En zo burnout dat niks kan maar wel een vakantie.quote:
Irrelevant. Dit gaat om iets medisch.quote:
lijkt me dat strandvakantie de perfecte oplossing is voor burnoutquote:Op donderdag 29 januari 2026 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En zo burnout dat niks kan maar wel een vakantie.
Nogmaals: devaluering van de ziekte.
De werkgever die niets van arbeidsvoorwaarden snapt reageert en handelt zoals in deze casus het geval.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bezie het éven groter...
Hoe denk je dat een doorsnee werkgever dit soort berichten tot zich neemt, in het oog nemend wat de huidige regelingen zijn - die, met verhalen als deze, enkel brandstof geven voor het argument het ontslagrecht te versoepelen.
Moet ik het serieus uiteenzetten?quote:Nog meer, vertel eens wat de werkgever in deze casus er precies op vooruit is gegaan.
Ik ook niet, ken ze wel. Heel gek: die mensen hebben ook onkosten en moeten geld verdienen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Irrelevant. Dit gaat om iets medisch.
Je bent niet gedurende het gehele ziekteproces tot niks in staat. Gelukkig maar, want dan zou je nooit beter worden. En leuke dingen doen wordt juist aangemoedigd.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En zo burnout dat niks kan maar wel een vakantie.
Nogmaals: devaluering van de ziekte.
Wat heeft het de werkgever opgeleverd, probeer...quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:27 schreef probeer het volgende:
[..]
De werkgever die niets van arbeidsvoorwaarden snapt reageert en handelt zoals in deze casus het geval.
De werkgever die het wel snapt is blij met de besparing.
En ik ben er niet zo'n fan van om mensen die het niet willen snappen naar de mond te praten.
[..]
Moet ik het serieus uiteenzetten?
November: werknemer is ziek en ontvangt dus 70-100% loondoorbetaling bij ziekte
December: werknemer is ziek en ontvangt dus 70-100% loondoorbetaling bij ziekte
Januari: werknemer is ziek en ontvangt dus 70-100% loondoorbetaling bij ziekte
Versus:
November: werknemer is ziek en ontvangt dus 70-100% loondoorbetaling bij ziekte
December: werknemer is ziek en ontvangt dus 70-100% loondoorbetaling bij ziekte
Januari: werknemer is op vakantie en maakt dus diens al verdiende vakantie uren op. Geen loondoorbetaling bij ziekte.
Je kan ook gewoon toegeven dat je fout zat hoor. Hoef je niet zo raar door te zagen over het grote plaatje.
Dat werknemers ziek worden hoort er gewoon bij als je werkgever bent.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ook niet, ken ze wel. Heel gek: die mensen hebben ook onkosten en moeten geld verdienen.
En ben helemaal voor werknemersrechten. Daarom juich ik niet om dit bericht, want dit is precies wat gaat leiden tot verdere versoepeling van arbeidsrecht.
Dat de werknemer diens vakantieuren opmaakt tijdens diens ziekte, ipv sowieso loondoorbetaling bij ziekte ontvangen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft het de werkgever opgeleverd, probeer...
Ja, en bij ziek zijn hoort geen vakantie naar Indonesië... sorry.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat werknemers ziek worden hoort er gewoon bij als je werkgever bent.
En nee, dat gaat het niet.
Waarom zou het de werkgever wat dan ook moeten opkeveren? Werknemer is ziek, hoort erbij. Werknemer overlegt met bedrijfsarts en volgt diens adviezen op. Prima.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft het de werkgever opgeleverd, probeer...
waarom niet?quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en bij ziek zijn hoort geen vakantie naar Indonesië... sorry.
Een besparing waarop? Wat heeft dit de werkgever concreet opgeleverd, probeer?quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat de werknemer diens vakantieuren opmaakt tijdens diens ziekte, ipv sowieso loondoorbetaling bij ziekte ontvangen.
Door op vakantie te gaan tijdens ziekte, is de werknemer in feite ziek in zijn eigen tijd.
DAT IS EEN BESPARING.
Minder loonkosten.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een besparing waarop? Wat heeft dit de werkgever concreet opgeleverd, probeer?
Volgens wie niet? Volgens @EttovanBelgie die geen arts is?quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en bij ziek zijn hoort geen vakantie naar Indonesië... sorry.
Ja, nu snap ik waarom dat grote plaatje liever niet belicht wordt.quote:
Ja, noem me ouderwets.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens wie niet? Volgens @:EttovanBelgie die geen arts is?
Diens mening is totaal irrelevant in deze.
Welk grote plaatje? Werknemer is ziek en gaat op geen enkele manier tegen het advies vd bedrijfsarts in.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, nu snap ik waarom dat grote plaatje liever niet belicht wordt.
Ga lekker voor ThePhoneLab werken dan.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, nu snap ik waarom dat grote plaatje liever niet belicht wordt.
En daarom ben jij geen arts en is jouw mening irrelevant.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, noem me ouderwets.
Bij ziek zijn heb ik andere ideeën dan in staat zijn om op een strand te gaan liggen.
Domme werkgevers die het niet snappen en daardoor verzuurd raken, blijkbaar.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welk grote plaatje? Werknemer is ziek en gaat op geen enkele manier tegen het advies vd bedrijfsarts in.
Vreemd dat je als mede-linkserd niet inziet dat dit soort fratsen het arbeidsrecht enkel nog meer gaat verschralen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Ga lekker voor ThePhoneLab werken dan.
Weer op de man, erg jammer.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Domme werkgevers die het niet snappen en daardoor verzuurd raken, blijkbaar.
Misschien moeten we Etto daar maar in vertrouwen. Hij lijkt vooral met dat laatste veel ervaring te hebben.
Dan kunnen we inderdaad beter een werknemer diens arbeidsrechten ontzeggen, omdat de werkgever het niet snapt. Want het grotere plaatjequote:Op donderdag 29 januari 2026 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd dat je als mede-linkserd niet inziet dat dit soort fratsen het arbeidsrecht enkel nog meer gaat verschralen.
Omdat dat ook niet zo is. Werknemer gaat op geen enkele manier tegen het advies vd bedrijfsarts in.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd dat je als mede-linkserd niet inziet dat dit soort fratsen het arbeidsrecht enkel nog meer gaat verschralen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |