Die uitleg had dan van Jetten moeten komen gister. En die uitleg was er niet, dus is er ook gewoon niet.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:11 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik denk dat we vooral betere uitleg nodig hebben. Iemand die met visie vertelt waar we in 2035 of zo moeten staan. Waarom het uitkleden van rechten van werknemers dan moet. En waarom zo nu allemaal opeens.
Want ik vind dit wel heel veel zo opeens. En voor mij dus ook onverwacht. En misschien heb ik alles wel verkeerd gelezen en gezien. Want dit had ik allemaal niet begrepen bij d66.
quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die uitleg had dan van Jetten moeten komen gister. En die uitleg was er niet, dus is er ook gewoon niet.
politieke deadlock waar iedereen elkaar persoonlijk aanvalt en niks voor elkaar krijgt, nog meer fragmentatie in de politieke partijen, etc etcquote:Op woensdag 4 februari 2026 12:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik ben gewoon bang dat dit het populisme nog meer in de kaart gaat spelen.
We gaan de volgend keer nog populistischer rechts stemmen, want zij zullen het echt allemaal wel goed oplossen naar onze zin.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:20 schreef cherrycoke het volgende:
maaree, gaan we nu eindelijk is als een blok staan als burger en gewoon is nee zeggen tegen de overheid? of gaan we weer met zijn allen lopen zeiken en met de reet omhoog staan?
Hoe wil je nee zeggen tegen de verkorting van de WW of een verhoging van de AOW leeftijd? Een "kan me niet schelen dat jullie me geen AOW geven, ik stop toch met werken en eis geld"?quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:20 schreef cherrycoke het volgende:
maaree, gaan we nu eindelijk is als een blok staan als burger en gewoon is nee zeggen tegen de overheid?
Maak die wilders dan is premier, laat hem het dan maar doen, dan iemand als (quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We gaan de volgend keer nog populistischer rechts stemmen, want zij zullen het echt allemaal wel goed oplossen naar onze zin.
Zie ook de geweldige plannen van Wilders met zijn motie gisteren om per direct een asielstop in te stellen en de grenzen te sluiten
Op naar het Malieveld!quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:20 schreef cherrycoke het volgende:
maaree, gaan we nu eindelijk is als een blok staan als burger en gewoon is nee zeggen tegen de overheid? of gaan we weer met zijn allen lopen zeiken en met de reet omhoog staan?
Ja een overheid die lastige keuzes durft te maken, dat kun je natuurlijk niet accepteren.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik ben gewoon bang dat dit het populisme nog meer in de kaart gaat spelen.
Zijn er al staatjes van dan welke achterban van welke partij het minste of het meeste tevreden is?quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:42 schreef xpompompomx het volgende:
Het is in ieder geval te hopen dat de mensen die op de VVD hebben gestemd omdat anders GLPVDA en asielzoekers en moslims, blij zijn met dit kabinet. En graag hoor ik deze mensen ook niet klagen over het gure VVD-beleid.
Het is dan juist ook schokkend dat ze niet juist op die algemeen geaccepteerde dingen wat proberen te bereiken. Maar dat is natuurlijk allemaal te moeilijk en risicovol.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
Voorlopig schopt de oppositie wel het harst tegen de plannen die de VVD naar voren schuift.
Veel kleinere plannetjes wat betreft wonen en duurzaamheid zullen een stuk makkelijker erdoor komen.
Vvd stemmers zijn vooral bang voor hun eigen centen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:42 schreef xpompompomx het volgende:
Het is in ieder geval te hopen dat de mensen die op de VVD hebben gestemd omdat anders GLPVDA en asielzoekers en moslims, blij zijn met dit kabinet. En graag hoor ik deze mensen ook niet klagen over het gure VVD-beleid.
Lastige keuzes? Die hebben ze juist voorkomen. Lastig voor hen was het verhogen van vermogensbelasting, het intrekken van een hoop aftrekposten voor bedrijven, het verhogen van de VPB, het afbouwen van de HRA.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja een overheid die lastige keuzes durft te maken, dat kun je natuurlijk niet accepteren.
We moeten snel weer terug naar een kabinet van BBB en PVV lui die jarenlang plucheplakken zonder zinnig beleid.
Zijn er geen volwassenen meer in de zaal?
Nou dit dus ja.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:20 schreef cherrycoke het volgende:
Tegen de AOW leeftijd waarschijnlijk wel. Misschien ook wel tegen de WW verkorting.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:52 schreef capricia het volgende:
Is er ook een kans dat de oppositie partijen over hun schaduw heen stappen en gezamelijk een lijn trekken tegen deze plannen?
Ik hoop dat echt. Wat mij betreft trekken Wilders, Klaver (en de BBB voor de EK) gezamelijk op.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tegen de AOW leeftijd waarschijnlijk wel. Misschien ook wel tegen de WW verkorting.
Het klopt dat dit kabinet geen radicale vermogensbelasting invoert, de hypotheekrenteaftrek laat bestaan en de vennootschapsbelasting niet fors verhoogt. Maar dat betekent niet dat het moeilijke keuzes uit de weg is gegaan. Het betekent vooral dat er andere afwegingen zijn gemaakt dan jij zelf zou maken.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lastige keuzes? Die hebben ze juist voorkomen. Lastig voor hen was het verhogen van vermogensbelasting, het intrekken van een hoop aftrekposten voor bedrijven, het verhogen van de VPB, het afbouwen van de HRA.
Die keuzes hebben ze geen van allen gemaakt. Ze zijn voor het makkelijke: 'we pakken mensen aan die onze achterban niet zijn' gegaan.
De keuze is gewoon gemaakt om essentiële zaken uit het sociale stelsel te gooien, omdat ze niet konden kiezen welke belasting op vermogen of bedrijven ze wilden verhogen. Je weet wel, uit de doorrekening van D66.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het klopt dat dit kabinet geen radicale vermogensbelasting invoert, de hypotheekrenteaftrek laat bestaan en de vennootschapsbelasting niet fors verhoogt. Maar dat betekent niet dat het moeilijke keuzes uit de weg is gegaan. Het betekent vooral dat er andere afwegingen zijn gemaakt dan jij zelf zou maken.
Moeilijke keuzes zijn niet per definitie de maatregelen die jij als rechtvaardig ziet. Ook het verhogen van lasten voor een brede groep, het doorvoeren van impopulaire bezuinigingen of het invoeren van nieuwe heffingen met onzekere effecten vergt politieke moed juist omdat zulke keuzes niemand sparen.
De suggestie dat vooral 'niet de eigen achterban' wordt geraakt, is onterecht. De beleidsmaatregelen raken ook mensen die op deze partijen stemmen. De achterban van de regeringspartijen bestaat niet alleen uit vermogenden of werkgevers, maar ook uit middeninkomens, huiseigenaren en werknemers die de gevolgen van de voorgestelde maatregelen direct voelen.
We leven helaas niet langer in een tijd van onbegrensde beloften. We zijn beland in een fase waarin offers onvermijdelijk zijn. Dat vraagt een zeker mate van realisme en volwassenheid van ons allemaal.
Nou, van ons allemaal… vooral van de ‘kwetsbaarsten’ in onze samenleving dan.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:04 schreef Perrin het volgende:
We leven helaas niet langer in een tijd van onbegrensde beloften. We zijn beland in een fase waarin offers onvermijdelijk zijn. Dat vraagt een zekere mate van realisme en volwassenheid van ons allemaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |