abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219993377
In het Cortina Sliding Centre gaan we weer hoofd eerst naar beneden bij het skeleton. Op de vorige Spelen zorgde Kimberley Bos na een prachtige inhaalrace, voor een bronzen medaille voor het vlaggetje. De jaren daarna werd ze alleen nog maar beter, met als hoogtepunt een gouden medaille op het WK van vorig jaar.

Dit jaar gaat het allemaal niet zo makkelijk. Haar nieuwe slee leek niet goed te werken en de resultaten bleven uit. Geen enkele keer werd er een podium behaald, zelfs niet op haar favoriete banen. Maar; in Altenberg kwam er beterschap. Ze werd er 4e, wat haar beste resultaat was in de WB dit jaar. Geraakt ze op tijd in vorm?

Concurrentie komt met name uit Duitsland (zoals altijd) en uit België; waar Kim Meylemans met 3 gewonnen wereldbekers als favoriet naar voren wordt geschoven. Janine Flock (Oostenrijk), Tabitha Stoecker (GB) en Anna Fernstadt (Tsjechië) zijn ook outsiders. Voor @heywoodu noem ik ook Nicole Rocha Silveira uit Brazilië nog.

Bij de mannen zijn Matt Weston en Marcus Wyatt (GB) de grote favoriet.

En dan gaan we hier ook nog een niet gewenste mixed-estafette doen.

quote:
Schema

Donderdag 12 februari
09.30 - Mannen run 1 en 2

Vrijdag 13 februari
16.00 vrouwen run 1 en 2
19.30 mannen run 3 en 4

Zaterdag 14 februari
18.00 vrouwen run 3 en 4

Zondag 15 februari
18.00 Gemengde estafette run 1 en 2
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 februari 2026 @ 18:54:32 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220003198
https://www.bbc.com/sport/articles/cd0y15mkjzko

De Britten hebben een helmprobleem.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220003208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 18:54 schreef borisz het volgende:

Rondere helmen?
pi_220003223
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 18:54 schreef borisz het volgende:

De altijd materieeldoperende Britten
pi_220003227
Dat klinkt erg amateuristisch
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 februari 2026 @ 21:18:21 #6
269689 crew  Viv
pi_220020318
Kimberley Bos werd net even geïnterviewd tijdens de openingsceremonie. O+

Ze gaat straks op de fiets terug naar het hotel. :D
pi_220042916
Britse dames alvast zeer dominant in de eerste trainingsrun.
pi_220042924
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 08:30 schreef Columbiafan het volgende:
Britse dames alvast zeer dominant in de eerste trainingsrun.
Die hebben weer een materiaalupdate te pakken zo te zien
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220042990
Bos 13e bij de eerste run

Zegt niks zo'n eerste vrije training. Straks motorstand omhoog
pi_220043005
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 08:50 schreef franklop het volgende:
Zegt niks zo'n eerste vrije training. Straks motorstand omhoog
Vaak niet, maar in haar geval en de slechte vorm waarin ze al een tijd verkeerd lijkt het me lekker als je jezelf in de 1e run meteen naar een top 5 klassering kwakt. Voor je zelfvertrouwen, alles.

Dit is niet goed…
U MAD?
pi_220043013
Kan me herinneren dat die trainingsritjes vroeger ook op de stream zaten, of niet :?
pi_220043024
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 08:52 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Vaak niet, maar in haar geval en de slechte vorm waarin ze al een tijd verkeerd lijkt het me lekker als je jezelf in de 1e run meteen naar een top 5 klassering kwakt. Voor je zelfvertrouwen, alles.

Dit is niet goed…
Dat idee heb ik ook altijd ja, dat je niet bewust gaat lopen klooien in een training
pi_220043040
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 08:54 schreef TheVulture het volgende:
Kan me herinneren dat die trainingsritjes vroeger ook op de stream zaten, of niet :?
Ik denk dat er steeds maar een beperkt aantal trainingritten gestreamd worden bij de sleesporten.
pi_220043048
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 08:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat idee heb ik ook altijd ja, dat je niet bewust gaat lopen klooien in een training
Er wordt nog wel eens langzamer gestart in een paar trainingsruns, meer om gevoel met de baan te krijgen weer, hoe het erbij ligt etc.

Bos moest in beide runs als eerste, dat is niet ideaal, want je hebt sowieso geen beeld van hoe anderen het doen etc.

Tweede run startte ze ook weer stuk langzamer dan in run 1
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 februari 2026 @ 09:52:21 #15
284411 crew  heywoodu
pi_220043325
Nou, 19e.
pi_220043442
Ach
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_220043467
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 09:05 schreef franklop het volgende:

[..]
Er wordt nog wel eens langzamer gestart in een paar trainingsruns, meer om gevoel met de baan te krijgen weer, hoe het erbij ligt etc.

Bos moest in beide runs als eerste, dat is niet ideaal, want je hebt sowieso geen beeld van hoe anderen het doen etc.

Tweede run startte ze ook weer stuk langzamer dan in run 1
Dat zou natuurlijk kunnen en dat is het beste scenario. Sowieso zeggen trainingsritjes niet zo veel zolang je er maar vertrouwen opdoet om naar beneden te gaan en de lijnen vindt.

Neemt niet weg dat we realistisch niet te hoge verwachten zouden moeten hebben want het was een zeer matig seizoen tot nu toe.
pi_220043494
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 10:12 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk kunnen en dat is het beste scenario. Sowieso zeggen trainingsritjes niet zo veel zolang je er maar vertrouwen opdoet om naar beneden te gaan en de lijnen vindt.

Neemt niet weg dat we realistisch niet te hoge verwachten zouden moeten hebben want het was een zeer matig seizoen tot nu toe.
Nee klopt, maar ze was zelf na de laatste WB (4e) wel positiever omdat we wat issues hadden opgelost
pi_220043935
Benieuwd of we achteraf nog wat te horen krijgen over dit seizoen want het plotselinge verval dit seizoen blijft vreemd.
pi_220043945
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd of we achteraf nog wat te horen krijgen over dit seizoen want het plotselinge verval dit seizoen blijft vreemd.
Andere slee die niet goed bleek te werken
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 februari 2026 @ 11:34:30 #21
284411 crew  heywoodu
pi_220044349
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 08:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De opvolger van Geng is overigens ook al bekend: Amadeo Bagnis gaat in 2026 olympisch goud winnen in Italië :)
Alvast goed begonnen :7

Moderator maandag 9 februari 2026 @ 11:42:17 #22
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_220044383
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
In skeleton gaat het vaak bergafwaarts.

:T.
pi_220055246
Momenteel zijn de dames weer aan het trainen. Bos 20e in heat 3, dus of ze is ultiem verstoppertje aan het spelen, maar de voortekenen zijn toch niet heel lekker :D
pi_220055251
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 12:33 schreef TheVulture het volgende:
Momenteel zijn de dames weer aan het trainen. Bos 20e in heat 3, dus of ze is ultiem verstoppertje aan het spelen, maar de voortekenen zijn toch niet heel lekker :D
Moest nu ook als laatste, ook geen lekkere startplek
pi_220056046
20ste en 21ste vandaag, gaat een beetje pijnlijk worden allemaal.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 13:34:38 #26
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220056054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
20ste en 21ste vandaag, gaat een beetje pijnlijk worden allemaal.
Dit kan toch alleen maar materiaal zijn?
pi_220056092
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:34 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dit kan toch alleen maar materiaal zijn?
Langzaamste starts ook vandaag van het hele veld kan ook een blessure zijn of ze is zich aan het verstoppen (maar geen idee waarom, je moet toch ook een keer op snelheid de baan testen).
  dinsdag 10 februari 2026 @ 13:47:45 #28
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_220056182
Dit gaat hem ook niet worden nee, was toch 1 van de leukste medailles vorige OS.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_220056186
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Langzaamste starts ook vandaag van het hele veld kan ook een blessure zijn of ze is zich aan het verstoppen (maar geen idee waarom, je moet toch ook een keer op snelheid de baan testen).
Ze heeft nog 2 starts. Maar dit is wel erg opmerkelijk ja.
pi_220056974

Hij heeft hem toch opgedaan begreep ik? baas
pi_220057087
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 15:39 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Hij heeft hem toch opgedaan begreep ik? baas
|:(
Kan Claveau-Laviolette ook wel gaan starten met een muts waarop slachtoffers staan die vielen bij de ontvoering van Maduro, om maar iets te noemen.

Los van wat je ook vind van de situatie in Oekraïne of waar ook ter wereld ook, dit moet je gewoon niet willen tijdens de spelen (of welk sportevenement dan ook). Prima beslissing van het IOC, en als hij die helm toch op heeft gedaan gewoon een DSQ geven.
pi_220057096
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik snap dat verstopscenario ook niet, waarom zou je een heel seizoen zo ongeveer verstoppertje willen spelen. Als je hier gewoon 6 cleane races traint lijkt me dat je je juist vertrouwen kweekt
pi_220057137
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 15:56 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
|:(
Kan Claveau-Laviolette ook wel gaan starten met een muts waarop slachtoffers staan die vielen bij de ontvoering van Maduro, om maar iets te noemen.

Los van wat je ook vind van de situatie in Oekraïne of waar ook ter wereld ook, dit moet je gewoon niet willen tijdens de spelen (of welk sportevenement dan ook). Prima beslissing van het IOC, en als hij die helm toch op heeft gedaan gewoon een DSQ geven.
Waarom zou je dat niet moeten willen?
pi_220057189
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 16:03 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Omdat als een Rus zijn omgekomen vrienden op zijn helm zou zetten iedereen moord en brand zou schreeuwen, dus dat alleen geeft al aan dat je je in een politieke arena gaat begeven waar het IOC zich volgens zijn eigen regels zoveel mogelijk buiten wilt houden.
pi_220057207
quote:

[..]
Omdat het idee achter de Olympische Spelen is dat je geen politiek bedrijft maar sport, het IOC is daar altijd heel strikt en rechtlijnig op geweest, geen uitingen, klaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220057261
quote:

[..]
Omdat het IOC niet voor niets regels heeft om politieke uitingen tijdens de wedstrijden te verbieden. Anders wordt het een soort politiek theater, waarbij iedere sporter of elk land zijn eigen conflict of boodschap meeneemt. Dan gaat het niet meer over sport, maar over propaganda. Volgens mij is er al genoeg gezeik, spanningen en polarisatie momenteel overal dus laten we alsjeblieft het weinige wat we nog hebben waar het niet constant gaat over (geo)politieke shit ook zo houden.
pi_220057282
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 16:17 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Omdat het IOC niet voor niets regels heeft om politieke uitingen tijdens de wedstrijden te verbieden. Anders wordt het een soort politiek theater, waarbij iedere sporter of elk land zijn eigen conflict of boodschap meeneemt. Dan gaat het niet meer over sport, maar over propaganda. Volgens mij is er al genoeg gezeik, spanningen en polarisatie momenteel overal dus laten we alsjeblieft het weinige wat we nog hebben waar het niet constant gaat over (geo)politieke shit ook zo houden.
Lijkt me een prima reactie op het IOC die tal van russische sporters onder neutrale vlag laat meedoen die in het verleden gelinkt zijn aan Russische propaganda maargoed.
pi_220057318
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 16:17 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Wat is overigens precies de politieke uiting aan de fotos van overledenen?
pi_220057450
Hopelijk verstopt Bos zich, maar dit beloofd niet heel veel goeds.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_220057490
Je gaat je echt niet verstoppen, want voor wie doe je dat. Dit gaat niks worden of ze vinden nog snel een nieuwe setup.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_220057567
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 16:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wat is overigens precies de politieke uiting aan de fotos van overledenen?
Zou je dat ook vragen als het een Rus was met foto's van Russische overledenen? Zie daar het 'politieke'.

Hoezeer we ook sympathie voor hem hebben, het is gewoon een heel dun lijntje waar het IOC zich op begeeft.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 17:03:11 #42
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_220057577
Ach Fraebel
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_220057916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 17:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zou je dat ook vragen als het een Rus was met foto's van Russische overledenen? Zie daar het 'politieke'.

Hoezeer we ook sympathie voor hem hebben, het is gewoon een heel dun lijntje waar het IOC zich op begeeft.
Er mag ook helemaal geen Rus meedoen voor zijn land.. dan vermengt politiek en sport elkaar toch al?
pi_220058259
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 17:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Aangezien dat dan soldaten zijn wel ja. Dit is, correct me if im wrong, een helm met overleden sporters die ooit hier hadden kunnen staan maar niet kunnen staan omdat ze zijn omgekomen de afgelopen jaren. Het is een herdenkenis aan hen, maar omdat ze door Russische bommen zijn omgekomen mogen ze als sporters niet herdacht worden op de spelen? Ik vind dat vreemd.

Ik vind de reactie overigens helemaal vreemd dat mensen rustig op hun bankje van de spelen willen genieten en dus liever geen helmpje zien met overleden soms zelfs olympisch sporters voor hun ver van bed show. Maargoed wil het skeleton topic ook verder niet kapen. VOnd het gewoon ballen van hem om als medaillekandidaat (vgm) toch deze actie door te zetten :)
pi_220062201
Bos net naar beneden in training 5. Ze had startplek 8, de start was ze 5e maar de rest van de race zakte ze terug naar de langzaamste tijd tot nu toe. Ik denk dan toch wel dat we van verkeerde materiaalkeuzes kunnen spreken

Edit: kleine update, het lijkt plek 13 te worden en dit is wel haar beste run tot nu toe qua eindtijd, en dan laat ze nog een tiende liggen op haar start vergeleken met run 1.

[ Bericht 15% gewijzigd door TheVulture op 11-02-2026 10:38:00 ]
  FOK!Fotograaf woensdag 11 februari 2026 @ 10:36:49 #46
842 Zorro
Z
pi_220062330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 10:16 schreef TheVulture het volgende:
Bos net naar beneden in training 5. Ze had startplek 8, de start was ze 5e maar de rest van de race zakte ze terug naar de langzaamste tijd tot nu toe. Ik denk dan toch wel dat we van verkeerde materiaalkeuzes kunnen spreken
Ik ben volkomen leek hier, maar het is een simpel sleetje (jaja, een beetje versimplificeerd), hoe moeilijk is het om een ander sleetje te organiseren? Of is dat allemaal contracten dit-dat-alles?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220062346
quote:
6s.gif Op woensdag 11 februari 2026 10:36 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik ben volkomen leek hier, maar het is een simpel sleetje (jaja, een beetje versimplificeerd), hoe moeilijk is het om een ander sleetje te organiseren? Of is dat allemaal contracten dit-dat-alles?
Dat zal inderdaad wel met contracten etc te maken hebben, en je krijgt niet zomaar van iemand anders een slee. Denk dat het vooral in de ijzers zit. Al heb ik na analyse van de cijfers nog wel ergens het vermoeden dat ze misschien toch verstoppertje speelt, maar de vraag is meer waarom :P
  FOK!Fotograaf woensdag 11 februari 2026 @ 10:40:55 #48
842 Zorro
Z
pi_220062360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 10:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat zal inderdaad wel met contracten etc te maken hebben, en je krijgt niet zomaar van iemand anders een slee. Denk dat het vooral in de ijzers zit. Al heb ik na analyse van de cijfers nog wel ergens het vermoeden dat ze misschien toch verstoppertje speelt, maar de vraag is meer waarom :P
Ik hoop het, ineens toptijden tijdens de wedstrijd zou meester trollen zijn _O_
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220062528
Trainingsruns zijn nu ook op de stream trouwens :P

We gaan zo beginnen aan de laatste run voor de dames
pi_220062563
quote:
6s.gif Op woensdag 11 februari 2026 10:36 schreef Zorro het volgende:

[..]
Slee's zijn volkomen gemaakt naar de persoon, daarnaast worden haar slee's gemaakt door haar coach die beschouwd wordt als één van de beste sleemakers van het veld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')