Ik dacht meer aan de Rorschach testquote:
Awwwquote:Op donderdag 7 mei 2026 21:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Drie honden één schapevacht
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 april 2015 05:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Steinbacher ganzen bleken best slecht verkrijgbaar. Reservefavoriet 'Frankengans' al weer iets beter, maar 600km rijden voor 2 gansjes van 50 euro/stuk was me toch te dol.
Dus zijn het toch maar Twenste landganzen geworden. Oud Nederlands (beetje) zeldzaam rasje, dus snobbig genoeg. We hebben 10(!) kuikens meegenomen.Twee groten van een week of vier oud, vier middelgrote van een week of drie, en vier kleintjes van een week of twee(?).
Ik geloof dat ik gansjes onverwacht leuke beesten vind. Foto's volgen ergens in de loop van de week; gisteravond moesten we ganzenhokjes improviseren en nu moet er gewoon gewerkt worden en sociale verplichtingen nageleefd.
Dat was heel lang geleden. Héél lang geleden. De tien ganzen werden door de vos teruggebracht tot 6 ganzen, die kregen toch weer 6 jongen groot, en toen nog eens 2 en 3 en toen was het een tijdje best een grote club ganzen en toen kreeg de vos de smaak te pakken en toen hadden we er nog maar drie.quote:Op woensdag 20 mei 2015 19:52 schreef sigme het volgende:
De gansjes zijn naar de ganzenwei. Eerst nog even twee dagen binnen een stuk gaas, maar nu zijn ze los. Ze blijven keurig in de buurt, zijn nog niet uit zwemmen geweest en begroeten ons enthousiast als we naar ze komen kijken (en voeren).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op maandag 11 mei 2026 19:12 schreef sigme het volgende:
Het verkleumde gansje bleek na een paar uur in z'n hokje alleen maar kouder te zijn geworden. Toen hebben we het naar binnen gehaald en een warmtelamp boven gehangen.
Daarna gingen we maar eens op zoek naar de andere negen. Nou, die waren we alle negen kwijt![]()
De twee dikke witte ganzen zaten wel tevreden aan de waterkant.SpoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
die heeft zich rap hersteld. 👍🏼quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:26 schreef sigme het volgende:
Het binnengansje is nu een buitengansje geworden. Het is opgenomen in de groep![]()
[ afbeelding ]
Dat zou bijzonder mooi zijn, maar dat geef ik weinig kans...quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nu moet alleen de alleenstaande gent nog boven water komen toch?
Er is zeker een vos aan te pas gekomen, die hebben we op beeld gevangen. Maar er kunnen best ook andere (kleinere) rovers aan te pas gekomen zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:25 schreef svann het volgende:
Was het een vos of een wolf die je ganzen zo decimeerde?
Zouden ze met meer wel veilig zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |