Als die persoon thuis blijft en daar geneest, betaalt die werkgever ook gewoon, en de werknemer behoudt diens vakantiedagen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeker als het door anderen betaald wordt.
En dan niet de Ardennen of Zeeland, nee Indonesië.
Die vakantie kost de werknemer nu gewoon zijn vakantiedagen, en hoeft de werkgever die dagen dus niet te dokken als doorbetaling bij ziekte.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit werd niet door anderen betaald (nee, de Ziektwet-uitkering krijg je niet bovenop je loon). En de vakantie was al geboekt.
En daarbij geeft dit voor zijn collega’s ook het beeld dat het gewoon kan, waarom zou jij dat dan ook niet doen. Stel dat de werkgever begripvol was en jij ziet party foto’s van een mooi eiland, al 3 maanden niet aanwezig, als collega’s harder moeten werken en geen consequenties.quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:03 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Je kunt niet eens veel meer als je echt in een burn out zit. Deze autist meld zich in november ziek en gaat vervolgens in januari lekker op vakantie. Dan voel je je als werkgever gewoon in je reet geneukt
Als die zieke collegas toestemming krijgen van de bedrijfsarts mogen ze inderdaad ook op vakantie ja.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En daarbij geeft dit voor zijn collega’s ook het beeld dat het gewoon kan, waarom zou jij dat dan ook niet doen. Stel dat de werkgever begripvol was en jij ziet party foto’s van een mooi eiland, al 3 maanden niet aanwezig, als collega’s harder moeten werken en geen consequenties.
Beter dan continu fotos vanuit zijn bed.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En daarbij geeft dit voor zijn collega’s ook het beeld dat het gewoon kan, waarom zou jij dat dan ook niet doen. Stel dat de werkgever begripvol was en jij ziet party foto’s van een mooi eiland, al 3 maanden niet aanwezig, als collega’s harder moeten werken en geen consequenties.
Uhuh..quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:10 schreef littlemindy het volgende:
Sommige werkgevers zijn eikels, maar ik zie in mijn omgeving vaker het tegenovergestelde: werknemers die misbruik maken van hun rechten, met privé zaken bezig zijn als ze thuiswerken, zich om het minste of geringste ziekmelden, en tegen de termijn dat het henzelf in de weg gaat zitten, 'ineens' weer een paar uur kunnen komen werken. Natuurlijk wel op z'n elfendertigst en alleen leuke klusjes, want alles waar je wat moeite voor moet doen geeft 'stress'.
Op vakantie gaan is voor die mensen nooit een probleem. Ze kunnen alles, behalve werken.
Dat heb ik regelmatig meegemaakt ja.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhuh..
En de bedrijfsartsen van de werkgevers van al die mensen gaan daar welwillend in mee
Zal aan je omgeving liggen. Misschien met betere mensen omgaan.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:10 schreef littlemindy het volgende:
Sommige werkgevers zijn eikels, maar ik zie in mijn omgeving vaker het tegenovergestelde: werknemers die misbruik maken van hun rechten, met privé zaken bezig zijn als ze thuiswerken, zich om het minste of geringste ziekmelden, en tegen de termijn dat het henzelf in de weg gaat zitten, 'ineens' weer een paar uur kunnen komen werken. Natuurlijk wel op z'n elfendertigst en alleen leuke klusjes, want alles waar je wat moeite voor moet doen geeft 'stress'.
Op vakantie gaan is voor die mensen nooit een probleem. Ze kunnen alles, behalve werken.
Zijn collega's, geen mensen wie ik zou kiezen om mee om te gaan.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Zal aan je omgeving liggen. Misschien met betere mensen omgaan.
Bijzonder.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:15 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Dat heb ik regelmatig meegemaakt ja.
Natuurlijk niet. Maar dat zal mindy wel weer tegenspreken.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhuh..
En de bedrijfsartsen van de werkgevers van al die mensen gaan daar welwillend in mee
quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:15 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Dat heb ik regelmatig meegemaakt ja.
Misschien zijn ze dus gewoon wél echt ziekquote:
Neuh, ik lees het vooral vanuit het oogpunt van een werkgever. Als werknemer.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:12 schreef probeer het volgende:
Niet op vakantie tijdens ziekte: werkgever betaalt 70-100% van het loon gedurende de ziekte. Werknemer behoudt vakantieuren.
Wel op vakantie tijdens ziekte: werkgever betaalt 70-100% van het loon gedurende de ziekte, maar de duur van de vakantie gaat van de werknemers opgebouwde vakantie-uren af en hoeven dus niet 'zijnde ziek' voor 70-100% uitbetaald te worden.
Dit scheelt de werkgever dus 70-100% doorbetaling gedurende de vakantie, en de werkgever is dus uiteindelijk goedkoper uit.
Typisch dat er toch altijd weer een paar mensen zijn die er geen fuck van snappen en dat als excuus aangrijpen om te zeiken.
quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, ik lees het vooral vanuit het oogpunt van een werkgever. Als werknemer.
Probeer het eens.
quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:12 schreef probeer het volgende:
Niet op vakantie tijdens ziekte: werkgever betaalt 70-100% van het loon gedurende de ziekte. Werknemer behoudt vakantieuren.
Wel op vakantie tijdens ziekte: werkgever betaalt 70-100% van het loon gedurende de ziekte, maar de duur van de vakantie gaat van de werknemers opgebouwde vakantie-uren af en hoeven dus niet 'zijnde ziek' voor 70-100% uitbetaald te worden.
Dit scheelt de werkgever dus 70-100% doorbetaling bij ziekte gedurende de vakantie, en de werkgever is dus uiteindelijk goedkoper uit.
Bezie het éven groter...quote:
Dus jij denkt niet dat er mensen zijn die zich onterecht ziek melden en misbruik maken van de situatie?quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien zijn ze dus gewoon wél echt ziek
Ik ook. Mensen zijn ziek van een burn out. Moeten beter worden. Vakantie helpt daarbij. Win-winquote:Op donderdag 29 januari 2026 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, ik lees het vooral vanuit het oogpunt van een werkgever. Als werknemer.
Probeer het eens.
Wel ver weg natuurlijk, anders genees je nietquote:Op donderdag 29 januari 2026 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ook. Mensen zijn ziek van een burn out. Moeten beter worden. Vakantie helpt daarbij. Win-win
Een werkgever die weet wat een burn out inhoudt en wat er voor nodig is om beter te worden zou nooit vallen over zoiets.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bezie het éven groter...
Hoe denk je dat een doorsnee werkgever dit soort berichten tot zich neemt, in het oog nemend wat de huidige regelingen zijn - die, met verhalen als deze, enkel brandstof geven voor het argument het ontslagrecht te versoepelen.
Nog meer, vertel eens wat de werkgever in deze casus er precies op vooruit is gegaan.
En nee: met een burnout kun je geen vliegvakantie naar Indonesië ondernemen. Totale BULLshit en een enorme devaluering van de ziekte.
Was al geboekt.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wel ver weg natuurlijk, anders genees je niet
Je bent werkgever?quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een wekgever die weet wat een burn out inhoudt en wat er voor nodig is om beter te worden zou nooit vallen over zoiets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |