abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220474514
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Liefste was gelijk gevallen voor de bruine.
Awww

Duidelijke foto? Het valt niet zo op.

Niet om te zeuren :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220475210
Foto heb ik even niet bij de hand; filmpje wel

Die rij mandjes zijn hun bruidsschatten; meestal krijg je een 'nestlap' mee als je een pup haalt. Onze pups liggen op een schapevacht en hoewel ik de nieuwe eigenaren aanraad ook een schapevacht te kopen voor hun pup, ga ik ze niet een flard van de onze meegeven. Maar wel een mandje, voorzien van veel nestgeur :')

PS: als Mooitje wil past zij ook best in zo'n minimandje :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!Fotograaf dinsdag 31 maart 2026 @ 17:59:51 #123
148247 taxibabe
pi_220476005
Aaaw ships... ik volg dit topic al wel een tijdje, maar zojuist met man overlegt en hij zegt 'stuur maar een berichtje.'
Dus ik refresh dit topic en lees ik dat ze allemaal een nieuw adres hebben.. ;(
pi_220476281
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:35 schreef sigme het volgende:
Foto heb ik even niet bij de hand; filmpje wel
[ afbeelding ]

Die rij mandjes zijn hun bruidsschatten; meestal krijg je een 'nestlap' mee als je een pup haalt. Onze pups liggen op een schapevacht en hoewel ik de nieuwe eigenaren aanraad ook een schapevacht te kopen voor hun pup, ga ik ze niet een flard van de onze meegeven. Maar wel een mandje, voorzien van veel nestgeur :')

PS: als Mooitje wil past zij ook best in zo'n minimandje :D
[ afbeelding ]
Wat lief zo'n mandje erbij.
En allemaal andere tekeningen.
Als ik ze zie lopen komt het woord 'koddig' in me op :D
pi_220476596
De nieuwe markplaatseigenaar appte me een foto'tje van hun aankopen van voerbakje, riem en speeltouw :D O+
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220476654
Zo leuk dat je deze koddige pups met ons hier deelt
Dat wilde ik graag even kwijt :)

Ze zien er prachtig en gezond uit en komen goed terecht zo te lezen O+
pi_220497124

Gister met zeven pups naar de dierenarts.
Er kwamen uit alle hoeken en gaten assistentes en dierenartsen éventjes kijken :D

Pups waren gevloerd

Alle naveltjes waren goed (geen navelbreuk), alle hartjes waren goed, ze vonden ze zeeeeeeer goed op gewicht ( :@ ). Heel opvallend: alle 4 de reutjes hadden maar 1 ingedaalde bal. Dat kunnen er nog twee worden, maar het kan ook zo zijn dat de 2e bal een binnenbal blijft, en dat is erfelijk. Dus mogelijk (ik denk: tamelijk waarschijnlijk) is de vaderreu een binnenbaldrager.

En 1 van de teefjes heeft een 'priktand', nog zo'n fenomeen waar ik nog nooit van gehoord had. Een onderhoektandje dat in de bovenkaak in het tandvlees prikt. Dat moet met zachtjes naar buiten masseren (driemaal daag een paar minuten) worden bijgewerkt en vooral als ze gaat wisselen moet de definitieve tand wel op in de juiste hoek komen te staan. Ik heb de nieuwe eigenaren van dat pupje al ingeseind dus die gaan zich voorbereiden op hondengebitsmassage :'). Komende weken moeten wij dat doen natuurlijk.
pi_220498526
Awwww

4 reutjes en 3 teefjes?

