abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219957708
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:27 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ben ff gaan kijken, maar wat een waslijst aan diagnoses.
Ik vond haar filmpje over gastroparese/nos/nieuwsuur wel heel irritant ge edit 😅
Ja het is fascinerend om haar te volgen maar ook irritainment. Ik ken overigens ook geen 18 jarige die ‘resoneert dit?’ zeggen. Best veel vraagtekens bij dit meisje. Maar dat kan ook mijn onwetenheid zijn. Haar school deed ook een tijd moeilijk over haar hulphond meenemen. Dit mag een school toch helemaal niet weigeren als het een officiële hulphond is?
pi_219957825
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:44 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Misschien is het beter voor je dat je mij negeert. Ik heb een mening over viezigheid. En als ik die mening hier uit is dat aan mij.
En omdat jij lang genoeg debet bent geweest aan het afzeiken van wat fluflu’s laten zien maar daar inmiddels niet meer (minder) aan meedoet voelt de rest hier zich verheven? Wat een bijzondere denkwijze.
Mijn bericht was niet eens per se gericht op jou. Maar in het algemeen. Maarja, er zit voor mij wel een verschil in iets vinden van een kale pasta bij HVK of een vlek op een kookplaat. Die kale pasta gaat over het welzijn van kinderen. En die vlek op een kookplaat? Dat vind ik oppervlakkig. Dat komt op mij over alsof je je verheven voelt omdat jij het beter doet (in jouw ogen). Je mag mijn denkwijze bijzonder vinden. Ik vind het bijzonder dat je een mening hebt over een kookplaat/viezigheid van iemand. Ik mag hopen dat mensen niet bij iemand thuis komen en eerst gaan checken of diegene wel goed schoon heeft gemaakt.
Ik laat het hierbij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hocuspocus2 op 29-01-2026 20:10:49 ]
pi_219957952
Nu dat hele gebrabbel over de ouders van AM weer opnieuw begint, wie heeft eigenlijk dat tweede boek van haar gelezen en weet hoe het nou precies zit met die spoiler dat ze een pleegkind in huis zouden hebben?
pi_219957996
quote:
17s.gif Op donderdag 29 januari 2026 20:05 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Mijn bericht was niet eens per se gericht op jou. Maar in het algemeen. Maarja, er zit voor mij wel een verschil in iets vinden van een kale pasta bij HVK of een vlek op een kookplaat. Die kale pasta gaat over het welzijn van kinderen. En die vlek op een kookplaat? Dat vind ik oppervlakkig. Dat komt op mij over alsof je je verheven voelt omdat jij het beter doet (in jouw ogen). Je mag mijn denkwijze bijzonder vinden. Ik vind het bijzonder dat je een mening hebt over een kookplaat/viezigheid van iemand. Ik mag hopen dat mensen niet bij iemand thuis komen en eerst gaan checken of diegene wel goed schoon heeft gemaakt.
Ik laat het hierbij.
Oh sorry, ik heb de memo gemist waarin staat dat we alleen ergens iets van mogen vinden als het de kinderen aangaat. Ik heb steeds gedacht dat we hier mogen reageren op wat de fluflu’s laten zien. Mijn fout.
Ik wil blijven.
pi_219958111
Denk dat dat 'sick tok' of 'medical tok' voor een aantal mensen hun identiteit geworden. Het zijn vaak kwetsbare vrouwen. Zo'n Cathelijne idd die steeds met een vrolijk en fris gezicht verteld dat het zo zo zo zo ontzettend slecht met haar gaat. Zij heeft nu ook een nier laten verplaatsen. Zie ook wel eens accounts voorbij komen van mensen die dan geld inzamelen voor die operaties in Spanje, maar het gevolg is meestal dat er alleen maar meer ellende van komt. Heb nog bij niemand gezien dat diegene enorm opknapte...het is lastig want ik denk idd dat mn vrouwen vaak niet serieus worden genomen met vage klachten, maar dit helpt ook niet echt met dat beeld want ik denk dat een aantal vrouwen/meiden erg geïnspireerd raakt door allerhande diagnoses via tiktok..
pi_219958183
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 15:45 schreef Schevetuin het volgende:
Aangezien het in dit topic niet alleen meer over momfluencers hoeft te gaan, wil ik iets anders delen. Sinds een tijdje volg ik lerenbloeien, een jonge meid van 18 met een hulphond. Ze kwam ooit in mijn tijdlijn voorbij omdat ze een post had waarin mensen haar ‘verdachten’ van het zijn van Roos (van Op zoek naar Marlotte). Sindsdien is haar account gegroeid en daar is ze erg trots op. Toen ik haar begon te volgen, had ze in haar profiel nog een waslijst aan aandoeningen staan (zeker een stuk of twintig). Dat is er inmiddels uit, maar gisteren postte ze nog over zes chronische ziektes die ze zegt te hebben, die volgens het NOS-bulletin van gisteren zeldzaam zijn.

Het lijkt een enorm pientere dame, en ik heb zelf geen kennis van dit onderwerp om het NOS in twijfel te trekken. Zij doet dat nu openbaar wel. Ik vind het enorm fascinerend en kan niet zo goed duiden waarom. Wel ben ik heel benieuwd waarom mensen zo geneigd zijn naar erkenning. Volgen meer mensen haar?
Interessant! Bedankt voor het delen. Ik heb de docu van Nieuwsuur bekeken, wel een aanrader. Ik had @operatiejessie wel eens voorbij zien komen op instagram, en wist niet dat alle crowdfunding voor een operatie bij die dr Morata in Spanje was. Voor context voor mensen doe de docu niet hebben gezien: hij voert grote en onomkeerbare operaties uit waar ze in NL geen indicatie voor zien (en ook elders in Spanje niet). Hij diagnosticeert patiënten vaak met een waslijst aan (zeldzame) ziektes.

Je zou bijna wel een topic kunnen openen speciaal over de sickfluencers. Dat lotgenotencontact door middel van tiktok en insta kan vast fijn zijn, maar ook dubbel. Want hoe erger je er aan toe bent, hoe meer aandacht je vaak krijgt. En die aandacht en zorgen zijn op hun eigen manier weer verslavend.
pi_219958208
90% van dit topic gaat over je verheven voelen boven momfluencers, laten we wel wezen. In het topic heeft iedereen een schoner huis en eet gezonder, ondanks drukkere baan en veel meer zorgtaken of chronische ziekten en er klaagt nooit iemand over! :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Clubsoda op 29-01-2026 20:45:52 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219958347
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:56 schreef Schevetuin het volgende:

[..]
Ja het is fascinerend om haar te volgen maar ook irritainment. Ik ken overigens ook geen 18 jarige die ‘resoneert dit?’ zeggen. Best veel vraagtekens bij dit meisje. Maar dat kan ook mijn onwetenheid zijn. Haar school deed ook een tijd moeilijk over haar hulphond meenemen. Dit mag een school toch helemaal niet weigeren als het een officiële hulphond is?
Volgens mij mogen ze dat idd niet weigeren, ik weet niet of de regels anders zijn als de hond nog in opleiding is?
Uit haar content haal ik dat ze de hond aan t trainen is?
pi_219958349
En jezus Annemarie, als je al diepzinnige post over verbreken van de band met je familie maakt, leer dan op zijn minst het verschil tussen mits en tenzij eens goed uit je hoofd 8)7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219958376
En nu hebben jullie mij geinfluenced om bij J&V te kijken 😂. Want hoe smerig is die kookplaat?? Wat een tegenvaller. Ik kom bij mensen thuis voor mijn werk, dit is echt niks 😅.
pi_219958404
Gedver dat filmpje bij janneke.dbm
Ik was naar de HAP gegaan hahaha.
Myiasis --> komt gewoon een larf uit dr kont.
pi_219958601
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 20:59 schreef Nooomi het volgende:
Gatverdamme
pi_219958631
Wat zeurt Milou dat haar ze weinig engagement op haar posts krijgt? Gek he, als alles in het NL is, maar een groot deel van je volgers is Chinees 🫣
pi_219958638
AM zou professionele hulp moeten zoeken voor haar issues met haar ouders ipv alles maar online gooien, herkauwen en moddergooien. Ik vind het echt ziek hoe ze deze post weer recyclet.
pi_219958718
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 20:59 schreef Nooomi het volgende:
Been.
pi_219958776
Wacht even. Janneke gaat zelf zitten peuren in de bult in de hoop er iets uit te trekken?
Daar ga je toch zsm mee naar de huisarts? In ieder geval na die eerste larf. Je wil toch weten of er nog meer in zit?
Gadverdamme. Tot zover een leuk reisje naar Gambia.
pi_219958853
Mn man had me gelijk mee naar de hap genomen. Ik zou hier niet te simpel over doen
pi_219958895
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 20:39 schreef Clubsoda het volgende:
90% van dit topic gaat over je verheven voelen boven momfluencers, laten we wel wezen. In het topic heeft iedereen een schoner huis en eet gezonder, ondanks drukkere baan en veel meer zorgtaken of chronische ziekten en er klaagt nooit iemand over! :+
Zo zie ik dat totaal niet, ik persoonlijk in iedere geval niet.

Iemand als Sanneke bijvoorbeeld, ik vind dat zij echt goede hulp zou kunnen gebruiken. Ik denk dat dat hun echt goed zou doen en er dan wat dingen zouden veranderen.
Ik voel me totaal niet beter dan zij.

En ik heb Am's werk zeker weleens vergeleken met mijn eigen werk. Omdat ik vind dat zij de realiteit uit het oog is verloren, sterker nog dat ze niet eens weet wat de realiteit van een werkende moeder is. Maar dan voel ik me niet verheven boven haar op dat gebied.

Zij delen hun leven en ik/wij kijken ernaar en leveren commentaar, dat kan gewoon zonder jezelf beter te voelen.
pi_219958967
quote:
88s.gif Op donderdag 29 januari 2026 21:28 schreef Harper het volgende:
Wacht even. Janneke gaat zelf zitten peuren in de bult in de hoop er iets uit te trekken?
Daar ga je toch zsm mee naar de huisarts? In ieder geval na die eerste larf. Je wil toch weten of er nog meer in zit?
Zou ik absoluut ook zelf zo gedaan hebben.
Ze is wel degelijk naar huisarts geweest en heeft daar antibiotica zalf gekregen. Als je er daarna zelf achter komt dat het wat anders kan zijn, zou ik ook niet nogmaals de huisarts of op dit tijdstip zelfs de huisartsenpost bellen.
Ik zou dan ook teveel gene voelen denk ik; want misschien zit ik mis of teveel gegoogled.

Gelukkig is ze dit niet a la Freek vonk een week gaan vloggen tot de geboorte van de betreffende larf.
pi_219958987
quote:
17s.gif Op donderdag 29 januari 2026 21:48 schreef AppelsEieren het volgende:

[..]
Ze is wel degelijk naar huisarts geweest en heeft daar antibiotica zalf gekregen. Als je er daarna zelf achter komt dat het wat anders kan zijn, zou ik ook niet nogmaals de huisarts of op dit tijdstip zelfs de huisartsenpost bellen.
Ik zou dan ook teveel gene voelen denk ik; want misschien zit ik mis of teveel gegoogled.

Gelukkig is ze dit niet a la Freek vonk een week gaan vloggen tot de geboorte van de betreffende larf.
Ik had t ook zelf gedaan en eventueel morgen de ha ff gebeld voor overleg of er meer nodig is dan de zalf.
pi_219959000
Die creamy van Michelle ziet er niet uit alsof ie in t kruis echt lekker zit
pi_219959028
quote:
17s.gif Op donderdag 29 januari 2026 21:48 schreef AppelsEieren het volgende:

[..]

Na die eerste had ik toch zeker even gewacht tot morgenochtend. En dan naar de huisarts gegaan. Die had voor mij de tweede bult mogen opensnijden. En mogen kijken of er misschien nog iets in bult 1 zat.
pi_219959033
'ze weet welk gevecht ik voer, waar niemand iets van ziet'
aldus Michelle W. over Iris Z.

Mag ik even een teiltje?

Michelle doet alsof ze dagelijks aan de frontlinie staat.

En 'ze helpt me waar ze kan, meer dan heel veel anderen doen'.

Wie zijn die vele anderen die haar niet genoeg helpen?

[ Bericht 26% gewijzigd door lila01 op 29-01-2026 22:19:12 ]
pi_219959067
quote:
88s.gif Op donderdag 29 januari 2026 21:28 schreef Harper het volgende:
Gadver de gadver. Waarom voel je de drang om zoiets te delen 🤮 echt ga naar de huisarts, noway dat ik door zou blijven lopen met zoiets, ook al heb ik ze er zelf uitgetrokken bah bah bah krijg er helemaal de kriebels van! Zo goor!
pi_219959080
Ik zou het er toch ook zo snel mogelijk uit willen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')