abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220037147
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:09 schreef Henrike het volgende:

[..]
Nou dan heeft ze de week rond.
Is maandag begonnen met bloedprikken
We kunnen wel een bingokaart maken:
Bloedprikken, HAP, verkeerde diagnose, autistische meltdown, nieuw trauma enz.
pi_220037157
Ik vind het veel geld voor niks doen!

Misschien een idee dat we allen zo’n account gaan openen, mooi bijverdienste met zo weinig inzet 🤣.

Loopt wel allemaal wat minder als we Sarah moeten geloven
pi_220037161
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:27 schreef Hannah12345 het volgende:

[..]
We kunnen wel een bingokaart maken:
Bloedprikken, HAP, verkeerde diagnose, autistische meltdown, nieuw trauma enz.
Je vergeet de dubbele kinderbijslag die je dan kunt ontvangen 🤣. Want de zorg behoefte is zo groot.
pi_220037189
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:24 schreef Hannah12345 het volgende:

[..]
Het lijkt me heel goed voor haar om 12 uur per week te werken. Of vrijwilligerswerk. Werk kan zoveel goeds doen en ook leuk zijn. Iets nieuws leren, contact met anderen, je horizon verbreden, meer zelfvertrouwen. Maar ze is helaas een lopende klaagmuur, het lijkt het me lastig om met haar houding ergens aangenomen te worden.
Als ik haar was zou ik beginnen met te werken als Dion thuis is, hebben ze ook geen opvang nodig.
pi_220037222
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:33 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Als ik haar was zou ik beginnen met te werken als Dion thuis is, hebben ze ook geen opvang nodig.
Ja inderdaad. Een paar uurtjes vrijwilligerswerk zou niet gek zijn. Is ook laagdrempeliger om mee te beginnen.

Maar ik vrees dat we kunnen blijven dromen. Die meid zit zo vast in haar negativiteit, ik heb weinig hoop.
pi_220037242
Sanneke de weekboodschappen… Het is eigenlijk bizar dat er vaak geen ruimte voelt om te koken en dat er eerder veel werd afgehaald. Misschien is het maar een idee om één keer even GPT om recepten te vragen, zodat ze om de dag kan koken. 1 keer tijd kwijt en kan ze de rest van de avonden lekker op de bank hangen en scrollen 🤣
pi_220037243
Ik heb net door de podcast heen geworsteld. Maar ergens heeft Iris toch wel een punt. Dat je als ondernemer niet zomaar kunt opstappen als het je niet (meer) valt.
pi_220037290
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:27 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
Maar hey... "ik zit met dochtertje op de spoed" wat doe je op je telefoon dan?? Spoed zou toch volle aandacht voor kind moeten betekenen en niet "zo even aan threads melden dat we hier weer zitten voor wat veertjes in mijn bips"
Geen tijd om te koken want ze moet de kleine meid in de gaten houden.
Het is gewoon een griep! Kom op zeg.
Dat wordt morgen weer n dagje thuis
pi_220037295
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:33 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Maar dan is Dion alleen met Mijan en dat wil Sanneke niet.
pi_220037309
HVK moet heel veel werken …
Schoonmaken en wassen
pi_220037315
Vriendinnie was ineens weer DOODZIEK. Buikpijn, in het ziekenhuis konden ze niks vinden, dus wrs buikpijn door een griepje. Zielig hoor voor vriendinnie, die is vast weer de hele week thuis....
pi_220037334
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:45 schreef Earring het volgende:

[..]
Echt.... gewoon met buikpijn naar de spoed 😵‍💫 die kinderen hebben straks toch ook totaal geen draagvlak? Ieder auwtje is volkomen drama...
Als mijn kinderen ziek zijn slapen ze ook veel! Dat is wat je beter maakt toch? Nu nog als een puber zich niet lekker voelt en vraagt wat er het beste voor helpt zeggen we "slapen"

Pffff wat een hysterisch gedoe weer voor een dwarse drol
pi_220037363
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:41 schreef Iris2.0 het volgende:
Ik heb net door de podcast heen geworsteld. Maar ergens heeft Iris toch wel een punt. Dat je als ondernemer niet zomaar kunt opstappen als het je niet (meer) valt.
Ik denk dat iedereen van Iris kan vinden wat ie wil maar ze is echt wel een onderneemster in hart en nieren.
Ik vind het knap hoe ze alle ballen in de lucht houd, en dat heeft niets te maken met of ik haar aardig vind of niet.
pi_220037382
En daar
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:47 schreef opwegnaar het volgende:
Vriendinnie was ineens weer DOODZIEK. Buikpijn, in het ziekenhuis konden ze niks vinden, dus wrs buikpijn door een griepje. Zielig hoor voor vriendinnie, die is vast weer de hele week thuis....
om mocht ze zomaar mee naar huis, als ze dooooodziek is laten ze haar echt niet gaan met het vermoeden van taaislijmziekte, ondergewicht, astma, Arfid, uitdroging trauma, wnz
pi_220037389
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:45 schreef Earring het volgende:

[..]
Een dagje?? Maak er maar de hele week van😂en vriendje zal ook wel worden aangestoken, dus wie weet met die ook nog naar de spoed, en uiteindelijk zal zijzelf ook wel weer geveld worden. En dan begint alles weer van voren af aan...
pi_220037390
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:47 schreef opwegnaar het volgende:
En flipjeflapje is heel flink geweest want heeft boodschappen gedaan met papa.... 🫠 Nou ja, dat is natuurlijk een hele prestatie in dat gezin!
pi_220037394
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:41 schreef Iris2.0 het volgende:
Totdat Iris zelf in zo’n situatie terecht komt. Dan hoor ik haar graag weer. De andere twee zullen echt niet zomaar opgestapt zijn.
pi_220037397
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:51 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Echt.... gewoon met buikpijn naar de spoed 😵‍💫 die kinderen hebben straks toch ook totaal geen draagvlak? Ieder auwtje is volkomen drama...
Als mijn kinderen ziek zijn slapen ze ook veel! Dat is wat je beter maakt toch? Nu nog als een puber zich niet lekker voelt en vraagt wat er het beste voor helpt zeggen we "slapen"

Pffff wat een hysterisch gedoe weer voor een dwarse drol
Precies , geef het kind een paracetamol en leg haar op de bank of in bed
pi_220037415
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:58 schreef opwegnaar het volgende:

[..]
Een dagje?? Maak er maar de hele week van😂en vriendje zal ook wel worden aangestoken, dus wie weet met die ook nog naar de spoed, en uiteindelijk zal zijzelf ook wel weer geveld worden. En dan begint alles weer van voren af aan...
Ja want zie straks maar, ze zei het vorige week al; met het bloedprikken pakte ze alle virussen weer op.
Nu doet ze hetzelfde door met een kind naar de spoed te gaan maar daar hoor je haar niet over
pi_220037438
Die jvp is langzamerhand ook een lopend reclame blok
Het is alleen maar content wat ze plaatst, al begrijp ik wel dat ze geld moet verdienen.
Maar ze lijkt me niet dom, zal ze geen baan buitenshuis ambiëren

[ Bericht 2% gewijzigd door Henrike op 08-02-2026 16:13:03 ]
pi_220037458
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:58 schreef Jenn1806 het volgende:

[..]
En flipjeflapje is heel flink geweest want heeft boodschappen gedaan met papa.... 🫠 Nou ja, dat is natuurlijk een hele prestatie in dat gezin!
Dat is toch de papa die volgens dbm niks kan?
pi_220037480
350 euro max aan 'influencer inkomsten' voor Sanneke..

Het geeft haar zoveel vrijheid in haar leven die extra inkomsten...

Leuk voor Dion na 40uur werken dat ze ook een tientje per dag heeft bijgedragen door 5x te bedelen om een klikje. Je kan haar nog beter voor de Albert Heijn laten zitten met een bakje geld.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_220037564
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:01 schreef huisjehier121 het volgende:
Sanneke zou meer verdienen met influencen dan 24 uur werken😂
Ik werk 24 uur en dit is echt niet mijn salaris!
Niet eens een beetje 😂
Dit verdien ik denk met 4 uur per week werken😂
Jullie snappen het allemaal niet.
De fictieve 1000 euro kinderopvangkosten die ze uitspaart door niet te werken komen er nog bij. Girl math snap je?
I can't help it, if I'm lucky
pi_220037616
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:03 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Dat is toch de papa die volgens dbm niks kan?
Behalve pannenkoeken bakken....
pi_220037666
Zo, want ja je moet natuurlijk nu elke seconde naast je kind zitten. En dan kun je zeker niet koken.
pi_220037717
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:14 schreef Miepje77 het volgende:
Zo, want ja je moet natuurlijk nu elke seconde naast je kind zitten. En dan kun je zeker niet koken.
En papa kan natuurlijk niet op dochter letten terwijl zij kookt. Alleen DBM ziet het als er wat mis is.
I can't help it, if I'm lucky
pi_220037876
Dbm:
Waar je maar "zin" in hebt, uren in het zh zitten voor buikpijn.
Snap dat het vervelend is, maar is het ziekenhuis dan gelijk nodig?
Zou je uiteindelijk niet een soort aantekening in het dossier krijgen dat je voor elk klein ding in het zh zit en een "overbezorgde ouder" bent?
Straks is er écht wat en wordt je toch niet meer serieus genomen?

Of zou dbm zo onzeker zijn dat ze overal een arts voor nodig heeft?

Wij hebben vorige week veel in het zh gezeten, was blij als we weer naar huis konden.
Ook op de seh gezeten, ben je gewoon 3uur kwijt met een kind met hoge koorts die alleen maar naar huis wilde.
We hadden geen keus. Maar had liever gewacht tot we gewoon naar een kinderarts konden.
pi_220038060
Zo zien we maar weer dat Sanneke ook constant liegt.

Zo gezond eten, en zogenaamd elke dag koken. Nu ineens ermee komen dat ze er geen energie voor heeft en een paar keer per week eten afhaalt. Lekker gezond ook. En ik vind het bizar, kook desnoods zoals hier ook al gezegd is desnoods pasta die je 2 dagen achter elkaar eet ( vol met groente! ) en andere gezonde dingen. Maar nee lekker nog meer geld uitgeven. Echt, ik heb werkelijk nog nooit zulke domme mensen meegemaakt met een kind. Die gaan echt in de financiële shit komen als ze daar al niet in zitten. Ik ben zelf echt heel ziek, maar wij bestellen/halen maximaal 1x in de 3 maanden iets af en dan is het echt veel. Ga gewoon verstandig met je geld om. Zo moeilijk is het niet.
Wij koken soms ook grote porties zodat we er 2x van kunnen eten of meer. Zodat als het bij mij niet gaat, ik zo'n ding er in de ochtend uit gooi. Je kunt ook zittend aan tafel wat groente snijden. Als je bijvoorbeeld een wok maaltijd maakt, haal je een zakje groente, een sausje en wat vlees aangezien dat vegan ook iets is wat een wassen neus is, Waarom liegt ze daar ook over? Ik snap dat soort dingen echt niet. Maar goed binnen 10 minuten staat je maaltijd op tafel én je eet gezond en niet belachelijk duur.

Ze verdiende meer als mensen die 24 uur per week werkte per maand.
Eh? Ze weet dat als iemand nu 24 uur per week werkt ongeveer netto 1400 - 1800 minimaal zelfs zonder diploma kunnen verdienen? Ze verdient een keertje iets van 500 euro ofzo? Daar kan je net je zorgverzekering en 1,5 week boodschappen van betalen... en die maanden van 300 euro of minder. Sorry maar ik heb er geen woorden voor dat zij hierin de energie blijft steken. Ik denk dat zij met minder energie beter vanuit huis kan werken oid. Eventueel kan zij bij het UWV een keuring vragen zodat zij in aanmerking komt voor bepaalde specifieke banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dat zou echt een oplossing kunnen zijn en wordt ze overal in begeleid.

Ik voorzie echt financiële problemen wanneer zij een huis gaan krijgen. Tikkies voor alles. Ze hebben helemaal niks want alles wat in die toko staat is van de eigenaar en niet van hun. Zo dom vind ik dit. En gewoon in en in triest. En dan nog willen gaan trouwen met de hele mikmak. :')
Tja, ik zou eerst alles voor mezelf op een rijtje hebben. Ze heeft een keer aangegeven zoveel kleding voor haar zoon te hebben dat hij meer dan de helft niet aangehad heeft. Waar liggen je prioriteiten dan?

Let maar op mijn woorden. Over 5 jaar zitten die samen in de bijstand in een huurhuis in de schuldsanering.

[ Bericht 29% gewijzigd door Beertjeteddy op 08-02-2026 16:38:10 ]
pi_220038072
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:22 schreef Dandelions het volgende:
Dbm:
Waar je maar "zin" in hebt, uren in het zh zitten voor buikpijn.
Snap dat het vervelend is, maar is het ziekenhuis dan gelijk nodig?
Zou je uiteindelijk niet een soort aantekening in het dossier krijgen dat je voor elk klein ding in het zh zit en een "overbezorgde ouder" bent?
Straks is er écht wat en wordt je toch niet meer serieus genomen?

Of zou dbm zo onzeker zijn dat ze overal een arts voor nodig heeft?

Wij hebben vorige week veel in het zh gezeten, was blij als we weer naar huis konden.
Ook op de seh gezeten, ben je gewoon 3uur kwijt met een kind met hoge koorts die alleen maar naar huis wilde.
We hadden geen keus. Maar had liever gewacht tot we gewoon naar een kinderarts konden.
Heb een goede vriend op de eerste hulp/hap werken en die baalt altijd van dit soort mensen. Je moet het altijd serieus nemen maar ze zorgen er ook voor dat je sceptisch word. Dus dat ze al snel denken "heb je er weer 1" en dat er dan wel echt iets is... ook als er een aantekening komt zullen ze het serieus bekijken.
pi_220038137
DBM

Wat ik vooral heel raar vind is dat zij dus ook iedere keer mag komen met die kinderen. Waar 9 van de 10 keer dus niks mee aan de hand is. Als ik hier bel dan wordt er echt wel een goede afweging gemaakt telefonisch. Het lijkt me toch - zoals een ander hierboven ook al zegt - dat ze een dossier van de telefoontjes en ook de uitkomsten van de HAP en spoed?
Graag verwijderen
pi_220038171
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:58 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Totdat Iris zelf in zo’n situatie terecht komt. Dan hoor ik haar graag weer. De andere twee zullen echt niet zomaar opgestapt zijn.
Dat denk ik ook niet. Ik denk dat Michelle er nu pas achterkomt hoeveel werk en verantwoordelijkheid erbij komt kijken. En zij is nu de enige die eindverantwoordelijk is.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_220038219
Mijn hemel, de blije mama kan beter de paniek mama heten. Zelfs haar kat staat ‘in paniek’ bij de voordeur als één van haar kinderen binnen huilt 😳 En ze staat als een leeuw voor haar kind en roept NEE STOP!(?) Sjonge, jij gaat toch naar de spoed? Hoe moeten ze dan onderzoeken doen, alles meteen onder narcose of met lachgas? Wauw, zij is raar😐
pi_220038257
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:38 schreef Cyan het volgende:

[..]
Dat denk ik ook niet. Ik denk dat Michelle er nu pas achterkomt hoeveel werk en verantwoordelijkheid erbij komt kijken. En zij is nu de enige die eindverantwoordelijk is.
Ja maar verder gaan met 2 compagnons waar je een relatie mee had is ook geen optie.
Ze zal ook even haar draai moeten vinden denk ik.
pi_220038299
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:42 schreef Mallorcameisje het volgende:
Mijn hemel, de blije mama kan beter de paniek mama heten. Zelfs haar kat staat ‘in paniek’ bij de voordeur als één van haar kinderen binnen huilt 😳 En ze staat als een leeuw voor haar kind en roept NEE STOP!(?) Sjonge, jij gaat toch naar de spoed? Hoe moeten ze dan onderzoeken doen, alles meteen onder narcose of met lachgas? Wauw, zij is raar😐
“T meisje” moest vast bloedprikken en op spoed is er vast geen tijd voor narcose oid. (En voor het meisje is zo’n elma pleister vast niet genoeg)
pi_220038318
Ik snap ook niet hoe DBM zo makkelijk bij de HAP en uiteindelijk zelfs bij SEH komt. Ik heb aantal jaren terug echt moeten praten als brugman. En dan nog was het met moeite de HAP en daar bijna weggestuurd. Bleek mn kind uiteindelijk 3 breuken in de voet te hebben. En zij komt er blijkbaar zo binnen elke keer.
pi_220038324
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:50 schreef IlseMarije het volgende:

[..]
“T meisje” moest vast bloedprikken en op spoed is er vast geen tijd voor narcose oid. (En voor het meisje is zo’n elma pleister vast niet genoeg)
Ik denk alleen een vingerprikje op de ontstekingswaarden te bepalen.
pi_220038347
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:54 schreef Miepje77 het volgende:

[..]
Ik denk alleen een vingerprikje op de ontstekingswaarden te bepalen.
Ooo jaaa dan moet ze minimaal onder narcose 🤭
pi_220038349
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:53 schreef Miepje77 het volgende:
Ik snap ook niet hoe DBM zo makkelijk bij de HAP en uiteindelijk zelfs bij SEH komt. Ik heb aantal jaren terug echt moeten praten als brugman. En dan nog was het met moeite de HAP en daar bijna weggestuurd. Bleek mn kind uiteindelijk 3 breuken in de voet te hebben. En zij komt er blijkbaar zo binnen elke keer.
Ik denk dat de paniekmama enorm overdrijft om te komen waar zij wil.
pi_220038372
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:08 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Jullie snappen het allemaal niet.
De fictieve 1000 euro kinderopvangkosten die ze uitspaart door niet te werken komen er nog bij. Girl math snap je?
Dion is 1 dag p/w vrij dus kan Sanneke die dag werken. Nog 2 dagen erbij waarop kind naar de opvang gaat. Dus 2 dagen opvang p/w. Dat gaat haar echt geen 1000 p/m kosten. Haar girl math is vooral een excuus om op de bank te blijven plakken.
pi_220038374
Die Flipje, heel flink hoor dat hij met zijn papa boodschappen heeft gedaan. Echt, waar kijken we naar!?
pi_220038396
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:53 schreef Miepje77 het volgende:
Hier ook altijd nog net niet moeten smeken om langs te komen.. maar uiteindelijk ontdekt dat als je de "juiste" dingen zegt je sneller mag komen.. dus als je zegt dat ze doodziek zijn en extreme pijn... lekker groot maken zoals dbm altijd doet
pi_220038400
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:01 schreef papierentas het volgende:
Die Flipje, heel flink hoor dat hij met zijn papa boodschappen heeft gedaan. Echt, waar kijken we naar!?
Naar een slecht toneelstuk.
Of een real life soap van een laten we zeggen bijzondere moeder.
pi_220038409
Ik kan nog eens leren van DBM met wat moet je zeggen bij de HAP.
pi_220038481
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:01 schreef papierentas het volgende:
Bizar toch... kind is 8... mijn jongste ook... kan me dingen die ik bij haar zie met haar oudste gewoon totaal niet rijmen met zijn leeftijd
pi_220038502
Dbm slaat nu wel erg door hoor, ze streeft Debbie nog voorbij.
Dit is echt niet goed hoor .
Je kunt toch niet om elk klein pijntje de SEH binnenvallen?
Die kosten van dit gezin voor medische hulp zijn echt absurd ( want het zal wel uit een potje betaald moeten worden)en als het nodig is, ok geen moeite mee.
Maar zij bezet ook een plek in de wachtkamer waardoor een ander langer moet wachten.
De tijd die ze aan haar kwijt zijn steeds, de administratie enz enz .
Als ze haar zelf de rekening steeds lieten betalen denk ik dat het gauw afgelopen zou zijn met haar fratsen.
Ze is gewoon aandachtszidk
pi_220038521
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:02 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Hier ook altijd nog net niet moeten smeken om langs te komen.. maar uiteindelijk ontdekt dat als je de "juiste" dingen zegt je sneller mag komen.. dus als je zegt dat ze doodziek zijn en extreme pijn... lekker groot maken zoals dbm altijd doet
En het gaat om een kind he dan kun je sneller komen. Een kind met f*cking veel buikpijn heeft direct hulp nodig.
pi_220038540
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:02 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Nou dat, en ik vind het ook echt prima dat ze eerst uitvragen.
Maar door dit soort flauwe grappen zijn ze steeds meer op hun hoede.
Zo'n moeder moet toch bekend staan als paniekzaaier?
Ik bel ook niet snel vaak te laat maar dan nog voel ik me bezwaard
pi_220038554
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:07 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Bizar toch... kind is 8... mijn jongste ook... kan me dingen die ik bij haar zie met haar oudste gewoon totaal niet rijmen met zijn leeftijd
T is een bijzonder kind he, dat is ie
  zondag 8 februari 2026 @ 17:12:15 #99
502694 Rimboequeen
Koningin van de jungle
pi_220038564
DBM lijkt psychisch ziek, daar zou ze eens wat mee moeten doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Rimboequeen op 08-02-2026 17:24:48 ]
pi_220038577
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 17:09 schreef IlseMarije het volgende:

[..]
En het gaat om een kind he dan kun je sneller komen. Een kind met f*cking veel buikpijn heeft direct hulp nodig.
Heel Nederland heeft griep, buikpijn en overgeven.
Waarom kan zij het niet gewoon even aankijken. Het kereltje van de Zhou familie spuugt al 2 dagen en zij rent ook niet naar de hap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')