke waarden belachelijk te maken, ter discussie te stellen en te corrumperen. Idem dito voor de positieve vrouwelijke waarden overigens. Ze weten dat wanneer ze dit maar met voldoende succes doen, toxische mannelijkheid vanzelf volgt.
The End Times are wild
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 11 februari 2026 @ 18:32:01 #55
485843 crew  Jippie
pi_220066548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:31 schreef Firuze60 het volgende:
Meestal zijn ze jong
Ze zijn meestal jong. Hun opleiding maakt niet uit: conservatieve normen over mannelijkheid bestaan bij hoog- en laagopgeleide mannen.

De politieke voorkeuren zijn eveneens duidelijk. „Mannen met conservatieve normen steunen vaker autoritaire leiders en zijn sceptisch over de democratie’’, zegt de Nederlander Ralph de Haas, een van de onderzoekers die samen met Grosjean de studie verrichtte.

Hij is directeur onderzoek bij de EBRD, de Europese Ontwikkelingsbank. „Populistische politici appelleren ook expliciet aan deze mannen en hun identiteit door nadruk te leggen op kracht en hardheid, en door zwakheid af te keuren.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-ons-land~a183cb0b/

Goh! :{
Premium bericht - > slotje

Als je een bron zonder betaalmuur vindt, kan deze met gewijzigde OP weer open ^O^
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 11 februari 2026 @ 20:17:50 #56
485843 crew  Jippie
pi_220068585
Weer open met een soortgelijk achtergrond-artikel

https://www.populismstudi(...)ng-leader-strongman/

Opmerkingen over een foutieve vertaling graag in NWS-Feedback met een mention naar mij.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:22:19 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220068649
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:47 schreef zajha het volgende:
Wat moeten we hier precies mee?
Vrij weinig. Je kunt er geen koffie van zetten.
pi_220068695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vrij weinig. Je kunt er geen koffie van zetten.
Nee, het enige dat je kunt doen is de conclusie trekken dat het nu eenmaal zo is en dat is precies wat de bedoeling is, je neerleggen bij een 'feit'.

https://ralphdehaas.com/wp-content/uploads/2026/01/DP20549-3.pdf

Link naar een van de onderzoeken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Firuze60 op 11-02-2026 20:29:42 ]
pi_220068882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Positieve mannelijkheid is het uitdragen en leven naar de positieve mannelijke waarden, zoals:
- Gedisciplineerd zijn
- Een man van eer zijn en je woord nakomen (een man, een woord) en rechtvaardig zijn

nu is het niet zo dat vrouwen deze waarden niet kunnen bezitten, maar ze zijn wel typisch mannelijk. Vrouwen hebben andere, hele mooie en goede waarden, die mannen ook kunnen bezitten en zelfs deels moeten nastreven.

D66 c.s. hebben als doelstelling precies deze mannelijke waarden belachelijk te maken, ter discussie te stellen en te corrumperen. Idem dito voor de positieve vrouwelijke waarden overigens. Ze weten dat wanneer ze dit maar met voldoende succes doen, toxische mannelijkheid vanzelf volgt.
Telt toch allemaal niet meer mee tegenwoordig.

Je kleurtje en de inhoud van je broekje, dat is wat telt. Schedelmeten en kleurenpallet is weer helemaal terug en belangrijker dan je inhoud.

Maar zodra er een kast verplaatst moet worden, ben je de eerste hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220069021
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, de titel in het AD is:

‘Weerzinwekkend seksisme’ komt wereldwijd veel vaker voor dan gedacht, ook in ons land

Te lang voor dit forum.
Inmiddels het artikel gelezen en ook de column van Angela.

Ik zie veel mening en weinig feiten. En bovendien gaat e.e.a. heel erg uit van dat gelijke uitkomsten leidend moeten zijn, in plaats van gelijke kansen.

Angela maakt het natuurlijk het bontst. Want het ligt weer aan die vervelende mannen dat vrouwen minder werken.

O, rly? Waarom gaan dan veel vrouwen ook als ze single zijn direct vanuit de opleiding part time werken en mannen niet?

En de beschuldiging dat mannen niet willen dat hun partner meer verdient is ook niet terecht. Ik ken veel vrouwen die ronduit zeggen geen man te willen die minder verdient. Maar mannen hoor ik vaak zeggen: prima, hoe meer ze verdient, hoe beter… En ook uit onderzoek blijkt dat vrouwen in overwegende mate niet aan down daten doen.

Kortom: het komt mij meer voor als activisme in plaats van wetenschap.
pi_220069050
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kleurtje en de inhoud van je broekje, dat is wat telt. Schedelmeten en kleurenpallet is weer helemaal terug en belangrijker dan je inhoud.

Crisis! Voor een kast verplaatsen heb je kracht nodig, daar hoef je geen vent voor te wezen. Om over die andere onzin laat ik mij niet uit. Het is niet best met jou gesteld, hoor.
pi_220069115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zie veel mening en weinig feiten. En bovendien gaat e.e.a. heel erg uit van dat gelijke uitkomsten leidend moeten zijn, in plaats van gelijke kansen.

Angela maakt het natuurlijk het bontst. Want het ligt weer aan die vervelende mannen dat vrouwen minder werken.

O, rly? Waarom gaan dan veel vrouwen ook als ze single zijn direct vanuit de opleiding part time werken en mannen niet?

En de beschuldiging dat mannen niet willen dat hun partner meer verdient is ook niet terecht. Ik ken veel vrouwen die ronduit zeggen geen man te willen die minder verdient. Maar mannen hoor ik vaak zeggen: prima, hoe meer ze verdient, hoe beter… En ook uit onderzoek blijkt dat vrouwen in overwegende mate niet aan down daten doen.

Dat zegt dus al genoeg over wat jij hoort. En wetenschap is geen activisme.
  woensdag 11 februari 2026 @ 20:53:01 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220069160
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het maakt voor mij an sich niet uit of de hele maatschappij onder leiding van Rob Jetten dit overboord gooit. Dat weerhoudt mij er niet van om er wel naar te streven
The End Times are wild
pi_220069165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat zegt dus al genoeg over wat jij hoort. En wetenschap is geen activisme.
Maar dat geldt dus niet voor onderzoeken waaruit blijkt dat vrouwen inderdaad in overwegende mate niet aan down dating doen.

Alleen wetenschap die jouw ideeën bevestigt.

Helder.
pi_220069235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dat geldt dus niet voor onderzoeken waaruit blijkt dat vrouwen inderdaad in overwegende mate niet aan down dating doen.

Alleen wetenschap die jouw ideeën bevestigt.

Helder.
Mag jij dat onderzoek ook even tonen dan en niet alleen uit jouw eigen onderzoek onder je kennisen.
pi_220069339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mag jij dat onderzoek ook even tonen dan en niet alleen uit jouw eigen onderzoek onder je kennisen.
Hier heb je een van de onderzoeken:

Yue Qian (2016). "Gender Asymmetry in Educational and Income Assortative Marriage". Journal of Marriage and Family. 79 (2): 318–336.
pi_220069381
Heeft iemand overigens kunnen ontdekken wat in dezen wordt verstaan onder weerzinwekkend seksisme?
pi_220069386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:10 schreef VEM2012 het volgende:
Yue Qian (2016). "Gender Asymmetry in Educational and Income Assortative Marriage". Journal of Marriage and Family. 79 (2): 318–336.
Een onderzoek dat alleen in de VS heeft plaatsgevonden, ok, man!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 11 februari 2026 @ 21:21:44 #69
485843 crew  Jippie
pi_220069431
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:14 schreef VEM2012 het volgende:
Heeft iemand overigens kunnen ontdekken wat in dezen wordt verstaan onder weerzinwekkend seksisme?
Stamtafel-discours: Ze gebruiken vaak eenvoudige of zelfs vulgaire taal. Ze presenteren zich als "one of the boys" door in te spelen op seksistische stereotypen en grove taal te gebruiken om aan te sluiten bij de 'gewone man'.

Zal de TT iets aanpassen
pi_220069448
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
Stamtafel-discours: Ze gebruiken vaak eenvoudige of zelfs vulgaire taal. Ze presenteren zich als "one of the boys" door in te spelen op seksistische stereotypen en grove taal te gebruiken om aan te sluiten bij de 'gewone man'.

Zal de TT iets aanpassen
Het was ook de titel van het artikel in het AD. En ja, je kunt daarover twisten of seksisme weerzinwekkend is of er gewoon bij hoort.. ;)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 11 februari 2026 @ 21:33:59 #71
485843 crew  Jippie
pi_220069524
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het was ook de titel van het artikel in het AD. En ja, je kunt daarover twisten of seksisme weerzinwekkend is of er gewoon bij hoort.. ;)
Het is nu wel een ander artikel, maar zeg maar wat de TT moet worden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 11 februari 2026 @ 21:37:45 #72
485843 crew  Jippie
pi_220069549
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het, dit is kritiek op het AD artikel en zit niet achter een betaalmuur:

https://www.dagelijksesta(...)ksisme-en-moet-kapot

[ Bericht 13% gewijzigd door Jippie op 11-02-2026 21:42:54 ]
pi_220069554
Een grote harem vol mooie en jonge vrouwen is het ultieme bewijs dat je de allerbeste bent. Hopen kinderen staan op de tweede plaats, maar dan zit je met erfenissen.
  woensdag 11 februari 2026 @ 21:40:38 #74
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_220069565
[/quote]
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En wetenschap is geen activisme.
Nee, maar activisme kan wetenschap beschadigen, zeker als het gaat om de apenkooi die 'sociale wetenschap' heet.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_220069635
quote:
[..]
quote:
Nee, maar activisme kan wetenschap beschadigen, zeker als het gaat om de apenkooi die 'sociale wetenschap' heet.
Wat een kulkoek, elke wetenschap wordt weer getoetst met andere nieuwe inzichten, ook sociale wetenschappen. Activisme heeft daar geen zak mee te maken. Het beschadigen komt dan van overheden die wetenschap niet erkend.
pi_220069655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Wat een kulkoek, elke wetenschap wordt weer getoetst met andere nieuwe inzichten, ook sociale wetenschappen. Activisme heeft daar geen zak mee te maken. Het beschadigen komt dan van overheden die wetenschap niet erkend.
Dus jij zou zelf niet gaan voor alle macht en een grote harem?
pi_220069660
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus jij zou zelf niet gaan voor alle macht en een grote harem?
Macht waarover en harem waarvan?
pi_220069731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Een onderzoek dat alleen in de VS heeft plaatsgevonden, ok, man!
Zoals ik al concludeerde, wetenschap alleen wetenschap als het jouw ideeën bevestigt.

Noted.
pi_220069736
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Macht waarover en harem waarvan?
Als je ondergeschikten niet doen wat jij wilt, maak je ze af? En een harem van mooie mensen naar jouw seksuele voorkeur, natuurlijk.
pi_220069741
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 22:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zoals ik al concludeerde, wetenschap alleen wetenschap als het jouw ideeën bevestigt.

Noted.
Nee, jij concludeert alweer kortzichtig, het onderzoek wat ik als voorbeeld zei was over meer landen onderzocht, jij komt met een onderzoekje aankakken uit een land. Heb je meer in je mars?
pi_220069752
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:21 schreef Jippie het volgende:

[..]

Zal de TT iets aanpassen
Tsja, voor mijn gevoel rammelt het allemaal een beetje en riekt het heel erg naar ideologie.

Zoals ooit ‘bewezen’ was dat vleeseters vervelende mensen zijn… Of wat te denken van critical race theory wat al decennia lang wordt onderwezen, maar volstrekt onbewezen is.
pi_220069806
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 22:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tsja, voor mijn gevoel rammelt het allemaal een beetje en riekt het heel erg naar ideologie.

Zoals ooit ‘bewezen’ was dat vleeseters vervelende mensen zijn… Of wat te denken van critical race theory wat al decennia lang wordt onderwezen, maar volstrekt onbewezen is.
Stel dat die onderzoekers gelijk krijgen? Maar ja, dan ben jij al overleden, vermoed ik.
pi_220070022
Nummer een!!!!!

Voor Frankrijk OWS ijsdansen, was even off-topic.. :D

[ Bericht 84% gewijzigd door Firuze60 op 11-02-2026 23:04:16 ]
  donderdag 12 februari 2026 @ 00:33:12 #84
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_220070397
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Activisme in de sociale wetenschappen is een groot probleem, vanwege de thematische overlap met politiek. De consequenties van confirmation bias en ideologische blindheid zijn er dan ook veel groter dan bij de droge, exacte disciplines.

En als jij denkt dat het zelfcorrigerende en iteratieve vermogen van de wetenschappelijke methode is opgewassen tegen matig opgeleide, blauwharige grifters die nog een appeltje te schillen hebben met hun politieke vijanden, dan ben je naar mijn mening vrij naïef. Gelukkig is niet iedereen in de wetenschap zo, maar te veel nog wel.

Zeg nou zelf, als je dat stukje tekst zo leest, kun je toch al raden waar de "onderzoeker" zo'n beetje staat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Interloper op 12-02-2026 00:38:40 ]
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_220070405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:14 schreef VEM2012 het volgende:
Staand plassen
pi_220070424
*

[ Bericht 50% gewijzigd door Firuze60 op 12-02-2026 00:58:14 ]
pi_220070548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 17:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het zou best goed zijn als jij emigreert naar Rusland en zijn leider. Aan het front raak je vast wel wat kilootjes kwijt. :)
Beter zout jij gewoon op naar de dagbesteding. Dan komt het ook gewoon goed. :P
pi_220075933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
- Gedisciplineerd zijn

Om te beginnen: dank voor je reactie op mijn vraag. Ik stel dat op prijs.

Wel moet ik onmiddellijk zeggen dat je reactie meer vragen oproept dan duidelijkheid schept.
Ik zie niet in waarom deze waarden typisch mannelijk zijn. Je zegt zelf al dat vrouwen ze ook kunnen bezitten. Mij lijken het sekse overschrijdende waarden te zijn die ieder mens zou kunnen nastreven.

Waarom D66 c.s. als doelstelling zou hebben precies deze waarden belachelijk te maken, ter discussie te stellen en te corrumperen, is mij volstrekt onduidelijk. D66 zou toxische mannelijkheid nastreven?
Hoe dan? En vooral: waarom?

En voor de duidelijkheid: ik ben bepaald geen fan van neoliberalisme.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220075961
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 17:25 schreef Viesdik het volgende:
Linkse onderzoeken worden enkel gesubsidieerd als er naar een uitkomst toegewerkt kan worden. Zo gaan die dingen. Vooral binnen de sociale wetenschap.

Zo van: De conclusie is dat alle macho mannen vrouwehaters zijn. Jullie krijg 200.000 per jaar als jullie onderzoekt resulteert tot die conclusie.

Het is trouwens niet eens cynisch, het is gewoon de werkelijkheid.
En jij bent erg dik..

dat is niet eens cynisch, maar gewoon de werkelijkheid.
pi_220076004
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 20:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je hebt commentaar op anderen maar zelf ben je ook niet vies van je eigen mening. En doen alsof wie jij tegenkomt universeel zijn. Dus "ik kom vrouwen tegen die zeggen" dan denk je dat dit geld voor alle vrouwen..

Dan liever een onderzoek waar men op basis van feiten en cijfers werkt, niet op basis van "ik ken mensen die dit en dat zeggen"..
  donderdag 12 februari 2026 @ 18:36:28 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220077680
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:23 schreef OllieA het volgende:

[..]
Om te beginnen: dank voor je reactie op mijn vraag. Ik stel dat op prijs.

Wel moet ik onmiddellijk zeggen dat je reactie meer vragen oproept dan duidelijkheid schept.
Ik zie niet in waarom deze waarden typisch mannelijk zijn. Je zegt zelf al dat vrouwen ze ook kunnen bezitten. Mij lijken het sekse overschrijdende waarden te zijn die ieder mens zou kunnen nastreven.

Waarom D66 c.s. als doelstelling zou hebben precies deze waarden belachelijk te maken, ter discussie te stellen en te corrumperen, is mij volstrekt onduidelijk. D66 zou toxische mannelijkheid nastreven?
Hoe dan? En vooral: waarom?

En voor de duidelijkheid: ik ben bepaald geen fan van neoliberalisme.
Ze kunnen zowel bij mannen als vrouwen voorkomen, maar ze worden vrij universeel (over de hele wereld en ook over alle tijden) als typisch mannelijk beschouwd.
Typische vrouwelijke waarden zijn dan bijvoorbeeld empathie, zorgzaamheid, opkomen voor de zwakkeren, geduld, kunnen luisteren, warmte en genegenheid etc. Als man gaat mijn hele verlangen uit naar deze eigenschappen, zonder dat ze objectief hoger in te schatten zijn als de mannelijke positieve waarden.

Nu kun je gaan ontkennen of bagatelliseren etc dat deze waarden dan typisch mannelijk of vrouwelijk zijn, dat is ook wat D66 doet. En dat vindt ik juist destructief. Ik vind het heel goed om er geen waardeoordeel aan te geven en ik streef er zelf naar om ook wat van de vrouwelijke waarden te mogen hebben, maar het natuurlijke talent van de meeste mannen ligt nu eenmaal bij de mannelijke waarden en vice versa. D66 streeft uiteraard geen toxische mannelijkheid na, maar veroorzaakt deze wel door de typische mannelijke waarden los te koppelen van de man, waardoor er verwarring ontstaat.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')