Daar kunnen de ruggengraatloze Nederlanders een voorbeeld aan nemen.quote:Op zondag 1 februari 2026 08:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de regering daar ergens in de uitgaven probeert te snijden dan leggen de Fransen het land stil. Daarom zitten ze nu totaal klem.
Het lijkt wel alsof het electoraat in het westen chronisch weigert om volwassen naar de realiteit te kijken.
De situatie in Frankrijk is onhoudbaar. De oudere generatie gijzelt feitelijk gewoon de jongere populatie.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:51 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Daar kunnen de ruggengraatloze Nederlanders een voorbeeld aan nemen.
De Fransen laten niet met zich sollen. Dat is bij de Nederlanders wel anders.
De Fransen slopen daarmee dan wel hun economie en democratie, blij dat het hier niet zo werkt.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:51 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]
Daar kunnen de ruggengraatloze Nederlanders een voorbeeld aan nemen.
De Fransen laten niet met zich sollen. Dat is bij de Nederlanders wel anders.
Die versobering op gebied van het opbouwen van ww is in combinatie met het rücksichtslos verhogen van de ww leeftijd echt te asociaal voor woorden.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:53 schreef capricia het volgende:
WW halveren, ook de opbouw, ziektewet halveren, transitievergoeding eruit, dat zijn wel allemaal cadeautjes voor werkgevers.
Ga het daar maar halen.
Ik denk dat ze bij VNO-NCW de straalkachtjelam de polonaise lopen op basis van dit akkoord ja.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:53 schreef capricia het volgende:
WW halveren, ook de opbouw, ziektewet halveren, transitievergoeding eruit, dat zijn wel allemaal cadeautjes voor werkgevers.
Ga het daar maar halen.
Hier lijkt het oudere electoraat ook de AOW te gijzelen? Verlagen van de huidige uitkeringen uberhaupt bespreken is bijna politieke zelfmoord. En dat geldt in mindere mate ook voor de HRA en het erfrecht.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Fransen slopen daarmee dan wel hun economie en democratie, blij dat het hier niet zo werkt.
Oh en die 1/3e vrijheidsbelasting moeten ze nog bij Gods gratie bespreken met de werkgevers.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij VNO-NCW de straalkachtjelam de polonaise lopen op basis van dit akkoord ja.
Gewoon een aanslag op verworven werknemersrechten waar letterlijk eeuwenlang voor gevochten is.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:53 schreef capricia het volgende:
Ga het daar maar halen.
Ik denk dat voor die laatste 2 gewoon een meerderheid is obv de partijprogramma’s alleen de VVD heeft een veto uitgesproken en zijn zin gekegen. BOR en soortgelijke regelingen idem dito.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier lijkt het oudere electoraat ook de AOW te gijzelen? Verlagen van de huidige uitkeringen uberhaupt bespreken is bijna politieke zelfmoord. En dat geldt in mindere mate ook voor de HRA en het erfrecht.
Gewoon harder werkenquote:Op woensdag 4 februari 2026 15:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon een aanslag op verworven werknemersrechten waar letterlijk eeuwenlang voor gevochten is.
Ja.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die versobering op gebied van het opbouwen van ww is in combinatie met het rücksichtslos verhogen van de ww leeftijd echt te asociaal voor woorden.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ve-agenda-rob-jettenquote:Op woensdag 4 februari 2026 15:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat voor die laatste 2 gewoon een meerderheid is obv de partijprogramma’s alleen de VVD heeft een veto uitgesproken en zijn zin gekegen. BOR en soortgelijke regelingen idem dito.
En langer.quote:
Ik las ook(maar kan dat nu niet meer vindenquote:Op woensdag 4 februari 2026 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Heb nou niet de indruk dat de lastenverzwaring netjes evenredig verdeeld wordt.
Alles op het conto van de werknemer, en verlichting voor de werkgevers.
Asociaal dit.
Trickle down economics. Schaamteloze zelfverrijking.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Heb nou niet de indruk dat de lastenverzwaring netjes evenredig verdeeld wordt.
Alles op het conto van de werknemer, en verlichting voor de werkgevers.
Asociaal dit.
Breng ze nou niet op ideeën.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:01 schreef capricia het volgende:
[..]
En langer.
En daarna gaan we de aow fiscalisten. Zodat je alsnog allemaal hetzelfde krijgt.
Rustig de HRA afbouwen had echt iedereen wel begrepen. Zelfs ik dacht dat ze dat wel zouden doen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:01 schreef probeer het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ve-agenda-rob-jetten
OK, daar lijkt het idd wel op ja, mbt de HRA
Dat was ook zo’n VVD-frame. Dat het dan per direct afgeschaft zou worden. Links komt u bestelen dit dat.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Rustig de HRA afbouwen had echt iedereen wel begrepen. Zelfs ik dacht dat ze dat wel zouden doen.
Het was toch ook overduidelijk waar vvd op inspeelde? De egoïstische graaiers en de mensen die denken dat ze een egoïstische graaier zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat was ook zo’n VVD-frame. Dat het dan per direct afgeschaft zou worden. Links komt u bestelen dit dat.
Alle voorstanders zijn voor geleidelijke afbouw volgens mij zelfs de SP en PvdD.
Ja dat is al sinds 1990 het geval. Ik ben niet eens perse tegen verhoging van de AOW leeftijd maar er zijn grenzen net zoals er grenzen zijn aan wat ik nog aan belasting en pensioenpremie wil betalen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar de AOW-ers van nu dienen toch echt ontzien te worden hoor. Want die stemmen nu.
Niet na al dat roepen van Dilan.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Rustig de HRA afbouwen had echt iedereen wel begrepen. Zelfs ik dacht dat ze dat wel zouden doen.
Op zichzelf al absurd dat er een hele generatie is die dit al als gegeven beschouwt. Waaronder ik.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat is al sinds 1990 het geval. Ik ben niet eens perse tegen verhoging van de AOW leeftijd maar er zijn grenzen net zoals er grenzen zijn aan wat ik nog aan belasting en pensioenpremie wil betalen.
Vanmiddag dit ingevuld:
https://www.nibud.nl/tools/werkurenberekenaar/
Als ik van 36 uur per week naar 32 ga dan scheelt dat mij maar ¤160 netto per maand. Oftewel ik ontvang maar ¤9,98 per uur over de laatste 4 uur. Ik laat de loonadministratie ook nog een proefberekening maken want ik vind het onwerkelijk en vooral de pensioenafdrachten dalen echt onevenredig hard. Maar feitelijk sta ik dus voor een happy meal per uur te werken.
En van dat pensioen zie ik straks toch maar weinig want ook die pot wordt nog een keer leeggehaald door de boomers.
Ja. 2/3e voor de rekening van de werknemers dmv de belastingschijven die niet mee stijgen met de inflatie (dat raakt het midden en de onderkant het meest). En dan 1/3 hopen ze bij de werkgevers op te halen. Maar dat moeten ze nog bespreken. Dus dat is een open uitnodiging om gewoon Nee te zeggen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik las ook(maar kan dat nu niet meer vinden) dat de lage en lage middeninkomens die "vrijheidsbijdrage" het zwaarst gaan voelen.
Het vorige kabinet was incompetent. Tot nu toe krijg ik het gevoel dat het aankomende kabinet vooral asociaal gaat zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |