quote:05:42 Code rood in Drenthe, Friesland en Groningen
Het KNMI zegt het weeralarm voor Drenthe, Friesland en Groningen te hebben afgegeven in samenspraak met onder meer Rijkswaterstaat.
"Code rood voor het gebied geldt tot zeker 10.00 uur", zegt een woordvoeder van het KNMI. "We geven dit af, ook om te voorkomen dat mensen de weg op gaan. Dit besluit nemen we ook met onze partners, zoals met Rijkswaterstaat. Strooiwagens konden niet de weg op, dus dat is ook wel een teken. Het komt niet vaak voor dat er een weeralarm is om ijzel."
quote:05:45 Veel ongelukken op A6 en A28
Op veel plaatsen in de noordelijke provincies zijn ongelukken gebeurd. Vooral op de A6 en de A28 ging het op meerdere plaatsen mis, maar ook op veel binnenwegen waren er botsingen en reden vrachtwagens van de weg.
quote:06:01 Geen strooiwagens in Friesland
De gladheidscoördinator van Rijkswaterstaat in Friesland zegt dat het zo glad is dat de strooiwagens daar niet meer de weg op kunnen. In het Friese Scharsterbrug raakte op de A6 een strooiwagen van de weg.
quote:06:05 Geen treinen en bussen
Vanochtend vroeg meldde ProRail dat de treinen in de drie noordelijke provincies niet rijden. Dat duurt zeker tot 11.00 uur.
Vervoerder Qbuzz liet gisteravond al weten dat de bussen in Drenthe, Friesland en Groningen niet rijden tot 10.30 uur.
Op het station in Leeuwarden was dat op de borden te zien:
quote:06:15 Code rood voor extreem weer zeldzaam
Code geel en oranje komen vaker voor, maar een weeralarm, code rood, wordt maar weinig afgegeven. Dat gebeurde in Nederland voor het laatst in 2023, op 5 juli. Toen ging het om zeer zware windstoten in de noordelijke provincies door storm Poly.
In januari 2021 was er twee keer een landelijk weeralarm vanwege sneeuw of gladheid en een regionaal weeralarm voor Limburg vanwege ernstige wateroverlast.
quote:06:41 Rijkswaterstaat: 'Ga in noorden niet de weg op'
Vanwege de extreme gladheid kunnen niet overal de strooiwagens uitrijden. Op de A6 in Friesland raakte zelfs een strooiwagen van de weg. "Daardoor is het nu lastig voor weggebruikers in Noord-Nederland. We raden aan om daar niet de weg op te gaan", zegt Miranda Mulder van Rijkswaterstaat.
Voor Overijssel en Flevoland, waar tot zeker 08.00 uur code oranje geldt, is het advies van Rijkswaterstaat om alleen te gaan rijden als het moet.
"IJzel is de extreemste vorm van gladheid", zegt Mulder over de situatie in Noord-Nederland. Zelfs als er wel overal snel gestrooid had kunnen worden, was de vorming van nieuwe ijslagen op het wegdek nauwelijks te voorkomen geweest.
quote:06:42 NL-Alert in noorden
Mensen in Groningen, Friesland en Drenthe hebben rond 06.30 uur een NL-Alert ontvangen. Daarin is het advies: blijf binnen.
NL-Alerts worden verstuurd door de gezamenlijke meldkamer van politie, brandweer en ambulance.
quote:06:48 Veel ongelukken
Er gebeuren veel ongelukken in het gebied waar code rood geldt, zeggen Rijkswaterstaat en de ANWB. Volgens de diensten is er sprake van een extreme situatie. Rijkswaterstaat en ANWB herhalen de waarschuwing van het KNMI om in Groningen, Friesland en Drenthe niet de weg op te gaan.
quote:06:57 Zo ziet het eruit in Noord-Nederland
Op deze foto kun je goed zien wat ijzel is. Op veel plekken in Noord-Nederland ligt een ijslaag op wegen, fietspaden en stoepen. Hierop lopen of rijden is heel moeilijk. Diensten als KNMI en Rijkswaterstaat adviseren daarom om niet de weg op te gaan.
Deze foto is genomen in Emmen:
quote:07:07 Lastig voor hulpdiensten om bij ongelukken te komen
De ANWB ziet in het noorden "heel veel ongelukken" gebeuren. Voor hulpdiensten kan het vanwege de extreme gladheid lastig zijn om bij ongelukken te komen, zegt Bianca Damink van de verkeersdienst.
Op wegen waar nog kan worden gereden, rijden auto's langzaam. Vanwege de ijzel is de A28 richting Groningen dicht tussen Vries en Eelde.
quote:07:15 Ziekenhuizen annuleren afspraken
Vanwege code rood hebben ziekenhuizen afspraken voor deze ochtend afgezegd. Onder meer het Martini Ziekenhuis in Groningen en het Frisius MC vragen patiënten om niet te komen en thuis te blijven. Het Frisius MC heeft tot 12.00 uur ook operaties op de locaties in Leeuwarden, Heerenveen en Harlingen geannuleerd.
Patiënten met afspraken na 12.00 uur zijn vooralsnog gewoon welkom. Naar verwachting loopt code rood om 10.00 uur af. Vanwege de dooi wordt het daarna snel minder glad.
Ja wat een verschilquote:Op woensdag 4 februari 2026 07:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
Op die eerste foto is wel erg kunstzinnig geparkeerd. Rottig voor de mensen daar, blijf vooral thuis als je de weg niet op hoeft. In Utrecht was het heerlijk zacht rond de 6 graden.
Personeel kan niet bij de treinen komen. Het advies is ook om niet de deur uit te gaan.quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Geen treinen omdat het -2 is, aanstellerij.
En een fokkin NL alert zelfs.
Niet omdat het -2 is maar omdat het ijzelt, teringglad is en er daardoor ook niet gestrooid kan wordenquote:Op woensdag 4 februari 2026 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Aanstellerij van de nepnoorderlingen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:49 schreef alopio het volgende:
[..]
Niet omdat het -2 is maar omdat het ijzelt, teringglad is en er daardoor ook niet gestrooid kan worden
Klein land?quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:47 schreef Deatheyee het volgende:
[..]
Personeel kan niet bij de treinen komen. Het advies is ook om niet de deur uit te gaan.
Overigens hier in Zuid Holland voelde ik een soort warme deken toen ik de deur uit ging. Leuk deze verschillen een klein land.
Achquote:Op woensdag 4 februari 2026 07:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Aanstellerij van de nepnoorderlingen.
Dat heeft er meer mee te maken omdat hier alles is veranderd in een schaatsbaan.quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
It giet oan!!!!quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:13 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat heeft er meer mee te maken omdat hier alles is veranderd in een schaatsbaan.
Pff ben er echt klaar mee hier in het noord-oosten. Lijken niet meer van sneeuw en gladheid af te komen hier deze winter.quote:
Ik moet rond 12 beginnen, maar hoop dat daar nog verandering in komt.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:01 schreef raptorix het volgende:
De Codes zijn ook handig voor bedrijven om af te stemmen over thuiswerken, bij ons is Code rood/oranje sowieso niet naar kantoor, en geel alleen op de dagen dat je een kantoordag zou hebben. Heb je ook geen discussies achteraf.
Ik zag er toch net echt eentje door de straat rijden. Maar goed daar hebben de automobilisten alleen wat aan want overal waar je moet lopen of fietsen is het niet te doen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:18 schreef Revanches het volgende:
Strooiwagens kunnen de weg ook niet op. Ik klaag niet iig
Ja! Maastricht met bierie op terras vanmiddagquote:Op woensdag 4 februari 2026 08:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pffft... dat NL-alert heeft me een paar jaar van mijn leven geduurd
En dan probeer je slaperig, zonder bril dat bericht te lezen...
Het noorden ligt stil en ik hoorde op de radio dat het onderin gewoon lekker weer wordt vandaagEen graad of tien... wil ik ook
Wat ben jij toch ook een ontzettende ********quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:33 schreef incel het volgende:
NL AlertsTijdens corona: Blijf thuis. Tijdens oud en nieuw: Bel alleen 112 in levensbedreigende situaties, tijdens de winter: Het is glad buiten
JOH!!!!
Krijgen we ze aankomende zomer ook als de zon schijnt?
NL ALERT
VERGEET JE NIET IN TE SMEREN!!!!
Tijd om die dingen uit te zetten, wat een flauwekul
quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:21 schreef Donna het volgende:
Het is wel echt 1 grote ijsbaan. Prachtig die filmpjes dat mensen op straat schaatsen.
Mijn buurman kwam net ook langs op schaatsen, maar was te laat om te filmen haha.
Ja ik kreeg ook een melding maar hier wordt het idd bijna 10 graden.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
En dan probeer je slaperig, zonder bril dat bericht te lezen...
Het noorden ligt stil en ik hoorde op de radio dat het onderin gewoon lekker weer wordt vandaagEen graad of tien... wil ik ook
Ik schrok ook maar ik vind het helemaal terecht en heeft denk ik een hele hoop ellende voorkomen.Het is hier werkelijk extreem glad. Zelfs strooiautos glijden vd weg af.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gemiddeld kan dat best, de dagtemperaturen zijn niet bijzonder laag voor de tijd van het jaar. Maar we moeten even kijken hoe de verstoring van de Amoc gaat uitpakken voor de langere termijn voor het noordelijk halfrond. Klimaatverandering is meer dan 'het wordt warmer' of 'er ligt nog steeds ijs of sneeuw'. Zo werken de processen niet.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
En ongetwijfeld zijn 2025 en 2026 weer allebei het warmste jaar ooit.
Nee, het is puur om schrik aan te jagen. Mensen kunnen echt wel zelfstandig het nieuws volgen en beslissingen maken. Die NL Alert was totaal onnodig.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:39 schreef Iceage het volgende:
[..]
Ik schrok ook maar ik vind het helemaal terecht en heeft denk ik een hele hoop ellende voorkomen.Het is hier werkelijk extreem glad. Zelfs strooiautos glijden vd weg af.
Het KNMI heeft door alle kritiek de normalisatie van hun meetgegevens aangepast. Initieel hadden ze de hoge temperaturen in de eerste helft van de vorige eeuw tussen de 1.6 en 1.9 graden verlaagd, waardoor het aantal tropische dagen gehalveerd werd. Nu hebben ze dat opgerekt tot ongeveer drie kwart. Dus het is tegenwoordig iets minder warm dan een maand geleden.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gemiddeld kan dat best, de dagtemperaturen zijn niet bijzonder laag voor de tijd van het jaar. Maar we moeten even kijken hoe de verstoring van de Amoc gaat uitpakken voor de langere termijn voor het noordelijk halfrond. Klimaatverandering is meer dan 'het wordt warmer' of 'er ligt nog steeds ijs of sneeuw'. Zo werken de processen niet.
Bovendien zitten we met een meetbaar verdwijnen van de insectenpopulatie. Oudere generaties herinneren zich nog de zwermen insecten tegen de autoruit tijdens de warmere dagen. Het instorten van het ecosysteem (waar wij ook deel van uitmaken), virussen die resistenter worden en afname van vruchtbare grond is met toenemende weersextremen "wereldwijd" (dus niet alleen postzegel NL) meer dan zorgelijk. Maar goed.. who cares, het is koud in Nederland en klimaatverandering bestaat niet. Komt allemaal goed.
Dat kan wat het landelijke of regionale betreft.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het KNMI heeft door alle kritiek de normalisatie van hun meetgegevens aangepast. Initieel hadden ze de hoge temperaturen in de eerste helft van de vorige eeuw tussen de 1.6 en 1.9 graden verlaagd, waardoor het aantal tropische dagen gehalveerd werd. Nu hebben ze dat opgerekt tot ongeveer drie kwart. Dus het is tegenwoordig iets minder warm dan een maand geleden.
Je bent niet heel snugger he?quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:
De verzekering zal ook niet heel blij zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:37 schreef Discombobulate het volgende:
Dat filmpje ook van die debiel die mooi met een kilometer of 100 gewoon op de snelweg rijdt.
Dat je op je bek gaat als je de deur uit stapt is in principe wel een goede waarschuwing ook.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, het is puur om schrik aan te jagen. Mensen kunnen echt wel zelfstandig het nieuws volgen en beslissingen maken. Die NL Alert was totaal onnodig.
toen ik mijn (schuine) voorramen van de woonkamer bekeek en alleen ijs zag... was het voor mij wel duidelijk dat die NLalert volkomen terecht is.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:36 schreef Cyan9 het volgende:
Prima, zo'n NL alert. Genoeg mensen die daardoor begrijpen dat het echt serieus is.
Ik had hetzelfde in m'n slaapkamer. Groot raam over de hele breedte van de kamer, één ijslaag.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
toen ik mijn (schuine) voorramen van de woonkamer bekeek en alleen ijs zag... was het voor mij wel duidelijk dat die NLalert volkomen terecht is.
Het KNMI had het dus de eerste helft van de vorige eeuw heel koud gemaakt en nu wat minder koud. Dus het wordt nu wat minder snel warm. Dat heeft niets met de feitelijke gemeten temperaturen te maken.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat kan wat het landelijke of regionale betreft.
Het is ook maar net welk licht je erop schijnt. De jaarlijkse wereldwijde gemiddelde temperaturen zoals oa Nasa deze meet lijken nog wel even door te stijgen.
Zou toch juist duidelijk moeten zijn dat die NL Alert helemaal niet nodig was geweest als je naar buiten kijkt. Niet andersom natuurlijk.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
toen ik mijn (schuine) voorramen van de woonkamer bekeek en alleen ijs zag... was het voor mij wel duidelijk dat die NLalert volkomen terecht is.
Lijkt me meer dan voldoende.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:56 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat je op je bek gaat als je de deur uit stapt is in principe wel een goede waarschuwing ook.
Ja, want wie gaat nu hun eigen zintuigen nog vertrouwen? Een NL alert of een berichtje op de sociale media, want anders is het niet gebeurd!quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:36 schreef Cyan9 het volgende:
Prima, zo'n NL alert. Genoeg mensen die daardoor begrijpen dat het echt serieus is.
Heftig ja , grappig die domme reacties van 'bepaalde' mensenquote:Op woensdag 4 februari 2026 11:15 schreef Wrapster het volgende:
[..]
De waarschuwingen waren meer dan terecht. Was een ijsbaan hier vanmorgen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een paar straten verderop hebben ze de schaatsen onder gedaan. Kan hier volgens mij ook wel maar ik ben niet van plan het te testenquote:Op woensdag 4 februari 2026 11:15 schreef Wrapster het volgende:
[..]
De waarschuwingen waren meer dan terecht. Was een ijsbaan hier vanmorgen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan overschat je mensen behoorlijk. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je moeite zou hebben met dit NL-alert.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou toch juist duidelijk moeten zijn dat die NL Alert helemaal niet nodig was geweest als je naar buiten kijkt. Niet andersom natuurlijk.
En als je wel de weg op gaat, eigen verantwoordelijkheid. Volg gewoon NOS liveblog. NL Alert zo overdreven.
Tot dat iedereen in het noorden gewoon naar zijn werk/school gaat en er meerdere gebroken benen en zelfs doden zijnquote:Op woensdag 4 februari 2026 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, want wie gaat nu hun eigen zintuigen nog vertrouwen? Een NL alert of een berichtje op de sociale media, want anders is het niet gebeurd!
Kon hier ook, zowel op de weg als het trottoir... Heb er strooizout overheen gegooid maar helpt niets...quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
een paar straten verderop hebben ze de schaatsen onder gedaan. Kan hier volgens mij ook wel maar ik ben niet van plan het te testen
En je woont in Groningen, Drenthe of Friesland?quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:20 schreef Anti_schaap het volgende:
Gewoon 10 graden en zon hier. Code rood
Of een parallelle dimensie.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
En je woont in Groningen, Drenthe of Friesland?
En hoe deden de mensen dat dan voordat de NL Alert bestondquote:Op woensdag 4 februari 2026 11:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Tot dat iedereen in het noorden gewoon naar zijn werk/school gaat en er meerdere gebroken benen en zelfs doden zijn
het bestaat nu, maak er drama over dat het wordt ingezet op het moment dat het nuttig is.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En hoe deden de mensen dat dan voordat de NL Alert bestond
Een beetje raar argument om iets te bekritiseren dat ontwikkelt is om ongelukken juist te voorkomen. Vroeger was er ook geen internet, auto's of elektriciteit. Zelfs als het code rood is waar je woont is er echt niemand die je tegenhoud wel de weg gewoon op te gaan en alles te doen wat je zou willen. Waarom krijgen mensen kortsluiting in hun hoofd als een weerbureau zegt pas op het is lokaal heel glad.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En hoe deden de mensen dat dan voordat de NL Alert bestond
Omdat ze behandeld worden als kleine kinderen? Als je zelf naar het weerbericht moet kijken is er niks aan de hand, maar als ze daarvoor de sirene af laten gaan is het wat anders.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Een beetje raar argument om iets te bekritiseren dat ontwikkelt is om ongelukken juist te voorkomen. Vroeger was er ook geen internet, auto's of elektriciteit. Zelfs als het code rood is waar je woont is er echt niemand die je tegenhoud wel de weg gewoon op te gaan en alles te doen wat je zou willen. Waarom krijgen mensen kortsluiting in hun hoofd als een weerbureau zegt pas op het is lokaal heel glad.
Het lijkt wel steeds waneer een instantie of overheid met een waarschuwing komt dat er een boel mensen zijn die meteen flippen en rebels worden.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Een beetje raar argument om iets te bekritiseren dat ontwikkelt is om ongelukken juist te voorkomen. Vroeger was er ook geen internet, auto's of elektriciteit. Zelfs als het code rood is waar je woont is er echt niemand die je tegenhoud wel de weg gewoon op te gaan en alles te doen wat je zou willen. Waarom krijgen mensen kortsluiting in hun hoofd als een weerbureau zegt pas op het is lokaal heel glad.
Mensen waarschuwen voor iets dat heel gevaarlijk kan zijn is mensen als kleine kinderen behandelen? Je kan nog steeds een marathon lopen op de stoep in Groningen, er is echt niemand die je tegenhoudt. Als iemand zegt pas op de verf is nog nat, ben je dan ook boos dat je als klein kind wordt behandeld?quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat ze behandeld worden als kleine kinderen? Als je zelf naar het weerbericht moet kijken is er niks aan de hand, maar als ze daarvoor de sirene af laten gaan is het wat anders.
Nou het verveeld heel snel, wij zijn al bijna door ons noodpakket heen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:31 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Wel gaaf dat dit kan op straat
Gaat er binnenkort ook een sirene af als je in je auto stapt? "Pas op! Auto rijden is heel gevaarlijk, met een kans op ernstig letsel!"quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen waarschuwen voor iets dat heel gevaarlijk kan zijn is mensen als kleine kinderen behandelen? Je kan nog steeds een marathon lopen op de stoep in Groningen, er is echt niemand die je tegenhoudt. Als iemand zegt pas op de verf is nog nat, ben je dan ook boos dat je als klein kind wordt behandeld?
Het is omgekeerde logica wat je doet. Je hebt geen NL Alert nodig om te weten of het glad is, daar is door het raam kijken meer dan voldoende voor. Het is buiten glad, omdat er een NL Alert is niet hoe een Nederlander moet denken.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:18 schreef Cyan9 het volgende:
Dan overschat je mensen behoorlijk. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je moeite zou hebben met dit NL-alert.
De meeste mensen vertrekken wanneer het donker is, en als je dan al bij de stoep op je bek ligt met een gebroken heup had je liever de waarschuwing gehad. Het is niet alsof je vanochtend om 6:30 uit je raam keek en dacht dat ziet er glad uit.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is omgekeerde logica wat je doet. Je hebt geen NL Alert nodig om te weten of het glad is, daar is door het raam kijken meer dan voldoende voor. Het is buiten glad, omdat er een NL Alert is niet hoe een Nederlander moet denken.
En dan lig je daar met een gebroken heup, de hulpdiensten zullen ook niet echt snel ter plekke zijn met deze gladheidquote:Op woensdag 4 februari 2026 11:42 schreef pmponer het volgende:
[..]
De meeste mensen vertrekken wanneer het donker is, en als je dan al bij de stoep op je bek ligt met een gebroken heup had je liever de waarschuwing gehad. Het is niet alsof je vanochtend om 6:30 uit je raam keek en dacht dat ziet er glad uit.
Aan de andere kant,het was wel al duidelijk dat het glad zou worden, dus dan mag je idd wel wat zelfredzaamheid verwachtten.
Het is alleen wat erger dan voorspeld vandaar denk ik de extra alerting.
Dit soort simpele gedachten zijn lachwekkend en treurig tegelijkertijd.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gaat er binnenkort ook een sirene af als je in je auto stapt? "Pas op! Auto rijden is heel gevaarlijk, met een kans op ernstig letsel!"
Je klinkt nogal paranoïde voor waarschuwing voor gevaarlijk weer dat daadwerkelijk gevaarlijk is.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gaat er binnenkort ook een sirene af als je in je auto stapt? "Pas op! Auto rijden is heel gevaarlijk, met een kans op ernstig letsel!"
Is dit serieus?quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, want wie gaat nu hun eigen zintuigen nog vertrouwen? Een NL alert of een berichtje op de sociale media, want anders is het niet gebeurd!
Als iemand een "kijk mij es ff de stoere maatschappijcriticus uithangen"-josti is met een schromelijk overdreven zelfinschatting, snap ik dat heel goed.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:18 schreef Cyan9 het volgende:
Dan overschat je mensen behoorlijk. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je moeite zou hebben met dit NL-alert.
Ook dat en dan heb je uiteraard nog mensen die vertrekken uit prima begaanbaar gebied, maar dan de ijshal van noordnederland in rijden.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:44 schreef Divje het volgende:
[..]
En dan lig je daar met een gebroken heup, de hulpdiensten zullen ook niet echt snel ter plekke zijn met deze gladheid
Je zal maar net voorzichtig geconcentreerd over de gladde weg aan het lopen/glijden zijn en dat ding gaat af.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:33 schreef incel het volgende:
NL AlertsTijdens corona: Blijf thuis. Tijdens oud en nieuw: Bel alleen 112 in levensbedreigende situaties, tijdens de winter: Het is glad buiten
JOH!!!!
Krijgen we ze aankomende zomer ook als de zon schijnt?
NL ALERT
VERGEET JE NIET IN TE SMEREN!!!!
Tijd om die dingen uit te zetten, wat een flauwekul
Ja, echt een goede vergelijking.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker de weg op. Maar kom dan niet janken als je gewond op straat ligt en er geen ambulance kan komen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
als in het volume?quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat NL-Alert, is dat in alle gevallen snoeihard? Ik kan me er namelijk niets van herinneren.
Ja, zelfs met je telefoon op 'niet storen'.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat NL-Alert, is dat in alle gevallen snoeihard? Ik kan me er namelijk niets van herinneren.
ja dat kun je niet aanpassenquote:
Sokken over de schoenen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:01 schreef monkyyy het volgende:
Wel goed dat Co de Rood is afgegeven. Ik kan hier eigenlijk niet eens de oprit aflopen. Omgeving Fryslân
Hahaha mijn broer deed net een poging. Gleed zo bovenop de auto.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:01 schreef monkyyy het volgende:
Wel goed dat Co de Rood is afgegeven. Ik kan hier eigenlijk niet eens de oprit aflopen. Omgeving Fryslân
Haha deze onzinnigheid is bijna grappigquote:Op woensdag 4 februari 2026 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
tegenwoordig met de koelkasten en vriezers zal dat niet binnen 24u al drama gevenquote:Op woensdag 4 februari 2026 12:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Je zult maar 85 zijn en boodschappen nodig hebben
En iedereen heeft gewoon netjes een noodpakket in huis.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
tegenwoordig met de koelkasten en vriezers zal dat niet binnen 24u al drama geven
met soepquote:Op woensdag 4 februari 2026 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En iedereen heeft gewoon netjes een noodpakket in huis.
Kortom, alle zelfredzame Rambo's tsjokvol zelfkennis met een IQ van 150+ en een pener van 25 cm zitten weer es op Fok!quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, zo zelfredzaam is de gemiddelde Nederlander niet.
Heel veel mensen hebben geen idee van de weersverwachting en stappen 's ochtends gewoon in de auto. Het lijkt me juist een heel goed idee om mensen tijdig te waarschuwen voor gevaarlijke gladheid die slecht te zien is.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat ze behandeld worden als kleine kinderen? Als je zelf naar het weerbericht moet kijken is er niks aan de hand, maar als ze daarvoor de sirene af laten gaan is het wat anders.
Ze zijn hier een paar jaar geleden steeds spaarzamer gaan strooien, zodat ik op de fiets onderuit ging toen ik de hoek om ging en op een ongestrooide straat terecht kwam. De fietspaden komen er ook bekaaid vanaf.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kortom, alle zelfredzame Rambo's tsjokvol zelfkennis met een IQ van 150+ en een pener van 25 cm zitten weer es op Fok!
Als je die NL Alert overal voor gaat misbruiken is het geen waarschuwing voor levensbedreigende situaties meer. Maak dan een nieuwe, die je af kunt zetten als je hem niet wilt ontvangen en die je niet doof probeert te maken.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heel veel mensen hebben geen idee van de weersverwachting en stappen 's ochtends gewoon in de auto. Het lijkt me juist een heel goed idee om mensen tijdig te waarschuwen voor gevaarlijke gladheid die slecht te zien is.
Had je liever gehad dat men niet waarschuwt met een hoop extra letsel tot gevolg? Dan heb je mensen in elk geval mooi niet behandeld als kleine kinderen! Dat zal ze leren!
Hoezo 'overal voor misbruiken'quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je die NL Alert overal voor gaat misbruiken is het geen waarschuwing voor levensbedreigende situaties meer. Maak dan een nieuwe, die je af kunt zetten als je hem niet wilt ontvangen en die je niet doof probeert te maken.
Maar wacht, die dingen heb je al!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |