abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  ESF Reporter vrijdag 13 februari 2026 @ 15:59:23 #26
87554 Cee
Welluk?
pi_220086229
Nogmaals, gieren.
pi_220086443
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 15:54 schreef Fred_B het volgende:
GAME
SET
MATCH

[ afbeelding ]
:D :D :D
Het Grote Songfestivalfeest blijft baas boven baas 8-)
pi_220086451
Zou de ticketverkoop nu al tegenvallen? :P
pi_220086494
Gabe kan alvast beginnen met schrijven over de Iceberg 2026
  vrijdag 13 februari 2026 @ 16:36:01 #30
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_220086655
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 16:17 schreef NailQueen het volgende:
Zou de ticketverkoop nu al tegenvallen? :P
Joh ;)
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_220086778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 16:36 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]
Joh ;)
Het was uiteraard ietwat sarcastisch bedoeld :P

Maar ik geloof wel dat dit de reactie was van de EBU toen ze de kaartverkoop zagen

pi_220086890
quote:
Schandalige prijzen ook
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  ESF Reporter vrijdag 13 februari 2026 @ 17:04:54 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_220087080
Mooi ook al die extra (free) publicity voor HGSFF, ik zag de afgelopen tijd op social media veel mensen er positief over praten en ook anderen de show aanbevelen aan mensen die er nog nooit van hadden gehoord, of niet wisten wat het precies inhoudt.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 17:23:11 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220087408
Wat betreft nationale finales gaat het deze zaterdag en zondag druk worden

vrijdag 13 februari 2026 @ 17:24:48 #35
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220087432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 16:36 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]
Joh ;)
Om je eigen tweet er maar bij te pakken:

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_220087514
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 17:23 schreef Momo het volgende:
Wat betreft nationale finales gaat het deze zaterdag en zondag druk worden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar gaan we zaterdag heen? Eesti Laul kijk ik mee maar voor de rest volg ik de kudde :P
  vrijdag 13 februari 2026 @ 17:32:35 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220087571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 17:30 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Waar gaan we zaterdag heen? Eesti Laul kijk ik mee maar voor de rest volg ik de kudde :P
Estland en daarna Denemarken denk ik (vind de line up interessanter dan Letland denk ik). Met een los oog op Letland en Zweden?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 februari 2026 @ 18:11:39 #38
163650 Greys
pi_220088218
Hehehhee donder maar lekker op met je Live Tour en je extra verplichtingen voor deelnemers.

Fuck de EBU. ^p^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_220088756
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 18:11 schreef Greys het volgende:
Hehehhee donder maar lekker op met je Live Tour en je extra verplichtingen voor deelnemers.

Fuck de EBU. ^p^
Ik denk eigenlijk dat dit ook tien jaar terug ofzo nooit een succes had kunnen worden. Sowieso niet met deze line-up en deze prijzen. Maar het ESF is ondanks de kijkcijfers ook weer niet zó groot, zeker in landen als België, Italië of Zwitserland. En nu veel enthousiaste fans zijn weggejaagd, is het alleen maar moeilijker geworden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 februari 2026 @ 19:27:32 #40
163650 Greys
pi_220088995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 19:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat dit ook tien jaar terug ofzo nooit een succes had kunnen worden. Sowieso niet met deze line-up en deze prijzen. Maar het ESF is ondanks de kijkcijfers ook weer niet zó groot, zeker in landen als België, Italië of Zwitserland. En nu veel enthousiaste fans zijn weggejaagd, is het alleen maar moeilijker geworden.
In 2024 was er een Eurovision on Tour (niet door de EBU georganiseerd geloof ik) en daar werden voor Londen etc ook al volop gratis kaarten weggegeven omdat het voor geen meter verkocht. Dus ik snap niet zo goed dat ze dachten dat het nu wel een gillend groot succes zou worden nu half Europa ook nog véél bozer op ze is.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_220089180
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 19:27 schreef Greys het volgende:

[..]
In 2024 was er een Eurovision on Tour (niet door de EBU georganiseerd geloof ik) en daar werden voor Londen etc ook al volop gratis kaarten weggegeven omdat het voor geen meter verkocht. Dus ik snap niet zo goed dat ze dachten dat het nu wel een gillend groot succes zou worden nu half Europa ook nog véél bozer op ze is.

[ afbeelding ]
Hun social media team/Rob Holley hebben nog geprobeerd dit te promoten. Het publiek hapte niet en toch dachten ze 'He dit is een leuk idee!'

In Amsterdam werd het ook gecanceld vanwege slechte kaartverkoop.
pi_220089769
quote:
Geweldig nieuws, weer een nagel aan de doodskist van het bewind van Martin Green
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 13 februari 2026 @ 21:19:52 #43
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_220090496
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 16:43 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Het was uiteraard ietwat sarcastisch bedoeld :P

Maar ik geloof wel dat dit de reactie was van de EBU toen ze de kaartverkoop zagen

[ afbeelding ]
Ik vraag me vooral af wat er voorafgaand aan data is geweest tussen de promotor en de EBU waardoor ze dachten dat met deze zalen en deze prijzen dit zou verkopen. Want de plannen waren groots die ik heb gezien qua decor etc.

Want je kan er donder op zegen dat t de promotor is geweest die na 2 weken kaartverkoop zegt: met deze data die we nu hebben verzameld is het onverantwoordelijk om door te gaan en geld te blijven uitgeven aan deze productie (dansers, podia, visuals, podiumdelen).

Ik denk zelf dat ze ook qua tijdslijn veel te kort hebben gedacht. Je had beter dit in de week voorafgaand aan de finale kunnen aankondigen en de shows in september/oktober doen. Dan krijg je het normale publiek (dus niet de diehard fans) veel gemakkelijker mee om te zeggen: "Joh leuk" als ze zitten te kijken naar de finale en t daar horen.

Want met dit soort shows red je t niet op alleen die hards, zeker niet dit jaar met alles wat er speelt en heeft gespeeld.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 februari 2026 @ 23:30:59 #44
163650 Greys
pi_220091518
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 19:44 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Hun social media team/Rob Holley hebben nog geprobeerd dit te promoten. Het publiek hapte niet en toch dachten ze 'He dit is een leuk idee!'

In Amsterdam werd het ook gecanceld vanwege slechte kaartverkoop.
Onvoorstelbaar dat ze dachten dat zoiets nu ineens wél zou gaan lopen. Zo zie je maar weer (voor de tigste keer in de afgelopen jaren als je kijkt naar al hun kutbeslissingen) dat ze werkelijk volledig het gevoel kwijt zijn voor wat de ESF fans wel en niet willen.
Sterker nog, veel van die fans zijn inmiddels gewoon afgehaakt. Door die diverse idiote beslissingen van de EBU de laatste jaren. Dus hoe diezelfde EBU dan denkt dat mensen aan de klojo's die in hun ogen hun hele ESF hebben verziekt weer grote bedragen gaan geven voor veel te dure tickets... Koekoek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_220091973
Nu al? :D ik dacht dat het in ieder geval nog 100 keer gepromoot zou worden tijdens de liveshows.
pi_220092887
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 23:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Onvoorstelbaar dat ze dachten dat zoiets nu ineens wél zou gaan lopen. Zo zie je maar weer (voor de tigste keer in de afgelopen jaren als je kijkt naar al hun kutbeslissingen) dat ze werkelijk volledig het gevoel kwijt zijn voor wat de ESF fans wel en niet willen.
Sterker nog, veel van die fans zijn inmiddels gewoon afgehaakt. Door die diverse idiote beslissingen van de EBU de laatste jaren. Dus hoe diezelfde EBU dan denkt dat mensen aan de klojo's die in hun ogen hun hele ESF hebben verziekt weer grote bedragen gaan geven voor veel te dure tickets... Koekoek.
Het past in elk geval wel in de bredere trend dat alles wat de EBU probeert buiten de liveshows een mislukking wordt. En zelfs dat gedeelte is met het afschaffen van persconferenties en repetities achter gesloten deuren al verworden tot één avond per jaar met een vlaggetje zwaaien voor gewoontekijkers, en twee dagen later is niemand er nog mee bezig. Het is wel een prestatie hoe ze zo’n sterk merk steeds verder slopen.
pi_220092899
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 06:41 schreef Em31 het volgende:
Nu al? :D ik dacht dat het in ieder geval nog 100 keer gepromoot zou worden tijdens de liveshows.
Ik had me met vooruitwerkende kracht al geërgerd aan het idee dat elke tien minuten er een blije commercial zou komen dat Veronica Het ESF naar je toekomt deze zomer, maar dat hoeft dus niet meer :')
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 14 februari 2026 @ 19:45:13 #48
163650 Greys
pi_220098446
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 06:41 schreef Em31 het volgende:
Ik denk stiekem dat er meerdere HoD's hebben aangegeven dat ze niet zitten te wachten op die verplichtingen voor hun deelnemers en ze daardoor minder keuze hebben qua afgevaardigden omdat sommige artiesten helemaal hun zomer hier niet voor vrij willen houden.

Ik bedoel, stel dat Anouk dit jaar voor NL was gegaan. Die had meteen geroepen 'de tiefus met je, EBU, ik bepaal zelf wel wat ik doe na het ESF'. En zo zullen er vast meer zijn. Of mensen die al verplichtingen hebben in die tijd etc.

Zoiets zal (gok ik!) ook wel hebben meegespeeld wellicht bij die 'onvoorziene omstandigheden' waar de EBU het over had en zou een reden kunnen zijn af te zien van die verplichting voor deelnemers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 14 februari 2026 @ 22:06:32 #49
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_220100379
Alle kandidaten voor NFs en artiesten zijn al vanaf zomer vorig jaar ingelicht over de tour en wisten dit voor ze zich inschreven en tot 2 weken terug was iig iedereen aan boord qua artiesten. Dus dat klopt niet. Want artiesten tekenden direct met de EBU/Semmel een contract voor de tour en dus zat de HoD/omroep er niet meer tussen. Ook zouden artiesten betaald krijgen voor de tour. En zover ik begreep was er echt wel mogelijkheid voor artiesten om nog nee te zeggen als ze tot de 10 gekozen acts behoorden uit de finale.

Het zal echt meer liggen dat 8 dagen na de verkoop van tickets startte er zo weinig tickets waren verkocht en Semmel (de promotor/producent) waaschijnlijk heeft gezegd: "Op basis van wat wij zien en de data die we hebben van andere concerten die we verkopen/doen, gaan we niet genoeg verkopen om dit rendabel te maken en als we nu de stekker er uit trekken, maken we zo weinig mogelijk kosten nog."

Want bv in Maart zou je al audities moeten doen voor de dansers die mee gaan on tour en je crews qua licht/geluid/opbouw moeten gaan inhuren en ook je podium onderdelen (er was echt een groots podium ontworpen, aan de schets te zien).
pi_220119089
Misschien interessant om hier nog te plaatsen. Deze inzending heeft zaterdag Benidorm Fest gewonnen en zou dus oorspronkelijk de inzending van Spanje zijn als zij hadden meegedaan.

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')