abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2026 @ 07:28:20 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219998201
Liveblog NOS

quote:
05:42 Code rood in Drenthe, Friesland en Groningen
Het KNMI zegt het weeralarm voor Drenthe, Friesland en Groningen te hebben afgegeven in samenspraak met onder meer Rijkswaterstaat.

"Code rood voor het gebied geldt tot zeker 10.00 uur", zegt een woordvoeder van het KNMI. "We geven dit af, ook om te voorkomen dat mensen de weg op gaan. Dit besluit nemen we ook met onze partners, zoals met Rijkswaterstaat. Strooiwagens konden niet de weg op, dus dat is ook wel een teken. Het komt niet vaak voor dat er een weeralarm is om ijzel."

quote:
05:45 Veel ongelukken op A6 en A28
Op veel plaatsen in de noordelijke provincies zijn ongelukken gebeurd. Vooral op de A6 en de A28 ging het op meerdere plaatsen mis, maar ook op veel binnenwegen waren er botsingen en reden vrachtwagens van de weg.

quote:
06:01 Geen strooiwagens in Friesland
De gladheidscoördinator van Rijkswaterstaat in Friesland zegt dat het zo glad is dat de strooiwagens daar niet meer de weg op kunnen. In het Friese Scharsterbrug raakte op de A6 een strooiwagen van de weg.
quote:
06:05 Geen treinen en bussen
Vanochtend vroeg meldde ProRail dat de treinen in de drie noordelijke provincies niet rijden. Dat duurt zeker tot 11.00 uur.

Vervoerder Qbuzz liet gisteravond al weten dat de bussen in Drenthe, Friesland en Groningen niet rijden tot 10.30 uur.

Op het station in Leeuwarden was dat op de borden te zien:

quote:
06:15 Code rood voor extreem weer zeldzaam
Code geel en oranje komen vaker voor, maar een weeralarm, code rood, wordt maar weinig afgegeven. Dat gebeurde in Nederland voor het laatst in 2023, op 5 juli. Toen ging het om zeer zware windstoten in de noordelijke provincies door storm Poly.

In januari 2021 was er twee keer een landelijk weeralarm vanwege sneeuw of gladheid en een regionaal weeralarm voor Limburg vanwege ernstige wateroverlast.
quote:
06:41 Rijkswaterstaat: 'Ga in noorden niet de weg op'
Vanwege de extreme gladheid kunnen niet overal de strooiwagens uitrijden. Op de A6 in Friesland raakte zelfs een strooiwagen van de weg. "Daardoor is het nu lastig voor weggebruikers in Noord-Nederland. We raden aan om daar niet de weg op te gaan", zegt Miranda Mulder van Rijkswaterstaat.

Voor Overijssel en Flevoland, waar tot zeker 08.00 uur code oranje geldt, is het advies van Rijkswaterstaat om alleen te gaan rijden als het moet.

"IJzel is de extreemste vorm van gladheid", zegt Mulder over de situatie in Noord-Nederland. Zelfs als er wel overal snel gestrooid had kunnen worden, was de vorming van nieuwe ijslagen op het wegdek nauwelijks te voorkomen geweest.
quote:
06:42 NL-Alert in noorden
Mensen in Groningen, Friesland en Drenthe hebben rond 06.30 uur een NL-Alert ontvangen. Daarin is het advies: blijf binnen.

NL-Alerts worden verstuurd door de gezamenlijke meldkamer van politie, brandweer en ambulance.
quote:
06:48 Veel ongelukken
Er gebeuren veel ongelukken in het gebied waar code rood geldt, zeggen Rijkswaterstaat en de ANWB. Volgens de diensten is er sprake van een extreme situatie. Rijkswaterstaat en ANWB herhalen de waarschuwing van het KNMI om in Groningen, Friesland en Drenthe niet de weg op te gaan.
quote:
06:57 Zo ziet het eruit in Noord-Nederland
Op deze foto kun je goed zien wat ijzel is. Op veel plekken in Noord-Nederland ligt een ijslaag op wegen, fietspaden en stoepen. Hierop lopen of rijden is heel moeilijk. Diensten als KNMI en Rijkswaterstaat adviseren daarom om niet de weg op te gaan.

Deze foto is genomen in Emmen:
quote:
07:07 Lastig voor hulpdiensten om bij ongelukken te komen
De ANWB ziet in het noorden "heel veel ongelukken" gebeuren. Voor hulpdiensten kan het vanwege de extreme gladheid lastig zijn om bij ongelukken te komen, zegt Bianca Damink van de verkeersdienst.

Op wegen waar nog kan worden gereden, rijden auto's langzaam. Vanwege de ijzel is de A28 richting Groningen dicht tussen Vries en Eelde.
quote:
07:15 Ziekenhuizen annuleren afspraken
Vanwege code rood hebben ziekenhuizen afspraken voor deze ochtend afgezegd. Onder meer het Martini Ziekenhuis in Groningen en het Frisius MC vragen patiënten om niet te komen en thuis te blijven. Het Frisius MC heeft tot 12.00 uur ook operaties op de locaties in Leeuwarden, Heerenveen en Harlingen geannuleerd.

Patiënten met afspraken na 12.00 uur zijn vooralsnog gewoon welkom. Naar verwachting loopt code rood om 10.00 uur af. Vanwege de dooi wordt het daarna snel minder glad.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 4 februari 2026 @ 07:30:32 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219998214
Op die eerste foto is wel erg kunstzinnig geparkeerd. Rottig voor de mensen daar, blijf vooral thuis als je de weg niet op hoeft. In Utrecht was het heerlijk zacht rond de 6 graden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 4 februari 2026 @ 07:31:13 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219998219
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 07:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
Op die eerste foto is wel erg kunstzinnig geparkeerd. Rottig voor de mensen daar, blijf vooral thuis als je de weg niet op hoeft. In Utrecht was het heerlijk zacht rond de 6 graden.
Ja wat een verschil :o :o
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219998267
Geen treinen omdat het -2 is, aanstellerij.

En een fokkin NL alert zelfs.
pi_219998328
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 07:37 schreef Kickinalfa het volgende:

Personeel kan niet bij de treinen komen. Het advies is ook om niet de deur uit te gaan.

Overigens hier in Zuid Holland voelde ik een soort warme deken toen ik de deur uit ging. Leuk deze verschillen een klein land.
pi_219998342
quote:

Niet omdat het -2 is maar omdat het ijzelt, teringglad is en er daardoor ook niet gestrooid kan worden
pi_219998352
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 07:49 schreef alopio het volgende:

[..]
Niet omdat het -2 is maar omdat het ijzelt, teringglad is en er daardoor ook niet gestrooid kan worden
Aanstellerij van de nepnoorderlingen.
  woensdag 4 februari 2026 @ 07:52:22 #8
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219998362
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 07:47 schreef Deatheyee het volgende:

[..]
Personeel kan niet bij de treinen komen. Het advies is ook om niet de deur uit te gaan.

Overigens hier in Zuid Holland voelde ik een soort warme deken toen ik de deur uit ging. Leuk deze verschillen een klein land.
Klein land?
Ik reed vroeger van Groningen naar Maastricht met twee kratten pils op de achterbank. En die gaan dan gewoon op.
  woensdag 4 februari 2026 @ 07:53:31 #9
269692 Divje
brr brr patapim
pi_219998368
Dit soort situaties tonen ook weer mooi aan hoe achterlijk een groot deel van de samenleving is.

"Huuuu ik werd wakker door deze NL-Alert :( hoop dat de bedenker tegen een boom glijdt"

Draai je om en slaap verder joh _O-

/rant
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_219998378
Code geel wij smeren ons in met zonnebrand vandaag @Nattekat
Zonder wrijving geen glans
pi_219998388
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 07:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Aanstellerij van de nepnoorderlingen.
Ach :')
pi_219998398
De Codes zijn ook handig voor bedrijven om af te stemmen over thuiswerken, bij ons is Code rood/oranje sowieso niet naar kantoor, en geel alleen op de dagen dat je een kantoordag zou hebben. Heb je ook geen discussies achteraf.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  roze woensdag 4 februari 2026 @ 08:03:00 #13
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219998407
Schrok me dood van die NL alert.
Your beauty never ever scared me.
pi_219998438
Pffft... dat NL-alert heeft me een paar jaar van mijn leven geduurd

En dan probeer je slaperig, zonder bril dat bericht te lezen...

Het noorden ligt stil en ik hoorde op de radio dat het onderin gewoon lekker weer wordt vandaag :o Een graad of tien... wil ik ook ;)
  roze woensdag 4 februari 2026 @ 08:13:13 #15
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219998464
quote:

Dat heeft er meer mee te maken omdat hier alles is veranderd in een schaatsbaan.
  woensdag 4 februari 2026 @ 08:16:07 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219998482
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:13 schreef Ama het volgende:

[..]
Dat heeft er meer mee te maken omdat hier alles is veranderd in een schaatsbaan.
It giet oan!!!!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  roze woensdag 4 februari 2026 @ 08:17:57 #17
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219998497
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:16 schreef nixxx het volgende:

[..]
It giet oan!!!!
Pff ben er echt klaar mee hier in het noord-oosten. Lijken niet meer van sneeuw en gladheid af te komen hier deze winter. :')
pi_219998498
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:01 schreef raptorix het volgende:
De Codes zijn ook handig voor bedrijven om af te stemmen over thuiswerken, bij ons is Code rood/oranje sowieso niet naar kantoor, en geel alleen op de dagen dat je een kantoordag zou hebben. Heb je ook geen discussies achteraf.
Ik moet rond 12 beginnen, maar hoop dat daar nog verandering in komt. })
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 4 februari 2026 @ 08:18:32 #19
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_219998503
Strooiwagens kunnen de weg ook niet op. Ik klaag niet iig :7
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  roze woensdag 4 februari 2026 @ 08:19:28 #20
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219998511
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:18 schreef Revanches het volgende:
Strooiwagens kunnen de weg ook niet op. Ik klaag niet iig :7
Ik zag er toch net echt eentje door de straat rijden. Maar goed daar hebben de automobilisten alleen wat aan want overal waar je moet lopen of fietsen is het niet te doen.
  woensdag 4 februari 2026 @ 08:19:55 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219998515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pffft... dat NL-alert heeft me een paar jaar van mijn leven geduurd

En dan probeer je slaperig, zonder bril dat bericht te lezen...

Het noorden ligt stil en ik hoorde op de radio dat het onderin gewoon lekker weer wordt vandaag :o Een graad of tien... wil ik ook ;)
Ja! Maastricht met bierie op terras vanmiddag :+
pi_219998531
Ach Friesland.
Ach Groningen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 4 februari 2026 @ 08:23:36 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219998535
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  roze woensdag 4 februari 2026 @ 08:24:25 #24
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219998541
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:22 schreef superniger het volgende:
Ach Friesland.
Ach Groningen.
Drenthe doet er niet meer toe?
pi_219998591
NL Alerts :') Tijdens corona: Blijf thuis. Tijdens oud en nieuw: Bel alleen 112 in levensbedreigende situaties, tijdens de winter: Het is glad buiten

JOH!!!!

Krijgen we ze aankomende zomer ook als de zon schijnt?

NL ALERT

VERGEET JE NIET IN TE SMEREN!!!!

Tijd om die dingen uit te zetten, wat een flauwekul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')