Ja. En gezien de gigantische militaire opbouw en het feit dat Iran absoluut niet lijkt in te binden is de kans ook groot dat we komend weekend of het weekend daarop een aanval kunnen verwachten.quote:Op donderdag 19 februari 2026 20:30 schreef Starhopper het volgende:
Vanaf zaterdag dus kans op aanval?
Aanval VS op Iran lijkt dichtbij: 'Trump moet zelf gecreëerd probleem oplossen'
Of het weekend daarop.quote:Op donderdag 19 februari 2026 20:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja. En gezien de gigantische militaire opbouw en het feit dat Iran absoluut niet lijkt in te binden is de kans ook groot dat we komend weekend of het weekend daarop een aanval kunnen verwachten.
Heb je het ook gelezen? Het is niet alsof hij wordt beschreven als een aardige man.quote:Op zondag 22 februari 2026 01:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Portret van een genocidale massamoordenaar. Het kan tegenwoordig allemaal in de gecorrumpeerde linkse media.
Oh nou gelukkig is de islamitische slager wel bereid tot een goed gesprek.quote:Op zondag 22 februari 2026 01:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je het ook gelezen? Het is niet alsof hij wordt beschreven als een aardige man.
Ik wil die eikel niet verdedigen, maar dat ‘goed’ verzin je er zelf bij.quote:Op zondag 22 februari 2026 01:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Oh nou gelukkig is de islamitische slager wel bereid tot een goed gesprek.
[quote]quote:Nieuwe protesten tegen regime bij universiteiten in aantal Iraanse steden
Voor het eerst in ruim een maand tijd zijn weer demonstraties gemeld in enkele Iraanse steden. De BBC heeft videobeelden geverifieerd van protesten gisteren bij een aantal universiteiten in hoofdstad Teheran. Ook vanuit de steden Mashhad en Abdanan werden filmpjes gedeeld van demonstraties tegen het regime.
Die verwijten richting de media worden steeds gekker, nu mag een biografie ook al niet meer?quote:Op zondag 22 februari 2026 01:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je het ook gelezen? Het is niet alsof hij wordt beschreven als een aardige man.
Die verwijten richting de media worden steeds gekker, nu mag een biografie ook al niet meer?quote:Op zondag 22 februari 2026 13:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Voor het eerst in ruim een maand tijd zijn weer demonstraties gemeld in enkele Iraanse steden. De BBC heeft videobeelden geverifieerd van protesten gisteren bij een aantal universiteiten in hoofdstad Teheran. Ook vanuit de steden Mashhad en Abdanan werden filmpjes gedeeld van demonstraties tegen het regime.
De islamitische slager waar ik mijn kippenhartjes altijd haal is altijd in voor een goed gesprekquote:Op zondag 22 februari 2026 01:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Oh nou gelukkig is de islamitische slager wel bereid tot een goed gesprek.
Hij is een communistische landverrader die met rusland en de radicale islam heult. Immoreel en kwaadaardig.quote:Op zondag 22 februari 2026 21:40 schreef Tovia het volgende:
[..]
Mick Wallace is geen communist en ik ben het geheel met hem eens.
Gelukkig hebben de Ieren die eikel weggestemd.quote:Op zondag 22 februari 2026 21:45 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hij is een communistische landverrader die met rusland en de radicale islam heult. Immoreel en kwaadaardig.
Zoals de Iraniërs zouden zeggen, kose nanat.quote:Op zondag 22 februari 2026 21:40 schreef Tovia het volgende:
[..]
Mick Wallace is geen communist en ik ben het geheel met hem eens.
Het is iig een dapper volkquote:
quote:
Er zijn ook pro-regeringsdemonstraties gehouden door studenten. Mooi dat dit in Iran kan/mag, mits deze betogingen vreedzaam verlopen. Dit in tegenstelling tot sommige van onze bondgenoten, zoals Saoedi-Arabië, waar publieke demonstraties officieel verboden zijn.quote:
quote:Op maandag 23 februari 2026 18:26 schreef Tovia het volgende:
[..]
[..]
Er zijn ook pro-regeringsdemonstraties gehouden door studenten. Mooi dat dit in Iran kan/mag, mits deze betogingen vreedzaam verlopen. Dit in tegenstelling tot sommige van onze bondgenoten, zoals Saoedi-Arabië, waar publieke demonstraties officieel verboden zijn.
Welke vrouwen zijn tijdens demonstraties gedood 'vanwege het niet dragen van een hoofddoek'? Laten we voor het gemak aannemen dat dit waar is: politiegeweld komt overal voor, ook in Nederland, Frankrijk en de VS. Je gaat ook niet op basis daarvan chaos creëren en de regering omverwerpen hier. Er zijn tijdens de rellen in Iran ook burgers gedood door terroristen/extremisten die demonstraties infiltreerden, om zo meer chaos te creëren. Extremisten/terroristen die politieagenten, ordetroepen en burgers hebben gedood, mogen van mij ter dood veroordeeld worden. Je weet weinig over dat land, zo dacht je eerder dat het land al kernwapens had,quote:Op maandag 23 februari 2026 18:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Moet weer denken aan de vrouwen die met geweld gedood zijn toen ze geen hoofddoek droegen tijdens demonstraties.
Of waren die ook al gewelddadig?
Echt, hoe krijg je het je toetsenbord uit.
Er zijn ook heel veel kinderen doodgeschoten in januari. En ter dood veroordeeld. Hoe leg je dat uit?
FOK! trekt allerlei paradijsvogels aan.quote:Op maandag 23 februari 2026 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
En die achterlijke theocratie maar blijven goedpraten...
Ze bestaan, mensen... ze bestaan.
Zoals het er nu voorstaat vind ik het een slecht plan.quote:Op maandag 23 februari 2026 19:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik trek in ieder geval een fles wijn open als Iran wordt aangevallen en dat regime wordt verdreven.
Ik gun het die soepjurk wel ook in New York te worden berecht voor oa misdaden tegen de menselijkheid.
Israël is een ander verhaal. Ik snap niet waar die user vandaan haalt dat ik hoop dat Israël mee gaat doen?
En ik hoop natuurlijk op zo min mogelijk burgerdoden.
Doen ze al vele jaren. Van financiële steun aan Perzischtalige nieuws en tv-kanalen in de diaspora tot aan steun aan gewapende en oppositiegroepen onder verschillende minderheden in Iran. Alleen weinig doorslaggevend succes gehad tot op heden in de zin dat het echt een significante dreiging heeft kunnen worden voor de macht van de ayatollahs in Iran. Eigenlijk totaal niet.quote:Op maandag 23 februari 2026 20:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
De Amerikanen zouden hun tijd en energie beter kunnen investeren in het opzetten en verenigen van een sterke oppositie.
quote:Iranian Kurdish opposition groups form new joint alliance
ERBIL, Kurdistan Region of Iraq – Five Kurdish opposition parties from western Iran (Rojhelat) on Sunday announced the formation of a joint coalition called the “Alliance of Political Forces of Iranian Kurdistan,” marking a significant step towards a unified Kurdish opposition in Iran.
“We, the political parties that have signed the ‘Alliance of Political Forces of Iranian Kurdistan,’ … have united our energies and ranks of struggle in Kurdistan and announced a political alliance,” the newly formed coalition announced in a statement.
The parties involved include the Democratic Party of Iranian Kurdistan (PDKI), Kurdistan Freedom Party (PAK), Kurdistan Free Life Party (PJAK), Organization of Iranian Kurdistan Struggle (Khabat), and the Komala of the Toilers of Kurdistan.
The dissident parties, many of whom are based in the Kurdistan Region, have long been military targets for Iran, with a suspected Iranian drone strike on officials from Komala of the Toilers of Kurdistan in Sulaimani in February killing one, according to the group. The Kurdistan Region Security Agency (Asayish), however, denied the claim, insisted that the incident stemmed from a mere vehicle rollover.
In 2023, Iraq and Iran signed a security agreement under which Baghdad pledged to disarm and relocate these Iranian Kurdish opposition groups from border areas, following repeated warnings from Tehran.
The primary objectives of the alliance are “the struggle to bring down the Islamic Republic of Iran, the realization of the Kurdish people's right to self-determination, and the establishment of a national and democratic institution based on the political will of the Kurdish nation in Eastern Kurdistan.”
The coalition will serve to develop “greater unity and joint struggle to further develop the Kurdish political movement in Iran,” the statement asserted.
PDKI Secretary General Mustafa Hijri noted in a speech that the alliance was the product of several months of negotiations, asserting that the announcement marks the beginning of “a new phase in the joint struggle and effort of these political forces.”
The proposal to form the coalition platform was introduced days prior during a meeting of the Dialogue Center, established in 2022 in response to the Jina Amini protests, with the aim of increasing collaboration between the groups. The center involves seven Iranian Kurdish opposition parties and holds monthly meetings.
At the meeting, two Kurdish parties, the Komala Revolutionary Party and the Komala Kurdistan Organization of the Communist Party of Iran (CPI), did not approve the proposal, leading to a postponement of the decision for several days to allow further discussions.
The move indicates that the five parties that approved the proposal have decided to proceed with the coalition without the two groups.
The decision comes amid heightened tensions in Iran following widespread anti-government protests in January that resulted in a brutal crackdown.
In Rojhelat, at least 257 Kurds, including 20 minors and 19 women, have been killed during the authorities' efforts to crush dissidence.
Thenewregion.com
Nog afgezien van het feit dat Amerikaanse interventies zelden goed resultaat opleveren, is het verenigen van de Iraanse oppositie een bijna onmogelijke zaak, omdat de oppositie zelf tot op het bot verdeeld is over de vraag wat voor politiek systeem ze dan wel willen. Hoe ga je de aanhangers van Reza Pahlavi en de aanhangers van de Mojahedin-e-Khalq verenigen?quote:Op maandag 23 februari 2026 20:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
De Amerikanen zouden hun tijd en energie beter kunnen investeren in het opzetten en verenigen van een sterke oppositie. Als dat eenmaal op orde is, ben ik best een voorstander van intervenieren in een land. Dat hadden ze wat mij betreft ook in el-Fasher moeten doen.
De Amerikanen gaan hier zelf zover in dat ze de terroristische organisatie Jandallah gesteund hebben. Dat is een wel heel extreme soennitische terreurgroep van het kaliber al-Qaeda of Boko Haram.quote:Op maandag 23 februari 2026 21:23 schreef recidivist het volgende:
Doen ze al vele jaren. Van financiële steun aan Perzischtalige nieuws en tv-kanalen in de diaspora tot aan steun aan gewapende en oppositiegroepen onder verschillende minderheden in Iran.
Ze hebben hun energie gestoken in het steunen van allerlei verschillende partijen vervolgens maar weinig gedaan om die tot een samenwerking te krijgen.quote:Op maandag 23 februari 2026 21:23 schreef recidivist het volgende:
[..]
Doen ze al vele jaren. Van financiële steun aan Perzischtalige nieuws en tv-kanalen in de diaspora tot aan steun aan gewapende en oppositiegroepen onder verschillende minderheden in Iran. Alleen weinig doorslaggevend succes gehad tot op heden in de zin dat het echt een significante dreiging heeft kunnen worden voor de macht van de ayatollahs in Iran. Eigenlijk totaal niet.
[..]
Uiteraard ligt het onderlinge bekvechten vooral aan de Iraniërs zelf.quote:Op maandag 23 februari 2026 21:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat Amerikaanse interventies zelden goed resultaat opleveren, is het verenigen van de Iraanse oppositie een bijna onmogelijke zaak, omdat de oppositie zelf tot op het bot verdeeld is over de vraag wat voor politiek systeem ze dan wel willen.
De Mojadin heeft gelukkig geen enkele aanhang.quote:Hoe ga je de aanhangers van Reza Pahlavi en de aanhangers van de Mojahedin-e-Khalq verenigen?
O joh, zulke dingen doen de Amerikanen niet hoor, die maken alleen Disney-films enzo.quote:Op maandag 23 februari 2026 21:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De Amerikanen gaan hier zelf zover in dat ze de terroristische organisatie Jandallah gesteund hebben. Dat is een wel heel extreme soennitische terreurgroep van het kaliber al-Qaeda of Boko Haram.
Je zegt het zelf al terecht: dat ligt aan de Iraniërs zelf. Kijk je wat dieper naar die oppositie die zij steunden dan zie je dat het ook met name separatistische etnische groepen zijn in de “periferie”: Koerden, Baluchis, Ahwaz Arabieren wellicht. Die hebben nogal wat verschillen onderling en doelen en ook nog tegenover bijv de seculiere Pahlavi Perzen die je vooral in het Westen hoort maar die vaak zeer racistisch tegenover deze etnische minderheden zijn en hun struggles qua culturele minderheden niet eens erkennen.quote:Op maandag 23 februari 2026 21:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ze hebben hun energie gestoken in het steunen van allerlei verschillende partijen vervolgens maar weinig gedaan om die tot een samenwerking te krijgen.
Ja precies, laat je ware aard maar zien, trek die fles wijn open bij een aanval, niet meer schijnheilig schuilen achter "mensenrechten" en "burgerslachtoffers".quote:Op maandag 23 februari 2026 19:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik trek in ieder geval een fles wijn open als Iran wordt aangevallen en dat regime wordt verdreven.
Ik gun het die soepjurk wel ook in New York te worden berecht voor oa misdaden tegen de menselijkheid.
Israël is een ander verhaal. Ik snap niet waar die user vandaan haalt dat ik hoop dat Israël mee gaat doen?
En ik hoop natuurlijk op zo min mogelijk burgerdoden.
Als iemand het regime van Iran graag ziet verdwijnen betekent dat niet automatisch dat diegene fan is van de VS.quote:Op maandag 23 februari 2026 22:25 schreef Tovia het volgende:
[..]
Ja precies, laat je ware aard maar zien, trek die fles wijn open bij een aanval, niet meer schijnheilig schuilen achter "mensenrechten" en "burgerslachtoffers".
Als er een land is dat berecht moet worden voor "misdaden tegen de menselijkheid", is het de VS wel. Een moorddadig, oorlogszuchtig regime, waar elke nieuwe president zijn oorlog moet hebben, alsof het een traditie betreft. Je hebt echt niets meegekregen of geleerd van de oorlogen die het land de afgelopen decennia heeft gevoerd. Of heb je jezelf de vraag gesteld waarom het land wel dik bevriend is met dictaturen als Saoedi-Arabië, waar vrouwen onderdrukt worden en mensen niet eens mogen demonstreren, en waar het voor miljarden dollars wapens aan levert.
In principe niet.quote:Op maandag 23 februari 2026 22:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Als iemand het regime van Iran graag ziet verdwijnen betekent dat niet automatisch dat diegene fan is van de VS.
Maar is dat omdat dat het einde van het regime betekent of omdat diegene de VS graag als winnaar ziet?quote:Op maandag 23 februari 2026 22:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In principe niet.
Maar als iemand van plan is om een fles wijn open te trekken bij een Amerikaanse aanval, dan betekent dat dat die persoon dus wel een fan is van de Verenigde Staten.
Omdat ik hoop natuurlijk dat het regime ophoepelt.quote:Op maandag 23 februari 2026 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar is dat omdat dat het einde van het regime betekent of omdat diegene de VS graag als winnaar ziet?
De VS is niet bepaald populair de laatste tijd.
Ik weet het, maar deze user wijst alleen maar naar de VS/Het westen en wil doen voorkomen dat je dan automatisch fan van de VS bent.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Omdat ik hoop natuurlijk dat het regime ophoepelt.
En Trump mag wat mij betreft ook ophoepelen. Maar die is toch niet zo bloeddorstig. Dat is wel in zijn voordeel.
Wat een rare conclusie. Bijna iedereen zal straks juichen als het Iraanse regime verslagen word en de meeste Nederlanders hebben de afgelopen jaren een afkeer van deze VS ontwikkelt.quote:Op maandag 23 februari 2026 22:25 schreef Tovia het volgende:
[..]
Ja precies, laat je ware aard maar zien, trek die fles wijn open bij een aanval, niet meer schijnheilig schuilen achter "mensenrechten" en "burgerslachtoffers".
Als er een land is dat berecht moet worden voor "misdaden tegen de menselijkheid", is het de VS wel. Een moorddadig, oorlogszuchtig regime, waar elke nieuwe president zijn oorlog moet hebben, alsof het een traditie betreft. Je hebt echt niets meegekregen of geleerd van de oorlogen die het land de afgelopen decennia heeft gevoerd. Of heb je jezelf de vraag gesteld waarom het land wel dik bevriend is met dictaturen als Saoedi-Arabië, waar vrouwen onderdrukt worden en mensen niet eens mogen demonstreren, en waar het voor miljarden dollars wapens aan levert.
Alleen de Bushjes zijn oorlogen gestart, die van Pa was een stuk logischer dan van zoonlief. Maar bij mijn weten zijn Biden, Obama, Clinton, Reagan, Carter, Ford en Nixon geen grootschalige oorlogen gestart behoudens wat schermutselingen her en der. Maar vertel zou ik zeggen.quote:Op maandag 23 februari 2026 22:25 schreef Tovia het volgende:
[..]
De Verenigde Staten en Israel hebben zelf geen diplomatieke relaties met Iran, dus moeten ze andere landen inschakelen voor dit soort fratsen. Jammer dat Nederland zich weer voor het karretje van de Verenigde Staten en Israel laat spannen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)ontbiedt-ambassadeur
Interessante ontwikkeling!
Hoezo voor het karretje laat spannen? Je denkt niet dat de ambassade zelf een betrouwbare internetverbinding wil.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De Verenigde Staten en Israel hebben zelf geen diplomatieke relaties met Iran, dus moeten ze andere landen inschakelen voor dit soort fratsen. Jammer dat Nederland zich weer voor het karretje van de Verenigde Staten en Israel laat spannen.
Als die apparatuur alleen bestemd was geweest voor eigen gebruik door de Nederlandse ambassade, dan was er niets aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:34 schreef tjoptjop het volgende:
Hoezo voor het karretje laat spannen? Je denkt niet dat de ambassade zelf een betrouwbare internetverbinding wil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |