Ah, mooi een lekker wit brood dusquote:Op donderdag 9 april 2026 16:57 schreef Goitske het volgende:
[..]
Starter bloem water zout
Op het brood zit bloem van het rijsmandje nog
En gewoon in de oven met een schaal water onderin werkt net zo goed als 33n Dutch oven ben ik achter
Ja en je zet onderin een ovenschaal met water. De laatste 10 minuten haal je die schaal er uit en bak je hem bruinquote:Op donderdag 9 april 2026 18:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, mooi een lekker wit brood dus
Fijn dat het in jou oven zo goed lukt zonder pan, goeie rijs hoor.
Moet ik ook eens proberen. Bij gebrek aan ovensteen eens experimenteren met mijn stalen bakplaat...die voorverwarmen
Ja, ik ken het principe maar meestal ben ik niet tevreden met het resultaat hahaquote:Op donderdag 9 april 2026 20:24 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ja en je zet onderin een ovenschaal met water. De laatste 10 minuten haal je die schaal er uit en bak je hem bruin
Heb je een specifiek recept gebruikt voor de bagels?quote:Op zondag 19 april 2026 17:28 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag desem bagels gebakken
Alles wat in mijn timing mis kon gaan, ging mis ik had echt verwacht dat ik alles enorm verkloot had maar ze zijn lekker, luchtig alleen niet zo mooi als mijn planning
quote:Op zondag 19 april 2026 18:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb je een specifiek recept gebruikt voor de bagels?
Joh zaterdag in de loop van de ochtend Desi gevoerd.quote:Op zondag 19 april 2026 21:00 schreef Kanaroe het volgende:
Leuk @:Goitske!
Duidelijk recept ook. Wel een gedoe met de planning als ik net zo lees
Dus, chapeau voor je lekkere bagels![]()
quote:
Ja dat koken vond ik ook apart maar dacht het zal welquote:Op maandag 20 april 2026 11:10 schreef Kanaroe het volgende:
Ik heb in een ver verleden wel eens bagels gemaakt met gistdeeg.
Vond het zo apart dat je de bagels eerst moest koken.
Misschien ook eens doen met desem, want ja, desem is vergevingsgezind, mooi woord.
Plus; ik ben blij dat ik eindelijk een molen in de buurt heb gevonden waar ik goed biologisch meel tegen een schappelijke prijs kan kopen voor mijn dagelijks brood!
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidappquote:Op maandag 20 april 2026 18:22 schreef kwiwi het volgende:
@:goitske welk boek is dat bagel recept uit?
Kortingscode van kenwoodquote:Op maandag 20 april 2026 20:26 schreef Goitske het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)share_pdp_androidapp
Lekker @Goitskequote:Op woensdag 29 april 2026 11:46 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zuurdesem sandwich brood
Je kunt gewoon je rogge desem 1 of 2x bloem geven of een beetje apart houden van je desem starter en die een keer voeren met bloem. Die van mij krijgt regelmatig roggequote:Op woensdag 29 april 2026 13:34 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker @:Goitske
Bij mij word wit brood nooit zo mooi wit, omdat ik roggedesemstarter gebruik
Toch weer eens een witte bloem starter maken, want dit ziet er zeer apetijtelijk uit
Ik weetquote:Op woensdag 29 april 2026 16:25 schreef Goitske het volgende:
[..]
Je kunt gewoon je rogge desem 1 of 2x bloem geven of een beetje apart houden van je desem starter en die een keer voeren met bloem. Die van mij krijgt regelmatig rogge
Oeh, wat heb jij trouwens een mooie (en vooral goeie!) snijplankquote:Op woensdag 29 april 2026 16:25 schreef Goitske het volgende:
Je kunt gewoon je rogge desem 1 of 2x bloem geven of een beetje apart houden van je desem starter en die een keer voeren met bloem. Die van mij krijgt regelmatig rogge
Ik had een hele mooie ronde. Blijkbaar moest ik die niet laten vallenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oeh, wat heb jij trouwens een mooie (en vooral goeie!) snijplank
En dan bedoel ik dus niet dat bamboo plankje he![]()
Oh jeequote:Op zaterdag 2 mei 2026 21:54 schreef Goitske het volgende:
Ik had een hele mooie ronde. Blijkbaar moest ik die niet laten vallen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |