Ik ben zo blij voor jullie dat deceroom eindelijk is uitgekomen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 07:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja daar stond sowieso een enorm raar artikel/rare kop, iets over "de droom is al voorbij, niet geplaatst voor de kwartfinales"![]()
Dat was echt totale onzin, ook als gisteren wel haar enige wedstrijd was geweest was de droom juist uitgekomen. Alsof ze de top-30 überhaupt als doel had![]()
Wat bizar johquote:Op woensdag 11 februari 2026 10:35 schreef heywoodu het volgende:
Het blijft toch ook wel bijzonder hoe sommige mensen....anders zijn, om het zo maar te zeggen. De andere Braziliaanse was gisteren een paar seconden sneller dan Bruna, zat daarna met haar vriend en ouders op de tribune recht voor ons. Bruna kwam een tijdje later ook (want die had wel veel interviews, dus dat duurde langer), en zodra ze bij ons kwam en we een feestje hadden, ging de moeder van er vandoor. Ik zei tegen Bruna dat die andere vlak voor ons zat, dus ze ging er even naartoe om haar te feliciteren - sportief, uiteraard. Gezicht van die andere ging gelijk van lachen naar volle bak onweer en zodra Bruna daar weg liep gingen ze er met zijn allen vandoor
Vanmorgen ook alvast gezellig: Bruna werd wakker omdat de deur door de ander dicht werd gesmeten, en verder zit die ander al de hele ochtend te schreeuwen aan de telefoon, ik kon Bruna zelfs amper verstaan toen we aan het bellen waren
Ik vind het echt oprecht bizar hoe iemand zo kan zijn, maar goed, ondertussen gaat Bruna nog even verder met het lezen en beantwoorden van honderdmiljoenmiljard leuke en lieve berichtjes van mensen die ze helemaal niet kent....en van, je gelooft het niet, een Braziliaanse die in Nunspeet woont
Ik heb geen idee waarom dit nu weer zo is, alsof ze het niet kan hebben dat Bruna volle bak in de aandacht staat ja. Het is wel altijd heel erg....tja, laten we bijna bipolair zeggen, maar ik dacht altijd dat dat gewoon puberen was. Dat zou op je 21e zo langzamerhand wel een beetje klaar moeten zijnquote:Op woensdag 11 februari 2026 10:41 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wat bizar joh
Is dit omdat Bruna meer aandacht krijgt in de pers? Of is de ander altijd al zo geweest?
Laat het jullie plezier, geluk, enthaousiasme etc etc niet verpesten. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat ook niet zal gaan gebeuren.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom dit nu weer zo is, alsof ze het niet kan hebben dat Bruna volle bak in de aandacht staat ja. Het is wel altijd heel erg....tja, laten we bijna bipolair zeggen, maar ik dacht altijd dat dat gewoon puberen was. Dat zou op je 21e zo langzamerhand wel een beetje klaar moeten zijn
Wel jammer, Bruna begon vorige week al gewoon met een poging om het leuk te houden, stroopwafels gegeven enzo, en doet sowieso nooit iets naars richting iemand. Oprecht geen idee waarom iemand dan de behoefte voelt om op een bepaalde manier te handelen.
Ze moeten samen nog een wedstrijd doen, toch? Nou bewijzen de biatleten van Frankrijk dat dat kan zonder een vriendenteam te zijn, maar enig vriendelijk onderling contact is dan toch wel aan te raden.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:35 schreef heywoodu het volgende:
Het blijft toch ook wel bijzonder hoe sommige mensen....anders zijn, om het zo maar te zeggen. De andere Braziliaanse was gisteren een paar seconden sneller dan Bruna, zat daarna met haar vriend en ouders op de tribune recht voor ons. Bruna kwam een tijdje later ook (want die had wel veel interviews, dus dat duurde langer), en zodra ze bij ons kwam en we een feestje hadden, ging de moeder van er vandoor. Ik zei tegen Bruna dat die andere vlak voor ons zat, dus ze ging er even naartoe om haar te feliciteren - sportief, uiteraard. Gezicht van die andere ging gelijk van lachen naar volle bak onweer en zodra Bruna daar weg liep gingen ze er met zijn allen vandoor
Vanmorgen ook alvast gezellig: Bruna werd wakker omdat de deur door de ander dicht werd gesmeten, en verder zit die ander al de hele ochtend te schreeuwen aan de telefoon, ik kon Bruna zelfs amper verstaan toen we aan het bellen waren
Ik vind het echt oprecht bizar hoe iemand zo kan zijn, maar goed, ondertussen gaat Bruna nog even verder met het lezen en beantwoorden van honderdmiljoenmiljard leuke en lieve berichtjes van mensen die ze helemaal niet kent....en van, je gelooft het niet, een Braziliaanse die in Nunspeet woont
Edit: niet onbelangrijk, de twee broers zijn dan weer totáál anders. Eén van die twee komt ook altijd lachend naar mij toe als 'ie me ziet, dus die riep ik op de tribune even toen hij langs kwam en inderdaad, hij kwam gelijk volle bak enthousiast onze kant op om gedag te zeggen, leuke kerel is dat. De ander, die straks op de Paralympische Spelen goede kans op goud heeft, is ook helemaal prima
Nee, die ander was gisteren oprecht goed, echt niks mis met haar prestatiequote:Op woensdag 11 februari 2026 11:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze moeten samen nog een wedstrijd doen, toch? Nou bewijzen de biatleten van Frankrijk dat dat kan zonder een vriendenteam te zijn, maar enig vriendelijk onderling contact is dan toch wel aan te raden.
En de prestatie van die ander was toch ook gewoon prima? Of had die reden om op meer te hopen?
Aangezien @heywoodu het heeft over toekomstige beurs en zo denk ik het nietquote:Op woensdag 11 februari 2026 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het zal vast al eens gezegd zijn maar zijn dit eigenlijk nu de laatste wedstrijden voor Bruna?
Gaat ze nog door als langlaufer dan? Of hou je recht op zo'n beurs als je stopt?quote:Op woensdag 11 februari 2026 11:51 schreef heywoodu het volgende:
Teamsprint top-20 zou wel tof zijn trouwens, als de regels netjes gevolgd worden krijgen ze dan het eerste jaar na de Spelen nog een flinke extra beurs, groter dan die je krijgt als olympiër (en die is al beter dan wat ze nu krijgt). Even hopen dat er niet al te veel landen van de partij zijn, ik ga vanmiddag eens tellen en een verwachting maken.
Dat sowieso niet, want ze krijgt vanaf volgend jaar vier jaar lang een beurs als olympiër en om die te behouden (en niet terug te moeten betalen ook) moet je actief atleet zijn. Dat kan wel geregeld worden met gewoon één wedstrijd per seizoen, maar je moet wel even iets doenquote:Op woensdag 11 februari 2026 12:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het zal vast al eens gezegd zijn maar zijn dit eigenlijk nu de laatste wedstrijden voor Bruna?
ah toch ook echt nog wel een schuin oog naar 2030. Is er buiten haar favoriete teamgenote nog gevaarlijke aanwas vanuit Brazilië?quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, want ze krijgt vanaf volgend jaar vier jaar lang een beurs als olympiër en om die te behouden (en niet terug te moeten betalen ook) moet je actief atleet zijn. Dat kan wel geregeld worden met gewoon één wedstrijd per seizoen, maar je moet wel even iets doen
Maar goed, het is vrij simpel om natuurlijk een keer een weekeinde naar Duitsland te gaan voor wedstrijden. Buiten dat ze, afhankelijk van het eventueel stichten van een gezin, ook haar ook wel heeft op het WK volgend jaar en de Spelen in Frankrijk, maar wel wat minder intens dan de afgelopen jaren
Leuk dat er nog langere termijn plannen zijn. Dat je niet elk jaar zo'n seizoen als dit wil draaien is wel logisch.quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, want ze krijgt vanaf volgend jaar vier jaar lang een beurs als olympiër en om die te behouden (en niet terug te moeten betalen ook) moet je actief atleet zijn. Dat kan wel geregeld worden met gewoon één wedstrijd per seizoen, maar je moet wel even iets doen
Maar goed, het is vrij simpel om natuurlijk een keer een weekeinde naar Duitsland te gaan voor wedstrijden. Buiten dat ze, afhankelijk van het eventueel stichten van een gezin, ook haar ook wel heeft op het WK volgend jaar en de Spelen in Frankrijk, maar wel wat minder intens dan de afgelopen jaren
Jacque zal er wel mee ophouden? Zie nu dat die al 50 is, toch wel respect dat je op die leeftijd nog zo competitief/fanatiek mee kan doen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
ah toch ook echt nog wel een schuin oog naar 2030. Is er buiten haar favoriete teamgenote nog gevaarlijke aanwas vanuit Brazilië?
quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haar mentaliteit is vooral dat als 2030 mogelijk is, ze er gewoon voor wil gaan. Maar gezinsplannen hebben voorrang en ze kan bij haar werk ook moeilijk aankloppen met nog twee van zulke winters (en de tijden in de zomer dat ze veel moet trainen).quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
ah toch ook echt nog wel een schuin oog naar 2030. Is er buiten haar favoriete teamgenote nog gevaarlijke aanwas vanuit Brazilië?
Jaque zou na 2018 waarschijnlijk ophouden en na 2022 ook sowieso ophouden. Dus ja, uh...wie weetquote:Op woensdag 11 februari 2026 13:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jacque zal er wel mee ophouden? Zie nu dat die al 50 is, toch wel respect dat je op die leeftijd nog zo competitief/fanatiek mee kan doen.
Lollobrigida heef laten zien dat dat goede prestaties niet in de weg hoeft te zitten.quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:41 schreef yvonne het volgende:
Ik lees alleen maar 'stichten van een gezin'
Gelukkig hebben de werkgevers geen last van een zwangerschap (maar ik snap wat je bedoelt)quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haar mentaliteit is vooral dat als 2030 mogelijk is, ze er gewoon voor wil gaan. Maar gezinsplannen hebben voorrang en ze kan bij haar werk ook moeilijk aankloppen met nog twee van zulke winters (en de tijden in de zomer dat ze veel moet trainen).
Huh is zij moeder???quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lollobrigida heef laten zien dat dat goede prestaties niet in de weg hoeft te zitten.
Heywoodu en Bruna zijn onze eigen Jake en Jutta.quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haar mentaliteit is vooral dat als 2030 mogelijk is, ze er gewoon voor wil gaan. Maar gezinsplannen hebben voorrang en ze kan bij haar werk ook moeilijk aankloppen met nog twee van zulke winters (en de tijden in de zomer dat ze veel moet trainen).
De enige potentiële aanwas uit Brazilië op dit moment is biatlete Gaia Brunello, die in het biatlon één plek tekort kwam om zich voor de Spelen te plaatsen. Erg jammer, want die is geboren Italiaanse en switchte in 2024, maar in 'eigen land' was toch mooi geweest natuurlijk. Die vindt alleen langlaufen in principe niks aan (ze heeft het dit seizoen ook niet geprobeerd, ook al had ze anders hele goede kans om zich te plaatsen), klassiek doet ze sowieso nooit, maar als ze wel ook langlaufen gaat doen is die wel heel gevaarlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |