https://nos.nl/regio/geld(...)t-ernstig-mishandeldquote:Vrouw biedt man een bad aan en wordt ernstig mishandeld
De rechtbank heeft een 35-jarige man zonder vaste woon- en verblijfplaats dinsdag veroordeeld voor een poging tot doodslag op een 66-jarige vrouw uit Apeldoorn. Hij kreeg 42 maanden gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging opgelegd.
Op 25 februari 2025 raakte het slachtoffer in gesprek met de man. Zij nodigde hem uit om bij haar thuis een bad te nemen en zijn kleding te wassen. In haar woning liep de situatie uit de hand. De man mishandelde de vrouw ernstig.
Maand later overleden
De vrouw raakte zwaargewond en belandde in het ziekenhuis. De politie hield de man een dag later aan. Hij verklaarde dat hij enkele klappen had uitgedeeld. De vrouw overleed een maand later door andere oorzaken.
De rechtbank gelooft de verklaring van de man niet. De rechters wijzen op de verklaringen van de vrouw, het zware letsel en de bloedsporen in de woning en op de kleding van de man.
Laatste maand in angst en pijn
Volgens de rechtbank sloeg en schopte de man de vrouw zo hard dat zij daaraan had kunnen overlijden. Hij nam dat risico bewust. De rechters rekenen het hem zwaar aan dat de vrouw een daad van gastvrijheid moest bekopen met ernstig geweld. Het slachtoffer leefde haar laatste maand in angst en met veel pijn. De rechtbank neemt de man dit zeer kwalijk.
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
De rechters rekenen het hem zwaar aan dat de vrouw een daad van gastvrijheid moest bekopen met ernstig geweld.
hm ...quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:26 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hij kreeg 42 maanden gevangenisstraf
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:54 schreef ToT het volgende:
Dus als iemand pas latere tijd na een lange lijdensweg komt te overlijden aan je daden is het geen doodslag?
Anyway, veel daklozen zijn ook wel met een reden dakloos. Er zijn vaak onderliggende psychische problemen, en het wil ook echt wel voorkomen dat die psychische problemen agressie opleveren.
No way dat ik in deze tijd een dakloze binnen laat ja. Dat niet. Maar het is wel victimblaming. Ik ben zo hard geworden, ik laat ze liever buiten doodvriezen dan dat ik ze binnen laat.quote:
Ja, precies. Maar waar staat dat zij na langere tijd is overlijden aan zijn daden?quote:
Nergens, ze is overleden door een andere oorzaak.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, precies. Maar waar staat dat zij na langere tijd is overlijden aan zijn daden?
Ze leed ernstig ten gevolge van het letsel, zowel fysiek als mentaal. Die andere oorzaak kan bijvoorbeeld ook zelfmoord zijn, of een ongeluk dat fataal was door achterliggend letsel, of een ziekte waar ze minder weerstand tegen had. Het lijkt me in elk geval iets te toevallig dat ze een maand na deze mishandeling doodgaat aan iets totaal ongerelateerds.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nergens, ze is overleden door een andere oorzaak.
Waarom staat er dan dat ze door andere oorzaken overleed?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ze leed ernstig ten gevolge van het letsel, zowel fysiek als mentaal. Die andere oorzaak kan bijvoorbeeld ook zelfmoord zijn, of een ongeluk dat fataal was door achterliggend letsel, of een ziekte waar ze minder weerstand tegen had. Het lijkt me in elk geval iets te toevallig dat ze een maand na deze mishandeling doodgaat aan iets totaal ongerelateerds.
Krijg je er van als je met meerdere dingen tegelijkertijd bezig bent.quote:
dat maakt het niet beter, als hij gewoon meewerkt en normaal doet is de straf 42 maandenquote:
42 jaar isbest langquote:
Ga jij maar 42 maanden in een cel zitten. Lolquote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
42 jaar isbest lang
42 maandenisvrij kort
Als ze zelfmoord pleegt is zelfmoord de doodsoorzaak, niet de mishandeling die haar daartoe heeft gedreven. Een directe oorzaak is iets anders dan gerelateerd zijn aan. Of de rechtbank het heeft meegenomen weet ik niet, het staat niet in het artikel maar dat zegt niet alles.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom staat er dan dat ze door andere oorzaken overleed?
Het lijkt mij dat als er een verband is dat de Rechtbank zoiets meeneemt.
Wie weet was ze al langer terminaal?
Als je eerst een paar jaar over straat gezworven hebt kan een gevangenis best welkom zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:40 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Ga jij maar 42 maanden in een cel zitten. Lol
Daarom inderdaad.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nergens, ze is overleden door een andere oorzaak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |