Precies, rechtse partijen zijn niet bang voor gematigde linkse partijen, omdat hun lijdelijke verzet geen enkel effect heeft op de portemonnee van rechts.quote:
Wanneer is de woningnood weg denk je? Er is trouwens vooral een 'nood' in het lage/betaalbare segment.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat dat kindcijfer op 1,5 staat heeft ook ergens mee te maken. NL groeit niet meer door de NLse bevolking, maar alleen als je daar niet volk aan toevoegt, wat vervolgens alleen maar uit de staatruif gaat zitten vreten. Wat van de week nog eens bevestigd werd.
Dus door de schaarste aan huizen, de oplopende achterstand en de bijbehorende prijs, is de hra nog steeds verdedigbaar.
Keuze maken. Pas als de woningnood weg is, de prijzen eerlijk en de druk van de ketel is, kun je gaan denken aan afschaffing van de hra.
Simpel. De ramingen zijn nu een te kort van 350-400.000 woningen op de bevolking die we nu al hebben. Als die er bij zijn gekomen dus. En idd in het normale segment voor normale mensen. Hoofdzakelijk knarrenhofjes, gezinswoningen, apartementen. Veel minder vrijstaande grote huizen dan je nu ziet bij projecten.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 07:52 schreef jakosi het volgende:
[..]
Wanneer is de woningnood weg denk je? Er is trouwens vooral een 'nood' in het lage/betaalbare segment.
Wat wil je doen dan? Met geweld innemen?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 06:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, rechtse partijen zijn niet bang voor gematigde linkse partijen, omdat hun lijdelijke verzet geen enkel effect heeft op de portemonnee van rechts.
Zolang links vooral morele verontwaardiging uitspreekt zonder economische druk uit te oefenen, blijft het voor rechts politiek risicoloos om hen te negeren.
Macht verschuift nu eenmaal niet door beleefde bezwaren.
Niemand heeft het over geweld. Ik wijs er alleen op dat machtspolitiek niet verandert door morele verontwaardiging alleen. Er bestaan talloze vreedzame vormen van druk, economisch, institutioneel, organisatorisch, die binnen een democratie volkomen legitiem zijn. Dáár gaat mijn punt over.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 10:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan? Met geweld innemen?
Je doelt op stakingen en demonstraties?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 10:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Niemand heeft het over geweld. Ik wijs er alleen op dat machtspolitiek niet verandert door morele verontwaardiging alleen. Er bestaan talloze vreedzame vormen van druk, economisch, institutioneel, organisatorisch, die binnen een democratie volkomen legitiem zijn. Dáár gaat mijn punt over.
Wat als ze dit punt eens wijzigen naar 'Pensioen na 45 jaar werken'?quote:Op maandag 2 februari 2026 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Puur kiezersbedrog dus.
Maar het is de vraag of het er überhaupt kan komen. Ze zijn overal in de minderheid die 3 en er is geen oppositie partij die zich daar aan wil branden. Het is politieke zelfmoord met 2 pistolen tegelijk als je hier aan mee werkt.
Het blijven wel hufters dat ze dit er in hebben gepoerd zonder dat er iemand ooit op kon stemmen.
Wie zagen we nog zo'n streek uitvoeren voor het weghalen van een hele specifieke belasting waarbij het weghalen ernstig voordelig was voor rijken en bedrijfsleven?
Juist.. ook vvd onder rutte.
Dit had elke wappie je tien jaar geleden ook al wel kunnen vertellen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 10:39 schreef Discombobulate het volgende:
VVD is wel echt een kankergezwel waar we moeilijk van af komen. D66 is dystopisch en links is woke en niet meer zoals vroeger. Wilders heeft het voor zichzelf verneukt. Er is werkelijk waar geen enkele partij meer in Nederland waar ik op zou stemmen.
In de basis ben ik het met je eens dat er een maximum mag zitten aan het aantal jaren waarin je je sporen verdient voor pensioen en aow.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat als ze dit punt eens wijzigen naar 'Pensioen na 45 jaar werken'?
En dan met een minimum van 65 jaar en maximum van 70.
Dus begin je met werken tussen de 18 en de 20 jaar, dan mag je op je 65ste met pensioen.
Begin je met werken na je 25ste, dan werk je door tot je 70ste.
Mensen in de bijstand houden bijstand tot hun 70.
Mensen in de WIA, WAO, WW gaan met pensioen op hun 65ste, omdat dat voor de staat sowieso voordeliger is.
Voordelen, bijstandsgerechtigden worden geprikkeld tot werken, omdat ze niet het voordeel krijgen voor hun 70ste een inkomensonafhankelijke uitkering te hebben. Studenten worden geprikkeld om hun studie sneller te voltooien en niet 7 of 8 jaar te doen over een studie van 4 of 5 jaar. Mensen die veel langer studeren, zoals artsen, advocaten e.d. kunnen vanwege rijkdom toch wel eerder stoppen met werken. Of willen juist langer doorwerken vanwege onderzoeken of zo.
Stakingen en demonstraties vallen er zeker onder, maar ik bedoel het breder, alle vreedzame middelen waarmee burgers, organisaties en instituties druk kunnen uitoefenen binnen een democratische rechtsorde. Denk aan economische druk, institutionele tegenmacht, juridische procedures, publieke campagnes, enzovoort.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 10:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je doelt op stakingen en demonstraties?
Oh leuk!quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus begin je met werken tussen de 18 en de 20 jaar, dan mag je op je 65ste met pensioen.
Mensen in de WIA, WAO, WW gaan met pensioen op hun 65ste, omdat dat voor de staat sowieso voordeliger is.
Voordelen, bijstandsgerechtigden worden geprikkeld tot werken, omdat ze niet het voordeel krijgen voor hun 70ste een inkomensonafhankelijke uitkering te hebben. Studenten worden geprikkeld om hun studie sneller te voltooien en niet 7 of 8 jaar te doen over een studie van 4 of 5 jaar. Mensen die veel langer studeren, zoals artsen, advocaten e.d. kunnen vanwege rijkdom toch wel eerder stoppen met werken. Of willen juist langer doorwerken vanwege onderzoeken of zo.
Dan is het 65 jaar, volgens mijn voorstel.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh leuk!
Ik ben op mijn 15e begonnen met een zaterdagsbaantje, bouwde zelfs pensioen op.
Ik vermoed ook dat het er niet doorkomt. Zeker niet in de vorm waarin het nu wordt gegoten. Zowel links als rechts in de oppositie is hier op tegen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de basis ben ik het met je eens dat er een maximum mag zitten aan het aantal jaren waarin je je sporen verdient voor pensioen en aow.
Als het 1 op 1 gaat stijgen, gaat het echt nergens meer over. We leven godverdomme niet om te werken. En niemand heeft hier voor/tegen kunnen stemmen. Puur kiezersbedrog.
Dat gezegd hebbende, kleine kans dat het er komt gezien ze nergens een meerderheid hebben en de oppositie echt niet hier in mee gaat.
En moet je dan de jaren dat iemand WW of ziektewet had (of voor een gehandicapt kind of zieke ouder zorgde, of niet in loondienst want eigen zaak), er weer vanaf halen?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan is het 65 jaar, volgens mijn voorstel.
Met het hebben van een dergelijk punt, begrijp ik niet, waarom jij stemming maakt tegen links?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:25 schreef Red_85 het volgende:
We leven godverdomme niet om te werken.
WW en/of ziektewet zijn uitkeringen in verband met arbeid. Zou dat, als het tijdelijk is, gewoon meenemen als gewerkte tijd.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En moet je dan de jaren dat iemand WW of ziektewet had (of voor een gehandicapt kind of zieke ouder zorgde, of niet in loondienst want eigen zaak), er weer vanaf halen?
Buutnlandersquote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Met het hebben van een dergelijk punt, begrijp ik niet, waarom jij stemming maakt tegen links?
Als je wat vaker serieus leest ipv je wartaal continu overal neerplempt, dan kom je er soms wel eens achter wat mensen hun standpunten zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Met het hebben van een dergelijk punt, begrijp ik niet, waarom jij stemming maakt tegen links?
Exact buutnlenders die alleen komen parasiteren en de zieligheidsindustrie van subsidie voorzien.quote:
Dus mensen zonder opleiding mogen eerder met pensioen? Die hebben vaak maar heel weinig opgebouwd. Ik heb na 33 jaar werken wel 1000 Euro aan pensioen opgebouwd. In totaal, niet per maand.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 11:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat je de verbanden in mijn reacties op sommige berichten mist omdat je geen schaakgrootmeester bent?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je wat vaker serieus leest ipv je wartaal continu overal neerplempt, dan kom je er soms wel eens achter wat mensen hun standpunten zijn.
Zegt de koning van de wartaal van fok!quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat je de verbanden in mijn reacties op sommige berichten mist omdat je geen schaakgrootmeester bent?
Je klinkt anders als een ambtenaar met die detailvragen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 13:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus mensen zonder opleiding mogen eerder met pensioen? Die hebben vaak maar heel weinig opgebouwd. Ik heb na 33 jaar werken wel 1000 Euro aan pensioen opgebouwd. In totaal, niet per maand.
En waarom 45 jaar? Is dat voor voltijd werk, dus als je maar 4 dagen per week werkt, moet je 54 jaar werken? We moeten wel maximaal uitgeknepen worden? Het doel is dus nog steeds om de rijken rijker te maken.
Volgens mij moeten mensen over 5 jaar blijven werken tot ze afgekeurd worden, waarna ze gewoon in de bijstand verdwijnen. Als je dan pensioen hebt opgebouwd en dat is tijdens de grote pensioenhervorming niet verdwenen, heb je wat meer.
"Details, details. Gewoon je gevoel volgen!"quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je klinkt anders als een ambtenaar met die detailvragen.
Het gaat gia om het globale idee.
Jij zit zeker ook als een projectplanning opgezet moet worden over de schroefjes en moertjes te vragen waar ze moeten komen?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"Details, details. Gewoon je gevoel volgen!"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |