abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220059995
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 21:26 schreef Muisjeruisje het volgende:
Wedden dat Sanneke achteraf gaat klagen dat niemand kwam helpen verhuizen/klussen/koken/op housewarming komt
Dat denk ik ook. Vraag me af of ze sowieso een sociaal netwerk hebben die kunnen helpen klussen/schilderen/verhuizen.
En dat haar ‘vriendinnen’ niet op kraamvisite zijn gekomen had toch ook te maken met ‘te ver, altijd eind’? Misschien dat er nu wel mensen komen.

En dat de afzuiging veel lawaai maakt.
pi_220059999
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 21:24 schreef WinnieWana het volgende:

[..]
Ja dat zegt ze. Ze deelt een kassabon van 75 euro en denkt dat ze goed bezig is.
Vervolgens besteld ze 2 a 3 keer per week eten en koopt ze 3 paar sokken voor 15 euro. 8)7

1.5 jaar is een hele lange tijd om te sparen.
En op die kassabon staan ook nog genoeg dingen die niet noodzakelijk zijn.
pi_220060006
Sanne is boos dat mensen vragen of ze niet had kunnen sparen en dat meeste niet kunnen met 1 inkomen.

Klopt. Die kunnen ook geen 6x per jaar weg. Van al die uitjes en uiteten wat ze deden hadden ze aardig wat op zij kunnen zetten. Moet het gratis op MP zijn? Zegeeft toch zelf ook niks gratis weg en gooit boeken kleding op Vinted voor hoofdprijzen
pi_220060013
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 21:26 schreef Muisjeruisje het volgende:
Wedden dat Sanneke achteraf gaat klagen dat niemand kwam helpen verhuizen/klussen/koken/op housewarming komt
En als je wel komt helpen krijg je achteraf een trap na omdat je geen eten mee hebt gebracht.

Ik zou ook niet helpen bij iemand als Sanneke. Hoeft ook niet want ik heb gelukkig niet zulke mensen in mijn familie- en vriendenkring.

[ Bericht 10% gewijzigd door JaNeeDan op 10-02-2026 21:38:36 ]
pi_220060050
Milou dievandaag van hot naar her fietst en 30 km maakt. Ze heeft toch een auto? Ik zie haar er daar nooit in. Misschien omdat Dordrecht makkelijker te doen js op de fiets?
pi_220060172
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 21:21 schreef Nieve het volgende:
Hoe langer ik erover nadenk hoe bizarder het wordt.
Dus zij wil niet werken ivm de verkleving van haar zuignap op die bank, ze hebben zelf voor dat chalet gekozen en er ook zelf voor gekozen om Dion minder te laten verdienen en dus moeten we haar nu allemaal iets gunnen en medelijden hebben met haar kind door iets waar zij ZELF voor gekozen hebben?! In welke wereld leven die twee?
Niet in de volwassen wereld met ook nog de verantwoordelijkheid voor een kind in ieder geval.

En het is eigenlijk nog bizarder dat mensen hier in mee gaan.
Vooral dat: mensen weten dat wij maar van 1 inkomen moeten rondkomen.
Het is een super bewuste keuze om maar 1 partner parttime te laten werken. Dat kan toch het gros van de gezinnen met jonge kinderen helemaal niet? En dan doen alsof anderen hun spaargeld maar gewoon ontvangen. Daar wordt keihard voor gewerkt en opzij gezet en verstandige keuzes voor gemaakt.

Ik maak me bij zulke mensen ook wel zorgen hoe dat gaat als iemand iets overkomt. Dan is er 0 vangnet. Geen inkomen bij een van de twee, geen levensverzekeringen, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, geen afgeloste hypotheek.
Wij hebben daar echt heel bewust voor gekozen, zekerheden ingebouwd voor als het mis gaat. Dat kost ons nu wat geld iedere maand, maar zorgt ook voor zoveel rust in je leven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_220060209
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 21:40 schreef Lalaland79 het volgende:
Milou dievandaag van hot naar her fietst en 30 km maakt. Ze heeft toch een auto? Ik zie haar er daar nooit in. Misschien omdat Dordrecht makkelijker te doen js op de fiets?
Ja, daar kan ik me zeker iets bij voorstellen, zeker in het centrum.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 22:10:24 #283
255737 LALAA
beautiful dirty rich.
pi_220060216
Ik weet echt niet wat ik lees bij Sanneke. Zielig doen omdat ze moeten leven en sparen van één inkomen. Terwijl zij de hele dag op haar zuignap zit en Dion bewust minder is gaan verdienen om in aanmerking te komen voor een woning.

Ze weten al 1,5 jaar dat er elk moment een huis beschikbaar kan komen, waarvoor ze 2 keer huur moet aftikken én letterlijk alles nieuw moet kopen. En dan maken ze nog de keuze op meerdere keren per jaar op vakantie te gaan, regelmatig uit eten/eten afhalen en dan alle Vinted/HEMA aankopen niet te vergeten. Om nog maar te zwijgen over het feit dat mevrouw een Eftelingovernachting van 700 euro serieus in overweging neemt.

Als je dit weet en je voelt je zogenaamd zo schuldig tegenover je kind, dan zet je toch iedereen euro opzij? Overigens heb ik het al vaker gezegd, maar M. heeft vooral veel baat bij een gezonde moeder en frisse lucht. Ze doet net alsof ze nu dakloos zijn.
pi_220060255
Als je inderdaad al die onzin alleen al bij elkaar telt van afgelopen 1,5 jaar hadden ze makkelijk van alles voor dat huis kunnen kopen.

Maar nee, Sanneke is zo zielig, Sanneke wilt en kan niet koken, wilt graag gratis ongezonde troep zodat ze dat naar binnen kan werken, gratis meubels, gratis geld.

En maar vastgezogen zitten op die bank. Vraag me bij haar af of ze nog geen doorligplekken heeft.

Echt schaamteloos wat zij allemaal uitspookt. En als ze erop aangesproken wordt is ze zooo zielig.

En zij die zogenaamd geen content maakt van haar zoon. Uhuh.

Ik hoop echt dat niemand wat aan hun gaat geven en ze alles zelf uit moeten zoeken. Dat gun ik Sanneke. Had ze maar verstandig om moeten gaan met geld. Ik ben al 3 jaar niet op vakantie geweest vanwege mijn ziekte en ik loop daarover ook niet te janken.
pi_220060278
Besef dat ze op threads zegt dat ze leven van 1 modaal inkomen. Dat is 48000 bruto op jaarbasis. Als je dat omrekent naar netto per maand en toeslagen. Dan zitten ze op ruim ¤3750 netto per maand. Dat is nou niet zo weinig dat je daar niet van kan sparen. Al is bijna een hele inboedel daarvan niet te doen. Maar je hoeft ook niet gelijk alles precies naar je zin te hebben lijkt mij in deze situatie
pi_220060322
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 22:22 schreef Bubu2012 het volgende:
Besef dat ze op threads zegt dat ze leven van 1 modaal inkomen. Dat is 48000 bruto op jaarbasis. Als je dat omrekent naar netto per maand en toeslagen. Dan zitten ze op ruim ¤3750 netto per maand. Dat is nou niet zo weinig dat je daar niet van kan sparen. Al is bijna een hele inboedel daarvan niet te doen. Maar je hoeft ook niet gelijk alles precies naar je zin te hebben lijkt mij in deze situatie
Ik denk dat niemand haar heeft verteld wat een modaal inkomen is, want no way dat Dion dit toch verdient met part time in het groen?
pi_220060330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 22:32 schreef meesterinbreekster het volgende:

[..]
Ik denk dat niemand haar heeft verteld wat een modaal inkomen is, want no way dat Dion dit toch verdient met part time in het groen?
Dat was ook mijn gedachte.
pi_220060337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 22:22 schreef Bubu2012 het volgende:
Modaal geloof ik niet. Maar het maakt ook niet uit wat daar binnenkomt. Ze krijgen alles op en als er iets betaald moet worden doen haar volgers dat met liefde omdat ze het haar zo gunnen. Ik gooi mijn geld nog liever in de kliko.
pi_220060352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 22:32 schreef meesterinbreekster het volgende:

[..]
Als ik even MCW mag quoten: nog niet misschien.
pi_220060401
quote:

[..]
Het zou kunnen dat ze niet weet wat modaal is inderdaad. Maar Dion werkt fulltime en niet parttime. Bij vacatures van het bedrijf waar hij werkt, staat een salaris van ¤2451 tot ¤3454. Als hij het maximale krijgt, dan zitten ze met vakantiegeld en die ¤500 van Sanneke al erg in de buurt van modaal
pi_220060430
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 22:43 schreef Bubu2012 het volgende:

[..]
Het zou kunnen dat ze niet weet wat modaal is inderdaad. Maar Dion werkt fulltime en niet parttime. Bij vacatures van het bedrijf waar hij werkt, staat een salaris van ¤2451 tot ¤3454. Als hij het maximale krijgt, dan zitten ze met vakantiegeld en die ¤500 van Sanneke al erg in de buurt van modaal
Hij kwam uit een heel andere sector, het lijkt me sterk dat hij als nieuwkomer het maximale gaat verdienen. En hij was 1 dag minder gaan werken om meer bij zijn zoon te kunnen zijn?
pi_220060438
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 22:48 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Hij kwam uit een heel andere sector, het lijkt me sterk dat hij als nieuwkomer het maximale gaat verdienen. En hij was 1 dag minder gaan werken om meer bij zijn zoon te kunnen zijn?
Lijkt mij ook sterk. Maar misschien goed onderhandeld omdat hij van een heel goed salaris kwam. Ja dat was vaderschapsverlof. Dat is tot Mijan 1 is. Aangezien hij dat in December is geworden, werkt Dion nu weer fulltime.
pi_220060452
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 22:50 schreef Bubu2012 het volgende:

[..]
Lijkt mij ook sterk. Maar misschien goed onderhandeld omdat hij van een heel goed salaris kwam. Ja dat was vaderschapsverlof. Dat is tot Mijan 1 is. Aangezien hij dat in December is geworden, werkt Dion nu weer fulltime.
Dat lijkt me heel sterk. Hij kwam van andere tijdelijke (flut) baantjes. En het is ook geen functie van hersenchirurg ofzo, waar specifieke kennis voor nodig is.
Als nieuwkomer binnenkomen op een (vrijwel) maximaal salaris is ook niet te verkopen naar collega’s die er al (lang) werken.
pi_220060459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 18:35 schreef Cyan het volgende:

[..]
Als je niet beter weet, zou je kunnen denken dat Jacqueline en Koen haar iets hebben aangedaan.
Ik heb me er inmiddels ook doorheen geworsteld. Iris was heel fel. Het kwam op mij zo over dat zij vindt dat je zakelijk en privé gescheiden moet houden en dat K en J de zaak hebben laten vallen. Michelle was wat milder en zei dat het niet werkte met zijn drieën.
Maar wat een drama die Iris. Wat vindt ze zich geweldig, een schat een echte vriendin, top ondernemer, geweldig in 'skincare'. En dan met Nivea, slecht geacteerd. Ze wisten niet eens de namen van de producten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Snaky op 10-02-2026 23:26:42 ]
pi_220060472
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 22:55 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Dat lijkt me heel sterk. Hij kwam van andere tijdelijke (flut) baantjes. En het is ook geen functie van hersenchirurg ofzo, waar specifieke kennis voor nodig is.
Als nieuwkomer binnenkomen op een (vrijwel) maximaal salaris is ook niet te verkopen naar collega’s die er al (lang) werken.
Vorig jaar zijn ze een huis geweigerd door maasdelta omdat ze naar het inkomen van 2 jaar terug keken. Toen verdienden ze teveel voor een sociale huurwoning. Hij werkte toen als een soort manager bij een sportschool. Dat het niet te verkopen is naar collega's dat snap ik. Ergens blijft het vreemd dat Sanneke elke keer roept dat ze het niet slecht hebben. Maar toch in anderhalf jaar tijd niet genoeg kunnen sparen voor inboedel
pi_220060505
Zou ze bij dat modaal niet gewoon alle toeslagen optellen? Kindgebonden budget, zorgtoeslag, kinderbijslag, misschien vergeet ik nog wat?
pi_220060510
Triest hvk
Louay slaapt op de bank om 18:30 maar moet door de regen mee omdat moeder moet douchen.
Logistiek heeft ze het niet goed hoor.
Was vanmorgen gegaan , dat scheelt heel wat meeslepen.
pi_220060536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 23:09 schreef Keesie123 het volgende:
Zou ze bij dat modaal niet gewoon alle toeslagen optellen? Kindgebonden budget, zorgtoeslag, kinderbijslag, misschien vergeet ik nog wat?
Maar als je modaal verdiend krijg je toch geen zorgtoeslag?
pi_220060541
Zeg me dat ik niet de enige ben die soms even heel ‘meelevend’ reageert bij mensen als DBM en Sanneke om gewoon even te ‘vissen’

Werd even flink afgeblaft door Sanneke over hoe slecht ze het hebben met 1 laag in komen.
Maar mijn inkomen is ook laag, maar ik spaar veel. Uiteraard was hun leven zwaarder en slechter
pi_220060543
quote:

[..]
Het lijkt mij ook sterk maar aan de andere kant als je op deze manier wel al je toeslagen (bijna) volledig krijgt? Dan gaat het niet puur om inkomen maar het komt wel binnen. Het doet op mij wel overkomen alsof zij meer van de regeltjes omtrent toeslagen snappen dan dat zij op social media laten blijken.
Graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')