abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 5 februari 2026 @ 15:30:07 #1
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_220008863

w/ w/ w/ Welkom bij de slowchat van WLR! Hier praten we over het leven op én vooral naast de fiets.

Neem lekker plaats aan de bar, een ketonendrankje is nooit ver weg. Of koffie. Of pizza met melk. Of zuip je de goot in.

Stamgasten:
Iedereen die WLR en de beschaving een warm hart toedraagt.

Algemene sfeer in dit topic:

donderdag 5 februari 2026 @ 18:11:18 #2
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220009884
De grootste clown van allemaal is nog wel die carnavalsklant van een Thierry Aartsen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 5 februari 2026 @ 18:12:31 #3
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220009895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 18:11 schreef Szura het volgende:
De grootste clown van allemaal is nog wel die carnavalsklant van een Thierry Aartsen.
Markuszower die overal tegen Wilders stemt niet?
  donderdag 5 februari 2026 @ 18:18:59 #4
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220009945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Dit is echt op ontzettend veel manieren een vreemde post.

Ten eerste zou je kunnen stellen dat de derde wereld op rijst en water leeft om onze groei te kunnen bewerkstelligen, ten tweede zien we de kloof tussen arm en rijk steeds groter worden dus eindig je in het huidige systeem uiteindelijk toch op water en rijst als dat je angst is en ten derde ben je blijkbaar bijzonder gevoelig voor VVD-propaganda als dit je idee is van groene krimp.

Oneindige groei op een eindige planeet gaat niet, dat lijkt me evident. Groene groei is een mooi excuus om groei alsnog goed te kunnen praten, maar in de praktijk bestaat het niet. Groei hier gaat altijd ten koste van de rest van de wereld, en uiteindelijk gaat klimaatverandering natuurlijk ook ten koste van onszelf.

Maar goed, dit past natuurlijk wel weer bij onze fantasieloze vlucht richting de afgrond. ThErE iS nO aLtErNaTiVe
Poh wat mooi geschreven :@

Uiteindelijk is het wenselijk te nivelleren om te krimpen.
pi_220009996
Hermien Sophmans, daar komen we ook nooit meer vanaf.
  donderdag 5 februari 2026 @ 19:19:11 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220010350
De toon is nu al een tijdje behoorlijk gematigd. Toch lijken de klachten niet bepaald te zijn afgenomen. Dat doet me denken dat het niet de schrijfstijl is, maar het bericht an sich dat wellicht niet in bepaalde straatjes past.
Let wel; dat is mijn gevoel. Ik hoor graag van jullie of je daadwerkelijk verschil hebt gemerkt en of het beter is, danwel wat nu nog als 'probleem' wordt gezien.
pi_220010692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Dit is echt op ontzettend veel manieren een vreemde post.

Ten eerste zou je kunnen stellen dat de derde wereld op rijst en water leeft om onze groei te kunnen bewerkstelligen, ten tweede zien we de kloof tussen arm en rijk steeds groter worden dus eindig je in het huidige systeem uiteindelijk toch op water en rijst als dat je angst is en ten derde ben je blijkbaar bijzonder gevoelig voor VVD-propaganda als dit je idee is van groene krimp.

Oneindige groei op een eindige planeet gaat niet, dat lijkt me evident. Groene groei is een mooi excuus om groei alsnog goed te kunnen praten, maar in de praktijk bestaat het niet. Groei hier gaat altijd ten koste van de rest van de wereld, en uiteindelijk gaat klimaatverandering natuurlijk ook ten koste van onszelf.

Maar goed, dit past natuurlijk wel weer bij onze fantasieloze vlucht richting de afgrond. ThErE iS nO aLtErNaTiVe
Hartstikke leuk natuurlijk, maar de kloof tussen arm en rijk ga je niet oplossen door iedereen onder de armoedegrens te gooien, met uitzondering van handjevol rijke elite.

Mensen hebben ontwikkeling en vooruitgang nodig. En als wij het niet doen, doet iemand anders het wel. Langdurige krimp gaat uiteindelijk altijd ten koste van je positie op het wereldtoneel. Fijn hoor om boksbal te zijn van de rest van de wereld. Nu heeft Europa nog wat macht en kunnen we al totaal niets incasseren.

Mijn visie welke kant Europa op gaat is vrij negatief. De kloof tussen arm en rijk wordt enkel groter, economisch worden we elke dag minder relevant en er is 0,0 toekomtvisie. Vrij snel zullen we meer en meer macht moeten inleveren en netjes bukken voor de rest. Met bewust gekozen krimp ga je dat proces enkel maar versnellen. Lekker het India en China worden van de afgelopen 200 jaar. En dan heb je helemaal geen invloed meer op hoe er met het klimaat wordt omgegaan.

Ik weiger 100% op de Profeet-bandwagon te springen. Enerzijds omdat de mensheid daar gewoonweg niet mee kan omgaan. Anderszijds omdat je gewoon vooruitgang nodig hebt om dingen op te lossen. Er moet een gezonde verhouding zijn tussen de Profeet en de Tovenaar, extremen zorgen enkel voor rottigheid.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 5 februari 2026 @ 19:54:38 #8
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220010695
Bekijk deze YouTube-video

We zijn het er allemaal over eens dat dit het Sloveense monster in vermomming is toch?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 5 februari 2026 @ 20:07:31 #9
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220010827
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 19:54 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Hartstikke leuk natuurlijk, maar de kloof tussen arm en rijk ga je niet oplossen door iedereen onder de armoedegrens te gooien, met uitzondering van handjevol rijke elite.

Mensen hebben ontwikkeling en vooruitgang nodig. En als wij het niet doen, doet iemand anders het wel. Langdurige krimp gaat uiteindelijk altijd ten koste van je positie op het wereldtoneel. Fijn hoor om boksbal te zijn van de rest van de wereld. Nu heeft Europa nog wat macht en kunnen we al totaal niets incasseren.

Mijn visie welke kant Europa op gaat is vrij negatief. De kloof tussen arm en rijk wordt enkel groter, economisch worden we elke dag minder relevant en er is 0,0 toekomtvisie. Vrij snel zullen we meer en meer macht moeten inleveren en netjes bukken voor de rest. Met bewust gekozen krimp ga je dat proces enkel maar versnellen. Lekker het India en China worden van de afgelopen 200 jaar. En dan heb je helemaal geen invloed meer op hoe er met het klimaat wordt omgegaan.

Ik weiger 100% op de Profeet-bandwagon te springen. Enerzijds omdat de mensheid daar gewoonweg niet mee kan omgaan. Anderszijds omdat je gewoon vooruitgang nodig hebt om dingen op te lossen. Er moet een gezonde verhouding zijn tussen de Profeet en de Tovenaar, extremen zorgen enkel voor rottigheid.
Bijzondere take om heel eerlijk te zijn. De CEO van een groot bedrijf is grofweg van 50x naar 200x salaris van simpele werknemer gegaan in 35 jaar.
pi_220011179
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 20:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Bijzondere take om heel eerlijk te zijn. De CEO van een groot bedrijf is grofweg van 50x naar 200x salaris van simpele werknemer gegaan in 35 jaar.
Dat praat ik toch ook niet goed? Ook dat is iets waar ik mij zorgen over maken en als een slechte ontwikkeling zie.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 5 februari 2026 @ 22:10:15 #11
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220011783
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 22:50 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik zie wel voor me dat ze voor defensie kiest gezien de huidige geopolitieke situatie. Al kan je dan minder scoren bij de onderbuik.
U las het hier eerst.
  donderdag 5 februari 2026 @ 23:01:19 #12
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220012096
Volgens mij was de hoofdreden ook dat het een post was die belangrijk lijkt, maar waar ook weinig discussie over gaat zijn met delen van de oppositie. Ze hoeft hier niet likeable voor te zijn.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Moderator donderdag 5 februari 2026 @ 23:40:33 #13
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_220012244
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 19:54 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik zie hier echt een aantal schwalbes waar ik doodongelukkig van word. Iedereen onder de armoedegrens gooien, hoezo zou dat juist een gevolg zijn van krimp? We zijn nu aan het groeien en de armoede neemt toe, juist omdat de verdeling zo krom is. Dat zou in een beter systeem natuurlijk ook beter geregeld zijn. Het ontbreekt aan een hoop fantasie en het is totaal de verkeerde mindset als je klakkeloos de talking points van de mensen die de status quo willen bewaren na begint te praten. Iets als degrowth is alleen al een onmogelijk gespreksonderwerp omdat je meteen met dit soort dooddoeners om de oren wordt geslagen. Dan wordt iedereen arm! Nee, nu gaan we de goede kant op wil je zeggen. Bovendien, een groot deel van de wereld is arm, als we in het huidige systeem blijven hangen ben je vooral bezig met het consolideren van je eigen positie ten koste van anderen, dat is moreel natuurlijk verwerpelijk. Dat is dan ook de pest van zogenaamde groene groei, jij kunt jezelf wijsmaken dat je zo goed bezig bent met je zonnepaneeltjes en je elektrische auto, in Congo komen er bij een aardverschuiving meer dan 200 mensen om het leven omdat ze in erbarmelijke omstandigheden zeldzame metalen voor die elektrische auto speciaal voor ons uit de grond aan het halen zijn. Dat is waarom groene groei niet bestaat, je bent nog steeds bezig met het plegen van roofbouw op de planeet, je plakt er alleen een ander etiket op.

Ja, maar andere landen. Boksbal van de wereld! Natuurlijk ook een buitengewoon makkelijk argument waarmee je zo ongeveer alles goed kunt praten of van tafel kunt vegen. Als het over klimaatbeleid gaat heeft de rechter lang geleden al geoordeeld dat Nederland zich moet houden aan het klimaatakkoord van Parijs. We moeten dus in 2050 naar die 0% CO2-uitstoot, ongeacht wat ze in andere landen allemaal wel of niet doen. Dan ga je dus dingen wezenlijk moeten veranderen, waarbij de meest voor de hand liggende optie dan toch echt minderen zou moeten zijn. Daar gaan we natuurlijk niet voor kiezen, we gaan dat hele klimaatakkoord uiteraard volledig negeren (daarbij kunnen we mooi verwijzen naar andere landen die hetzelfde doen) en om toch nog de indruk te wekken dat we er wel bewust mee bezig zijn zoeken we een paar geitenpaadjes op terwijl we ondertussen ook hopen op wat fantastische innovatie. Daar zou ik een boek over kunnen vullen, maar die innovatie komt er niet en moet je in veel gevallen ook niet willen. Carbon capture and storage is bijvoorbeeld een ontzettend slecht idee, om over andere proefballonnetjes nog maar te zwijgen. Technologie heeft ons in deze situatie gebracht, nog meer technologie gaat ons echt niet helpen. Zie in dat kader ook: AI. De wereld is dadelijk één groot datacenter, daar gaat al je stroom en je water naartoe. Maar hey, dan kun je wel mooi je eigen kutmuziek maken. Vooruitgang! Als we met de de Profeet en de Tovenaar gaan strooien gooi ik er ook maar meteen de paradox van Jevons in, de kans dat we door allerlei nieuwe technologieën uiteindelijk minder gaan consumeren is enorm klein. Sterker nog, de consumptie neemt waarschijnlijk alleen maar toe.

De toekomst ziet er niet rooskleurig uit, maar het lacherig doen over alternatieve ideeën en ze afschieten voor ze überhaupt bespreekbaar kunnen worden helpt ook niet echt mee. In de praktijk worden we over een tijdje geregeerd door de techbro's en zitten we vast in het technofeodalisme, om er nog maar meer wat termen in te gooien, maar nouja, in de tussentijd leverden de beleggingen wel een mooi rendement op. Als we daar nog iets aan willen doen hebben we wel iets meer verbeeldingskracht nodig. Er zal ooit iets moeten veranderen, op de huidige manier komt het in ieder geval zeker niet goed.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 10:01:11 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220013758
quote:
Trump promises Schumer funding for NY tunnel project — if Penn Station and Dulles Airport are renamed after him
:')
pi_220013836
Asielzoekers en Oekraïners uitgebuit bij Ibis Hotel, meer misstanden in de branche - https://nos.nl/l/2601117

De nieuwe VOC-mentaliteit is uit, mede mogelijk gemaakt door de HARDWERKENDE ONDERNEMER!
Jack does it in real time...
pi_220013907
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 10:17 schreef DeeBee het volgende:
Asielzoekers en Oekraïners uitgebuit bij Ibis Hotel, meer misstanden in de branche - https://nos.nl/l/2601117

De nieuwe VOC-mentaliteit is uit, mede mogelijk gemaakt door de HARDWERKENDE ONDERNEMER!
De politie staan ook weer eens aan de verkeerde kant, dat verwacht je toch ook niet zeg.
pi_220013915
De nieuwe Nederlanders in Tirol is ook weer uit: https://www.ad.nl/buitenl(...)van-balkon~af81fa31/

@DeeBee
  Moderator vrijdag 6 februari 2026 @ 12:36:11 #18
pi_220015422
https://www.nu.nl/olympis(...)gt-winterspelen.html

Ik lees dit soort artikels toch wel met plezier. Einde tijdperk wintersport is dan nog een van de weinige voordelen van klimaatverandering.

Tijd om veldrijden te omarmen, IOC.
pi_220016179
De winnaar van mijn mountainbikewedstrijd vandaag heeft een etappe gewonnen in de GP Chantal Biya @Rellende_Rotscholier _O_
  Moderator vrijdag 6 februari 2026 @ 14:53:38 #20
pi_220016340
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 14:23 schreef DeeBee het volgende:
De winnaar van mijn mountainbikewedstrijd vandaag heeft een etappe gewonnen in de GP Chantal Biya @:Rellende_Rotscholier _O_
Toch leuk dat Kubis dit ook nog even tussendoor doet!

Is het Ed Doghmy? Die jongen zit in Qatar, al weet ik niet of hij aan mountainbiken doet.
  Moderator vrijdag 6 februari 2026 @ 14:55:05 #21
pi_220016346

Tevens één Chantal Biya voor je.
pi_220017020
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 14:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Toch leuk dat Kubis dit ook nog even tussendoor doet!

Is het Ed Doghmy? Die jongen zit in Qatar, al weet ik niet of hij aan mountainbiken doet.
Het is tweevoudig Marokkaans kampioen Ed Doghmy! Nog geschroeid in de Tour of Sharjah onlangs, fenomenaal. Ook een verdwaalde Belg bij die Qatarese clubteam, mooi werk. Hij reed mij wel van het podium af. ;( Normaal is de lokale tegenstand wat minder goed...
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 14:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]

Tevens één Chantal Biya voor je.
_O_
  Moderator vrijdag 6 februari 2026 @ 18:50:41 #23
pi_220018145
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 16:20 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Het is tweevoudig Marokkaans kampioen Ed Doghmy! Nog geschroeid in de Tour of Sharjah onlangs, fenomenaal. Ook een verdwaalde Belg bij die Qatarese clubteam, mooi werk. Hij reed mij wel van het podium af. ;( Normaal is de lokale tegenstand wat minder goed...
Dat is wel echt oneerlijke concurrentie, die gast is gewoon nog best goed ook. _O-

Nog een geluk dat het geen wegwedstrijd was met wind in de flank, de Marokkaantjes kunnen als geen ander een waaier trekken.
  Moderator vrijdag 6 februari 2026 @ 18:51:23 #24
pi_220018150
  vrijdag 6 februari 2026 @ 18:54:34 #25
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220018176
quote:
Omdat zelfs JohnDDD dit smakeloos vindt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')