Knuffel
Werewolf
pi_220500934
Die gevloerde pups hebben mij een zeer brede glimlach bezorgd :D

Fijn dat ze het zo goed doen, onschuldige fenomenen als binnenballen en puntige hoektandjes daargelaten
Succes met de laatste loodjes verzorging ^O^
pi_220507737
Hoe gaat het met de diergaarde?
Werewolf
pi_220507978
Kippies

Mooitje & pups

Mooitje

Pups

Schapen, ganzen, Pootjes & Zwartje maken het ook allemaal goed.
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:42:18 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220508055
O+
pi_220508477
Met zijn allen in 1 mandje proberen te liggen _O-
pi_220508820
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:26 schreef Blues het volgende:
Met zijn allen in 1 mandje proberen te liggen _O-
En dat jullie de pups uit elkaar weten te houden _O_
pi_220509014
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:15 schreef AnneX het volgende:

[..]
En dat jullie de pups uit elkaar weten te houden _O_
Dat is niet moeilijk, ze hebben allemaal verschillende vacht en verschillende tekening.
In tegenstelling tot de pups van @Miss_Isis -> F&F / Een nestje puppy's - zes zwarte zeehondjes
Dan moet je met gekleurde bandjes werken, anders is het niet te doen. Die van ons kan je gewoon herkennen.
pi_220510528
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:34 schreef sigme het volgende:
Kippies
[ afbeelding ]

Mooitje & pups
[ afbeelding ]

Mooitje
[ afbeelding ]

Pups
[ afbeelding ]

Awwww
Werewolf
pi_220521659
Pups & poezen

Pups & voer
pi_220521982
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:34 schreef sigme het volgende:
Kippies
[ afbeelding ]

Mooitje & pups
[ afbeelding ]

Mooitje
[ afbeelding ]

Pups
[ afbeelding ]

Ik (ADD) probeer een student met ASS in te werken. Alsof je ze moet uitleggen hoe een vormendoos werkt.

Deze plaatjes maken mijn dag weer goed.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220522066
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik (ADD) probeer een student met ASS in te werken. Alsof je ze moet uitleggen hoe een vormendoos werkt.

Deze plaatjes maken mijn dag weer goed.
_O- :*
Pups zijn onverwacht goed voor veel onverwachte zaken. Ik zeg: meer pups, meer wereldvrede.
pi_220552952
Hoe gaat het nu?
Werewolf
pi_220553220
De pups hebben een luizenleventje. Inmiddels hebben ze ook allemaal een goed nieuw adres in het vooruitzicht, daar zijn wij heel blij mee. Alle pups gaan naar mensen die in elk geval genoeg tijd hebben voor een hond.

Tot dat moment wonen ze bij ons. Ze leven voornamelijk in de serre, met hun bench, hun schapevachten en hun mandjes, en vrije uitloop naar buiten.

's Nachts slapen ze in en/of voor de bench. Ze krijgen 's avonds laat nog een keer voer, soms is dat 's ochtends helemaal op, soms laten ze driekwart liggen. De serre heeft schuifdeurtjes en dat staat op een kier open.
Mooitje slaapt elders, op de deel, en zij kan ook naar buiten. Een week geleden gaf ze elke nacht nog een voerbeurt aan de pups, maar dat doet ze nu niet meer. Om te voorkomen dat zij al het vlees van de pups opvreet staan de schuifdeuren op een kier waar de pups wel en Mooitje niet door past.

Nachtfoto Mooitje & de pups

Dagfoto spelende pups

Pup in de strandkorf

Pups willen eind van de middag steeds graag even naar binnen. Daar kruipen ze graag *onder* dingen. Keukenkastjes, banken, stoelen.

Inmiddels is Mooitje stevig aan het afbouwen qua melkgifte. Volgens mij geeft ze nu nog maar twee keer per dag een korte voeding. Zijzelf krijgt ook steeds meer haar oude vorm (en conditie!) terug.

