abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220195783
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als iemand het regime van Iran graag ziet verdwijnen betekent dat niet automatisch dat diegene fan is van de VS.
Ik zeg ook niet in mijn post dat ze fan is van de VS. Het punt is dat ze een dubbele standaard hanteert: vieren dat de VS Iran gaat aanvallen, waarbij ongetwijfeld burgerslachtoffers zullen vallen, terwijl Iran om hetzelfde wordt veroordeeld. Het is hetzelfde als wanneer je zou zeggen dat je het gaat vieren als Saoedi-Arabië, dat zelf mensenrechten schendt, Iran gaat aanvallen omdat het mensenrechten schendt. Dat hoeft je geen fan van SA te maken, maar het toont wel aan dat je moreel niet consistent bent. Maar het is allang duidelijk dat het hier niet echt gaat om burgerslachtoffers of mensenrechten; men verschuilt zich daar alleen achter wanneer het hen uitkomt. Wat men eigenlijk doet, is gewoon de eigen kant kiezen, ook al schendt die aan de lopende band mensenrechten.
pi_220196761
Liever een dubbele standaard dan lafjes een tiranniek regime dat constant burgerslachtoffers maakt blijven verdedigen. :D
  donderdag 26 februari 2026 @ 21:10:55 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220209248
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 20:50 schreef Haags het volgende:
Ik ben al 6 weken popcorn aan het inslaan. Dus ik reken nergens meer op.

Pas als @:ali_boo en @:perrin hier tegelijk beginnen te posten gaat er wat gebeuren.
Ping. Mijn kristallen bol zegt binnen 30 uur.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220209308
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 21:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik moet even op Twitter bronnen gaan raadplegen.

@Ali_boo wat jij?
Zonder wrijving geen glans
pi_220215551
quote:
Oman: deal tussen de VS en Iran is 'binnen handbereik'
Onderhandelaars uit de Verenigde Staten en Iran hebben 'aanzienlijke vooruitgang' geboekt in de onderhandelingen. Volgens bemiddelaar Oman is er een mogelijke doorbraak, omdat Iran zou hebben ingestemd nooit uranium op te slaan.

Dit zei de Omaanse minister van Buitenlandse Zaken, Badr Albusaidi, vrijdagavond tegen het Amerikaanse CBS News.

Met het instemmen van Iran om geen uranium op te slaan, is volgens Albusaidi, die de afgelopen maand verschillende rondes van gesprekken tussen de VS en Iran heeft bemiddeld, 'een vredesakkoord binnen handbereik'.

In plaats daarvan zou Iran al het uranium dat het verrijkt gelijk omzetten naar brandstof. Albusaidi spreekt van aanzienlijke vooruitgang en vraagt om meer tijd om diplomatie zijn werk te laten doen. Volgens hem is dat de enige manier om het conflict op te lossen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ndelingen-vs-en-iran
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 28 februari 2026 @ 00:39:21 #106
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220215558
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 21:48 schreef Tovia het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet in mijn post dat ze fan is van de VS. Het punt is dat ze een dubbele standaard hanteert: vieren dat de VS Iran gaat aanvallen, waarbij ongetwijfeld burgerslachtoffers zullen vallen, terwijl Iran om hetzelfde wordt veroordeeld. Het is hetzelfde als wanneer je zou zeggen dat je het gaat vieren als Saoedi-Arabië, dat zelf mensenrechten schendt, Iran gaat aanvallen omdat het mensenrechten schendt. Dat hoeft je geen fan van SA te maken, maar het toont wel aan dat je moreel niet consistent bent. Maar het is allang duidelijk dat het hier niet echt gaat om burgerslachtoffers of mensenrechten; men verschuilt zich daar alleen achter wanneer het hen uitkomt. Wat men eigenlijk doet, is gewoon de eigen kant kiezen, ook al schendt die aan de lopende band mensenrechten.
Ik heb SA niet protesten zien neer slaan en random het vuur zien openen op betogers, of het hele land internet lamleggen zodat we niet weten hoeveel slachtoffers er wel niet gevallen zijn.
SA is ook niet bepaald een fijn land om te wonen als je niet fulltime moslim bent.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  Forum Admin zaterdag 28 februari 2026 @ 00:58:06 #107
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220215580
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 00:39 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik heb SA niet protesten zien neer slaan en random het vuur zien openen op betogers, of het hele land internet lamleggen zodat we niet weten hoeveel slachtoffers er wel niet gevallen zijn.
SA is ook niet bepaald een fijn land om te wonen als je niet fulltime moslim bent.
Wel als je heel veel geld hebt want dan maakt dat moslim zijn niet meer zoveel uit
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220215974
Daar gaan we.
pi_220216042
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:05 schreef MaximumRush het volgende:
Daar gaan we.
Ja, het is begonnen.

twitter
pi_220216050
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 21:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gelijk gekregen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 28 februari 2026 @ 08:27:52 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220216060
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Gelijk gekregen.
5 uur ernaast helaas.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:10:23 #112
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220217534
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
5 uur ernaast helaas.
2 punten aftrek :{w
We moeten streng zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220217557
nvm

[ Bericht 98% gewijzigd door over_hedge op 28-02-2026 12:34:20 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220223185
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2026 19:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik trek in ieder geval een fles wijn open als Iran wordt aangevallen en dat regime wordt verdreven.
Ik gun het die soepjurk wel ook in New York te worden berecht voor oa misdaden tegen de menselijkheid.
Israël is een ander verhaal. Ik snap niet waar die user vandaan haalt dat ik hoop dat Israël mee gaat doen?

En ik hoop natuurlijk op zo min mogelijk burgerdoden.
Trek die fles wijn maar open. Meer dan 200 burgers gedood, waaronder een meisjesschool gebombardeerd met 80+ doden, *O* door terreur- en nazistaten VS en Israël. En dan je verschuilen achter "mensenrechten".
pi_220223242
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 20:28 schreef Tovia het volgende:

[..]
Trek die fles wijn maar open. Meer dan 200 burgers gedood, waaronder een meisjesschool gebombardeerd met 80+ doden, *O* door terreur- en nazistaten VS en Israël. En dan je verschuilen achter "mensenrechten".
Aldus het regime in Iran, ja. Hetzelfde regime dat verantwoordelijk is voor het doden van ruim 30 duizend ongewapende demonstranten.

Was je dat vergeten?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 28 februari 2026 @ 20:37:28 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220223259
quote:

[..]
Jij moet zwijgen over mensenrechten, want die interesseren je niet, met je gecheerlead voor de Islamitische Republiek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 februari 2026 @ 20:38:22 #117
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220223270
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 20:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Aldus het regime in Iran, ja. Hetzelfde regime dat verantwoordelijk is voor het doden van ruim 30 duizend ongewapende demonstranten.

Was je dat vergeten?
Ach, details.
Een kniesoor die daar op let.

Het regime slacht al jaren vele duizenden burgers af tijdens protesten.
Inclusief meisjes die demonstreren tegen de hoofddoek.

En nu opeens, poef, vindt het regime burgerdoden erg.

Maar goed, die user is overduidelijk een ayatrollah.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 20:41:24 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220223290
quote:

[..]
Ik moet dan aan dit incident denken. Fraai staaltje van hoe men in moslim landen met meisjes omgaat. Geweldige fijne religie die islam....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 1 maart 2026 @ 12:13:16 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220227905
twitter

topjournalisme weer van de NOS :|W

twitter

[ Bericht 28% gewijzigd door Tarado op 01-03-2026 12:24:11 ]
pi_220242119
[quote]0s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:03 schreef recidivist het volgende:

[..]
Je zegt het zelf al terecht: dat ligt aan de Iraniërs zelf. Kijk je wat dieper naar die oppositie die zij steunden dan zie je dat het ook met name separatistische etnische groepen zijn in de “periferie”: Koerden, Baluchis, Ahwaz Arabieren wellicht. Die hebben nogal wat verschillen onderling en doelen en ook nog tegenover bijv de seculiere Pahlavi Perzen die je vooral in het Westen hoort maar die vaak zeer racistisch tegenover deze etnische minderheden zijn en hun struggles qua culturele minderheden niet eens erkennen. /quote]
(ik was deze even vergeten, maar lijkt me toch relevant)

Een goede oppositieleider zou contact en samenwerking zoeken met Koerden, Arabieren, Baloch, Perzen, Lor, Perzen, christenen, moslims, seculieren etc. Niemand in Iran doet dat. Dat geeft te denken.

quote:
Daarnaast ga je voorbij aan de vraag: is het wel in belang van de VS als er een sterke uniforme of eensgezinde oppositie is? De dag na dit regime in een land dat een enorm belangrijke geografische positie inneemt met genoeg energiebronnen en met name olie. Heb je daar liever een eensgezind alternatief of een verdeelder speelveld waar je je belangen makkelijker kan veilig stellen als Amerika maar ook Israël zijnde? Het zou heel naïef zijn als je anno 2026 na alles wat wij nu weten echt nog gelooft dat de intentie van de VS in Iran is om “de bevolking te willen bevrijden van het juk van de ayatollahs en democratie, vrijheid en voorspoed te willen geven”. Wat voorop staat is dat het Iran na de ayatollahs volledig Amerikaanse geopolitieke belangen dient, niet half maar 100%. O.a. dus ook in diens politiek naar China bijvoorbeeld, de dag na de ayatollahs. En wat het Iraanse volk daarvan vindt of de nieuwe machthebbers is totaal irrelevant.
Ik kan natuurlijk niet in de hoofden van de beleidsmakers in Washington kijken. Echter weet ik wel dat de Islamitische Republiek nu de belangen van de VS niet dient. Een verenigde oppositie doet dat wel, want die kunnen immers de IRI omverwerpen. En een verenigde oppositie valt na een overwinning natuurlijk weer uit elkaar te spelen als dat zo belangrijk is. In een land als Iran is dat niet zo moeilijk. Iran is de afgelopen decennia vooral een eenheid geweest door zware repressie.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')