Koopziek en gigantisch aandacht tekort noemt ze dan weer nooit.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:10 schreef Flipflop12 het volgende:
DBM heeft dit naar mijn idee zich allemaal aangemeten en zich aangepraat, omdat het het goed doet op insta en Threads. Met als met een grijs/lach al die dingen vertellen en zich zelf ophemelen. Je moet je zelf dan steeds meer overstemmen om relevant te blijven, vandaar al die diagnoses (al dan niet zelfbedacht), denk ik.
En vervolgens verontwaardigd zijn over het verhogen van het eigen risico.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:06 schreef papierentas het volgende:
[..]
Zulke zitten dus wekelijks bij een huisarts voor werkelijk waar elke scheet.
Ik heb altijd een beetje het gevoel dat mensen die zeggen dat ze o zo autistische zijn het juist doen voor de aandacht (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) de mensen met autisme die ik ken roepen namelijk niet de godganse dag dat ze autistische zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:24 schreef ZombieQueen het volgende:
Bij DBM heb ik altijd het idee dat zij en de kinderen altijd iets moeten 'mankeren'. Autisme, dyslectie, ziektes.
Ze probeert ook heel erg te overtuigen over hoe autistisch het er daar allemaal aan toegaat.
Én dat geeft haar een excuus om geen baan te hoeven zoeken, de hele dag animal crossing te spelen, middagdutjes te doen, etc. etc.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:45 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik heb altijd een beetje het gevoel dat mensen die zeggen dat ze o zo autistische zijn het juist doen voor de aandacht (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) de mensen met autisme die ik ken roepen namelijk niet de godganse dag dat ze autistische zijn.
Nouja dat dus. Beide kinderen hebbdn hier autisme, en we zijn daar helemaal niet mee bezig. It's how we roll. Ja natuurlijk merken we dagelijks dingen, maar dat is hoe ze zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:45 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik heb altijd een beetje het gevoel dat mensen die zeggen dat ze o zo autistische zijn het juist doen voor de aandacht (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) de mensen met autisme die ik ken roepen namelijk niet de godganse dag dat ze autistische zijn.
Ja jeetje, wat verdrietig dat ze aangeeft geen behandeling meer te kunnen krijgen en ook niet zomaar meer kan gaan eten vanwege lichamelijke risico's. Een heel herkenbaar verhaal met iemand in mijn omgeving die herstellende was van een eetstoornis, maar wiens lichaam zo stuk was door de ziekte dat ze geen voedingsstoffen meer kon opnemen.quote:
Waarschijnlijk was ze nog in de wolken met haar knakworst.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:17 schreef Muisjeruisje het volgende:
Hoezo gaat Judith pas na 2 uur kijken waar Bob uithangt? Vind dat toch wel lang voor een kind van die leeftijd
Maar wat ik dan zo lastig vind, is die post dat ze over 3,5 uur met een update komt. Zo ziek zijn dat er nergens behandeling meer mogelijk lijkt, en dan alsnog gaan teasen over die update. Waarom is het informeren van je volgers zo belangrijk, wat haal je daar uit? Moet voor haar ouders en omgeving heftig zijn om machteloos toe te kijken.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:06 schreef Samarkand het volgende:
[..]
Ja jeetje, wat verdrietig dat ze aangeeft geen behandeling meer te kunnen krijgen en ook niet zomaar meer kan gaan eten vanwege lichamelijke risico's. Een heel herkenbaar verhaal met iemand in mijn omgeving die herstellende was van een eetstoornis, maar wiens lichaam zo stuk was door de ziekte dat ze geen voedingsstoffen meer kon opnemen.
Wat een verdriet voor haar en haar ouders.
Ik kan alleen de eerste twee regels lezen, de rest wordt geblurd door blokjes.quote:
Dit! Echt de spijker op z’n kop.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:45 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Dit is niet zomaar een kind! Dit is haar o zo autonome, zelfstandige kind met een groot verantwoordelijkheidsgevoel!quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:17 schreef Muisjeruisje het volgende:
Hoezo gaat Judith pas na 2 uur kijken waar Bob uithangt? Vind dat toch wel lang voor een kind van die leeftijd
Vreemd. Ik kan hem wel lezen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik kan alleen de eerste twee regels lezen, de rest wordt geblurd door blokjes.
Ik heb dat altijd met dementie, heb lang op een gesloten afdeling gewerkt en men zegt vaak; ze zijn dementerend. Nee, ze hebben (een vorm van) dementie.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:02 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Nouja dat dus. Beide kinderen hebbdn hier autisme, en we zijn daar helemaal niet mee bezig. It's how we roll. Ja natuurlijk merken we dagelijks dingen, maar dat is hoe ze zijn.
En ze hebben autisme, ze zijn geen autisten. Ze zijn meer dan hun autisme. Ik vind dat toch altijd zo naar. Maar dat kan aan mij liggen.
Wat ik hier lees is inderdaad heel triest, ook voor haar ouders.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:59 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Vreemd. Ik kan hem wel lezen.
Heel verdrietig.
Dit ja, mijn zoon heeft autisme en is veel meer dan een autist.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:02 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Nouja dat dus. Beide kinderen hebbdn hier autisme, en we zijn daar helemaal niet mee bezig. It's how we roll. Ja natuurlijk merken we dagelijks dingen, maar dat is hoe ze zijn.
En ze hebben autisme, ze zijn geen autisten. Ze zijn meer dan hun autisme. Ik vind dat toch altijd zo naar. Maar dat kan aan mij liggen.
Ik zie dat ze het ook als bericht heeft geplaatst, dat kan ik wel gewoon lezen, in haar stories niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:59 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Vreemd. Ik kan hem wel lezen.
Heel verdrietig.
Heel triest.quote:
Dat is ook zeker waar. Vaak moeten mensen tot een dieptepunt zinken voordat ze motivatie voelen om te veranderen. Helaas is de motivatie vaak maar tijdelijk. En bij eetstoornissen (maar ook andere ziektes) wordt het vaak steeds meer iemands identiteit. Daar deelde ze een tijd geleden een story over met een post van een ander account. Over hoe het eng is om het los te laten, want wie ziet je nog als je er weer gezond en 'goed' uitziet. En wie ben je als je je ziekte niet meer hebt.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:06 schreef Paardrijden123 het volgende:
Je moet je ook beseffen dat alle updates bij Pascal geschreven worden vanuit haar zieke stem en ziektebeeld. Eerder gaf ze ook aan dat heel veel opties niks waren (want ze dacht alleen in onmogelijkheden) en werd ze pissig als mensen wel goede opties aandroegen. Daarnaast kiest ze (vanuit haar ziektebeeld) er telkens zelf voor om behandeling vroegtijdig te beëindigen, sonde voeding weer te stoppen etc…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |