abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219994516
DBM heeft dit naar mijn idee zich allemaal aangemeten en zich aangepraat, omdat het het goed doet op insta en Threads. Met als met een grijs/lach al die dingen vertellen en zich zelf ophemelen. Je moet je zelf dan steeds meer overstemmen om relevant te blijven, vandaar al die diagnoses (al dan niet zelfbedacht), denk ik.
pi_219994527
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:10 schreef Flipflop12 het volgende:
DBM heeft dit naar mijn idee zich allemaal aangemeten en zich aangepraat, omdat het het goed doet op insta en Threads. Met als met een grijs/lach al die dingen vertellen en zich zelf ophemelen. Je moet je zelf dan steeds meer overstemmen om relevant te blijven, vandaar al die diagnoses (al dan niet zelfbedacht), denk ik.
Koopziek en gigantisch aandacht tekort noemt ze dan weer nooit.
pi_219994571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:06 schreef papierentas het volgende:

[..]
Zulke zitten dus wekelijks bij een huisarts voor werkelijk waar elke scheet.
En vervolgens verontwaardigd zijn over het verhogen van het eigen risico.
pi_219994609
Bij DBM heb ik altijd het idee dat zij en de kinderen altijd iets moeten 'mankeren'. Autisme, dyslectie, ziektes.

Ze probeert ook heel erg te overtuigen over hoe autistisch het er daar allemaal aan toegaat.
pi_219994738
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:24 schreef ZombieQueen het volgende:
Bij DBM heb ik altijd het idee dat zij en de kinderen altijd iets moeten 'mankeren'. Autisme, dyslectie, ziektes.

Ze probeert ook heel erg te overtuigen over hoe autistisch het er daar allemaal aan toegaat.
Ik heb altijd een beetje het gevoel dat mensen die zeggen dat ze o zo autistische zijn het juist doen voor de aandacht (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) de mensen met autisme die ik ken roepen namelijk niet de godganse dag dat ze autistische zijn.
pi_219994824
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:45 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik heb altijd een beetje het gevoel dat mensen die zeggen dat ze o zo autistische zijn het juist doen voor de aandacht (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) de mensen met autisme die ik ken roepen namelijk niet de godganse dag dat ze autistische zijn.
Én dat geeft haar een excuus om geen baan te hoeven zoeken, de hele dag animal crossing te spelen, middagdutjes te doen, etc. etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jetteleah2401 op 03-02-2026 18:44:31 ]
pi_219994860
Heftige update bij Pascal
pi_219994898
quote:

[..]
Nouja dat dus. Beide kinderen hebbdn hier autisme, en we zijn daar helemaal niet mee bezig. It's how we roll. Ja natuurlijk merken we dagelijks dingen, maar dat is hoe ze zijn.

En ze hebben autisme, ze zijn geen autisten. Ze zijn meer dan hun autisme. Ik vind dat toch altijd zo naar. Maar dat kan aan mij liggen.
pi_219994991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:00 schreef Muisjeruisje het volgende:
Ja jeetje, wat verdrietig dat ze aangeeft geen behandeling meer te kunnen krijgen en ook niet zomaar meer kan gaan eten vanwege lichamelijke risico's. Een heel herkenbaar verhaal met iemand in mijn omgeving die herstellende was van een eetstoornis, maar wiens lichaam zo stuk was door de ziekte dat ze geen voedingsstoffen meer kon opnemen.
Wat een verdriet voor haar en haar ouders.
pi_219995083
Hoezo gaat Judith pas na 2 uur kijken waar Bob uithangt? Vind dat toch wel lang voor een kind van die leeftijd
pi_219995228
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:17 schreef Muisjeruisje het volgende:
Hoezo gaat Judith pas na 2 uur kijken waar Bob uithangt? Vind dat toch wel lang voor een kind van die leeftijd
Waarschijnlijk was ze nog in de wolken met haar knakworst.
Ik vind dat zo sneu dat je blij en trots wordt van je strijd die je gevoerd hebt met de Jumbo voor een blik knakworst, bah.
pi_219995238
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:06 schreef Samarkand het volgende:

[..]
Ja jeetje, wat verdrietig dat ze aangeeft geen behandeling meer te kunnen krijgen en ook niet zomaar meer kan gaan eten vanwege lichamelijke risico's. Een heel herkenbaar verhaal met iemand in mijn omgeving die herstellende was van een eetstoornis, maar wiens lichaam zo stuk was door de ziekte dat ze geen voedingsstoffen meer kon opnemen.
Wat een verdriet voor haar en haar ouders.
Maar wat ik dan zo lastig vind, is die post dat ze over 3,5 uur met een update komt. Zo ziek zijn dat er nergens behandeling meer mogelijk lijkt, en dan alsnog gaan teasen over die update. Waarom is het informeren van je volgers zo belangrijk, wat haal je daar uit? Moet voor haar ouders en omgeving heftig zijn om machteloos toe te kijken.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 18:46:24 #38
184769 crew  Deisyy
pi_219995267
quote:
Ik kan alleen de eerste twee regels lezen, de rest wordt geblurd door blokjes.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_219995310
quote:

[..]
Dit! Echt de spijker op z’n kop.
Ik wil blijven.
pi_219995321
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:17 schreef Muisjeruisje het volgende:
Dit is niet zomaar een kind! Dit is haar o zo autonome, zelfstandige kind met een groot verantwoordelijkheidsgevoel!
Ik wil blijven.
pi_219995337
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:46 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Ik kan alleen de eerste twee regels lezen, de rest wordt geblurd door blokjes.
Vreemd. Ik kan hem wel lezen.

Heel verdrietig.
pi_219995450
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:02 schreef ZombieQueen het volgende:

[..]
Nouja dat dus. Beide kinderen hebbdn hier autisme, en we zijn daar helemaal niet mee bezig. It's how we roll. Ja natuurlijk merken we dagelijks dingen, maar dat is hoe ze zijn.

En ze hebben autisme, ze zijn geen autisten. Ze zijn meer dan hun autisme. Ik vind dat toch altijd zo naar. Maar dat kan aan mij liggen.
Ik heb dat altijd met dementie, heb lang op een gesloten afdeling gewerkt en men zegt vaak; ze zijn dementerend. Nee, ze hebben (een vorm van) dementie.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je de hele dag de behoefte hebt om te benoemen wat je 'hebt'. Ik heb een angststoornis. Maar ik voel niet de behoefte om dat maar constant tegen iedereen te vertellen. Het bepaald voor een groot deel wie ik ben en hoe ik op bepaalde situaties reageer, maar dat gaat verder toch niemand iets aan? 🤷‍♀️
Dat ik mijn hele traject op sociale media zou delen en helemaal enthousiast zou worden over de diagnose. Ik zie t niet voor me 🙈
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 19:18:44 #43
184769 crew  Deisyy
pi_219995553
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:59 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]

Heel verdrietig.
Wat ik hier lees is inderdaad heel triest, ook voor haar ouders.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 19:20:19 #44
184769 crew  Deisyy
pi_219995581
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:02 schreef ZombieQueen het volgende:

[..]

Dit ja, mijn zoon heeft autisme en is veel meer dan een autist.
pi_219995589
Bij Pascal geloof ik helaas ook heel veel dingen niet. Ze zegt dat er capaciteitsproblemen zijn in het ziekenhuis en dat ze baar daarom niet kunnen opnemen. Doelt ze dan op personeelstekort? Zij is momenteel in levensgevaar en dan word je toch zeker wel opgenomen? Een opname met een sonde kunnen ze haar volgens mij niet verplichten, want ze is een volwassen vrouw van, ik geloof, 28...ook het feit dat zij doet alsof haar tekeningen haar eigen ontwerp zijn stoort mij. Zij kan vast aardig tekenen, maar het zijn geen eigen ontwerpen. Volgens mij is zij een erg ingewikkeld persoon, maar dat zal ook wel door de ziekte komen. Wat een vreselijke rotziekte is het toch ook, ook zo triest voor haar ouders, hun leven staat ook al meer dan 10 jaar op z'n kop...ik hoop het beste voor haar...
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 19:25:37 #46
184769 crew  Deisyy
pi_219995614
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:59 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]

Heel verdrietig.
Ik zie dat ze het ook als bericht heeft geplaatst, dat kan ik wel gewoon lezen, in haar stories niet.

Wat triest :{
pi_219995639
quote:
Heel triest.

En heel eerlijk, elke keer als ik naar haar IG ga ben ik bang dat ik een overlijdensbericht te zien krijg. Ik blijf het bizar vinden hoeveel een lichaam aankan.
pi_219995988
Je moet je ook beseffen dat alle updates bij Pascal geschreven worden vanuit haar zieke stem en ziektebeeld. Eerder gaf ze ook aan dat heel veel opties niks waren (haar hoofd zit vol met onmogelijkheden) en werd ze pissig als mensen wel passende opties zonder contra-indicaties aandroegen. Daarnaast kiest ze (vanuit haar ziektebeeld) er telkens zelf voor om behandeling vroegtijdig te beëindigen, eerder te vertrekken bij Rintveld, sonde voeding weer te stoppen na een paar weken, de eventuele mogelijkheid van het ontwikkelen van refeedingsyndroom telkens als excuus te gebruiken om niet te eten etc…

Eerlijk? Dit wordt gewoon een tweede “Emma wil leven” verhaal. Afschuwelijk om aan te zien. Vreselijk voor haar naasten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Paardrijden123 op 03-02-2026 20:13:20 ]
pi_219996063
Milou deelde vandaag dat ze tijdens het wandelen altijd een beetje op haar telefoon loopt te scrollen. Wat zonde zeg! Wandelen kan zoveel positiefs opleveren, maar niet als je op je telefoon blijft scrollen.
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet benoemen/omschrijven. Maar ik vind het heel ongezond ofzo?
pi_219996083
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:06 schreef Paardrijden123 het volgende:
Je moet je ook beseffen dat alle updates bij Pascal geschreven worden vanuit haar zieke stem en ziektebeeld. Eerder gaf ze ook aan dat heel veel opties niks waren (want ze dacht alleen in onmogelijkheden) en werd ze pissig als mensen wel goede opties aandroegen. Daarnaast kiest ze (vanuit haar ziektebeeld) er telkens zelf voor om behandeling vroegtijdig te beëindigen, sonde voeding weer te stoppen etc…
Dat is ook zeker waar. Vaak moeten mensen tot een dieptepunt zinken voordat ze motivatie voelen om te veranderen. Helaas is de motivatie vaak maar tijdelijk. En bij eetstoornissen (maar ook andere ziektes) wordt het vaak steeds meer iemands identiteit. Daar deelde ze een tijd geleden een story over met een post van een ander account. Over hoe het eng is om het los te laten, want wie ziet je nog als je er weer gezond en 'goed' uitziet. En wie ben je als je je ziekte niet meer hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')