abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219989186
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:08 schreef Kriegel het volgende:
Hehe, inderdaad ja.
Als men eenmaal het principe door heeft kan het altijd weer iets goedkoper.
Met DSP kan je een zeer volwassen sound neerzetten uit "melkpakjes".
Iets wat Bose indertijd beweerde maar wat Neumann en Genelec echt in de praktijk hebben gebracht.
Het is ook geen "nep" wat ze jou geloven maar echt waar. Dat is de kracht van DSP.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219989575
Probeer de 305p eerst eens zonder sub :) Ik had er één luisterklaar in een woonkamer met open keuken. Kozijn van de bruynzeel deuren trilden de moeder. Heftig die jbl's. Ik zou ze niet op je desk plaatsen naast je monitor. met unbalanced/tulp connector en de input sensitivity op -10dbu dan versterkt de speaker de gangbare zwakkere inputsignaal meer en hoor je ook iets meer ruis als je niets speelt. En weet je wat ook zeer belangrijk is. je kamer akoustiek (ja ja saaie info). je speaker klinkt anders in elke kamer! Voor kleine PC kamer zijn deze monstertjes iets te heftig denk ik. Als je zoals mijn connaiseur voor vlakke niet-kleurende weergave van de muzikale bron zijt :7

[ Bericht 3% gewijzigd door DrCarlton op 03-02-2026 01:09:03 ]
pi_219990532
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
De subwoofer: Mijn ervaring is dat als het niet echt een heel erge goede is (en die zijn duur..) dat op een gegeven moment het ding steeds een tikje zachter gaat en op een gegeven moment eigenlijk uit staat. Als je denkt dat je zo'n ding mist kan je hem nog altijd kopen. Maar ik vind dus de dubieuze bas die die dingen doen storend.
Ik ga het voor nu gewoon met de JBL's proberen. Subwoofer gecancelled.

Denk dat de JBL het wel goed gaan doen. De Scarlett was misschien niet nodig maar al besteld en in ieder geval zal het wel in de toekomst ook leuk zijn.
Mensen, het spijt me, ik mag niemand meer liken.
pi_219990540
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 01:03 schreef DrCarlton het volgende:
Probeer de 305p eerst eens zonder sub :) Ik had er één luisterklaar in een woonkamer met open keuken. Kozijn van de bruynzeel deuren trilden de moeder. Heftig die jbl's. Ik zou ze niet op je desk plaatsen naast je monitor. met unbalanced/tulp connector en de input sensitivity op -10dbu dan versterkt de speaker de gangbare zwakkere inputsignaal meer en hoor je ook iets meer ruis als je niets speelt. En weet je wat ook zeer belangrijk is. je kamer akoustiek (ja ja saaie info). je speaker klinkt anders in elke kamer! Voor kleine PC kamer zijn deze monstertjes iets te heftig denk ik. Als je zoals mijn connaiseur voor vlakke niet-kleurende weergave van de muzikale bron zijt :7
Dankjewel ik ga het met de JBL's proberen, subwoofer gecancelled.
pi_219991283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 09:24 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dankjewel ik ga het met de JBL's proberen, subwoofer gecancelled.
Ok dan hoef ik dus niet te gaan zoeken op zolder begrijp ik.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_219991514
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 10:46 schreef vosss het volgende:

[..]
Ok dan hoef ik dus niet te gaan zoeken op zolder begrijp ik.
Yes, wel bedankt voor het aanbod, ik waardeer het.
pi_219991798
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:12 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Yes, wel bedankt voor het aanbod, ik waardeer het.
Geen dank.

Laat even weten als je de spullen binnen hebt en hoe ze bevallen en met pics erbij enzo. :)
vosss is de naam,
pi_219999235
Ik heb 2 budget studio monitoren staan. Komt super goed geluid uit voor thuisgebruik. Ik ben er echt tevreden mee. Dat merk heeft ook nog een subwoofer die erbij past mocht je die perse willen.

https://www.amazon.nl/Pre(...)ction/dp/B0CC3BJKGN/
https://www.amazon.nl/Pre(...)ality/dp/B0CC3PKTGM/
Uitvinder van de biersmiley.
pi_219999333
@Hetekip bevallen de speakers?
vosss is de naam,
pi_220002073
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:46 schreef dimmak het volgende:
Ik heb 2 budget studio monitoren staan. Komt super goed geluid uit voor thuisgebruik. Ik ben er echt tevreden mee. Dat merk heeft ook nog een subwoofer die erbij past mocht je die perse willen.

https://www.amazon.nl/Pre(...)ction/dp/B0CC3BJKGN/
https://www.amazon.nl/Pre(...)ality/dp/B0CC3PKTGM/
Die sub noem ik toevallig in de OP. De speakers zijn wat minder heb ik gehoord.

quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:58 schreef vosss het volgende:

[..]
Geen dank.

Laat even weten als je de spullen binnen hebt en hoe ze bevallen en met pics erbij enzo. :)
Ik heb een foutje gemaakt, de speaker die ik kocht. Dacht dat dat setje van twee was, maar was per stuk. Toen erachter gekomen dat ik gratis kon terugsturen. Dus ik ga alles terugsturen.

Ik heb wel een Motu M2 die ik tweedehands ga kopen. In plaats van de Scarlet. Het idee met een versterker vind ik toch minder.
pi_220004739
Ik heb zo'n setje staan: PreSonus Eris 3.5

https://www.thomann.nl/presonus_eris_3.5_2nd_gen.htm

Geen gezeur met versterker, actieve speaker.

Prijs nog onder de 100 euro, ik vind het geluid best goed. Speciaal gekocht omdat ik vaak bij mijn pc zit en de versterker staat een stuk verder. De versterker met Totem Sttaf speakers klinkt beter maar daar zit ook wel een prijsverschil tussen.
pi_220129039
Ik heb gekocht uiteindelijk Kali LP-6 en een SVS SB 1000 Pro subwoofer en dat met een Motu M2.

Het is nu een teringzooi met de kabels, maar ik ben er hartstikke blij mee. Het klinkt fuckin goed.
  Moderator dinsdag 17 februari 2026 @ 22:23:44 #113
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220129853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 20:48 schreef Hetekip het volgende:
Ik heb gekocht uiteindelijk Kali LP-6 en een SVS SB 1000 Pro subwoofer en dat met een Motu M2.

Het is nu een teringzooi met de kabels, maar ik ben er hartstikke blij mee. Het klinkt fuckin goed.
Jij bent gegaan van een laag budget in een hele kleine ruimte naar een SVS SB1000 pro neerzetten? Die kost zo'n 6 a 700 euro? Dan heb je gewoon veel meer uitgeven dan je aangaf dat je budget had.

Nu is die SVS een prima sub, ik heb zelf een PB-1000, maar je zit nu wel met die sub in een totaal andere categorie dan je eerste suggestie.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220134083
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jij bent gegaan van een laag budget in een hele kleine ruimte naar een SVS SB1000 pro neerzetten? Die kost zo'n 6 a 700 euro? Dan heb je gewoon veel meer uitgeven dan je aangaf dat je budget had.

Nu is die SVS een prima sub, ik heb zelf een PB-1000, maar je zit nu wel met die sub in een totaal andere categorie dan je eerste suggestie.
Dat klopt, iemand zei koop het een keer goed in plaats van half. Toen heb ik op marktplaats een svs sb 1000 pro gekocht. Goedkoper want tweedehands. Twee kali studio monitoren er bij. Budget is daardoor wel heftig omhoog gegaan. Nu wel een beetje spijt dat ik aan mijn spaargeld ben gekomen. Maar goed nu weer hard sparen.

Had ik het moeten doen? Absoluut niet.

Heb ik nu mooi geluid, Ja heel erg.
pi_220154251
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 15:52 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat klopt, iemand zei koop het een keer goed in plaats van half. Toen heb ik op marktplaats een svs sb 1000 pro gekocht. Goedkoper want tweedehands. Twee kali studio monitoren er bij. Budget is daardoor wel heftig omhoog gegaan. Nu wel een beetje spijt dat ik aan mijn spaargeld ben gekomen. Maar goed nu weer hard sparen.

Had ik het moeten doen? Absoluut niet.

Heb ik nu mooi geluid, Ja heel erg.
ex-JBL engineers zitten achter het merk Kali.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 16:07:17 #116
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220154272
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 22:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Budget kun je ophogen als de situatie het toelaat en de winst verhoudingsgewijs toeneemt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220157487
Ik denk dat je op een zolder met een zadeldak je minder last hebt van staande golven. Maar weet niet of dit gelul is. Hoop ook dat je zolder groot genoeg is voor zo'n sub van 12". Deze vult een doorsnee woonkamer van 5x7m met gemak :P Zou verder een tapijtje helpen om de reflecties van de schuine wanden af meer te dempen op zolder? Kenners?
  vrijdag 20 februari 2026 @ 20:07:32 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220157555
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 20:03 schreef DrCarlton het volgende:
Ik denk dat je op een zolder met een zadeldak je minder last hebt van staande golven. Maar weet niet of dit gelul is. Hoop ook dat je zolder groot genoeg is voor zo'n sub van 12". Deze vult een doorsnee woonkamer van 5x7m met gemak :P Zou verder een tapijtje helpen om de reflecties van de schuine wanden af meer te dempen op zolder? Kenners?
Hoogpolig kleed op de vloer, accoustische platen aan de wanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')