Wij zijn ook het aantal voerbeurten aan het afbouwen. Ze krijgen momenteel zo rond 6u , 13u & 20u voer. Dat is dan *per keer* anderhalve kilo(!) rauw vlees, en rond 22u nog een keer zo'n portie maar die eten ze in de loop van de nacht pas. Eens per week rij ik naar m'n vleesleverancier en haal 23kg worst _O- :Y)

De ppp (prijsperpup) hadden we vastgesteld op geschatte kostprijs, ik denk dat we dat toch ietsjes krap ingeschat hadden. We zijn duidelijk geen broodfokkers. We zijn meer een soort droogbroodfokkers :')

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 11-04-2026 10:05:47 ]
pi_220553257
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:41 schreef sigme het volgende:
De pups hebben een luizenleventje. Inmiddels hebben ze ook allemaal een goed nieuw adres in het vooruitzicht, daar zijn wij heel blij mee. Alle pups gaan naar mensen die in elk geval genoeg tijd hebben voor een hond.

Tot dat moment wonen ze bij ons. Ze leven voornamelijk in de serre, met hun bench, hun schapevachten en hun mandjes, en vrije uitloop naar buiten.
[ afbeelding ]
's Nachts slapen ze in en/of voor de bench. Ze krijgen 's avonds laat nog een keer voer, soms is dat 's ochtends helemaal op, soms laten ze driekwart liggen. De serre heeft schuifdeurtjes en dat staat op een kier open.
Mooitje slaapt elders, op de deel, en zij kan ook naar buiten. Een week geleden gaf ze elke nacht nog een voerbeurt aan de pups, maar dat doet ze nu niet meer. Om te voorkomen dat zij al het vlees van de pups opvreet staan de schuifdeuren op een kier waar de pups wel en Mooitje niet door past.

Nachtfoto Mooitje & de pups
[ afbeelding ]

Dagfoto spelende pups
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pup in de strandkorf
[ afbeelding ]

Pups willen eind van de middag steeds graag even naar binnen. Daar kruipen ze graag *onder* dingen. Keukenkastjes, banken, stoelen.
[ afbeelding ]

Inmiddels is Mooitje stevig aan het afbouwen qua melkgifte. Volgens mij geeft ze nu nog maar twee keer per dag een korte voeding. Zijzelf krijgt ook steeds meer haar oude vorm (en conditie!) terug.
[ afbeelding ]

Wij zijn ook het aantal voerbeurten aan het afbouwen. Ze krijgen momenteel zo rond 6u / 13u 20u voer. Dat is dan *per keer* anderhalve kilo(!) rauw vlees, en rond 22u nog een keer zo'n portie maar die eten ze in de loop van de nacht pas. Eens per week rij ik naar m'n vleesleverancier en haal 23kg worst _O- :Y)

De ppp (prijsperpup) hadden we vastgesteld op geschatte kostprijs, ik denk dat we dat toch ietsjes krap ingeschat hadden. We zijn duidelijk geen broodfokkers. We zijn meer een soort droogbroodfokkers :')
Awwww O+
Werewolf
pi_220553613
Wat een prachtige start geven jullie en Mooitje deze pups. Prachtig!
pi_220553861
Ondanks de verstoorde nachtrust en werk wat je / jullie eraan hebt…het is een onbetaalbaar gezicht om dit leven op het erf te zien krioelen. O+
pi_220562858
Droogbroodfokkers O+
pi_220590465
Hoe gaat het nu met je diergaarde?
Werewolf
pi_220593681
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:34 schreef AnneX het volgende:
Ondanks de verstoorde nachtrust en werk wat je / jullie eraan hebt…het is een onbetaalbaar gezicht om dit leven op het erf te zien krioelen. O+
En ook het perspectief dat het gekrioel en de drukte binnenkort minder gaan worden...
pi_220594651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:57 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
En ook het perspectief dat het gekrioel en de drukte binnenkort minder gaan worden...
Ik denk dat ik véél koekjes nodig heb om het verlies te compenseren.
pi_220594665
Dit is toch onbetaalbaar :D O+
pi_220594684
Ze kunnen ook bedachtzaam zijn. Hier bestuderen ons blijvertje en ons toekomstige oppashondje de kippen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')