We? Nee, ik wil altijd al een krimp van de luchtvaart. Als ik zou willen vliegen, wat ik liever niet wil, dan zou ik niet de mogelijkheid moeten krijgen om uit 30 verschillende vluchten te kiezen per dag.. dan zou ik hooguit 3x per week een vliegtuig moeten kunnen pakken en dat tegen gigantische prijzen, in geheel Europa uiteraard.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja de luchtvaart groeit, vooruitgang heet dat, het aantal auto's neemt ook toe en men vreet ook meer
we gaan ook te vaak met vakantie
Tot dat ik 40 was had ik nog nooit gevlogen, nu wel 4 keer per jaar
Maar jij hoeft niet te vliegen , ik ook niet , maar we doen het wel
[..]
Dat is wat kort door de bocht. Zoveel sneeuw komt nog maar ongeveer één keer per decennium voor.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Over hobbymatig geklooi gesproken: daar leek het op Schiphol inderdaad wel op met een paar sneeuwvlokken.
quote:Ryanair-baas: Lelystad Airport gaat niet open zolang ik leef
Brussel - Budgetvlieger EasyJet heeft interesse om vanaf Lelystad Airport te gaan vliegen, terwijl Ryanair-baas
Michael O leary er een hard hoofd in heeft.
;Nederland verzint telkens weer een ander smoesje.
Verslaggever Luchtvaart en bouw
11:17 uur | vandaag
Bij de start van het kabinet-Jetten werd duidelijk dat Lelystad Airport voor de burgerluchtvaart geopend gaat worden, maar de Ierse prijsvechter heeft er een hard hoofd in.
quote:Bij de start van het kabinet-Jetten werd duidelijk dat Lelystad Airport voor de burgerluchtvaart geopend gaat worden, maar de Ierse prijsvechter heeft er een hard hoofd in. ,,
Lelystad Airport gaat misschien ooit open, maar niet zolang ik leef", zegt O'Leary desgevraagd in de marge van een luchtvaarttreffen in Brussel.
quote:,,De Nederlandse regering maakt een zootje van hun luchtvaartbeleid.
Pas als alle Nederlanders vertrekken van Duitse en Belgische luchthavens voor hun vakantie zullen ze wakker worden en schrikken van wat ze hebben aangericht. Dat kan nog jaren duren."
Kansloos
De luchthaven is al vanaf 2018 klaar voor gebruik voor vakantieverkeer, maar de opening werd telkens uitgesteld in verband met politieke en maatschappelijke weerstand
Zijn die twee lijnen niet op elkaar aangesloten. Een hoge snelheidslijn - Amsterdam-Bremen-Hamburg-Kopenhagen lijkt me wel goed voor de langere termijn. Sommige treinen zouden dan in Groningen of Lelystad-vliegveld stoppen kunnen.quote:Op zondag 1 februari 2026 08:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat doen ze met de Nedersaksenlijn, daar zou ik volgens alle raadsleden e.d. hier heel enthousiast over moeten zijn, maar ik zie het niet. Wat is nou werkelijk de winst (buiten die voor Stadskanaal om)?
De Lelylijn is er juist als investering voor het noorden.
Welnee. Zeer professioneel en in control allemaal.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Over hobbymatig geklooi gesproken: daar leek het op Schiphol inderdaad wel op met een paar sneeuwvlokken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ttm.nl/materi(...)-op-te-halen/173795/"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
Op wat voor manier kreeg je dan geld terug?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 02:07 schreef Hawk234 het volgende:
Wist je dat er zelfs in corona tijd tickets werden aangeboden waarbij je geld toe kreeg? Ja, het is echt gebeurt. Weg met die vlieg verslaving.
Geen idee hoe je geld terug kreeg. Ik vermoed dat je je bankrekening nummer door kon geven en in plaats van een rekening werd er geld op je rekening gestort. Het stond in de advertenties dat naar Milaan toe, ja Italië waar het zo erg was in het begin van de corona pandemie met advertenties als: Milaan: - ¤ 8,= of zoiets dergelijks. Niemand wilde erheen want iedereen had bijna corona daar en de luchtvaartmaatschappijen vlogen met passagiers die geld toe kregen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op wat voor manier kreeg je dan geld terug?
Het verbaast me overigens niets dat luchtvaartmaatschappijen toen vluchten zijn blijven uitvoeren waar ze verlies op leden. Dat deden ze vooral om landingsrechten te behouden.
no ik heb een gruwelijke hekel om vanaf een buitenlands vliegveld te vliegen als Keulen of dortmundquote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
Dat Lelystad straks open gaat is een goed ding. Maar toch vind ik vanaf Amsterdam vliegen wel een beleving. Altijd een uitje om vanuit het oosten des lands over de a50 daarheen te toeren, het liefst bij nacht zodat ik mijn eigen snelheid bepaal. De auto parkeren ergens tussen de bloembollen, en vervolgens word je op transport gezet in een of andere afgeneukte vw-transporter naar het vliegveld alwaar de Turk je koffer eruit flikkert. Daarna lekker een beetje rondstruinen en koffie drinken, en daarna langzaam richting de gate lopen.
quote:AI-overzicht
De natuurvergunning voor F-35 gevechtsvliegtuigen op vliegbasis Leeuwarden is in juli 2025 vernietigd door de rechtbank, omdat het stikstofonderzoek en de impact op Natura 2000-gebieden onvoldoende waren onderzocht.
Defensie is tegen dit besluit in beroep gegaan.
Ook voor eventueel gebruik van Lelystad Airport ontbreekt nog een noodzakelijke natuurvergunning.
Belangrijke punten inzake F-35 en natuurvergunningen:
Leeuwarden: De rechtbank vernietigde in juli 2025 de vergunning voor de F-35 na bezwaren van natuurorganisaties.
De Raad van State bevestigde in februari 2026 de vernietiging van de natuurvergunning.
Stikstof: De crux van de problemen is dat de toename van stikstofuitstoot door de F-35 (via een 'verkeersscenario') niet goed is onderbouwd.
Lelystad: Voor de eventuele inzet van F-35's op Lelystad Airport is nog geen natuurvergunning verleend, wat door de stikstofcrisis juridisch complex is.
quote:Minister vraagt luchthaven en douane opening voor te bereiden tijdens wachten op natuurvergunning
Kabinet: Lelystad Airport in oktober 2027 open voor vakantievluchten
Den Haag- Lelystad Airport moet zich klaarmaken om in oktober 2027 open te gaan voor 10.000 vakantievluchten.
Minister Karremans (Infrastructuur) vraagt de luchthaven, Douane en Marechaussee zich alvast voor te bereiden op de opening, zodat de vliegtuigen over anderhalf jaar kunnen vertrekken als aan alle voorwaarden is voldaan.
1 uur geleden
Karremans wil dat alles al in de steigers staat om het vliegveld meteen te kunnen openen als aan alle randvoorwaarden is voldaan.
Voordat Lelystad Airport echt open kan, moet de luchthaven een natuurvergunning krijgen.
Daarvoor zal het kabinet binnenkort met een goede stikstofaanpak op de proppen moeten komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |