abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220002212
quote:
9s.gif Op zondag 1 februari 2026 08:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als de regering daar ergens in de uitgaven probeert te snijden dan leggen de Fransen het land stil. Daarom zitten ze nu totaal klem.

Het lijkt wel alsof het electoraat in het westen chronisch weigert om volwassen naar de realiteit te kijken.
Daar kunnen de ruggengraatloze Nederlanders een voorbeeld aan nemen.

De Fransen laten niet met zich sollen. Dat is bij de Nederlanders wel anders.
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 15:53:45 #202
236264 crew  capricia
pi_220002220
WW halveren, ook de opbouw, ziektewet halveren, transitievergoeding eruit, dat zijn wel allemaal cadeautjes voor werkgevers.
Ga het daar maar halen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220002228
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:51 schreef Redlipslayd het volgende:

[..]

De situatie in Frankrijk is onhoudbaar. De oudere generatie gijzelt feitelijk gewoon de jongere populatie.

Maar toch is het wel vreemd, als je werkgever je zo’n kunstje flikt kan je je beroepen op zaken als verworven rechten en betrouwbare verwachting (je kon er van uit gaan dat je aanspraak kon maken op regeling x). De overheid daarentegen kan gewoon halverwege het spel de regels aanpassen.
pi_220002233
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:51 schreef Redlipslayd het volgende:

[..]

De Fransen slopen daarmee dan wel hun economie en democratie, blij dat het hier niet zo werkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Forum Admin woensdag 4 februari 2026 @ 15:55:50 #205
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220002235
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:53 schreef capricia het volgende:
WW halveren, ook de opbouw, ziektewet halveren, transitievergoeding eruit, dat zijn wel allemaal cadeautjes voor werkgevers.
Ga het daar maar halen.
Die versobering op gebied van het opbouwen van ww is in combinatie met het rücksichtslos verhogen van de ww leeftijd echt te asociaal voor woorden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220002236
quote:
Ga het daar maar halen.
Ik denk dat ze bij VNO-NCW de straalkachtjelam de polonaise lopen op basis van dit akkoord ja.
pi_220002243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Fransen slopen daarmee dan wel hun economie en democratie, blij dat het hier niet zo werkt.
Hier lijkt het oudere electoraat ook de AOW te gijzelen? Verlagen van de huidige uitkeringen uberhaupt bespreken is bijna politieke zelfmoord. En dat geldt in mindere mate ook voor de HRA en het erfrecht.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 15:57:39 #208
236264 crew  capricia
pi_220002247
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat ze bij VNO-NCW de straalkachtjelam de polonaise lopen op basis van dit akkoord ja.
Oh en die 1/3e vrijheidsbelasting moeten ze nog bij Gods gratie bespreken met de werkgevers. :')

Vind het echt een bizar akkoord.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220002249
quote:
Ga het daar maar halen.
Gewoon een aanslag op verworven werknemersrechten waar letterlijk eeuwenlang voor gevochten is.
pi_220002256
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Hier lijkt het oudere electoraat ook de AOW te gijzelen? Verlagen van de huidige uitkeringen uberhaupt bespreken is bijna politieke zelfmoord. En dat geldt in mindere mate ook voor de HRA en het erfrecht.
Ik denk dat voor die laatste 2 gewoon een meerderheid is obv de partijprogramma’s alleen de VVD heeft een veto uitgesproken en zijn zin gekegen. BOR en soortgelijke regelingen idem dito.
  Forum Admin woensdag 4 februari 2026 @ 15:59:20 #211
pi_220002259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gewoon een aanslag op verworven werknemersrechten waar letterlijk eeuwenlang voor gevochten is.
Gewoon harder werken
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 15:59:31 #212
236264 crew  capricia
pi_220002260
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die versobering op gebied van het opbouwen van ww is in combinatie met het rücksichtslos verhogen van de ww leeftijd echt te asociaal voor woorden.
Ja.
Heb nou niet de indruk dat de lastenverzwaring netjes evenredig verdeeld wordt.
Alles op het conto van de werknemer, en verlichting voor de werkgevers. :')
Asociaal dit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220002264
Opzich is er wel een behoorlijke concensus hier, zie ik.
pi_220002269
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat voor die laatste 2 gewoon een meerderheid is obv de partijprogramma’s alleen de VVD heeft een veto uitgesproken en zijn zin gekegen. BOR en soortgelijke regelingen idem dito.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ve-agenda-rob-jetten

OK, daar lijkt het idd wel op ja, mbt de HRA
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 16:01:23 #215
236264 crew  capricia
pi_220002270
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gewoon harder werken
En langer.
En daarna gaan we de aow fiscalisten. Zodat je alsnog allemaal hetzelfde krijgt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin woensdag 4 februari 2026 @ 16:01:36 #216
pi_220002272
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Asociaal dit.
Ik las ook(maar kan dat nu niet meer vinden :')) dat de lage en lage middeninkomens die "vrijheidsbijdrage" het zwaarst gaan voelen.

Het vorige kabinet was incompetent. Tot nu toe krijg ik het gevoel dat het aankomende kabinet vooral asociaal gaat zijn.
pi_220002274
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Asociaal dit.
Trickle down economics. Schaamteloze zelfverrijking.
  Forum Admin woensdag 4 februari 2026 @ 16:02:11 #218
pi_220002277
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:01 schreef capricia het volgende:

[..]
En langer.
En daarna gaan we de aow fiscalisten. Zodat je alsnog allemaal hetzelfde krijgt.
Breng ze nou niet op ideeën.
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 16:02:34 #219
236264 crew  capricia
pi_220002281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:01 schreef probeer het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ve-agenda-rob-jetten

OK, daar lijkt het idd wel op ja, mbt de HRA
Rustig de HRA afbouwen had echt iedereen wel begrepen. Zelfs ik dacht dat ze dat wel zouden doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220002292
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Rustig de HRA afbouwen had echt iedereen wel begrepen. Zelfs ik dacht dat ze dat wel zouden doen.
Dat was ook zo’n VVD-frame. Dat het dan per direct afgeschaft zou worden. Links komt u bestelen dit dat.

Alle voorstanders zijn voor geleidelijke afbouw volgens mij zelfs de SP en PvdD.
  Forum Admin woensdag 4 februari 2026 @ 16:09:09 #221
pi_220002303
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat was ook zo’n VVD-frame. Dat het dan per direct afgeschaft zou worden. Links komt u bestelen dit dat.

Alle voorstanders zijn voor geleidelijke afbouw volgens mij zelfs de SP en PvdD.
Het was toch ook overduidelijk waar vvd op inspeelde? De egoïstische graaiers en de mensen die denken dat ze een egoïstische graaier zijn.

Dat gezwam over "rust in de portemonnee" was naast het populistische geblaat van Yesilgoz genoeg reden om die partij te negeren, maar blijkbaar hebben we hier in Nederland genoeg electoraat dat hier steeds maar weer ™ in blijft trappen.

Om moedeloos van te worden.
pi_220002304
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Maar de AOW-ers van nu dienen toch echt ontzien te worden hoor. Want die stemmen nu.
Ja dat is al sinds 1990 het geval. Ik ben niet eens perse tegen verhoging van de AOW leeftijd maar er zijn grenzen net zoals er grenzen zijn aan wat ik nog aan belasting en pensioenpremie wil betalen.

Vanmiddag dit ingevuld:
https://www.nibud.nl/tools/werkurenberekenaar/

Als ik van 36 uur per week naar 32 ga dan scheelt dat mij maar ¤160 netto per maand. Oftewel ik ontvang maar ¤9,98 per uur over de laatste 4 uur. Ik laat de loonadministratie ook nog een proefberekening maken want ik vind het onwerkelijk en vooral de pensioenafdrachten dalen echt onevenredig hard. Maar feitelijk sta ik dus voor een happy meal per uur te werken.

En van dat pensioen zie ik straks toch maar weinig want ook die pot wordt nog een keer leeggehaald door de boomers.

Hoe gaan ze mensen verleiden meer uren te maken? Want ik zit er al goed bij met mijn 2x modaal en heb dat geld niet nodig. Net een nieuwbouw huis wat af is en een andere auto dus mijn toekomstige kosten zijn zeer behapbaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 04-02-2026 16:18:37 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220002318
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet na al dat roepen van Dilan.
pi_220002323
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dat is al sinds 1990 het geval. Ik ben niet eens perse tegen verhoging van de AOW leeftijd maar er zijn grenzen net zoals er grenzen zijn aan wat ik nog aan belasting en pensioenpremie wil betalen.

Vanmiddag dit ingevuld:
https://www.nibud.nl/tools/werkurenberekenaar/

Als ik van 36 uur per week naar 32 ga dan scheelt dat mij maar ¤160 netto per maand. Oftewel ik ontvang maar ¤9,98 per uur over de laatste 4 uur. Ik laat de loonadministratie ook nog een proefberekening maken want ik vind het onwerkelijk en vooral de pensioenafdrachten dalen echt onevenredig hard. Maar feitelijk sta ik dus voor een happy meal per uur te werken.

En van dat pensioen zie ik straks toch maar weinig want ook die pot wordt nog een keer leeggehaald door de boomers.
Op zichzelf al absurd dat er een hele generatie is die dit al als gegeven beschouwt. Waaronder ik.
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 16:14:14 #225
236264 crew  capricia
pi_220002325
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik las ook(maar kan dat nu niet meer vinden :')) dat de lage en lage middeninkomens die "vrijheidsbijdrage" het zwaarst gaan voelen.

Het vorige kabinet was incompetent. Tot nu toe krijg ik het gevoel dat het aankomende kabinet vooral asociaal gaat zijn.
Ja. 2/3e voor de rekening van de werknemers dmv de belastingschijven die niet mee stijgen met de inflatie (dat raakt het midden en de onderkant het meest). En dan 1/3 hopen ze bij de werkgevers op te halen. Maar dat moeten ze nog bespreken. Dus dat is een open uitnodiging om gewoon Nee te zeggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')