Hoe rechtvaardig je het oneindig laten voortbestaan, dooretteren en vergergeren van het kwaad?quote:Op maandag 9 februari 2026 12:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat doe ik nergens; het gaat mij om de rechtvaardiging ervan. Het is maar de vraag in hoeverre er überhaupt zoiets heeft plaatsgevonden.
Ach man, laat naar je kijken...quote:Op maandag 9 februari 2026 12:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe rechtvaardig je het oneindig laten voortbestaan, dooretteren en vergergeren van het kwaad?
Zojuist zijn de Epstein-bestanden onthuld. Daaruit lijkt buiten alle twijfel te blijken dat wereldwijde elites Satanisch ritueel kindermisbruik, kannibalisme en andere ongure dingen uitvoeren, onder andere om hoge politici en anderen omkoopbaar en chanteerbaar te maken. Is het ongerechtvaardigd om daar op een gegeven moment een stokje voor te steken, omdat dat zo zielig is voor de daders? Moeten die maar kinderen kunnen blijven misbruiken en meer slachtoffers mogen blijven maken?
Dit zijn overigens precies het soort praktijken waar die volkeren om werden vernietigd: kinderoffers, onzedelijkheid, afgoderij, bestialiteit, wat tot onmenselijkheid in al zijn vormen leidde.
De meesten mensen kijken hiernaar met afschuw.
Ik ben benieuwd hoe jij daarnaar kijkt? En als die volkeren hetzelfde deden, ben je dan nog steeds even verontwaardigd over die 'genocides', nadat die volkeren honderden jaren de tijd hadden gehad om zich van hun wegen te bekeren?
Dat is precies de vraag die jij aan jezelf moet stellen. Jij denkt dat er een almachtig wezen bestaat met mogelijkheden om daar iets aan te doen. Vervolgens ben jij degene die het normaal vindt dat dat almachtige wezen ellende en verdorvenheid laat bestaan. Waarom? Wat maakt dat jouw God zo kwaadaardig is dat hij soms babys kanker geeft en laat sterven? Wat maakt jouw God zo ziek en verdorven dat hij willens en wetens oorlogen, moord en verkrachting toestaat? Wat maakt jouw God zijn ongelofelijke klootzak dat hij onvolmaakte wezens creëert die hij vervolgens verwijt onvolmaakte te zijn?quote:Op maandag 9 februari 2026 12:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe rechtvaardig je het oneindig laten voortbestaan, dooretteren en vergergeren van het kwaad?
Dat heeft ie toch ook gedaan.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:25 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
En als jouw God zo almachtig is dan kan die God de mensen die aan dat soort slechte dingen deden wel op andere gedachten brengen toch?
Dus als mensen oorlog met elkaar voeren, is God een psychopaat?quote:Op maandag 9 februari 2026 13:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is precies de vraag die jij aan jezelf moet stellen. Jij denkt dat er een almachtig wezen bestaat met mogelijkheden om daar iets aan te doen. Vervolgens ben jij degene die het normaal vindt dat dat almachtige wezen ellende en verdorvenheid laat bestaan. Waarom? Wat maakt dat jouw God zo kwaadaardig is dat hij soms babys kanker geeft en laat sterven? Wat maakt jouw God zo ziek en verdorven dat hij willens en wetens oorlogen, moord en verkrachting toestaat? Wat maakt jouw God zijn ongelofelijke klootzak dat hij onvolmaakte wezens creëert die hij vervolgens verwijt onvolmaakte te zijn?
Waarom is jouw God zon ongelofelijke psychopaat?
Nee hoor, hij heeft opgeroepen tot het volledig uitmoorden van volkeren die niet doen wat Hij wilde.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heeft ie toch ook gedaan.
Maar mensen kunnen niet gedwongen worden.
Waarom heeft hij mensen geschapen die blij worden van verkrachting, diefstal, moord, geweld, oorlog? Waarom heeft hij ziektes als kanker, ebola en aids geschapen?quote:Op maandag 9 februari 2026 14:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus als mensen oorlog met elkaar voeren, is God een psychopaat?
Want hij heeft die mensen niet gestopt.
Oké, stel je nou een wereld voor waarin mensen oorlog met elkaar willen voeren, maar God elke kogel, bom en granaat op miraculeuze wijze tegenhoudt.
Wat zijn we dan opgeschoten?
Het begon al met "De Schepping". Die is in zijn geheel een immorele bende want elk wezen moet een ander wezen doodmaken en opeten om te overleven. Wie verzint zo iets?quote:Op maandag 9 februari 2026 15:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom heeft hij mensen geschapen die blij worden van verkrachting, diefstal, moord, geweld, oorlog? Waarom heeft hij ziektes als kanker, ebola en aids geschapen?
Wonderlijk dat je denkt dat een god bommen en granaten moet tegenhouden, waarom heeft jouw God een agressieve soort gecreëerd die oorlog met elkaar wil voeren?
Hoezo heeft God die 'geschapen'?quote:Op maandag 9 februari 2026 15:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom heeft hij mensen geschapen die blij worden van verkrachting, diefstal, moord, geweld, oorlog? Waarom heeft hij ziektes als kanker, ebola en aids geschapen?
Zelfde als hierboven.quote:Wonderlijk dat je denkt dat een god bommen en granaten moet tegenhouden, waarom heeft jouw God een agressieve soort gecreëerd die oorlog met elkaar wil voeren?
Zo was het niet in het begin.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:28 schreef EsserS het volgende:
[..]
Het begon al met "De Schepping". Die is in zijn geheel een immorele bende want elk wezen moet een ander wezen doodmaken en opeten om te overleven. Wie verzint zo iets?
Na honderden jaren de tijd te hebben gegeven om zich te bekeren.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:45 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft opgeroepen tot het volledig uitmoorden van volkeren die niet doen wat Hij wilde.
En volgens Openbaring krijgen we aan het einde der tijde enkel de ja-knikkers die in de Hemel/nieuwe Aarde komen en degene die niet doen wat Hij wil worden kapot gemaakt..
Dus jouw Godheid is een tiran, en dat volgens de eigen PR boeken.. Laat staan hoe de Figuur in het echt is.
En waar haal je dit vandaan? Uit je dikke duim? Nergens in de Bijbel staat dat God een persoontje erheen stuurde om hen op andere gedachten te brengen. Dat is alleen maar om een oproep tot genocide goed te praten..quote:Op maandag 9 februari 2026 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Na honderden jaren de tijd te hebben gegeven om zich te bekeren.
Omdat God Abraham 400 jaar van te voren zei dat hun onrecht nog niet vervuld was.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:19 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
En waar haal je dit vandaan? Uit je dikke duim? Nergens in de Bijbel staat dat God een persoontje erheen stuurde om hen op andere gedachten te brengen. Dat is alleen maar om een oproep tot genocide goed te praten..
"hunnie is slecht dus logisch dat ze vermoord moeten worden"..
Dezelfde retoriek hield Satanyahu over de Palestijnen. De kinderen waren ook niet onschuldig, maar potentiele terroristen. En dus zullen jullie wel menen dat de baby's en kinderen van Amalek potentiele zondige mensen waren..
Die niks anders verdienen dan de dood..
Het is jouw Godhied gewoon enkel bedoeld voor lebensraum. Want God had de Israelieten net dat land beloofd waar al mensen woonden. Dan hoef je die mensen enkel te demoniseren, en uit te roeien. En wallah, je hebt een plek waar het uitverkoorde volk kon wonen..
Want Gd de Almachtige kon niet van een stukje woestijn waar niemand woonde een mooie groene oase maken.
Kerel man, wat maak je je toch elke keer weer gekker en gekker..quote:Op maandag 9 februari 2026 18:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat God Abraham 400 jaar van te voren zei dat hun onrecht nog niet vervuld was.
Ten tijde van Abraham waren er al priesters van God, zoals Melchisedek.
Er zijn altijd getuigen van de ware God geweest, ook in die regio.
Toen Egypte werd verslagen voor de Exodus ging dat nieuws de hele regio rond, aangezien al die volkeren ook handel met elkaar dreven.
Deze volkeren waren dus zeer duidelijk wel degelijk op de hoogte van de ware God en hun dreigende oordeel.
En toch bekeerden ze zich niet.
Dank je voor je reactie. Ik heb verder geen behoefte om nog met je ergens op in te gaan.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:06 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Kerel man, wat maak je je toch elke keer weer gekker en gekker..
Dus omdat God tegen een fictief iemand zei dat hun onrecht nog niet vervuld was, moesten de volkeren weten dat ze zich moesten bekeren?
En toen Egypte werd verslagen ging dat nieuws de hele regio rond? Met de fax? Met de roeptoeter?
En de fantasie dat Egypte verslagen was toonde aan dat het volkje dat de Egyptenaren versloeg de ware God aanbad?
Hoezo dat?
In die tijd werden elk jaar volkeren verslagen en versloegen die volkerne op hun beurt ook weer anderen. Toonde dat ook aan dat hun Goden de ware Goden waren?
Man man, je hebt erg veel fantasie. Dat heb je..
Maar van psychologie heb je weinig kaas gegeten.
Je zet het sterk aan maar je hebt wel gelijk.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:06 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Kerel man, wat maak je je toch elke keer weer gekker en gekker..
Dus omdat God tegen een fictief iemand zei dat hun onrecht nog niet vervuld was, moesten de volkeren weten dat ze zich moesten bekeren?
En toen Egypte werd verslagen ging dat nieuws de hele regio rond? Met de fax? Met de roeptoeter?
En de fantasie dat Egypte verslagen was toonde aan dat het volkje dat de Egyptenaren versloeg de ware God aanbad?
Hoezo dat?
In die tijd werden elk jaar volkeren verslagen en versloegen die volkerne op hun beurt ook weer anderen. Toonde dat ook aan dat hun Goden de ware Goden waren?
Man man, je hebt erg veel fantasie. Dat heb je..
Maar van psychologie heb je weinig kaas gegeten.
Alleen de ware uitverkorenen weten dat weerstand gebruikt kan worden om de geest te slijpen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dank je voor je reactie. Ik heb verder geen behoefte om nog met je ergens op in te gaan.
