Prima, maar dat zijn niet de mensen waarvoor wordt opgekomen wanneer men het eigen risico omlaag wil brengen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik lees dat 39% van de verzekerden dit jaar al vrijwillig een hoger eigen risico heeft genomen.
De zorgtoeslag gaat omhoog?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het gaat uiteindelijk ook om ¤6,25 per maand, gecompenseerd in de zorgtoeslag. Ik vind dit echt de minst spannende bezuiniging van het hele akkoord.
Hier ook. Dus kijk half half.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben ook ah werk
Al staat het vooralsnog wel aan op de achtergrond
Die is gekoppeld aan zowel de zorgpremie als het eigen risico. De mensen met het laagste inkomen krijgen altijd al het eigen risico volledig gecompenseerd, ik zie niet dat dit is losgelaten.quote:
Maar die mensen krijgen al grote bedragen zorgtoeslag (wat echt een gigantisch ruime regeling is) waardoor hun zorgrekening al 80-90% lager ligt dan die van jou en mij zelfs als zij hun volledige eigen risico gebruiken.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Prima, maar dat zijn niet de mensen waarvoor wordt opgekomen wanneer men het eigen risico omlaag wil brengen.
Dat klopt, maar zorg nu eens dat er een beetje continuiteit van beleid is.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar die mensen krijgen al grote bedragen zorgtoeslag waardoor hun zorgrekening 80-90% lager ligt dan die van jou en mij zelfs als zij hun volledige eigen risico gebruiken.
En daarmee de prijs al opdrijven voor degenen die dit niet kunnen, die dus ook nog steeds meer en meer eigen risico moeten betalen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik lees dat 39% van de verzekerden dit jaar al vrijwillig een hoger eigen risico heeft genomen.
Hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die is gekoppeld aan zowel de zorgpremie als het eigen risico. De mensen met het laagste inkomen krijgen altijd al het eigen risico volledig gecompenseerd
Dit is feitelijk een continuïteit van beleid, het eigen risico zou meestijgen met salarissen en zorgkosten. Het vorige kabinet heeft die continuïteit doorbroken met een onhaalbaar voorstel.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zorg nu eens dat er een beetje continuiteit van beleid is.
Dassen baalt dat die nu zelf al die debatten moet doen in plaats van Koekkoek ernaartoe te sturen.quote:
Debatten volgen.quote:
Eigen risico omlaag is lagere zorgtoeslag (maar omdat de premie dan hard zal stijgen zal daardoor de zorgtoeslag stijgen).quote:De maximale hoogte van de zorgtoeslag is afhankelijk van de gemiddelde basispremie en de gemiddelde eigen betalingen vanuit het eigen risico.
Nee, dit wordt dacht ik nooit doorgerekend, een doorrekening komt bij het regeerakkoord.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Is er eigenlijk al een doorrekening? Want ze gaan nu inhoudelijk debatteren terwijl we van de betaalkant nog heel weinig weten hoe de coalitie dat exact voor zich ziet, bijvoorbeeld exacte percentages voor die vrijheidsbijdrage.
Dit debat is eigenlijk ook inhoudelijk alleen: we wijzen een formateur aan en bespreken de afgelopen formatie.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Is er eigenlijk al een doorrekening? Want ze gaan nu inhoudelijk debatteren terwijl we van de betaalkant nog heel weinig weten hoe de coalitie dat exact voor zich ziet, bijvoorbeeld exacte percentages voor die vrijheidsbijdrage.
Ze heeft hier een goede inhoudelijke interruptie.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:43 schreef Hanca het volgende:
Bikker is wel duidelijk: guur, rechts en neoliberaal. Lijkt niet op het plan van CDA/D66 samen.
Tv staat achter me, dus ik kan dat gelukkig niet zien. Hoe zit ze erbij dan?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze heeft hier een goede inhoudelijke interruptie.
Ik ben erg benieuwd naar het onderonsje tussen Klaver en Bontebal.
En ik erger me groen en geel aan hoe Yesilgoz erbij zit.
Zij zit bij jou al een tijdje in je irritatie-zone, denk ik?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die heeft alles binnen gehaald dus dan krijg je het ware gezicht van de VVD weer te zien.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |