abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219977122
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2026 13:19 schreef KareldeStoute het volgende:
Die heeft tegen die tijd minstens 40 jaar kunnen functioneren :+
Dat lijkt misschien lang, maar voor een spoorlijn reken je er gauw op dat hij toch zeker honderd jaar blijft functioneren.

Ik heb de Hanzelijn altijd al een onzinnig project gevonden. Het biedt nauwelijks een kortere of snellere verbinding tussen Amsterdam en het noorden. Het doet ook niets aan de flessenhals die het traject Zwolle-Meppel momenteel nog steeds is en biedt ook geen tweede verbinding met het noorden. Als het traject Zwolle-Meppel op een of andere manier geblokkeerd is, dan is er ook totaal geen treinverkeer meer mogelijk tussen het noorden en de rest van het land.

Met de Hanzelijn is Dronten nu aangesloten op het spoorwegnet en heeft Kampen een tweede station gekregen, helemaal aan de rand van de stad aan de rand van een woonwijk.

Het geld dat aan de Hanzelijn is besteed, had beter besteed kunnen worden aan verbetering van de oude verbinding via Amersfoort. Die had met dat geld geschikt gemaakt kunnen worden voor hogere snelheden en de bochtafsnijding bij Harderwijk had dan eindelijk gerealiseerd kunnen worden.
  woensdag 4 februari 2026 @ 21:15:34 #27
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220004232
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 01:43 schreef Richestorags het volgende:
We hebben de laagste staatsschuld in 30 jaar. Het systeem gaat een keer onhoudbaar worden door de andere landen en wij houden maar braaf de hand op de knip. Ik zeg lekker aanleggen dat ding. Die 1 procent staatsschuld erbij is ook niet zo'n ramp.
quote:
Ook kan worden gekeken naar steun van Europa en private financiering. Knot denkt dat geld uit andere bronnen maximaal 10 tot 20 procent aan de kosten kan bijdragen. "Het is van belang dat ook de regionale overheden snel over de brug komen en hun commitment concreet maken."
juist
Europa de helft en een Europese Railway die de exploitatie doet en zelf de rest van de financiering verzorgt

het kan best een renadabele lijn worden

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 05-02-2026 00:02:01 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 11 februari 2026 @ 23:42:00 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220070295
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 00:24 schreef Cupfighter het volgende:
Zucht
ga jij nooit met de trein?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 13 februari 2026 @ 17:20:05 #29
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220087331
Waarom niet gewoon Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg-Kopenhagen. Dat lijkt me relevanter dat het verbinden van een stel tussenliggende dorpen.

Leeuwarden heeft nog geen 100.000 inwoners, dan is een verbeterde snelweg veel efficienter.
Het HSL-station bij Groningen kan gewoon buiten de stad liggen met voldoende parkeergelegenheid.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 21:24:00 #30
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220090532
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 17:20 schreef BlaZ het volgende:
Waarom niet gewoon Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg-Kopenhagen. Dat lijkt me relevanter dat het verbinden van een stel tussenliggende dorpen.

Leeuwarden heeft nog geen 100.000 inwoners, dan is een verbeterde snelweg veel efficienter.
Het HSL-station bij Groningen kan gewoon buiten de stad liggen met voldoende parkeergelegenheid.
jij moet bij de planning gaan
het mooie is dat met de opening van Lelystad , Schiphol gerust wat kan minderen , en de lelylijn is voor een gezonde groei van Airport Lelystad essentieel
  vrijdag 13 februari 2026 @ 21:35:12 #31
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220090632
doe maar een directe lijn naar kopenhagen zoals in de OP, kan ik daar lekker in de vestiging werken
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220090829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het mooie is dat met de opening van Lelystad , Schiphol gerust wat kan minderen , en de lelylijn is voor een gezonde groei van Airport Lelystad essentieel
Er is natuurlijk al een goede (trein)verbinding met Lelystad, los van het feit dat het Airport daar in zijn geheel niet in de buurt van het treinstation is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 13 februari 2026 @ 21:52:28 #33
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220090870
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Er is natuurlijk al een goede (trein)verbinding met Lelystad, los van het feit dat het Airport daar in zijn geheel niet in de buurt van het treinstation is.
Als je in Groningen woont dan wil je ook graag snel naar de plane he

en een selfdriving busje naar de airport is wel zo mooi dan

ben jij negatief geboren ?/
pi_220090909
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en een selfdriving busje naar de airport is wel mooi dan
Met het OV is dat nu sneller vanaf Groningen naar Schiphol dan naar Lelystad.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 21:55:25 #35
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220090918
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar Schiphol moet krimpen toch ?
men ( GL) wil daar meer woningen gaan bouwen

JA21 wil ook Airport Lelystad open net als GL
  vrijdag 13 februari 2026 @ 21:57:19 #36
56749 BlaZ
pi_220090939
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij moet bij de planning gaan
[ afbeelding ]
Meerdere vliegvelden is altijd een goed idee. Maar het is geen goed idee om je blind te staren op treinverbinding, die zeker voor vliegreizen, onbetrouwbaar zijn.

Een probleem met Lelystad is dat er geen fatsoenlijk snelweg verbinding richting zuidoosten/oost is.
pi_220090946
quote:

[..]

en een selfdriving busje naar de airport is wel zo mooi dan
Een directe overstap op Zwolle is zwaar.

quote:

ben jij negatief geboren ?/
Zou ik aan mijn moeder moeten vragen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 13 februari 2026 @ 21:59:13 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220090966
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Meerdere vliegvelden is altijd een goed idee. Maar het is geen goed idee om je blind te staren op treinverbinding, die zeker voor vliegreizen, onbetrouwbaar zijn.

Een probleem met Lelystad is dat er geen fatsoenlijk snelweg verbinding richting zuidoosten/oost is.
er zijn toch ook nog bussen en autos??

hebben jullie allemaal je somber pilletje geslikt vandaag
  vrijdag 13 februari 2026 @ 21:59:34 #39
56749 BlaZ
pi_220090971
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor Groningers zou het met name beter zijn als de locale vliegvelden, inclusief Eelde, meer vluchten zouden verwerken.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 22:00:07 #40
56749 BlaZ
pi_220090976
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn toch ook nog bussen en autos??

hebben jullie allemaal je somber pilletje geslikt vandaag
Uiteraard, en voor bussen en auto's zou een snelweg Lelystad-Apeldoorn een verbetering zijn.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 22:00:52 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220090985
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voor Groningers zou het met name beter zijn als de locale vliegvelden, inclusief Eelde, meer vluchten zouden verwerken.
ja maar dat zal TUI voor problemen stellen , Eelde staat nu niet in hun lijstje en komt er ook niet in
Ik vlieg nu altijd van Schiphol maar ik zou dan via Lelystad vliegen en niet via Eelde of Eindhoven of Rotterdam
  vrijdag 13 februari 2026 @ 22:02:22 #42
56749 BlaZ
pi_220090995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 22:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja maar dat zal TUI voor problemen stellen , Eelde staat nu niet in hun lijstje en komt er ook niet in
Ok, maar als algemeen principe is het meer gebruiken van locale vliegvelden wel beter. Het is, wat mij betreft in ieder geval, ook een stuk prettiger. Schiphol vind ik persoonlijk maar een onpraktisch vliegveld.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 22:03:01 #43
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220090999
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 22:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ok, maar als algemeen principe is het meer gebruiken van locale vliegvelden wel beter. Het is, wat mij betreft in ieder geval, ook een stuk prettiger. Schiphol vind ik persoonlijk maar een onpraktisch vliegveld.
Ja lieve jongen maar dat doet TUI en Corendon niet, Lelystad moet juist een vakantievlucht vliegveld worden

tenzij jij een privé vliegtuig hebt, dat weet ik niet , maar dan kun jij vanaf Eelde vliegen of Soesterberg of Hilversum
  vrijdag 13 februari 2026 @ 22:05:37 #44
56749 BlaZ
pi_220091021
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 22:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja lieve jongen maar dat doet TUI en Corendon niet, Lelystad moet juist een vakantievlucht vliegveld worden

tenzij jij een privé vliegtuig hebt, dat weet ik niet , maar dan kun jij vanaf Eelde vliegen of Soesterberg of Hilversum
Nee, maar als ik naar NL vlieg ga ik meestal via Brussel of Düsseldorf aangezien dat een stuk dichterbij is.
pi_220091029
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet echt. Dergelijke vliegvelden blijft toch hobbymatig geklooi.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 22:08:40 #46
56749 BlaZ
pi_220091043
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 22:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet echt. Dergelijke vliegvelden blijft toch hobbymatig geklooi.
Over hobbymatig geklooi gesproken: daar leek het op Schiphol inderdaad wel op met een paar sneeuwvlokken.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 22:17:51 #47
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220091114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 22:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, maar als ik naar NL vlieg ga ik meestal via Brussel of Düsseldorf aangezien dat een stuk dichterbij is.
voor mij niet , , ik ben wel eens van Dortmund gevlogen , ik denk dat Lelystad een stuk goedkoper zal zijn dan Schiphol
  vrijdag 13 februari 2026 @ 23:37:50 #48
500783 Hawk234
Tradities zijn stom!
pi_220091537
Dat ook dit kabinet met het oliedomme idee komt om toch weer te proberen om Lelijkstad airport te openen bewijst wel weer waarom ik ben geëmigreerd. Meer lawaai, meer Co2 uitstoot, meer natuurverwoesting, ga zomaar door.
Maar ik hoop dat ook hier het kabinet weer tegen de lamp aan loopt gezien het juridisch gelukkig meestal niet haalbaar is.
Tja, weer moet er gedoneerd worden aan partijen als Greenpeace / SATL etc. om het minderheidskabinet te laten struikelen.
Lelylijn, ja prima. Maar als je het mij vraagt zou het zinvol zijn als Schiphol krimpt en alle kleinere luchthavens: Rotterdam, Eindhoven, Maastricht, Eelde etc gewoon dicht. Oprotten met al die luchtvaart. En zeg niet: "Dan kan Lelystad vluchten van Schiphol overnemen" want dat gebeurt toch nooit. De vrijgekomen 'slots' worden weer opgevuld met nieuwe vluchten, zo gaat dat altijd.
pi_220091547
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 23:37 schreef Hawk234 het volgende:
Dat ook dit kabinet met het oliedomme idee komt om toch weer te proberen om Lelijkstad airport te openen bewijst wel weer waarom ik ben geëmigreerd. Meer lawaai, meer Co2 uitstoot, meer natuurverwoesting, ga zomaar door.
Maar ik hoop dat ook hier het kabinet weer tegen de lamp aan loopt gezien het juridisch gelukkig meestal niet haalbaar is.
Tja, weer moet er gedoneerd worden aan partijen als Greenpeace / SATL etc. om het minderheidskabinet te laten struikelen.
Lelylijn, ja prima. Maar als je het mij vraagt zou het zinvol zijn als Schiphol krimpt en alle kleinere luchthavens: Rotterdam, Eindhoven, Maastricht, Eelde etc gewoon dicht. Oprotten met al die luchtvaart. En zeg niet: "Dan kan Lelystad vluchten van Schiphol overnemen" want dat gebeurt toch nooit. De vrijgekomen 'slots' worden weer opgevuld met nieuwe vluchten, zo gaat dat altijd.
:')
  vrijdag 13 februari 2026 @ 23:40:02 #50
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220091548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 23:37 schreef Hawk234 het volgende:
Meer lawaai, meer Co2 uitstoot, meer natuurverwoesting, ga zomaar door.

Maar als je het mij vraagt zou het zinvol zijn als Schiphol krimpt en alle kleinere luchthavens: Rotterdam, Eindhoven, Maastricht, Eelde etc gewoon dicht.

Oprotten met al die luchtvaart

En zeg niet: "Dan kan Lelystad vluchten van Schiphol overnemen" want dat gebeurt toch nooit.
De vrijgekomen 'slots' worden weer opgevuld met nieuwe vluchten, zo gaat dat altijd.
ja de luchtvaart groeit, vooruitgang heet dat, het aantal auto's neemt ook toe en men vreet ook meer
we gaan ook te vaak met vakantie
Tot dat ik 40 was had ik nog nooit gevlogen, nu wel 4 keer per jaar

Maar jij hoeft niet te vliegen , ik ook niet , maar we doen het wel

quote:
Hier zijn de belangrijkste trends en feiten over de groei van de luchtvaart (stand van zaken 2025-2026):

Sterke groei in 2025 en 2026: Na een sterke 2024, wordt voor 2025 een toename van het internationale vliegverkeer met 5,3% verwacht. Voor 2026 wordt een verdere groei van 5,8% voorspeld.

Historische mijlpalen: De wereldwijde luchtvaartomzet zal in 2025 naar verwachting voor het eerst de grens van 1 biljoen dollar overschrijden.

Passagiersaantallen: Het aantal passagiers groeit aanzienlijk, waarbij de verwachting is dat in 2025 de 5 miljard reizigers wereldwijd worden overschreden.

Snelste groeiers: India is een van de snelst groeiende luchtvaartmarkten ter wereld. Ook de regio Asia-Pacific laat een sterke groei zien.

Groei in Nederland: De Nederlandse luchtvaart groeit eveneens; in het tweede kwartaal van 2025 reisden 20,7 miljoen passagiers via de vijf grote Nederlandse luchthavens, een stijging van 3,1% ten opzichte van 2024.

[ Bericht 22% gewijzigd door michaelmoore op 13-02-2026 23:51:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')