We kunnen wel een bingokaart maken:quote:Op zondag 8 februari 2026 15:09 schreef Henrike het volgende:
[..]
Nou dan heeft ze de week rond.
Is maandag begonnen met bloedprikken
Je vergeet de dubbele kinderbijslag die je dan kunt ontvangen 🤣. Want de zorg behoefte is zo groot.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:27 schreef Hannah12345 het volgende:
[..]
We kunnen wel een bingokaart maken:
Bloedprikken, HAP, verkeerde diagnose, autistische meltdown, nieuw trauma enz.
Als ik haar was zou ik beginnen met te werken als Dion thuis is, hebben ze ook geen opvang nodig.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:24 schreef Hannah12345 het volgende:
[..]
Het lijkt me heel goed voor haar om 12 uur per week te werken. Of vrijwilligerswerk. Werk kan zoveel goeds doen en ook leuk zijn. Iets nieuws leren, contact met anderen, je horizon verbreden, meer zelfvertrouwen. Maar ze is helaas een lopende klaagmuur, het lijkt het me lastig om met haar houding ergens aangenomen te worden.
Ja inderdaad. Een paar uurtjes vrijwilligerswerk zou niet gek zijn. Is ook laagdrempeliger om mee te beginnen.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:33 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Als ik haar was zou ik beginnen met te werken als Dion thuis is, hebben ze ook geen opvang nodig.
Geen tijd om te koken want ze moet de kleine meid in de gaten houden.quote:Op zondag 8 februari 2026 14:27 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Maar hey... "ik zit met dochtertje op de spoed" wat doe je op je telefoon dan?? Spoed zou toch volle aandacht voor kind moeten betekenen en niet "zo even aan threads melden dat we hier weer zitten voor wat veertjes in mijn bips"
Maar dan is Dion alleen met Mijan en dat wil Sanneke niet.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:33 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Als ik haar was zou ik beginnen met te werken als Dion thuis is, hebben ze ook geen opvang nodig.
Echt.... gewoon met buikpijn naar de spoed 😵💫 die kinderen hebben straks toch ook totaal geen draagvlak? Ieder auwtje is volkomen drama...quote:Op zondag 8 februari 2026 15:45 schreef Earring het volgende:
[..]
Geen tijd om te koken want ze moet de kleine meid in de gaten houden.
Het is gewoon een griep! Kom op zeg.
Dat wordt morgen weer n dagje thuis
Ik denk dat iedereen van Iris kan vinden wat ie wil maar ze is echt wel een onderneemster in hart en nieren.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:41 schreef Iris2.0 het volgende:
Ik heb net door de podcast heen geworsteld. Maar ergens heeft Iris toch wel een punt. Dat je als ondernemer niet zomaar kunt opstappen als het je niet (meer) valt.
om mocht ze zomaar mee naar huis, als ze dooooodziek is laten ze haar echt niet gaan met het vermoeden van taaislijmziekte, ondergewicht, astma, Arfid, uitdroging trauma, wnzquote:Op zondag 8 februari 2026 15:47 schreef opwegnaar het volgende:
Vriendinnie was ineens weer DOODZIEK. Buikpijn, in het ziekenhuis konden ze niks vinden, dus wrs buikpijn door een griepje. Zielig hoor voor vriendinnie, die is vast weer de hele week thuis....
Een dagje?? Maak er maar de hele week van😂en vriendje zal ook wel worden aangestoken, dus wie weet met die ook nog naar de spoed, en uiteindelijk zal zijzelf ook wel weer geveld worden. En dan begint alles weer van voren af aan...quote:Op zondag 8 februari 2026 15:45 schreef Earring het volgende:
[..]
Geen tijd om te koken want ze moet de kleine meid in de gaten houden.
Het is gewoon een griep! Kom op zeg.
Dat wordt morgen weer n dagje thuis
En flipjeflapje is heel flink geweest want heeft boodschappen gedaan met papa.... 🫠 Nou ja, dat is natuurlijk een hele prestatie in dat gezin!quote:Op zondag 8 februari 2026 15:47 schreef opwegnaar het volgende:
Vriendinnie was ineens weer DOODZIEK. Buikpijn, in het ziekenhuis konden ze niks vinden, dus wrs buikpijn door een griepje. Zielig hoor voor vriendinnie, die is vast weer de hele week thuis....
Totdat Iris zelf in zo’n situatie terecht komt. Dan hoor ik haar graag weer. De andere twee zullen echt niet zomaar opgestapt zijn.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:41 schreef Iris2.0 het volgende:
Ik heb net door de podcast heen geworsteld. Maar ergens heeft Iris toch wel een punt. Dat je als ondernemer niet zomaar kunt opstappen als het je niet (meer) valt.
Precies , geef het kind een paracetamol en leg haar op de bank of in bedquote:Op zondag 8 februari 2026 15:51 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Echt.... gewoon met buikpijn naar de spoed 😵💫 die kinderen hebben straks toch ook totaal geen draagvlak? Ieder auwtje is volkomen drama...
Als mijn kinderen ziek zijn slapen ze ook veel! Dat is wat je beter maakt toch? Nu nog als een puber zich niet lekker voelt en vraagt wat er het beste voor helpt zeggen we "slapen"
Pffff wat een hysterisch gedoe weer voor een dwarse drol
Ja want zie straks maar, ze zei het vorige week al; met het bloedprikken pakte ze alle virussen weer op.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:58 schreef opwegnaar het volgende:
[..]
Een dagje?? Maak er maar de hele week van😂en vriendje zal ook wel worden aangestoken, dus wie weet met die ook nog naar de spoed, en uiteindelijk zal zijzelf ook wel weer geveld worden. En dan begint alles weer van voren af aan...
Dat is toch de papa die volgens dbm niks kan?quote:Op zondag 8 februari 2026 15:58 schreef Jenn1806 het volgende:
[..]
En flipjeflapje is heel flink geweest want heeft boodschappen gedaan met papa.... 🫠 Nou ja, dat is natuurlijk een hele prestatie in dat gezin!
Jullie snappen het allemaal niet.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:01 schreef huisjehier121 het volgende:
Sanneke zou meer verdienen met influencen dan 24 uur werken😂
Ik werk 24 uur en dit is echt niet mijn salaris!
Niet eens een beetje 😂
Dit verdien ik denk met 4 uur per week werken😂
Behalve pannenkoeken bakken....quote:Op zondag 8 februari 2026 16:03 schreef AccurateAllegiance het volgende:
[..]
Dat is toch de papa die volgens dbm niks kan?
En papa kan natuurlijk niet op dochter letten terwijl zij kookt. Alleen DBM ziet het als er wat mis is.quote:Op zondag 8 februari 2026 16:14 schreef Miepje77 het volgende:
Zo, want ja je moet natuurlijk nu elke seconde naast je kind zitten. En dan kun je zeker niet koken.
Heb een goede vriend op de eerste hulp/hap werken en die baalt altijd van dit soort mensen. Je moet het altijd serieus nemen maar ze zorgen er ook voor dat je sceptisch word. Dus dat ze al snel denken "heb je er weer 1" en dat er dan wel echt iets is... ook als er een aantekening komt zullen ze het serieus bekijken.quote:Op zondag 8 februari 2026 16:22 schreef Dandelions het volgende:
Dbm:
Waar je maar "zin" in hebt, uren in het zh zitten voor buikpijn.
Snap dat het vervelend is, maar is het ziekenhuis dan gelijk nodig?
Zou je uiteindelijk niet een soort aantekening in het dossier krijgen dat je voor elk klein ding in het zh zit en een "overbezorgde ouder" bent?
Straks is er écht wat en wordt je toch niet meer serieus genomen?
Of zou dbm zo onzeker zijn dat ze overal een arts voor nodig heeft?
Wij hebben vorige week veel in het zh gezeten, was blij als we weer naar huis konden.
Ook op de seh gezeten, ben je gewoon 3uur kwijt met een kind met hoge koorts die alleen maar naar huis wilde.
We hadden geen keus. Maar had liever gewacht tot we gewoon naar een kinderarts konden.
Dat denk ik ook niet. Ik denk dat Michelle er nu pas achterkomt hoeveel werk en verantwoordelijkheid erbij komt kijken. En zij is nu de enige die eindverantwoordelijk is.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:58 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Totdat Iris zelf in zo’n situatie terecht komt. Dan hoor ik haar graag weer. De andere twee zullen echt niet zomaar opgestapt zijn.
Ja maar verder gaan met 2 compagnons waar je een relatie mee had is ook geen optie.quote:Op zondag 8 februari 2026 16:38 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Ik denk dat Michelle er nu pas achterkomt hoeveel werk en verantwoordelijkheid erbij komt kijken. En zij is nu de enige die eindverantwoordelijk is.
“T meisje” moest vast bloedprikken en op spoed is er vast geen tijd voor narcose oid. (En voor het meisje is zo’n elma pleister vast niet genoeg)quote:Op zondag 8 februari 2026 16:42 schreef Mallorcameisje het volgende:
Mijn hemel, de blije mama kan beter de paniek mama heten. Zelfs haar kat staat ‘in paniek’ bij de voordeur als één van haar kinderen binnen huilt 😳 En ze staat als een leeuw voor haar kind en roept NEE STOP!(?) Sjonge, jij gaat toch naar de spoed? Hoe moeten ze dan onderzoeken doen, alles meteen onder narcose of met lachgas? Wauw, zij is raar😐
Ik denk alleen een vingerprikje op de ontstekingswaarden te bepalen.quote:Op zondag 8 februari 2026 16:50 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
“T meisje” moest vast bloedprikken en op spoed is er vast geen tijd voor narcose oid. (En voor het meisje is zo’n elma pleister vast niet genoeg)
Ooo jaaa dan moet ze minimaal onder narcose 🤭quote:Op zondag 8 februari 2026 16:54 schreef Miepje77 het volgende:
[..]
Ik denk alleen een vingerprikje op de ontstekingswaarden te bepalen.
Ik denk dat de paniekmama enorm overdrijft om te komen waar zij wil.quote:Op zondag 8 februari 2026 16:53 schreef Miepje77 het volgende:
Ik snap ook niet hoe DBM zo makkelijk bij de HAP en uiteindelijk zelfs bij SEH komt. Ik heb aantal jaren terug echt moeten praten als brugman. En dan nog was het met moeite de HAP en daar bijna weggestuurd. Bleek mn kind uiteindelijk 3 breuken in de voet te hebben. En zij komt er blijkbaar zo binnen elke keer.
Dion is 1 dag p/w vrij dus kan Sanneke die dag werken. Nog 2 dagen erbij waarop kind naar de opvang gaat. Dus 2 dagen opvang p/w. Dat gaat haar echt geen 1000 p/m kosten. Haar girl math is vooral een excuus om op de bank te blijven plakken.quote:Op zondag 8 februari 2026 16:08 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Jullie snappen het allemaal niet.
De fictieve 1000 euro kinderopvangkosten die ze uitspaart door niet te werken komen er nog bij. Girl math snap je?
Hier ook altijd nog net niet moeten smeken om langs te komen.. maar uiteindelijk ontdekt dat als je de "juiste" dingen zegt je sneller mag komen.. dus als je zegt dat ze doodziek zijn en extreme pijn... lekker groot maken zoals dbm altijd doetquote:Op zondag 8 februari 2026 16:53 schreef Miepje77 het volgende:
Ik snap ook niet hoe DBM zo makkelijk bij de HAP en uiteindelijk zelfs bij SEH komt. Ik heb aantal jaren terug echt moeten praten als brugman. En dan nog was het met moeite de HAP en daar bijna weggestuurd. Bleek mn kind uiteindelijk 3 breuken in de voet te hebben. En zij komt er blijkbaar zo binnen elke keer.
Naar een slecht toneelstuk.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:01 schreef papierentas het volgende:
Die Flipje, heel flink hoor dat hij met zijn papa boodschappen heeft gedaan. Echt, waar kijken we naar!?
Bizar toch... kind is 8... mijn jongste ook... kan me dingen die ik bij haar zie met haar oudste gewoon totaal niet rijmen met zijn leeftijdquote:Op zondag 8 februari 2026 17:01 schreef papierentas het volgende:
Die Flipje, heel flink hoor dat hij met zijn papa boodschappen heeft gedaan. Echt, waar kijken we naar!?
En het gaat om een kind he dan kun je sneller komen. Een kind met f*cking veel buikpijn heeft direct hulp nodig.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:02 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Hier ook altijd nog net niet moeten smeken om langs te komen.. maar uiteindelijk ontdekt dat als je de "juiste" dingen zegt je sneller mag komen.. dus als je zegt dat ze doodziek zijn en extreme pijn... lekker groot maken zoals dbm altijd doet
Nou dat, en ik vind het ook echt prima dat ze eerst uitvragen.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:02 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Hier ook altijd nog net niet moeten smeken om langs te komen.. maar uiteindelijk ontdekt dat als je de "juiste" dingen zegt je sneller mag komen.. dus als je zegt dat ze doodziek zijn en extreme pijn... lekker groot maken zoals dbm altijd doet
T is een bijzonder kind he, dat is iequote:Op zondag 8 februari 2026 17:07 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Bizar toch... kind is 8... mijn jongste ook... kan me dingen die ik bij haar zie met haar oudste gewoon totaal niet rijmen met zijn leeftijd
Heel Nederland heeft griep, buikpijn en overgeven.quote:Op zondag 8 februari 2026 17:09 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
En het gaat om een kind he dan kun je sneller komen. Een kind met f*cking veel buikpijn heeft direct hulp nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |