quote:
Op vrijdag 13 februari 2026 23:40 schreef michaelmoore het volgende:[..]
ja de luchtvaart groeit, vooruitgang heet dat, het aantal auto's neemt ook toe en men vreet ook meer
we gaan ook te vaak met vakantie
Tot dat ik 40 was had ik nog nooit gevlogen, nu wel 4 keer per jaar
Maar jij hoeft niet te vliegen , ik ook niet , maar we doen het wel
[..]
We? Nee, ik wil altijd al een krimp van de luchtvaart. Als ik zou willen vliegen, wat ik liever niet wil, dan zou ik niet de mogelijkheid moeten krijgen om uit 30 verschillende vluchten te kiezen per dag.. dan zou ik hooguit 3x per week een vliegtuig moeten kunnen pakken en dat tegen gigantische prijzen, in geheel Europa uiteraard.
Dat 'een volk' iets wil, wil niet zeggen dat zoiets moet gebeuren. Of kan het die veel vliegers niks schelen dat voor Nederland betreft we een Amersfoort aan zee krijgen?
En dat je nu 4x per jaar vliegt... zegt al genoeg. Je geeft daar namelijk de boodschap mee af aan de luchtvaart maatschappijen: 'Groei maar lekker door'.
En dan komt er nog bij dat je ziet dat het treinkaartje naar Schiphol soms duurder is dan de vlucht zelf. Wist je dat er zelfs in corona tijd tickets werden aangeboden waarbij je geld toe kreeg? Ja, het is echt gebeurt. Weg met die vlieg verslaving.