Moeten de kinderen van deze daders ook gestraft worden?quote:Op maandag 9 februari 2026 12:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zojuist zijn de Epstein-bestanden onthuld. Daaruit lijkt buiten alle twijfel te blijken dat wereldwijde elites Satanisch ritueel kindermisbruik, kannibalisme en andere ongure dingen uitvoeren, onder andere om hoge politici en anderen omkoopbaar en chanteerbaar te maken. Is het ongerechtvaardigd om daar op een gegeven moment een stokje voor te steken, omdat dat zo zielig is voor de daders? Moeten die maar kinderen kunnen blijven misbruiken en meer slachtoffers mogen blijven maken?
Dit zijn overigens precies het soort praktijken waar die volkeren om werden vernietigd: kinderoffers, onzedelijkheid, afgoderij, bestialiteit, wat tot onmenselijkheid in al zijn vormen leidde.
De meesten mensen kijken hiernaar met afschuw.
Ik ben benieuwd hoe jij daarnaar kijkt? En als die volkeren hetzelfde deden, ben je dan nog steeds even verontwaardigd over die 'genocides', nadat die volkeren honderden jaren de tijd hadden gehad om zich van hun wegen te bekeren?
Ik heb daar niks te "rechtvaardigen". Christenen daarentegen wel, en mislukken daarin jammerlijk.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, dat blijf je maar herhalen. Omdat het in de Bijbel staat.quote:Dit zijn overigens precies het soort praktijken waar die volkeren om werden vernietigd: kinderoffers, onzedelijkheid, afgoderij, bestialiteit, wat tot onmenselijkheid in al zijn vormen leidde.
Ik denk dat jij een tergend zwart-wit beeld hebt van de werkelijkheid. Maar ok, als je het dan toch wil weten: ik vind het wat overdreven om dan iedereen, inclusief vrouwen, kinderen en dieren, uit te roeien.quote:Ik ben benieuwd hoe jij daarnaar kijkt? En als die volkeren hetzelfde deden, ben je dan nog steeds even verontwaardigd over die 'genocides', nadat die volkeren honderden jaren de tijd hadden gehad om zich van hun wegen te bekeren?
Hoe kunnen Adam en Eva perfect zijn en wel zondigen? Wat een prutser die God van jou. Almachtig en toch mislukt in het maken van wat eigenlijk zijn belangrijkste creatie zou moeten zijn. Daar ga je ons agnosten niet mee overtuigen hoor. Dergelijk prutswerk.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoezo heeft God die 'geschapen'?
Adam en Eva waren perfect.
De zonde leidt tot de dingen die je noemt, niet 'God' maar juist de breuk met God.
[..]
Zelfde als hierboven.
Maar geef eens antwoord.
Wat is de beste manier voor mensen om te stoppen met oorlog voeren (en welk ander slecht gedrag dan ook) zonder dat God allerlei rare capriolen moet uithalen of hen moet forceren of dwingen?
Goed, even persoonlijk en dus niet algemeen: ik heb me bekeerd (1980). Gevolg; niks, nada noppes.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Na honderden jaren de tijd te hebben gegeven om zich te bekeren.
Ik heb geen moeite met weerstand, wel met gebrek aan basic fatsoen wat een normaal gesprek onmogelijk maakt. Er zijn grenzen.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:07 schreef EsserS het volgende:
[..]
Alleen de ware uitverkorenen weten dat weerstand gebruikt kan worden om de geest te slijpen.
Oké, dus je klaagt over hoe kwaad beëindigd wordt, maar hebt er geen alternatief voor dan het laten dooretteren. Dan trek ik de conclusie dat je niet nadenkt over je eigen positie en puur emotioneel reageert.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb daar niks te "rechtvaardigen". Christenen daarentegen wel, en mislukken daarin jammerlijk.
Je doet alsof dit aan de orde van de dag was, terwijl het letterlijk over één specifieke periode ging, van te voren aangekondigd, om heel specifieke redenen.quote:Ja, dat blijf je maar herhalen. Omdat het in de Bijbel staat.
[..]
Ik denk dat jij een tergend zwart-wit beeld hebt van de werkelijkheid. Maar ok, als je het dan toch wil weten: ik vind het wat overdreven om dan iedereen, inclusief vrouwen, kinderen en dieren, uit te roeien.
En als ik Bijbelfundamentalisten vraag of zij ook dit soort nietsontziende moordpartijen zouden uitvoeren bij "verdorvenen" als God hen daar in een visioen om zou vragen, dan krijg ik meestal een berg aan cognitieve dissonantie en ontwijkende antwoorden. Dan blijkt dat idee van rechtvaardigheid opeens toch wel wat zwart-wit, en het idee van vrouwen en kinderen de keel doorsnijden toch wat te heftig.
En gelukkig maar, zullen we zeggen. Kunnen we dat soort bestiale praktijken aan idioten als IS overlaten.
Dat heb je weleens gezegd ja.quote:Op maandag 9 februari 2026 21:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Goed, even persoonlijk en dus niet algemeen: ik heb me bekeerd (1980). Gevolg; niks, nada noppes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |