quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:42 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De pups hebben momenteel een uitgesproken voorkeur voor in de bench liggen op hun prachtige schapenvel(*)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als we de schuifdeuren openzetten kunnen ze ook naar buiten, alwaar Mooitje naar eigen inzicht ook kan komen & gaan.Foto 4 heeft een Emoe-alertSPOILER: over schapenvachtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:42 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De pups hebben momenteel een uitgesproken voorkeur voor in de bench liggen op hun prachtige schapenvel(*)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als we de schuifdeuren openzetten kunnen ze ook naar buiten, alwaar Mooitje naar eigen inzicht ook kan komen & gaan.AwwwwSPOILER: over schapenvachtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
Daar kan je toch de hele dag naar kijkenquote:Op donderdag 26 maart 2026 14:10 schreef sigme het volgende:
Kiek, zo kunnen de pups naar buiten en terug de serre in, en kan Mooitje over het hekje hupsen naar gelang haar goeddunkt.
[ afbeelding ]
Bijna. Een groot deel van de dag moet er poep geruimd worden, voer opgediend, voer opgeruimd, voer gekocht ..quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar kan je toch de hele dag naar kijken
quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Bijna. Een groot deel van de dag moet er poep geruimd worden, voer opgediend, voer opgeruimd, voer gekocht ..
De 17kg die ik maandag haalde is al weer grotendeels op, we voeren ruim 2½ kilo vlees per dag momenteel, en dat zal wel alleen maar meer worden voorlopig![]()
De mama vindt ze schattig maar wil echt geen hondquote:Op donderdag 26 maart 2026 14:10 schreef sigme het volgende:
Kiek, zo kunnen de pups naar buiten en terug de serre in, en kan Mooitje over het hekje hupsen naar gelang haar goeddunkt.
[ afbeelding ]
Deels aan de tiet, deel rauw vlees.quote:Op donderdag 26 maart 2026 15:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, 17 kg. Eten de minimooitjes nu ook gewoon mee? Of zijn ze nog deels aan de tiet? Ga er niet vanuit dat Mooitje dat in haar eentje heeft weggewerkt
Blijft er ook nog een of meerdere van de zeven dwergen in huize @sigme achter?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:46 schreef sigme het volgende:
En de zeven dwergen hebben allemaal een goed nieuw adres gevonden om te wonen als ze later groot zijn![]()
Uiteindelijk maar ééntje via marktplaats de deur uit. Dat vonden wij wel een beetje eng. Maar tussen de rare reacties ("Is het nog te koop" of "Wat wil je er minimaal voor hebben") zat ook een prima bericht van een gezin op zoek naar een hondje. Die zijn op bezoek geweest, hebben een dik uur koffie gedronken en het ene beschikbare hondje geaaid en ze waren straalverliefd en wat ons betreft meer dan goedbevonden. Onze voornaamste eis is dat de hondjes ergens komen waar de mensen tijd voor ze hebben. Honden moeten niet veel alleen zijn.
Eentjequote:Op dinsdag 31 maart 2026 09:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Blijft er ook nog een of meerdere van de zeven dwergen in huize @:Sigme achter?
Liefste was gelijk gevallen voor de bruine.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Die het meest aan moeder hangt of hoe maak je die keuze eigenlijk?
Awwwquote:Op dinsdag 31 maart 2026 12:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Liefste was gelijk gevallen voor de bruine.
Wat lief zo'n mandje erbij.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:35 schreef sigme het volgende:
Foto heb ik even niet bij de hand; filmpje wel
[ afbeelding ]
Die rij mandjes zijn hun bruidsschatten; meestal krijg je een 'nestlap' mee als je een pup haalt. Onze pups liggen op een schapevacht en hoewel ik de nieuwe eigenaren aanraad ook een schapevacht te kopen voor hun pup, ga ik ze niet een flard van de onze meegeven. Maar wel een mandje, voorzien van veel nestgeur
PS: als Mooitje wil past zij ook best in zo'n minimandje
[ afbeelding ]
En dat jullie de pups uit elkaar weten te houdenquote:Op zaterdag 4 april 2026 20:26 schreef Blues het volgende:
Met zijn allen in 1 mandje proberen te liggen
Dat is niet moeilijk, ze hebben allemaal verschillende vacht en verschillende tekening.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
En dat jullie de pups uit elkaar weten te houden
Awwwwquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:34 schreef sigme het volgende:
Kippies
[ afbeelding ]
Mooitje & pups
[ afbeelding ]
Mooitje
[ afbeelding ]
Pups
[ afbeelding ]
Schapen, ganzen, Pootjes & Zwartje maken het ook allemaal goed.
Ik (ADD) probeer een student met ASS in te werken. Alsof je ze moet uitleggen hoe een vormendoos werkt.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:34 schreef sigme het volgende:
Kippies
[ afbeelding ]
Mooitje & pups
[ afbeelding ]
Mooitje
[ afbeelding ]
Pups
[ afbeelding ]
Schapen, ganzen, Pootjes & Zwartje maken het ook allemaal goed.
quote:Op maandag 6 april 2026 21:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik (ADD) probeer een student met ASS in te werken. Alsof je ze moet uitleggen hoe een vormendoos werkt.
Deze plaatjes maken mijn dag weer goed.
Awwwwquote:Op zaterdag 11 april 2026 08:41 schreef sigme het volgende:
De pups hebben een luizenleventje. Inmiddels hebben ze ook allemaal een goed nieuw adres in het vooruitzicht, daar zijn wij heel blij mee. Alle pups gaan naar mensen die in elk geval genoeg tijd hebben voor een hond.
Tot dat moment wonen ze bij ons. Ze leven voornamelijk in de serre, met hun bench, hun schapevachten en hun mandjes, en vrije uitloop naar buiten.
[ afbeelding ]
's Nachts slapen ze in en/of voor de bench. Ze krijgen 's avonds laat nog een keer voer, soms is dat 's ochtends helemaal op, soms laten ze driekwart liggen. De serre heeft schuifdeurtjes en dat staat op een kier open.
Mooitje slaapt elders, op de deel, en zij kan ook naar buiten. Een week geleden gaf ze elke nacht nog een voerbeurt aan de pups, maar dat doet ze nu niet meer. Om te voorkomen dat zij al het vlees van de pups opvreet staan de schuifdeuren op een kier waar de pups wel en Mooitje niet door past.
Nachtfoto Mooitje & de pups
[ afbeelding ]
Dagfoto spelende pups
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pup in de strandkorf
[ afbeelding ]
Pups willen eind van de middag steeds graag even naar binnen. Daar kruipen ze graag *onder* dingen. Keukenkastjes, banken, stoelen.
[ afbeelding ]
Inmiddels is Mooitje stevig aan het afbouwen qua melkgifte. Volgens mij geeft ze nu nog maar twee keer per dag een korte voeding. Zijzelf krijgt ook steeds meer haar oude vorm (en conditie!) terug.
[ afbeelding ]
Wij zijn ook het aantal voerbeurten aan het afbouwen. Ze krijgen momenteel zo rond 6u / 13u 20u voer. Dat is dan *per keer* anderhalve kilo(!) rauw vlees, en rond 22u nog een keer zo'n portie maar die eten ze in de loop van de nacht pas. Eens per week rij ik naar m'n vleesleverancier en haal 23kg worst![]()
![]()
De ppp (prijsperpup) hadden we vastgesteld op geschatte kostprijs, ik denk dat we dat toch ietsjes krap ingeschat hadden. We zijn duidelijk geen broodfokkers. We zijn meer een soort droogbroodfokkers
En ook het perspectief dat het gekrioel en de drukte binnenkort minder gaan worden...quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:34 schreef AnneX het volgende:
Ondanks de verstoorde nachtrust en werk wat je / jullie eraan hebt…het is een onbetaalbaar gezicht om dit leven op het erf te zien krioelen.
Ik denk dat ik véél koekjes nodig heb om het verlies te compenseren.quote:Op donderdag 16 april 2026 15:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
En ook het perspectief dat het gekrioel en de drukte binnenkort minder gaan worden...
Vanaf deze zondag verdwijnen ze een voor eenquote:Op donderdag 16 april 2026 19:44 schreef Kanaroe het volgende:
Prachtige pups
Hoe lang blijven ze nog bij jullie?
Dat word afkicken en uitrusten dan, ook voor Mooitje misschien wel lastig dat haar babies verdwijnenquote:Op donderdag 16 april 2026 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Vanaf deze zondag verdwijnen ze een voor een![]()
Na zondag de 25ste is, als het goed is, alleen ons blijvertje en het exportpupje er nog .
Dat is een stille hint voor @Barreltje zeker?quote:Op donderdag 16 april 2026 19:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat ik véél koekjes nodig heb om het verlies te compenseren.
Nee, niet voor Barrelquote:Op donderdag 16 april 2026 21:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat is een stille hint voor @:Barreltje zeker?
Ik zal kijken wat ik kan doenquote:Op donderdag 16 april 2026 19:07 schreef sigme het volgende:
Ik denk dat ik véél koekjes nodig heb om het verlies te compenseren.
Dan weet ik waarschijnlijk welke koekjes 😉quote:
Awwwwquote:
De struise is die bruinequote:Op dinsdag 21 april 2026 06:50 schreef sigme het volgende:
En nog eentje is een deurtje verder gegaan.
[ afbeelding ]
Da's de kleinste, tevens de eerstgeborene. Gister nog even gewogen voor haar laatste ontworming door ons, ze woog 4,6kg.
De zwaarste (die houden we zelf) zit nu boven de 7kg
Nu hebben we er nog vijf.
[ afbeelding ]
Dat koppie is om op te etenquote:
Een kinderhand is gauw gevuld met wat kiloos hondjequote:Op donderdag 23 april 2026 07:07 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een pupje minder bij ons![]()
Mohquote:Op donderdag 23 april 2026 07:07 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Die laat hem voorlopig niet meer los.quote:Op donderdag 23 april 2026 07:07 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 08:46 schreef sigme het volgende:
En de zeven dwergen hebben allemaal een goed nieuw adres gevonden om te wonen als ze later groot zijn![]()
Uiteindelijk maar ééntje via marktplaats de deur uit. Dat vonden wij wel een beetje eng. Maar tussen de rare reacties ("Is het nog te koop" of "Wat wil je er minimaal voor hebben") zat ook een prima bericht van een gezin op zoek naar een hondje. Die zijn op bezoek geweest, hebben een dik uur koffie gedronken en het ene beschikbare hondje geaaid en ze waren straalverliefd en wat ons betreft meer dan goedbevonden. Onze voornaamste eis is dat de hondjes ergens komen waar de mensen tijd voor ze hebben. Honden moeten niet veel alleen zijn.
Awwwquote:Op zaterdag 25 april 2026 18:26 schreef sigme het volgende:
En voorlopig het laatste afscheid:
[ afbeelding ]
Een nieuw adres dat we via marktplaats vonden. Best eng.
[..]
Aaah, de girls op de foto zijn net mijn nichtjes 6 jaar geleden.quote:Op zaterdag 25 april 2026 18:26 schreef sigme het volgende:
En voorlopig het laatste afscheid:
[ afbeelding ]
Een nieuw adres dat we via marktplaats vonden. Best eng.
[..]
Timingquote:Op zaterdag 25 april 2026 20:12 schreef sigme het volgende:
Ik ben echt heel blij met alle nieuwe adresjes, én met de combinatie van nieuw adres en pup. Op het moment van kiezen was dat nog lang niet zichtbaar.
Nu hebben we nog onze eigen Joekel, en de Exportpup.
Exportpup gaat naar een fok!er en enige tijd geleden kwamen we er achter dat dat meer tijd ging kosten dan we hadden gedacht. Een hond moet minimaal 3 weken voordat die de grens over mag, zijn ingeënt tegen rabiës. Dat wist ik wel. Wat ik niet wist is dat je een pup pas met 12 weken kan laten inenten tegen rabiës...
Dat maakt niet alleen dat Exportpup nog niet naar haar nieuwe huis kan, wij kunnen dus ook niet nu met Joekel naar Spanje zoals we eigenlijk gewild hadden.
Inmiddels staat de afspraak bij de dierenarts in de agenda. Drie weken later kan exportpup op transport. Daarna kunnen wij nog steeds niet naar Spanje want precies dan komt er drie weken een logeerhond. Bij ons. Logeren.
Jaquote:
Niks.quote:Op zondag 26 april 2026 19:55 schreef svann het volgende:
Wat vindt ze ervan dat haar gezinnetje is uitgedund?
Awwwquote:Op zondag 26 april 2026 19:39 schreef sigme het volgende:
De pups die we nu nog hebben, Exportpup en blijvertje Joekel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Joekel heeft hele opvallende ogen
[ afbeelding ]
Moeder Mooitje bekijkt het graag van enig hoogte
[ afbeelding ]
Ik dacht meer aan de Rorschach testquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |