quote:Schema
Donderdag 12 februari
09.30 - Mannen run 1 en 2
Vrijdag 13 februari
16.00 vrouwen run 1 en 2
19.30 mannen run 3 en 4
Zaterdag 14 februari
18.00 vrouwen run 3 en 4
Zondag 15 februari
18.00 Gemengde estafette run 1 en 2
Rondere helmen?quote:Op woensdag 4 februari 2026 18:54 schreef borisz het volgende:
https://www.bbc.com/sport/articles/cd0y15mkjzko
De Britten hebben een helmprobleem.
De altijd materieeldoperende Brittenquote:Op woensdag 4 februari 2026 18:54 schreef borisz het volgende:
https://www.bbc.com/sport/articles/cd0y15mkjzko
De Britten hebben een helmprobleem.
Die hebben weer een materiaalupdate te pakken zo te zienquote:Op maandag 9 februari 2026 08:30 schreef Columbiafan het volgende:
Britse dames alvast zeer dominant in de eerste trainingsrun.
Vaak niet, maar in haar geval en de slechte vorm waarin ze al een tijd verkeerd lijkt het me lekker als je jezelf in de 1e run meteen naar een top 5 klassering kwakt. Voor je zelfvertrouwen, alles.quote:Op maandag 9 februari 2026 08:50 schreef franklop het volgende:
Zegt niks zo'n eerste vrije training. Straks motorstand omhoog
Dat idee heb ik ook altijd ja, dat je niet bewust gaat lopen klooien in een trainingquote:Op maandag 9 februari 2026 08:52 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vaak niet, maar in haar geval en de slechte vorm waarin ze al een tijd verkeerd lijkt het me lekker als je jezelf in de 1e run meteen naar een top 5 klassering kwakt. Voor je zelfvertrouwen, alles.
Dit is niet goed…
Ik denk dat er steeds maar een beperkt aantal trainingritten gestreamd worden bij de sleesporten.quote:Op maandag 9 februari 2026 08:54 schreef TheVulture het volgende:
Kan me herinneren dat die trainingsritjes vroeger ook op de stream zaten, of niet
Er wordt nog wel eens langzamer gestart in een paar trainingsruns, meer om gevoel met de baan te krijgen weer, hoe het erbij ligt etc.quote:Op maandag 9 februari 2026 08:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook altijd ja, dat je niet bewust gaat lopen klooien in een training
Dat zou natuurlijk kunnen en dat is het beste scenario. Sowieso zeggen trainingsritjes niet zo veel zolang je er maar vertrouwen opdoet om naar beneden te gaan en de lijnen vindt.quote:Op maandag 9 februari 2026 09:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Er wordt nog wel eens langzamer gestart in een paar trainingsruns, meer om gevoel met de baan te krijgen weer, hoe het erbij ligt etc.
Bos moest in beide runs als eerste, dat is niet ideaal, want je hebt sowieso geen beeld van hoe anderen het doen etc.
Tweede run startte ze ook weer stuk langzamer dan in run 1
Nee klopt, maar ze was zelf na de laatste WB (4e) wel positiever omdat we wat issues hadden opgelostquote:Op maandag 9 februari 2026 10:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk kunnen en dat is het beste scenario. Sowieso zeggen trainingsritjes niet zo veel zolang je er maar vertrouwen opdoet om naar beneden te gaan en de lijnen vindt.
Neemt niet weg dat we realistisch niet te hoge verwachten zouden moeten hebben want het was een zeer matig seizoen tot nu toe.
Andere slee die niet goed bleek te werkenquote:Op maandag 9 februari 2026 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd of we achteraf nog wat te horen krijgen over dit seizoen want het plotselinge verval dit seizoen blijft vreemd.
Alvast goed begonnenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 08:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De opvolger van Geng is overigens ook al bekend: Amadeo Bagnis gaat in 2026 olympisch goud winnen in Italië
In skeleton gaat het vaak bergafwaarts.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd of we achteraf nog wat te horen krijgen over dit seizoen want het plotselinge verval dit seizoen blijft vreemd.
Moest nu ook als laatste, ook geen lekkere startplekquote:Op dinsdag 10 februari 2026 12:33 schreef TheVulture het volgende:
Momenteel zijn de dames weer aan het trainen. Bos 20e in heat 3, dus of ze is ultiem verstoppertje aan het spelen, maar de voortekenen zijn toch niet heel lekker
Dit kan toch alleen maar materiaal zijn?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 13:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
20ste en 21ste vandaag, gaat een beetje pijnlijk worden allemaal.
Langzaamste starts ook vandaag van het hele veld kan ook een blessure zijn of ze is zich aan het verstoppen (maar geen idee waarom, je moet toch ook een keer op snelheid de baan testen).quote:Op dinsdag 10 februari 2026 13:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit kan toch alleen maar materiaal zijn?
Ze heeft nog 2 starts. Maar dit is wel erg opmerkelijk ja.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 13:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Langzaamste starts ook vandaag van het hele veld kan ook een blessure zijn of ze is zich aan het verstoppen (maar geen idee waarom, je moet toch ook een keer op snelheid de baan testen).
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 15:39 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Hij heeft hem toch opgedaan begreep ik? baas
Ik snap dat verstopscenario ook niet, waarom zou je een heel seizoen zo ongeveer verstoppertje willen spelen. Als je hier gewoon 6 cleane races traint lijkt me dat je je juist vertrouwen kweektquote:Op dinsdag 10 februari 2026 13:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Langzaamste starts ook vandaag van het hele veld kan ook een blessure zijn of ze is zich aan het verstoppen (maar geen idee waarom, je moet toch ook een keer op snelheid de baan testen).
Waarom zou je dat niet moeten willen?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 15:56 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]![]()
Kan Claveau-Laviolette ook wel gaan starten met een muts waarop slachtoffers staan die vielen bij de ontvoering van Maduro, om maar iets te noemen.
Los van wat je ook vind van de situatie in Oekraïne of waar ook ter wereld ook, dit moet je gewoon niet willen tijdens de spelen (of welk sportevenement dan ook). Prima beslissing van het IOC, en als hij die helm toch op heeft gedaan gewoon een DSQ geven.
Omdat als een Rus zijn omgekomen vrienden op zijn helm zou zetten iedereen moord en brand zou schreeuwen, dus dat alleen geeft al aan dat je je in een politieke arena gaat begeven waar het IOC zich volgens zijn eigen regels zoveel mogelijk buiten wilt houden.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet moeten willen?
Omdat het idee achter de Olympische Spelen is dat je geen politiek bedrijft maar sport, het IOC is daar altijd heel strikt en rechtlijnig op geweest, geen uitingen, klaar.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Omdat het IOC niet voor niets regels heeft om politieke uitingen tijdens de wedstrijden te verbieden. Anders wordt het een soort politiek theater, waarbij iedere sporter of elk land zijn eigen conflict of boodschap meeneemt. Dan gaat het niet meer over sport, maar over propaganda. Volgens mij is er al genoeg gezeik, spanningen en polarisatie momenteel overal dus laten we alsjeblieft het weinige wat we nog hebben waar het niet constant gaat over (geo)politieke shit ook zo houden.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lijkt me een prima reactie op het IOC die tal van russische sporters onder neutrale vlag laat meedoen die in het verleden gelinkt zijn aan Russische propaganda maargoed.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:17 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Omdat het IOC niet voor niets regels heeft om politieke uitingen tijdens de wedstrijden te verbieden. Anders wordt het een soort politiek theater, waarbij iedere sporter of elk land zijn eigen conflict of boodschap meeneemt. Dan gaat het niet meer over sport, maar over propaganda. Volgens mij is er al genoeg gezeik, spanningen en polarisatie momenteel overal dus laten we alsjeblieft het weinige wat we nog hebben waar het niet constant gaat over (geo)politieke shit ook zo houden.
Wat is overigens precies de politieke uiting aan de fotos van overledenen?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:17 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Omdat het IOC niet voor niets regels heeft om politieke uitingen tijdens de wedstrijden te verbieden. Anders wordt het een soort politiek theater, waarbij iedere sporter of elk land zijn eigen conflict of boodschap meeneemt. Dan gaat het niet meer over sport, maar over propaganda. Volgens mij is er al genoeg gezeik, spanningen en polarisatie momenteel overal dus laten we alsjeblieft het weinige wat we nog hebben waar het niet constant gaat over (geo)politieke shit ook zo houden.
Zou je dat ook vragen als het een Rus was met foto's van Russische overledenen? Zie daar het 'politieke'.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat is overigens precies de politieke uiting aan de fotos van overledenen?
Er mag ook helemaal geen Rus meedoen voor zijn land.. dan vermengt politiek en sport elkaar toch al?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zou je dat ook vragen als het een Rus was met foto's van Russische overledenen? Zie daar het 'politieke'.
Hoezeer we ook sympathie voor hem hebben, het is gewoon een heel dun lijntje waar het IOC zich op begeeft.
Aangezien dat dan soldaten zijn wel ja. Dit is, correct me if im wrong, een helm met overleden sporters die ooit hier hadden kunnen staan maar niet kunnen staan omdat ze zijn omgekomen de afgelopen jaren. Het is een herdenkenis aan hen, maar omdat ze door Russische bommen zijn omgekomen mogen ze als sporters niet herdacht worden op de spelen? Ik vind dat vreemd.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zou je dat ook vragen als het een Rus was met foto's van Russische overledenen? Zie daar het 'politieke'.
Hoezeer we ook sympathie voor hem hebben, het is gewoon een heel dun lijntje waar het IOC zich op begeeft.
Ik ben volkomen leek hier, maar het is een simpel sleetje (jaja, een beetje versimplificeerd), hoe moeilijk is het om een ander sleetje te organiseren? Of is dat allemaal contracten dit-dat-alles?quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:16 schreef TheVulture het volgende:
Bos net naar beneden in training 5. Ze had startplek 8, de start was ze 5e maar de rest van de race zakte ze terug naar de langzaamste tijd tot nu toe. Ik denk dan toch wel dat we van verkeerde materiaalkeuzes kunnen spreken
Dat zal inderdaad wel met contracten etc te maken hebben, en je krijgt niet zomaar van iemand anders een slee. Denk dat het vooral in de ijzers zit. Al heb ik na analyse van de cijfers nog wel ergens het vermoeden dat ze misschien toch verstoppertje speelt, maar de vraag is meer waaromquote:Op woensdag 11 februari 2026 10:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ben volkomen leek hier, maar het is een simpel sleetje (jaja, een beetje versimplificeerd), hoe moeilijk is het om een ander sleetje te organiseren? Of is dat allemaal contracten dit-dat-alles?
Ik hoop het, ineens toptijden tijdens de wedstrijd zou meester trollen zijnquote:Op woensdag 11 februari 2026 10:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad wel met contracten etc te maken hebben, en je krijgt niet zomaar van iemand anders een slee. Denk dat het vooral in de ijzers zit. Al heb ik na analyse van de cijfers nog wel ergens het vermoeden dat ze misschien toch verstoppertje speelt, maar de vraag is meer waarom
Slee's zijn volkomen gemaakt naar de persoon, daarnaast worden haar slee's gemaakt door haar coach die beschouwd wordt als één van de beste sleemakers van het veld.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ben volkomen leek hier, maar het is een simpel sleetje (jaja, een beetje versimplificeerd), hoe moeilijk is het om een ander sleetje te organiseren? Of is dat allemaal contracten dit-dat-alles?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |